Quality of Life changes

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Therg Theusvinter
Archanioł
 

Posty: 100
Rejestracja: 17 lut 2019, o 12:35
ID: 3362
Rasa: Cz³owiek

Quality of Life changes

Post autor: Therg Theusvinter »

Cześć,

Piszę do was z propozycją kilku usprawnień interfejsowych, które mogłyby ułatwić operowanie w poszczególnych modułach, szczególnie na mobilkach. Są to koncepty otwarte, więc być może warto poddać je pod szerszą dyskusję i wyciągnąć z pomysłów, czy obszarów jeszcze więcej.


1. Zarządzanie ekwipunkiem.
Cel: Ułatwić operowanie ekwipunkiem w sytuacjach operowania na dużych danych, ograniczyć ilość klikania wymaganego do osiągnięcia oczekiwanego rezultatu.

1.1. Tagowanie przedmiotów - możliwość dodania sufixu bądź prefixu do przedmiotu (customowego, np. 3 znakowego) w celu jego oznaczania. Sufix/Prefix/Tag powinien być widoczny z poziomu EQ bez "nakierowywania" na konkretny przedmiot.
- Tag mógłby być polem tekstowym lub drop-down listą
- Tagi powinny być dostępne w ekwipunku, w sklepie, w hucie oraz w gildii, czyli wszędzie tam gdzie z ekwipunkiem mamy coś do czynienia
- Minerały, diamenty i zioła nie powinny być tagowalne
- Tagi powinny być nadpisywalne i zdejmowalne (tj. raz wybrany tag można zmienić lub usunąć)
- Tagi powinny utrzymywać się po zmianie właściciela, do momentu ich przepisania
- Tagi powinny być wykorzystane w mechanizmach zarządzania ekwipunkiem, np. w hucie jako jedna z opcji (przetop "bez tagu"), w sklepie (wycofaj oferty "bez tagu", z "tagiem", wystaw przedmioty z Tagiem PO), w Gildii (pobierz przedmiotym z tagiem, zostaw przedmioty z Tagiem)
- Tagi powinny być wykorzystywane w ekranie ekwipunku (załóż przedmioty z tagiem) - W PRZYPADKU KONFLIKTU, dla ułatwienia można pomijać przedmioty zakładanie eq o tych samych tagach, na te same sloty)

CEL Tagów: Przyspieszyć operowanie na ekwipunku w szczególności na urządzeniach mobilnych, ale nie tylko, ułatwić odnajdowanie się w skarbcach gildyjnych, umożliwić składanie "setów" na inne okoliczności i szybkie nimi zarządzanie.

1.2. Usługi Giermka (Akcelerator uzbrojenia) - koncept głównie dla nowych graczy ułatwiający wybór optymalnego uzbrojenia na podstawie posiadanych przedmiotów w ekwipunku. Myślałem o uzależnieniu go od dwóch czynników - SILY wymaganej oraz OGRANICZENIA
- Usługi Giermka służyć mają automatycznemu doborowi i ubraniu wyposażenia posiadanego w ekwipunku uzależnionemu od dwóch czynników - wymaganej siły oraz oczekiwanego ograniczenia szybkości i zwinności, gracz mógłby definiować 2 warunki: Siła nie większa niż, Ograniczenie nie większe niż (gdzie 0 to szukałoby po prostu największego bonusu) - na tej podstawie skrypt mógłby dobrać maksymalny bonus, jaki można wycisnąć na podane wartości siły oraz ograniczenia (uwzględniając kombinacje jedynie pancerzy, dla ułatwienia samego mechanizmu)
- Problemem jest kurcze perspektywa techniczna i madre rozwiązanie problemu - 4 zbiory obiektow opisane 3 zmiennymi, gdzie interesuje nas najwyższe X, przy ustalonych Y i Z bedacych suma dla obiektow z poszczególnych grup wydaje się problematycznym dla samego impa. Nie wiem jakie rozwiązanie byłoby tutaj najlepszym - pierwotnie myslalem o odfiltrowaniu EQ niespełniającego kryteria jako krok 1, jako krok 2 zebraniu współczynnika def/sila dla każdego z przedmiotow oraz poprzez przypisanie ich do podręcznej macierzy porównywania i dodawania ich miedzy soba zaczynając od maxów (np. max co do sumy reszty dla sily i ograniczenia). Ale pewnie tutaj przydalby się ktoś z większym doświadczeniem, aby zrobić to schludnie :D

Cel: Ułatwić wejście dla nowych graczy, zmniejszyć ilość czasu potrzebnego na zarządzanie sprzętem w przypadku Gildii czy własnego ekwipunku - przyspieszyć cały proces wyłączając excela.


2. Zarządzanie walkami
Tutaj łatwa sprawa - opcja w opcjach (:)) umożliwiająca na Schowanie całej walki oprócz wyniku końcowego z tą różnicą, że gracz na życzenie mógłby walkę rozwinąć. Ewentualnie przeniesienie wyniku na górę strony (co jest nielogiczne, stad propozycja 2)

Cel: Ograniczenie ilości tesktu i scrollowania na stronie w przypadku zakończonych, długich walk. Ułatwienie operowania i przyspieszenie wczytywania stron przy wykorzystywaniu urządzeń mobilnych. Przydatne szczególnie w przypadku gdy czujemy się pewnie w ramach lokacji

3. Walki - dodatkowe statystyki
Zwiększenie czytelności walk poprzez wskazanie dodatkowych statystyk, przede wszystkim: MAX dmg otrzymanego, Średniego DMG otrzymanego (można rozbić na żywioły/ nie żywioły), % trafień, % uników, % kontr, % bloków. Oszczędziłoby to OGROMU czasu i pracy w excelu, na makrach do wyciagniecia tych istotnych danych, na jakich podstawie definiuje się taktykę, uzbrojenie i tym podobne aspekty.


Prawdopodobnie w temacie będę poddawał pod dyskusję także inne pomysły. Póki co wrzucam coś, co rzuca mi się w oczy, a nie dotyczy samego balansu, a wszystkiego dookoła :)
Therg Theusvinter
Archanioł
 

Posty: 100
Rejestracja: 17 lut 2019, o 12:35
ID: 3362
Rasa: Cz³owiek

Re: Quality of Life changes

Post autor: Therg Theusvinter »

Zapomnialbym!

4. Taktyka walki
- Umożliwienie przekopiowania taktyki (duplikacji) do nowego slota.
- Umożliwienie dodania warunku powyżej warunków już istniejących (wstawienie nowego punktu w środek taktyki, z przesunięciem pozostałych w górę)
- Umożliwienie edycji (razem z numerem sekwencyjnym) poszczególnych elementów taktyki i włączenie opcji autosortowania min-> max po wszystkim :)


:)
Jubek Wesołe Serce
 

Posty: 30
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:49
ID: 1805
Rasa: Cz³owiek

Re: Quality of Life changes

Post autor: Jubek Wesołe Serce »

Permaban dla wszystkich z poza AS. Reszta, reset obowiązkowy, wszyscy gracze AS korysztają z nieoptymalnej machaniki (wogul Belda, hehe).

// permaban do odwołania - gnd
// zapomnialem dodac, jak wytrzeźwiejesz, to porozmawiamy o twoim zachowaniu
Nek
 

Posty: 80
Rejestracja: 18 cze 2019, o 12:28
ID: 2132
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Quality of Life changes

Post autor: Nek »

To i ja się tu dołączę

Do taktyki walki dodał bym. wybór mikstury która ma się użyć.
Ułatwiło by mi to walkę jestem chomikiem kupuje mikstury na zapas.
Jak druidzi maj tanio, nawet na wysokie lv. Wiadomo kto 1 ten lepszy i ma tanie mikstury to kupuję .
A druidzi nie mogą robić ich nie ograniczona ilość.

Jak to widzę tak do taktyki walki dodać użyj miksturę zaznaczą ekwipunku .
W eliksirach dodać opcje przy miksturach pij tą miksturę podczas walki.
Można by było zaznaczy 1 miksturę many i 1 życia.
Jak by się walczyło piło by się te znaczone mikstury.

Ułatwiło by to walkę taki chomikom jak ja . nie tracił bym tych mocnych mikstur obecne opcje na to nie
pozwalają
Albo dodać do domu większą ilość przechowywania mikstur i tak pisałem już o bugu z miksturami to tam lodują to mi ratuje życie fajny sprawa może to być nie naprawione mi się to podoba

Nie znam się na mechnice gry ale coś mi jeszcze wpadło do głowy.
Może prościej było by wprowadzi jak by się podawało wartość leczenie.
Mikstury życia ile leczy na przykład była by wartość podana 385.
i mikstura Tajemny roztwór była by używa podczas walki
taką samo wartość do mikstur many w opcjach taktyki
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 350
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Quality of Life changes

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

@Maruda jest obejście dla Twojego problemu:
Możesz wystawić nieaktywnemu druidowi do sklepu elki jakich nie chcesz pić za diamenty lub astrolabium. By je odzyskać klikasz potem w eliksirach na dole strony "odzyskaj swoje eliksiry"
ODPOWIEDZ