Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 cze 2017, o 09:47 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:41
Posty: 5
ID: 1307
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Złodziej
Piszę to, bo obiecałem jakiś czas temu, że napiszę co mi się nie podoba. Miałem napisać razem z jakimiś pomysłami rozwiązań, ale zajęłoby to za dużo czasu i mi w pisaniu i Wam w czytaniu. Nie wiem czy ktoś podziela moje zdanie, a jeśli tak to ile osób, przy czytaniu weźcie pod uwagę, że jesteście tu już jakiś czas i wiele rzeczy mam wrażenie przyjmujecie przez zasiedzenie.

Lubię tę grę za każdą pojedynczą osobę i kilka szczegółów, które mnie urzekły. Za to sam ogół jest dla mnie odstraszający. Porzuciłem grę na jakiś czas przez brak czasu i to, że źle zbudowałem postać – teraz nie chce mi się już jej przebudowywać. Postaram się opisać dlaczego najpewniej nie wrócę do gry – przynajmniej w najbliższym czasie. Najpewniej w kolejnej erze. Opisy są ogólnikowe, ale nie wiem, czy jestem w stanie opisać lepiej moje odczucia względem gry bez rozpisywania się na kilka stron.

1. Mechanika gry jest straszna. Wprowadza sporo ciekawych rozwiązań i kilka fajnych koncepcji, które są ciekawe same przez siebie, ale w połączeniu już tworzą nieprzyjemnego do oglądania potworka:

a. Pierwsze i chyba najważniejsze – brak zbalansowanego rozwoju. Każdy wyklikuje swoją energię na rzecz poziomów, pieniędzy, etc. Powiem na własnym przykładzie: Zrobiłem błąd w budowie postaci. Aby to przerobić tak, żeby wrócić do normalnej gry, na oko potrzebuję jakieś 6k energii + koszt mikstur + aby te mikstury kupić muszę kogoś przekonać, żeby robił mikstury które już nie dają mu doświadczenia + prawie nie zyskuję poziomów w czasie naprawy, będę w najlepszym wypadku 3k eny za innymi. Jeśli grałbym pierwszy raz i nikogo bym nie pytał, co robię źle, prawdopodobnie nie wiedziałbym nawet jak to naprawić.

b. System energii jest w porządku, bo pozwala na zagranie wtedy, kiedy będziemy mieć na to czas, jednak w momencie kiedy jest więcej niż kilka modyfikatorów do niej, można się pogubić – wszyscy chcą być wampirami, trzeba rushować orczą warownię, osoba która ma wyższy poziom, będzie miała każdy kolejny poziom jeszcze szybciej.

c. Wyklikiwanie energii ma swój urok, kiedy przeskaują obrazki potworów, każdy event ma jakiś swój opis, nawet powiedzmy że te denerwujące śmierci i mechnizmy sprawdzające czy nie jestem botem są nawet urocze. Jednakże w momencie, kiedy teraz mam max energii, nie mam ochoty jej wyklikiwać.

d. Tak jak wspomniałem w a. mikstury i ekwipunek są ciekawym elementem gry, ale jednocześnie swoistym koszmarem. Jeśli mamy kilku alchemików, połowa z nich robi elki tylko dla swojej gildii, nikt nie robi elków niższych poziomów bo się nie opłacają, można wpaść w stagnację, gdzie jeden poziom kosztuje tyle energii, co normalnie powinny kosztować trzy.

e. Jako wojownik nie mam pojęcia jak miałbym szansę z czarodziejem. Jeśli zaczynałbym grę od nowa na 100% nie grałbym wojownikiem. Czarodziej lub barbarzyńca wampir FTW – jak dla mnie bezsens. Nie wiem po co w ogóle jest możliwość takrycznego ataku – nie zauważyłem znaczących różnic kiedy go używałem a kiedy nie. Agresywny atak wyszedł mi tylko na małą umkę. Mam nadzieję, że na wyższych poziomach się go używa... No i chyba wypadałoby zmienić nazwę defensywnego na atak do nauki, czy coś takiego.

2. Społeczność jest zamknięta. Gadałem sobie na chatce z kilkoma osobami, większość jest Mieszkańcami od dłuższego czasu. Ciężko mi było zrozumieć zasady poruszania się w środowisku, mimo że od razu Was polubiłem:

a. Mechanika odstasza, nie widziałem porządnego samouczka. Napewno nie takiego, który opisałby mi jakieś dogłębne szczegóły gry. Istniejący poradnik to duży krok naprzód, ale realnie nie pozwolił mi na grę – chociażby patrz 1a. Z graczy też niewielu jest pomocnych – nie dziwię się, każdy ma jakieś swoje zajęcia. Samouczki powinny być od tego.

b. Świeżak praktycznie nie ma szans na znalezienie gildii, na pewno nie na obecnym etapie gry. Jeśli przyszłoby grać 5 świeżakom, byliby kompletnie przegrani miedzy innymi przez 1a.

c. Ja rozumiem, że w środowisku może być czasem kwas. Kiedy przeglądałem niektóre wątki miałem wrażenie, że piszecie tylko po to, żeby kwasu dodać. Nie aby się zintegrować, pośmiać, etc. Na chatce to wyglądało dużo lepiej, chociaż i tak mogłoby być dużo lepiej. Obstawiam, że to wina braku nowych graczy.

3. Gra nie jest jednoznacznie ukierunkowana. Z jednej strony opisy są świetne, mechanika ma jakieś solidne podłoże w logice i w ogóle, ale... to nie to. Głupie wytłumaczenie, ale nie wiem jak lepiej opisać moje odczucia w jednym zdaniu.

Jako osoba uwielbiająca Dungeons & Dragons, Warhamera, Wolsunga, etc. Osoba uwielbiająca strategie wszelkiej maści od Civki przez EU4 do czegokolwiek sobie wymyślicie. Uwielbiająca Diablo, Doomy i inne eye candy. Jako weteran Ultimy Online, gdzie na serwerze potrafiło grać kilkaset osób – MMO, które było bardzo stare, ale na serwerach tworzyło się społeczności rzemieślników,wojownków, etc. - praktycznie tak samo jak tu, tylko że z kiepskimi animacjami.

Jako to wszystko mówię, że gra nie jest niczym z tych rzeczy, ani nawet nie jest jakoś
uzależniająca. W różne gry ludzie grają z różnych powodów. Rozumiem dlaczego Wy gracie tu – i to super, bo gra ma wiele fajnych elementów, ale ja i wiele innch osób nie widzi celu. Nie znalazłem tu jednoznaczengo motywu strategicznego, jednoznacznego motywu klimatu, jednoznacznej fabuły czy przesłania. Nie poczułem się też tak naprawdę mieszkańcem Vackell, mimo że Mieszkaniec którego prowadzę, w teorii nim powinien być.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2017, o 10:16 
Offline
Anioł

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 37
ID: 66
Rasa: Anioł
Profesja: Druid
Hmm... Rozumiem Twoją decyzję i jedyne, co mi zostało, to życzyć miłej zabawy w innych grach oraz podziękować za konstruktywną krytykę.
Więc... Dzięki i baw się dobrze.=]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2017, o 14:36 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 389
ID: 13
Rasa: Bóg
Profesja: Rzemieślnik
Dużo problemów i zaniedbań z wielu lat istnienia gry - zwłaszcza ostatnich kilku - nie naprawi się w parę miesięcy.
Dużo pracy wkładamy obecnie w to, aby grę uporządkować, usprawnić, wzbogacić, ale trzeba nam na to czasu oraz pomocy ze strony graczy.

Mam nadzieję, że efekty będzie widać i czuć, oraz że do gry przyjdą nowi gracze i będą chcieli zostać.
Liczę, że w przyszłości wrócisz i zostaniesz ;)

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2017, o 07:55 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:34
Posty: 19
ID: 800
Rasa: Wogul
Profesja: Paladyn
Niestety niska populacja wplywa na rozwoj postaci w grze. Ci ktorzy ja znaja graja tutaj bardziej z sentymentu, przynajmniej ja tak mam i pare innych osob. Co do przylaczania do gildii, nie wydaje mi sie ze problemem byloby dostanie sie do jakiejkolwiek gildii skoro jestes nowy. Sami mamy pare nowych twarzy i wcale nie bylo tak trudno im sie dostac. ;)

To nad czym trzeba jedynie popracowac wg mnie to reklama, lub jakis inny sposob na sciagniecie tutaj wiekszej ilosci ludzi. Wieksza populacja = lepiej prosperujacy rynek = wiecej dostepnych materialow/elkow. To tak odnosnie pkt 1a.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2017, o 11:44 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:41
Posty: 5
ID: 1307
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Złodziej
Reklama reklamą, realia realiami. Sam ściągnąłem kiedyś kilka osób, w tej erze jedną. Nikt z tych osób nie grał dłużej niż dwa tygodnie. Ba! Sam teraz przyszedłem przez reklamę na FB. Wszyscy którzy tu przychodzili byli mega podjarani na początku i starali się bardzo, ale realia gry ich stłamsiły. Naprawdę trzeba być zapaleńcem, by w Imperium zostać. Ciężko znaleźć kogoś, kto ma mniej niż 1k dni w krainie a wydaje mi się, że większością są ludzie powyżej 2k.

Sama reklama nie wystarczy ani nawet dopracowywanie, jak napisał Org nie wystarczy. Żeby się rozkręcić, według mnie, potrzeba olbrzymiego kopa.
Gruntowne przebudowanie mechaniki,
Przejrzenie wszystkich lokacji - uporządkowanie ich i może przemyślenie ich sensu,
Przemyślenie gameplayu i przebudowanie go, lub nawet zbudowanie od nowa,
Zbudowanie porządnego samouczka, może zrobienie tutoriali na YT,
Ułożenie sytuacji społecznej*

Z tych pięciu punktów, gdzie każdy zająłby na oko miesiąc pracy na pół etatu, według mnie trzebab y zrobić przynajmniej trzy. Potem zająć się reklamą, i to też porządnie.

* - jest sobie Vackell, w której mieszka hołota, część tej hołoty mieszka w domkach i w gildiach, w jednej gildii mieszkają anioły i wampiry i czarty i kto wie co jeszcze, w mieście stoją sobie budynki z których wysypują się potwory, nie ma innych miast, gdyby to wszystko ułożyć, może naprawdę powstałoby ładne tło fabularne i interakcje między graczami, nie będące jedynie luźnymi rozmowami i targowaniem się


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2017, o 12:13 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:35
Posty: 93
ID: 905
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Barbarzyńca
Hmm, ja jestem jakoś od 223 dni, więc jestem jeszcze stosunkowo młoda ;) Przyznam, że to, co najbardziej mnie w Imperium przyciąga, to możliwość wyklikiwania energii :D Jadę sobie autobusem, albo pociągiem, albo nie chce mi się pracować – wchodzę i wyklikuję energię. Jestem casualowym graczem, nie patrzę tak naprawdę na to, czy rozwijam się w maksymalnym możliwym tempie, itd. – wolę po prostu czerpać fun z gry ;)

Interakcje społeczne nie są takie trudne, ludzie są przyjaźni, można sobie pogadać na chatce, a jeśli ktoś napisze na priv po eliksiry czy coś, to nikt go nie przegoni przecież. Przyzwyczaiłam się nawet już do tego, że jeśli chcę sprzedać zwoje, reagenty to muszę pisać po ludziach, zamiast wystawić coś np. na Targowisku od razu :P

Questy to krok w dobrą stronę IMO, chociaż głupio, że przez wejście na Cmentarzysko zamknęłam sobie linię od gościa w karczmie ;/

Problemem dla mnie jednak są sytuacje, w których np. mam za mało doświadczenia, żeby wejść do nowej lokalizacji, a w starej już zdobywam zdecydowanie zbyt mało :P Dzisiaj zmarnowałam 35 energii, żeby dowiedzieć się, że ups, w Krypcie Demonów sobie jeszcze nie radzę :P To są takie sytuacje przejściowe, które nie zawsze mogę rozwiązać nową zbroją, bo brakuje mi siły, a tą mogę zdobywać tylko przez modlitwę w świątyni :P

Ogólnie mam wrażenie, że współcześnie ludzie oczekują jednak łatwiejszych nieco gier i mogą ich irytować rzeczy typu marnowanie x energii, żeby ustalić sobie kowalskie proporcje, albo marnowanie energii na dojazd do rzeki Nivrim, żeby umrzeć od wodorostów.

edit: Nie bardzo mam ogólnie jakieś porady, żeby rozwiązać te wszystkie problemy, ale powiem szczerze, że mnie zniechęca trochę to, że założyłam cały wątek na błędy ort/gram, i do dzisiaj żaden z nich nie został poprawiony, a w zwojach wciąż straszy wymaganie „x inteligAncji”. Mamy spoooro rangowych, wiem, że nikt nie ma obowiązku latać cały czas i poprawiać rzeczy, ale serio – przy takiej liczbie rangowych nie można podzielić obowiązków? :P Niedbałość w tej materii w tekstowej grze RPG jest… niezbyt fajna.

edit2: Ogólnie to, co mi najbardziej przeszkadza w sumie w Imperium, to tzw. Quality of Life. To takie funkcje, które ułatwiają korzystanie z gry – np. jedno okno na wszystkie konwersacje z danym graczem, nie pojedyncze wysyłanie sobie wiadomości; niewyskakiwanie jakichś komunikatów o drwalu czy kocie podczas wysyłania wiadomości (zgłaszano to chyba milion razy?); może fajnie by było móc wysyłać zaautomatyzowane requesty do sklepów o konkretne produkty (np. wybieram Eliksir jakiś tam, sklep jakiś tam i klikam, a sprzedawca dostaje informację: użytkownik x prosi o udostępnienie eliksiru w sklepie), etc. etc. Po prostu pod tymi względami interfejs jest, cóż, archaiczny.

edit3:

Cytuj:
Dużo pracy wkładamy obecnie w to, aby grę uporządkować, usprawnić, wzbogacić, ale trzeba nam na to czasu oraz pomocy ze strony graczy.


Jak coś, to ja bym chętnie podszkoliła swoje PHP i insze programowanie, jeśli przyjmujecie tego typu pomoc ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lip 2017, o 12:34 
Offline
Archanioł

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 174
ID: 51
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Paladyn
Adael napisał(a):
Gruntowne przebudowanie mechaniki,


Możesz rozwinąć trochę tą kwestię? Nie musi być na forum, może być także na posłańcach :)
Wiele rzeczy, które poruszacie jest ciekawych - postaram się kilka rzeczy niedługo oprogramować - ale pewnie i tak przy nowej erze się dopiero uda - niedługo blokujemy betę ;)

A co do pomocy - każda się przyda ;)

_________________
World needs a professional, not a hero.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL