Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gildie
PostNapisane: 16 lis 2017, o 09:23 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 465
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik
Chciałbym przedstawić Wam pewien pomysł na modyfikację - lub raczej wzbogacenie - systemu gildii.
Obecnie poza łatwym sposobem przekazywania eq/eliksirów oraz możliwością toczenia wojen, nie są niczym ciekawym - nie oferują nic dodatkowego do zwykłej rozgrywki. Nasunął mi się zatem pomysł, aby wzbogacić je o dodatkowy "moduł ukierunkowujący" jej cel istnienia.

Podczas zakładania gildii należałoby określić jej profil:
- Gildia Zbrojna
- Gildia Kupiecka
- Gildia Cechowa (?)
- Gildia Wyznaniowa (?)

Profil ten byłby stały - bez opcji zmiany. Każdy z tych typów gildii dawałby pewne dodatkowe opcje podczas gry zależne od typu. Poza tym funkcjonowanie gildii wyglądałoby identycznie jak obecnie.
1. Gildia Zbrojna - miałaby możliwość wysyłania wojsk/graczy na małe wyprawy przeciw potworom - kilka różnych wypraw o stopniowanych poziomach trudności. Ograniczałoby się to raczej do samych opisów przebiegu wyprawy - ilu zabito, kto zginął, jakie bogactwa zdobyto + zysk niewielkich ilości expa dla gildii/członków biorących udział w wyprawie. (Nie byłoby to w formie aktywnej rozgrywki samych graczy, tylko opisowej!)

2. Gildia Kupiecka - dawałaby możliwość założenia na targowisku sklepu gildyjnego, w którym odbywałaby się sprzedaż eq i eliksirów z gildii. Wyglądałoby to tak, że każdy gracz ma prawo wrzucać do gildii swoje eq/mikstury, a mistrz, zastępca i upoważniona osoba mogą decydować o tym, które z nich mogą być wystawione na sprzedaż i określają ich cenę. Dzięki temu np. sprzedaż eliksirów mogłaby się odbywać bez limitów pojemności sklepów. Sprzedaż tylko za złoto, które leci prosto do skarbca gildii.
Przy tej okazji zastanowiłbym się nad likwidacją systemu zniżek indywidualnych/ofert prywatnych na targowisku - aby handel był bardziej otwarty i aby była konkurencja między sklepami i sklepami gildyjnymi. W razie wojny między gildiami sklep gildyjny nie byłby dostępny dla graczy przeciwnika.

3. Gildia Cechowa - dająca możliwość dodatkowego pozyskiwania surowców (głównie drewna, kamieni, burelii, alethite) na nieco podobnej zasadzie jak wyprawy w Gildii Zbrojnej ale bez jako-takiej walki i zysków expa, a jedynie opisowa wyprawa członków po surowce z zyskami zależnymi od profesji i poziomu wysyłanych graczy.

4. Gildia Wyznaniowa - gildia która określa konkretną świątynię jednego z graczy jaką własną "główną" świątynię - taka świątynia miałaby obniżone koszty rozbudowy, obniżone koszty modłów dla członków gildii oraz wpływy złota za modlitwy trafiające prosto do skarbca Gildii. W razie wojny świątynia przestaje być dostępna dla oponentów.


To by na pewno wprowadziło pewną różnorodność do gry i pozwoliło czerpać więcej profitów z samego faktu posiadania gildii.

Pewnie wiązałoby się to także z likwidacją systemu eventów Walk Gildii (bo ciężko byłoby chyba zbalansować jakąś formę zysków z danego typu gildii) i na pewno chciałbym dążyć do dodania lepszego % zysku złota trzymanego w skarbcu gildii - aby był korzystniejszy od trzymania złota w skarbcu własnym gracza.

Co wy na to?

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gildie
PostNapisane: 17 lis 2017, o 09:24 
Offline
Archanioł

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 176
ID: 51
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Barbarzyńca
Ze wszystkich przedstawionych gildii, najsłabiej wyglądają te uzyskiwane przez Gildię Kupiecką, nie mają zysku ani doświadczenia, ani surowców, czy kosztów świątyni, a jedynie centralizacja sprzedaży prowadzonej przez gildię.

_________________
World needs a professional, not a hero.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gildie
PostNapisane: 17 lis 2017, o 09:33 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 465
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik
Niby tak, ale owa centralizacja to sumarycznie bardzo duże ułatwienie dla członków - brak limitu wrzucanych eliksirów - niejako wspólne prowadzenie sklepu.
Omijanie podatków od utargu + więcej złota w skarbcu gildii na wysoki %.

Chyba że byłaby jakaś dodatkowa propozycja dla tego typu gildii?

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gildie
PostNapisane: 19 lis 2017, o 12:39 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:35
Posty: 66
ID: 859
Rasa: Cz³owiek
Możliwość rozbudowy jednej kuźni z której członkowie mogliby korzystać wspólnie, wtedy mogliby inwestować w jedną kuźnie. Ewentualnie możliwość nauki umki za energie od innych lepszych rzemków (oczywiście z jakimiś ograniczeniami)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gildie
PostNapisane: 20 lis 2017, o 09:00 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:46
Posty: 11
ID: 1636
Rasa: Cz³owiek
Czy nie dojdzie do sytuacji w której jeden w tej chwili klan założy cztery gildie i najoptymalniej dla jego członków będzie się pomiędzy nimi przełączać?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL