Zwierzątka małe i duże

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Ari Veum, Dama Z Koteckiem
 

Posty: 18
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
ID: 964
Rasa: Cz³owiek

Zwierzątka małe i duże

Post autor: Ari Veum, Dama Z Koteckiem »

Po chatkowej inspiracji Mael (pomysł z imionami dla stworów) ostatnio sporo myślę nad zwierzątkami w imperium, z czego urodziły się pewne pomysły - na ile trafione, to już nie wiem. Częściowo mogą być powiązane z moją niewiedzą, więc jeśli będę tutaj pisać jakieś głupoty - proszę zwrócić mi uwagę.

1. Ogólniej
Pierwsza rzecz dotyczy stworów. Jak na razie zauważyłam, że Wilczki przyczepiają się dość losowo, szczura u nikogo nie dostrzegłam (choć może to przez to, że widoczność tych stworków w profilu jest ogólnie ograniczona - jak się ktoś nie pochwali lub nie ma w taktyce zwierzaka, to chyba nie idzie odgadnąć. Jeśli jest inaczej, będę wdzięczna za poradę gdzie odkryć kto posiada jakiego chowańca.) o bestii czy ożywionym szkielecie już nawet nie wspominając. Org wspominał o tym, że barbarzyńca może "wywołać sobie" stwora. I tu przechodzę do głównej myśli - a gdyby tak zwiększyć szansę na znalezienie zwierzaka przynajmniej dla klas związanych z naturą (druid czy barbarzyńca), różnego w zależności od tego, gdzie na niego trafi (np. szczury w kanałach, Ożywiony szkielet na Cmentarzysku, Smok w CSK)? No i co powiązane z tym - uczynić go widocznym w profilu, może nawet edytowalnym jak sklep, przynajmniej w kwestii imienia, opisu czy obrazka. Porównywanie zwierząt do sklepu chyba jest trochę chore. Ot, oprócz mechanicznego dodatku taki smaczek, przy kreowaniu kart postaci.

2. Hodowla
Co do samych zwierzaków z mechanicznego punktu widzenia - wydaje mi się, że często najbardziej przydatne są tworzącym, jako że ci w starciu z walczącymi mają dość marne szanse, a immunitet sporo kosztuje, szczególnie dla niezależnego od gildii druida czy rzemieślnika. Stworek sądząc po tym co wynika z niektórych podpisów chociaż częściowo takie szanse w walce zmienia, więc mógłby stanowić dodatkową ochronę. Z tego wynika kolejna propozycja - zrobienie tego samego co z ziołami czy kamieniołomami, czyli możliwość wykupienia terenów pod hodowlę stworów. Jak by działały? Po prostu, normalnie każdy miałby możliwość posiadania jednego stwora, ale wykupienie stosownych wybiegów, stajni czy jak to nazwiemy dawałoby opcję trzymania tam większej ilości i handlowania nimi. Żeby nie było, że każdy ma swój wielki zwierzyniec, byłoby to ograniczone właśnie chociażby losowością spotkań ze zwierzakami, ograniczeniem że np. na niektóre trafiają tylko wybrane klasy, albo w ogóle, zwierzaki przychodzą tylko do barbarzyńców i gotowe. Tak, wiem że obecnie można kupić zwierzaki za Kryształy - ale większość rzeczy, które można za nie dostać jest możliwa do kupienia także za złoto (jeśli nie wszystkie, poza oczywiście imionami), więc nie widzę tego jako przeszkodę do handlu stworkami. Gdyby jeszcze każdemu przypisać indywidualne właściwości i z niektórych uczynić np. przydatnych kompanów w podróży ze względu na wzrok, a z innych typowych obrońców? Samo prowadzenie hodowli też można urozmaicić żeby nie było za łatwo - chociażby przez określenie, których gatunków nie da się trzymać razem czy wprowadzenie możliwości ucieczki stwora.

3. Wierzchowce.
No i coś trochę powiązanego z pozostałymi propozycjami - wprowadzenie stworów o tej konkretnej właściwości, że można na nich jeździć. Zastosowanie mechaniczne? Zmniejszenie kosztów energii za dotarcie do lokalizacji, albo oszczędzenie na pieniądzach za dorożkę. Poza tym, kolejny element, który można opisać. Same w sobie raczej bezsensowne do wprowadzania, ale gdyby już można było kupić zwierzaki obronne, to dlaczego też nie takie, na których da się jeździć?


To chyba na razie tyle. Jeśli ktoś będzie zainteresowany, chętnie rozwinę jak to dokładniej widzę, jak też podkreślam - możliwe, że coś mi umknęło, a obecnie jest już zastosowane, nie jestem niestety ekspertem od Imperium ;) Nie wiem też jak to będzie wyglądało od strony kodu, mogę co najwyżej w tej kwestii pomóc starając się jak najdokładniej wyjaśnić sposób, w jaki ma to działać.
Ne ily halált adj, istenem,
Ne ily halált adj énnekem!
Celeadoc
 

Posty: 27
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
ID: 5444
Rasa: Cz³owiek

Re: Zwierzątka małe i duże

Post autor: Celeadoc »

Mnie się wszystko podoba ;)
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Zwierzątka małe i duże

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Ari - a ja Wam powiem, że miałem swego czasu podobne pomysły (przynajmniej częściowo) ;)

Konie - jak najbardziej miałem rozpisany kiedyś projekt hodowli koni, dzięki którym możliwe byłoby tańsze podróżowanie do oddalonych lokacji, a także zwiększających wytrzymałość podczas walki. Projekt obejmował możliwość zakupu, hodowli i sprzedaży kilku rodzajów koni.
Niemniej wówczas nie doczekał się realizacji, ale nie wykluczam, że kiedyś jakiś element mógłby zostać wprowadzony.

Co do stworów - mam w planie stworzyć arenę walk stworów ;)
Każdy posiadacz stwora będzie mógł wystawiać go do walki z innymi stworami i wygrywać na tym nieco grosza. W założeniu, stwór za wygraną walkę będzie zyskiwał nieco siły, zatem możliwe będzie rozwijanie stwora poprzez owe walki ;)
Imiona też bym chętnie dodał.

Co do "farmy stworów" to nie mam przekonania - chyba przerost formy nad treścią. Ale za to myślałem jeszcze o tym, aby stwora mógł sobie przywoływać Bard (na zasadzie podobnej do Barbarzyńcy), bo to wciąż dość słaba klasa.
Samo przywoływanie obecnie jest uzależnione od lokacji - inne stwory występują w górach, inne w lesie, inne nad rzeką... ;)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Katla, Oko Kota
 

Posty: 198
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
ID: 4989
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Złodziej

Re: Zwierzątka małe i duże

Post autor: Katla, Oko Kota »

Z farmą i hodowlą to jest tak, że trzeba by wprowadzić płcie wśród stworów, więc hodowla nie byłaby tak łatwa i oczywista, bo najpierw należałoby znaleźć samca i samiczkę, bo z dwóch samczyków lub dwu samiczek raczej potomstwa nie będzie. Nie byłoby więc łatwo rozmnażać stwory :)

To taka dygresja, a propos ewentualnego wprowadzenia tych farm.

Owszem, pomysły niczego sobie i w sumie jestem za wszystkimi :)
Pawelotti
 

Posty: 12
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
ID: 734
Rasa: Cz³owiek

Re: Zwierzątka małe i duże

Post autor: Pawelotti »

A może łapanie poke... stworów? :P
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Zwierzątka małe i duże

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Nie będziemy łapać Enderów xP
E M P I R E W I L L R I S E !...
Elmek, Patron Samobójców
 

Posty: 90
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:55
ID: 63
Rasa: Cz³owiek

Re: Zwierzątka małe i duże

Post autor: Elmek, Patron Samobójców »

Org arena walk stworów jest genialna, ale z tym nieco złota to można by było wprowadzić system zakładów nawet :D
Pawelotti
 

Posty: 12
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
ID: 734
Rasa: Cz³owiek

Re: Zwierzątka małe i duże

Post autor: Pawelotti »

Ale jak by rozwinąć w tę stronę to trzeba by liczbę rodzajów stworów zwiększyć i sposoby ich zdobycia ;) Arena brzmi super :D
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Zwierzątka małe i duże

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

No wiem o tym, wiem... ;)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Ari Veum, Dama Z Koteckiem
 

Posty: 18
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
ID: 964
Rasa: Cz³owiek

Re: Zwierzątka małe i duże

Post autor: Ari Veum, Dama Z Koteckiem »

Konkurs?
Ne ily halált adj, istenem,
Ne ily halált adj énnekem!
ODPOWIEDZ