Czary defensywne, paladyn.

Zanim zadasz jakiekolwiek pytanie, skorzystaj z wyszukiwarki i sprawdź, czy ktoś nie poruszył tematu wcześniej. Pozwoli to zachować ład i ułatwi szukanie innym.

Moderator: Aniołowie

Caras Galadhon
 

Posty: 113
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 2381
Rasa: Cz³owiek

Re: Czary defensywne, paladyn.

Post autor: Caras Galadhon »

Dla niektórych graczy myślenie również jest zabawą/odpoczynkiem :)
Aż zacytuję któreś z bóstw: "może jeszcze od razu dać przycisk wygrania ery?"
Wrzucenie paladynowi możliwości unikatowej dla innych czarujących (co mają w swoich opisach) zaburzy balans rozgrywki jeszcze bardziej.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Czary defensywne, paladyn.

Post autor: Strażnik »

Aż zacytuję któreś z bóstw: "może jeszcze od razu dać przycisk wygrania ery?"
Wrzucenie paladynowi możliwości unikatowej dla innych czarujących (co mają w swoich opisach) zaburzy balans rozgrywki jeszcze bardziej.
Dwa najbardziej absurdalne argumenty jakie padają, pojawiają się w jednym poście. Nieźle. Spytam tak tylko: w jaki sposób opcja w taktyce zaburzy balans?
Caras Galadhon
 

Posty: 113
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 2381
Rasa: Cz³owiek

Re: Czary defensywne, paladyn.

Post autor: Caras Galadhon »

1) Paladyn przestanie tracić 1-2 tury w zamian za 33% redukcji
2) Każdy delikwent (patrz posty z poprzednich stron) będzie w stanie grać paladynem. Kiedyś paladyn to była profesja dla "wybranych", a teraz wszyscy myślą, że mogą nią grać. W Imperium brakuje profesji wymagających trochę większego pomyślunku, tylko paladyn chociaż trochę uderza w tą niszę dając większą niż poprzednie profesje ilość ścieżek rozwoju.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Czary defensywne, paladyn.

Post autor: Strażnik »

Ale, że nie popieram czaru przed walką dla Palka to Ty wiedz. Polecam włączyć się w linkowanym wcześniej temacie w dyskusję nad kwestią łączenia/nakładania się czarów i ewentualnego ignorowania wielokrotnego rzucania czaru.
Caras Galadhon
 

Posty: 113
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 2381
Rasa: Cz³owiek

Re: Czary defensywne, paladyn.

Post autor: Caras Galadhon »

Tak w ogóle to jestem za usunięciem profesji paladyna i barbarzyńcy.
Na chwilę obecną są one zbyt mocne w stosunku do innych i nie opłaca się brać czegokolwiek innego.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Czary defensywne, paladyn.

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Czary paladyna już są osłabione w nowej bazie czarów - po wgraniu wszystkich zmian do gry będą zmienione.
Barbarzyńcy też postaramy się lepiej zbalansować Szał.

Na pewno nie będziemy usuwać istniejących profesji ;)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Caras Galadhon
 

Posty: 113
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 2381
Rasa: Cz³owiek

Re: Czary defensywne, paladyn.

Post autor: Caras Galadhon »

A jak będzie to ustosunkowane do faktu, że w pewnym momencie w grze zaczyna się liczyć siła i tej paladyn ma dużo mniej? Czy czar będzie dostosowany do różnicy w sile pomiędzy paladynem a barbarzyńcą? Bo na chwile obecną wysokie rozdanie AP w wytrzymałość paladynowi nic nie daje.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Czary defensywne, paladyn.

Post autor: Strażnik »

Orvudo Rahillin, Plebejusz Z Krwi I Z Wyboru pisze: Fakt 1: w lokacjach zamkniętych nie ma opcji na ustawienie taktyki uwzględniającej czar obronny u paladyna w inny sposób, niż przez rzucanie go cały czas w pierwszej turze walki,
Dragnar Firestorm pisze:Jeżeli chodzi o rzucanie czaru tylko 1 raz w pierwszej turze to jest to niemożliwe do wykonania dla lokacji zamkniętych w których nie ma dostępu do eliksirów. Tam gdzie masz dostęp do eliksirów możesz co walkę uzupełniać manę do 100% ale to i tak bardzo męcząca taktyka.
Z całym szacunkiem i sympatią Panowie, ale głosicie w tym przedmiocie sporego kalibru herezje. Sugerowane przez Was ograniczenie ma swój udział wyłącznie w przypadku jeśli dana lokacja blokuje dostęp do modyfikacji taktyki walki, co ma miejsce chyba wyłącznie w Północnej Baszcie (ewentualnie Wzgórzu Ofiarnym, do którego nie było dane mi wejść). W pozostałym zakresie lokacji, przy zabawie z procentem many byłem w stanie z niemal 90% skutecznością rzucić paladynem czar obronny wyłącznie w pierwszej akcji walki (robiłem to wyłącznie w walkach, w których zależało mi na PR i możliwie jak najwcześniejszym wejściu w ofensywe). Kosztowało mnie to nieco więcej czasu, niemniej przy kalkulatorze w EXCELu nie było najmniejszego problemu ze zmianą parametrów przed daną walką.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze:Czary paladyna już są osłabione w nowej bazie czarów - po wgraniu wszystkich zmian do gry będą zmienione.
Barbarzyńcy też postaramy się lepiej zbalansować Szał.

Na pewno nie będziemy usuwać istniejących profesji ;)
Na podstawie czego stwierdziliście, że paladyn posiada zbyt mocne czary? Grał ktoś z Administracji w ogóle paladynem dłużej niż do 100 poziomu czy po prostu wywiedliście to z faktu, że kilka osób potrafiło na danym etapie gry tą profesją odpowiednio odskoczyć?
Zgadzam się, że odpowiednio poprowadzony paladyn ma na początku przewagę, jednak później traci sporo w stosunku do reszty. Porównałbym to do wyścigu kolarskiego, gdzie paladyni odrywają się od peletonu po starcie, a później najpierw zostają przez niego dogonieni, a później w przeważającej części zepchnięci gdzieś w połowę stawki. Sukces z uciekających osiągają wyłącznie Ci, którzy mają odpowiednie zaplecze i chłodną głowę.
Czar -33% to taki baton energetyczny, który utrzymuje na etapie 150lvl+ paladyna przy życiu, stąd jeśli coś zmieniać w czarach to wymogi inteligencji, uniemożliwiające dojście do najwyższych czarów na 30 poziomie postaci.

Nieskromnie pragnę również zaznaczyć, że paladynem sukcesy osiągali wyłącznie gracze, którzy wcześniej robili to równie dobrze innymi profesjami i z graniczącą pewnością zakładam, że i tak plasowaliby się w TOP10 ery jako zwykli wojownicy czy czarodzieje. Wskażcie mi bowiem z imienia choćby dwóch mniej doświadczonych graczy (nie stanowiących przy tym multi), o których można byłoby powiedzieć że zrobili "furorę" paladynem.
W 70% przypadkach paladyn jest prowadzony jednak w sposób gorszy niż pozostałe profesje walczące, co obrazuje wyraźnie część wypowiedzi w niniejszym wątku.
Ta profesja wymaga bowiem odpowiedniej kalkulacji, łamania schematów ogólnie przyjętych zasad rozwoju postaci, a mimo wysiłków i tak najmniejsza zmiana w trakcie ery można posypać cały schemat. Powyższe zdecydowanie nie jest dla każdego i aby się o tym przekonać trzeba choć raz spróbować gry tą profesją. To wcale nie jest taka sielanka drogie Panie i Panowie i jeśli ktoś sądzi, że sukcesy osiągane paladynem wynikają wyłącznie z "mechanicznego boosta" to są wielkim błędzie.

Życzę powodzenia z balansowaniem gry na zasadzie "wejdźmy w spis treści, posegregujmy postaci z wykorzystaniem filtra poziomu, osłabmy profesje mocne, wzmocnijmy słabe, sprawdźmy klasę wygrywającego erę, podnieśmy jeszcze troszkę progi". I tak co erę, stąd niemal niemożliwe jest wygranie ery dwa razy pod rząd przez tą samą profesję (inna sprawa, że ery wygrywa się przy wykorzystaniu dziur i kulejącej logiki twórców gry - ostatnim w pełni legitnym zwycięzcą była PIERWSZA wygrana Gormhalla - a więc z 6-7 er temu).
Titanium, The Sin
Bóg
 

Posty: 200
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 51
Rasa: Cz³owiek

Re: Czary defensywne, paladyn.

Post autor: Titanium, The Sin »

Alexeriusz Naerfianavaeerfwre pisze: Życzę powodzenia z balansowaniem gry na zasadzie "wejdźmy w spis treści, posegregujmy postaci z wykorzystaniem filtra poziomu, osłabmy profesje mocne, wzmocnijmy słabe, sprawdźmy klasę wygrywającego erę, podnieśmy jeszcze troszkę progi". I tak co erę, stąd niemal niemożliwe jest wygranie ery dwa razy pod rząd przez tą samą profesję (inna sprawa, że ery wygrywa się przy wykorzystaniu dziur i kulejącej logiki twórców gry - ostatnim w pełni legitnym zwycięzcą była PIERWSZA wygrana Gormhalla - a więc z 6-7 er temu).
Problem z balansem profesji w Imperium nie zaczął się wczoraj i nie był efektem działań jednej osoby, ani nawet jednej grupy osób.
Jak wiadomo Imperium od zawsze jest grą tworzoną amatorsko przez osoby chętne do pracy nad jej rozwijaniem i poprawą wcześniej istniejących błędów i niedociągnięć. Poszczególne moduły i profesje powstawały w różnych okresach czasu i były wielokrotnie modyfikowane.
Nigdy też (do chwili obecnej) nie było formuły otwartych beta-testów, które są najlepszym i chyba jedynym sposobem na sprawdzanie złożonych zależności i balansu poszczególnych jej elementów.

Postanowiliśmy jednak nieco bardziej profesjonalnie podejść do tematu i stąd wynikają obecne przebudowy najbardziej podstawowych systemów gry - między innymi konstrukcji baz danych, modułu targowiska oraz systemu walki.
To są podstawy, które trzeba zrobić, aby móc zając się uporządkowaniem i dopracowywaniem balansu rozgrywki, a w następnej kolejności - rozbudowywaniem o kolejne moduły.
Jest to olbrzymi zakres pracy i nie ma możliwości zrobienia tego od ręki, dlatego obecnie ograniczamy się do dość ograniczonych modyfikacji obecnego systemu walki, aby mieć czas na spokojną pracę podczas trwania ery.

Jeżeli weźmiemy pod uwagę nawet konstrukcję samego kodu - ciężko jest teraz balansować profesje w walce, w momencie, gdy wprowadzenie małej zmiany może nieść inne, ciężkie do przewidzenia skutki.
Gdy dojdziemy do momentu, gdy będziemy mogli w sposób prosty balansować nie tylko rozdanie AP, ale także walkę, będziemy przeprowadzać konsultacje z graczami. Wiemy, że część gry nie jest zbalansowana - to, że nie próbujemy "tego poprawiać" na NE, to nie brak świadomości tego faktu.


PS
Alex - sam także miałeś okazję poprawić "kulejącą logikę" gry, ale wolałeś ją spożytkować w inny sposób.
World needs a professional, not a hero.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Czary defensywne, paladyn.

Post autor: Strażnik »

Tit, fajnie że ustosunkowałeś się do mojej ostatniej uwagi, ale już nieco słabiej, że oderwałeś ją od kontekstu w jakim podniosłem swoje zastrzeżenie oraz głównego motywy niniejszego wątku.

Uwzględniając swoje doświadczenie w grze paladynem na przestrzeni kilku faz rozwoju gry, ja nie potrafię bowiem zrozumieć na jakiej podstawie ktoś stwierdził, że czary paladyna wymagają osłabienia. Przychodzi mi póki co do głowy jedynie wyciągania przez Staff zbyt daleko idących wniosków z tego jak pojedyncze osoby były w stanie poprowadzić swoje postacie.
Ja nie widzę podstaw dla tego typu działania, które sprzyjać ma rzekomo poprawieniu balansu rozgrywki i jestem po prostu ciekaw logicznego uzasadnienia dla zapowiedzianej z dumą zmiany.

Występując niejako jako reprezentant grona osób, które paladynem potrafiły zrobić ciut więcej niż pomachać w powietrzu szabelką, nieskromnie zapewniam, że jesteśmy/bylibyśmy w stanie zrobić podobny wynik praktycznie każdą walczącą profesją. Czy wówczas barbarzyńca/wojownik/bard/kapłan/złodziej byłby także do zmiany?
Titanium, The Sin pisze: PS
Alex - sam także miałeś okazję poprawić "kulejącą logikę" gry, ale wolałeś ją spożytkować w inny sposób.
Mając dostęp do Trello powinieneś widzieć, że zgłaszałem wiele inicjatyw w tym względzie związanych, jak np. wpływ wytrzymałości na rozgrywkę, zrównoważony system czarów dla poszczególnych profesji magicznych czy rozwiązanie problemu "barbarzyńca w światyni" i wiele innych, stąd wyrzucanie mi bierności nie jest raczej trafnym argumentem. ;)
ODPOWIEDZ