Zdolności "utylitarne" klas

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Dragnar Firestorm
 

Posty: 116
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 104
Rasa: Cz³owiek

Zdolności "utylitarne" klas

Post autor: Dragnar Firestorm »

Chciałem poruszyć temat który już dawno temu mnie zastanawiał ale w sumie nigdy nie zdecydowałem się pisać o tym na forum, może teraz będzie dobry moment.

Otóż większość klas postaci ma jakieś możliwości "poza walką".
- Czarodziej potrafi umagiczniać i robić elki, podobnie jak druid.
- Kapłan może umagiczniać i wznosić świątynie, podobnie jak paladyn.
- Złodziej ma kradzieże i szpiegowanie.
- Rzemieślnik wiadomo, kuje.

Wojownik, Barbarzyńca oraz Bard nie mają żadnych zdolności utylitarnych.
Może warto by to zmienić i dać im coś ?

Moje propozycje:
-Wojownik - Żołnierskie szkolenie, każdy wojownik ma możliwość 3 razy dziennie(niekumulowane) wejść na salę treningową i poćwiczyć fechtunek z kukłą, jeżeli trening był owocny to zdobywa umiejętność walki bronią, ilość zależna od poziomu postaci ale myślę że coś w okolicach 1+lvl postaci*0,5. Widziałbym to jako dodatkową zakładkę w sali walk. Każda próba kosztuje 1+0,02 energii*lvl postaci.

-Barbarzyńca - Ostrzenie - Barbarzyńca w zamian za 20 energii może naostrzyć dowolną broń z mnożnikiem drwalnictwa zwiększając go. Efekt wynosi 20-30% Efekt nie powoduje umagicznienia przedmiotu.

-Bard - Zabawianie tłumu - Bard może 3 razy dziennie spróbować zabawić tłum w karczmie "smocze oko". Jeżeli mu się powiedzie zostanie obsypany złotem, otrzyma także odrobinę umiejętności śpiewu. Złoto losowo 500+(500-1000)*lvl postaci albo coś podobnego, wzór to kwestia umowna. Umiejętności otrzyma 1+lvl postaci*0,25. Każda próba wymaga 1+0,02 energii*lvl postaci.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Zdolności "utylitarne" klas

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Tu mogę powiedzieć tyle, że mi się marzy większe zróżnicowanie klas pod względem rozwoju oraz "zajęć dodatkowych", ale póki co nie bardzo widzę możliwości realizacji tych bujnych planów... ;)

Niemniej mogę napisać tak:
- Barbarzyńca ma umiejętność przywoływania sobie stworów do towarzystwa w lokacjach wyjazdowych
- Bard ma możliwość zabawiania napotykanych w lokacjach innych graczy, dzięki czemu zyskuje nieco śpiewu oraz złota (w razie udanego sklecenia przyśpiewki)
- Paladyn podobnie jak Bard jest w stanie pobłogosławić napotykane w lokacjach osoby, a dodatkowo posiada świątynię i uświęca broń.

To są rzeczy, które są obecne w grze już od jakiegoś czasu. ;)

Rzeczywiście Wojownik nie ma żadnych bonusowych talentów, ale chyba myślałbym bardziej o potraktowaniu go trochę jak "gladiatora" - dać mu bonusy do sali walk, np. w postaci tańszych walk z mieszkańcami, lub lepszych zysków (np. WB) za walki z mieszkańcami...
E M P I R E W I L L R I S E !...
Dragnar Firestorm
 

Posty: 116
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 104
Rasa: Cz³owiek

Re: Zdolności "utylitarne" klas

Post autor: Dragnar Firestorm »

Nie wiedziałem o większości tych rzeczy ;)
Aczkolwiek nie są to zdolności które można porównać do umagiczniania czy budowy świątyni ;)
ODPOWIEDZ