Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szkoła bitewna
PostNapisane: 11 lis 2017, o 08:18 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 367
ID: 13
Rasa: Bóg
Profesja: Rzemieślnik
Prawdę mówiąc uważam ją za jeden z systemów psujących grę. Niby ok bo daje inną możliwość rozwoju niż aktywne wydawanie AP itd. Ale wywołuje przestoje w oczekiwaniu na pogodę i event.

A może zmienić jej nieco sposób naliczania kosztów treningu?

Zlikwidowałbym limit ilości statystyk do wytrenowania i uzależnienie kosztów od poziomu - zamiast tego koszt treningu zależałby od ilości punktów danej statystyki - im masz więcej, tym drożej kosztuje każdy kolejny punkt.
Do tego zlikwidować wpływ pogody ale dodać ograniczenie ilości treningów do 100 na raz.

Przykładowo:
Trening siły Woja daje 0.2 Siły
a kosztuje 0.5 energii i (15 × siła) złota.

(Wartość zupełnie przykładowa)

Dzięki temu nie będzie sztywnego limitu szkółki - tylko finansowy i zależny od posiadanych statystyk.

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lis 2017, o 10:10 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:55
Posty: 51
ID: 2983
Rasa: Wampir
Profesja: Rzemieślnik
Przestoje to są bo zamiast wydawać AP człowiek siedzi na szkółce, aby w jakikolwiek sposób się wybić. Szkółka stała się konieczna, aby zajść gdzieś dalej i to nieważne czy grasz kapłanem, barbem, rzemkiem. Jako płatnerz muszę zbierać AP do około 75 lvl aby kuć najtrudniejsze przedmioty (ja się poddałem na 50 lvl).

To już lepiej aby za każdym zdobytym poziomem była możliwość uzyskania np 10 statystyk, lecz przyznawanie ich byłoby częściowo losowe. Dzielimy szkółkę na 4 sale treningowe:
Siła i zwinność
Szybkość i wytrzymałość
Inteligencja i siła
charyzma i siła

(Tak charyzma i siła osobno, aby rzemek i czarujący nie był poszkodowany w tym wszystkim, bo zostałaby charyzma i inteligencja)

Za każdym zdobytym poziomem możemy wybrać jedną z sal i losowo otrzymamy jedną albo drugą statystykę, aha i niesumowanie się statystyk do wydania, idziemy raz na poziom jak przegapimy to mamy pecha. W ten sposób skończy się kiszenie AP, czekanie na eventy, pogody itp. Zostaje kwestia ceny 10 energii i (1000 x lvl) złota.

Taki system jest dużo prostszy i uczciwszy, moim zdaniem :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lis 2017, o 10:16 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:48
Posty: 23
ID: 1754
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik
Moim zdaniem z obecnego systemu wyrzuciłbym wpływ pogody na szkole lub dodał możliwość jej rozbudowy aby pogoda nie miała wpływu. Pamiętajcie o jednym bez szkółki ciężko dojść gdzieś dalej. Obecna forma jest ok. Za cenę szkółki poświęcasz energię, expa, lvle złoto. Często musisz kuc słabsze przedmioty


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lis 2017, o 10:43 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:35
Posty: 55
ID: 859
Rasa: Wampir
Profesja: Kapłan
Dla mnie obecny system szkółki jest bardzo dobry. Tak jak pisali wyżej, jak ktoś chce coś więcej zdziałać to może pozbierać apki i się szkolić i oprócz dwóch ścieżek (szkolka konta rozdawanie apek) pozostaje jeszcze odpowiedni moment rozdania apek.
Motyw z brakiem ograniczeń i tylko złoto jest dla mnie niezbyt dobry. Wyjdzie na to, że tylko złoto się liczy oraz ewentualne znajomości czy gildie aby na niskich lvl szybko skołować sobie złoto.

Eventy do wyrzucania więc problem znika. W Świątyni zrobiłeś możliwość zmiany pogody. Jeśli na każdy dzień wypada chociaż raz dobra pogoda do szkółkowania oraz da się ta groszą zmienić to nikt nie kisi z tego powodu energii, bo co najwyżej kilka godzin lub dzień. Bardziej tu o eventy chodziło z tym kiszeniem bo jednak takie 20% to kosmicznie dużo.

Podział na te salki z losowością jest kiepski tak jak losowość z apkami.
Tak jak w lokacjach losowość znalezienia, mobów, skarbów, zwojów jest bardzo fajna i wymusza interakcję między graczami z przekazywaniem, sprzedażą, tak losowść przy rozwoju postaci jest bardzo słaba. Nie da się zaplanować dokładnie rozwoju postaci.
Jeśli ktoś chce trenować siłę tylko żeby iść potem w uzbrojenie to taka losowość szkólki zniszczy cały plan. A ładowanie we wszystkie statystki konczy się zazwyczaj utknięciem w jakieś lokacji i frustracji iż musisz wydać 300-400eny na lvl, a wyzej Cie zabijają ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lis 2017, o 10:56 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 367
ID: 13
Rasa: Bóg
Profesja: Rzemieślnik
Eventy - zgoda, psują, ALE

obecna forma szkółki daje tak na prawdę tylko 1 optymalną ścieżkę rozwoju - jak to wyżej napisaliście. A moja zmiana dawałaby conajmniej 3 alternatywne sposoby gry:

- rozdawać na bieżąco ap i troche szkolić
- nie rozdawać ap i tylko szkolić przez długi czas
- w jedne staty dawać ap a inne szkolić

Poza tym, jak ktoś zapomni o którejś statystyce podczas gry (zwinność/szybkość?) i przestanie dawać radę w lokacjach, będzie mógł ją stosunkowo niedrogo doszkolić (bo niska stata = niski koszt) i ruszać dalej,bo nie trzyma go limit statystyk.

Na pewnym etapie już szkolenie przestanie sie opłacać przez koszty ale i tak ta droga nie będzie zamknięta "na sztywno" bo nie masz limitu sumy statystyk...

Wg mnie to ciekawe rozwiązanie.

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lis 2017, o 12:04 
Offline
Anioł

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:51
Posty: 79
ID: 63
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid
Powiem tak według mnie propozycja nie sprawdziłaby się tak jak tego by się oczekiwało gdyż:

- nowy gracz bez znajomości byłby w plecy w stosunku do osoby, która by poprosiła innych aby na nią zarobili. I nagle w grze pojawiałby się osoba nowa vs wykokszony ktoś. Nawet gdyby nowy miał wyższy poziom to i tak byłby w plecy i nie dał rady bez funduszy dogonić tej drugiej, ani wejść w te lokacje co osoba z układami.

- obecny system biorący pogodę pod uwagę jest według mnie bardzo dobry zwłaszcza, że tak jak wspomniał Eliten można ją sobie zmienić w świątyni. I nie uważam aby obecnie była tylko jedna droga jaką można iść.
Bo na dobrą sprawę trzymanie AP długi czas nie na każdą profkę się sprawdza gdyż optymalniejsza jest opcja szkolenie i czasem rozdanie na jakimś etapie aby przeskoczyć dalej i później powrót do szkoły.

- Twoja propozycja wprowadzi jeszcze szybsze gnanie i przeskakiwanie lokacji, a profesje tworzące opierające się na dwóch statach będą w pewnym stopniu poszkodowane ;)

- Jak już coś ruszać to event szkoła skoro to komuś coś przeszkadza :P I dać event z którego każdy może skorzystać typu +5 do wybranej przez siebie statystyki, ale dać to na takiej zasadzie, że masz wybrać tą statystykę w ciągu jakiegoś czasu od pojawienia się w grze (zalogowania się) no nie wiem np. 24h. Sprawiedliwa opcja dla każdego. Albo po prostu zlikwidować lub wprowadzić w innej formie całodniowy event szkolny.

- w proponowanym systemie dla mnie ograniczeniem będzie tylko i wyłącznie złoto, bo nawet jeśli jakiejś staty będę miał dużo to i tak więcej złota da mi możliwość jej wytrenowania.

- zabierze to też możliwość bardziej rozbudowanej strategii, bo skoro nie będzie się miało ograniczeń w postaci stat tylko złota to po co ktoś ma się zastanawiać w jaką statę ma obecnie iść, a obecnie trzeba się zastanowić, która statystyka jest akurat bardziej potrzebna i w jakim kierunku chce się iść.

To tak w skrócie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2017, o 21:59 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 70
ID: 104
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Kapłan
Rozumowanie i motywacja Orga są dobre, możliwość nadgonienia brakujących statystyk gdyż nie ma limitu ich treningu jest mocno "user friendly". Zwiększenie dynamiki gry też brzmi nieźle ALE:

1. Przewiduję że taki system spowoduje pompowanie całej kasy gildii w 1 gracza aby koksił staty na ile tylko pozwoli mu energia. Efekt końcowy może wyjść mocno komiczny jak kiedyś gdy nie było limitów w świątyni, Kiluu nabił na 1 lvlu takie staty że mógł kosić demony na 20 poziomie :)

2. W zależności od zapału i możliwości danego gracza system może spowodować albo jeszcze szybsze gnanie przez lokacje albo totalne spowolnienie, obecna szkółka wymusza wbicie lvla (expienie) aby móc dalej trenować, w systemie Orga taka konieczność odpada.

Jeżeli miałbym zaproponować zmianę do szkoły bitewnej to:
- zrównanie kosztów energetycznych treningu dla wszystkich statystyk i uniezależnienie ich od pogody.
- Likwidujemy bezpośredni limit ilości statystyk możliwych do wytrenowania zależny od poziomu.
- Tworzymy system zbliżony do obecnej kopalni. Zbieramy tury każdego dnia, tury zamieniamy na ilość treningów. Każda statystyka wymaga innej ilości tur a wymagana ilość tur rośnie wraz z poziomem posiadanej statystyki. Ilość tur które codziennie dostajemy rośnie wraz z poziomem postaci.
Zakładam że Wojownik poziom 1 z siłą 3 otrzymuje 1 dnia 10 tur treningu. Koszt 1 treningu to 0,5 energii oraz 2 tury. Po osiągnięciu wartości 25 siły trening kosztuje już 3 tury, po 50 4 tury itd.
Ilość tur zdobywana każdego dnia wynosiłaby poziom postaci*5+10. Daje nam to przykładowo:
Wojownik 100 poziomu z siłą równą 750 potrzebuje 30 tur na 1 trening a jego dzienny przydział tur wynosi
510, pozwala mu to trenować siłę 17 razy czyli 3,4 siły. Ten sam wojownik ma wytrzymałości 200, wtedy koszt 1 treningu to 10 tur, czyli za 510 tur mógłby trenować wytrzymałość 51 razy co pozwoli mu zwiększyć wytrzymałość o 10,2.
To oczywiście tylko przykład, progi wg których rośnie ilość potrzebnych tur należy dobrze przeliczyć, podobnie jak ilość tur zdobywanych każdego dnia. Zamysł jest podobny do tego od Orga, możliwość podbicia statystyk kiedy dociera się do momentu w którym ciężko przeskoczyć dalej. Jednocześnie sprzyja osobom które zdobywają poziomy bo prędzej zwiększa się ilość otrzymywanych tur. Nie jest też dyskryminujący wobec graczy niedzielnych którym tury się będą po prostu nabijać.

Może takie coś ? Widzę kilka niedociągnięć tego systemu ale może będzie to do dogadania jeśli będzie zainteresowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2017, o 17:47 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 367
ID: 13
Rasa: Bóg
Profesja: Rzemieślnik
Ciekawe ale moim zdaniem chyba przekombinowane.

To może tak:
W moim pomyśle wyjściowym zastosować zamiast kosztu energii - punkty treningowe otrzymywane co reset.
Ilość zyskiwanych punktów zależałaby od poziomu gracza - np. Pierwiastek z poziomu.
Koszt szkolenia każdej staty jednakowy - 1 pkt treningu za 0.1 statystyki + koszt złota zależny od ilości danej staty.

W ten sposób gra zyska na dynamice na kilkajednocześni
Wyższy lvl = więcej punktów treningu na reset
Bez kosztu energii - można expić i szkolić jednocześnie
Nie ma limitu wysokości stat

Jednocześnie dość niski przelicznik punktów na staty nie rozwali balansu gry.

Co wy na to?

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2017, o 13:59 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 11
ID: 100
Rasa: Wampir
Profesja: Barbarzyńca
Zaimponowales Ty mnje Orgu teraz. Ze wszystkich rozwiązań to mi się aktualnie podoba najbardziej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wczoraj, o 17:39 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 70
ID: 104
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Kapłan
Mnie też wydaje się fajny i dość prosty, trzeba to przetestować :) !


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL