Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Czy zmiana ilości HP na start i przy awansie to dobry pomysł?
Tak! 67%  67%  [ 6 ]
Nie! 0%  0%  [ 0 ]
Mam wątpliwości... 33%  33%  [ 3 ]
Liczba głosów : 9
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 11:35 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 472
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik
Jeszcze jedna dzisiaj sprawa do dyskusji, którą chciałbym z wami poruszyć - ilość HP postaci :)

Obecnie gracz zaczynający grę dostaje na start 10 punktów HP i stosunkowo duże zyski tej statystyki z każdym poziomem.
Przedziały zysków HP na poziom dla każdej profesji wahają się w przedziale od 5-12 (magiczni) do 14-24 (barbarzyńcy). Różnica jest ponad 2-krotna, a rozrzut w obrębie profesji też bardzo duży, co skutkuje tym, że często 2 graczy tej samej profesji na tym samym poziomie ma zupełnie różne ilości HP - wszystko zależy od szczęścia podczas awansu...

Chciałbym zaproponować Wam pewną zmianę polegającą na zmniejszeniu owych przyrostów HP na poziom o ok. 1/3, natomiast ułatwić start dając wszystkim 25 punktów bazowego HP.
Różnice przyrostów byłyby mniejsze, bardziej zrównoważone i wynosiłyby odpowiednio
4-8 (magiczni) do 10-16 (barbarzyńcy) (oczywiście pozostałe klasy mieszcząc gdzieś pomiędzy).


Proponuję to w dużej mierze także ze względu na wzrost znaczenia Wytrzymałości w walce - łatwiej będzie nią wpłynąć na skalę otrzymywanych obrażeń, ale także dlatego, że zostały wprowadzone eliksiry zwiększające ilość HP postaci (o 50 i o 100), oraz poprawione profity w lokacjach rasowych.

Zyskiem na pewno byłoby tutaj pewne ograniczenie ilości pitych eliksirów leczących, zmniejszenie ogromnych rozbieżności w ilości HP postaci i zwiększenie znaczenia innych statystyk, niż HP.

Co o tym myślicie?
Wypowiedzcie się!

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 12:04 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Według mnie jak najbardziej ciekawa propozycja. Zważywszy na to, że na starcie ap wydawane są w głównej mierze na hp. Jeśli faktycznie wytrzymałość zostanie tak skonstruowana jak mówisz to hp będzie w tym wszystkim rzeczą drugorzędną, co za tym idzie statystyki wpływające na walkę będą główną domeną. Elki o których mówiłeś plus zyski ze świątyni same w sobie powinny zaspokoić potrzeby podbicia zdrowia. Można by ewentualnie dodatkowo zdjąć hp z wydatku ap, co dałoby ciekawy balans na późniejszą rozgrywkę gdzie w większości wydaje się tony ap w zdrowie tak aby na notka starczyło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 12:38 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:45
Posty: 13
ID: 1590
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid
Popieram i jestem "za" odpowiedzią Gedeon'a :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 13:06 
Offline
Anioł

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:51
Posty: 80
ID: 63
Rasa: Cz³owiek
Nie przekonuje mnie ten pomysł, który najbardziej odbije się na profesjach, które przy awansie dostają mało HP i mogą to nadgonić wydając właśnie AP w HP, ewentualnie świątynia.
Ścięcie o 1/3 zysku przy awansie to minimalnie 3HP przy awansie dla profesji, które mają niski przedział zysku HP, bo zakładam, że zaokrąglenie idzie zarówno w dół i w górę.

Przykładowo zabierając możliwość rozdania AP w HP mamy wtedy jeszcze większą przewagę, wojownika/barbarzyńcy później zaś paladyna nad resztą. Gdzie owe profesje mają dodatkową przewagę mianowicie lepszy zysk jeśli chodzi o wytrzymałość czy to z rozdania AP czy też szkoła bitewna.
Wyszło by wtedy tak, że magiczni i profki typu bard, złodziej by sporo stracili, a profki wyżej zyskały.

Inna sprawa nie wyobrażam sobie aby profki, które dostawały mało HP przy awansie dostawały go jeszcze mniej. Wystarczy sobie wyliczyć średnią chociażby przy awansie na 10 poziom i biorąc pod uwagę ile +/- przydaje się mieć HP na lokacje już przy tym poziomie. I brać też pod uwagę to, że są profki 5 statowe ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 13:37 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 472
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik
Ok, mistrzu ;)
A zatem:

Czarodziej obecnie: 5-12 - na 11 lvlu 75+10 =85 hp (średnia arytmetyczna)
Czarodziej po zmianie: 4-8 - na 11 lvlu 60+25 =85 hp

Barbarzyńca obecnie: 14-24 - na 11 lvlu 190+10 =200 hp
Barbarzyńca po zmianie: 10-16 - na 11 lvlu 130+25 =155 hp

Idąc dalej:

Czarodziej obecnie: 5-12 - na 101 lvlu 750+10 =760 hp
Czarodziej po zmianie: 4-8 - na 101 lvlu 600+25 =625 hp

Barbarzyńca obecnie: 14-24 - na 101 lvlu 1900+10 =1910 hp
Barbarzyńca po zmianie: 10-16 - na 101 lvlu 1300+25 =1325 hp

Przy czym zaznaczam, że nie biorę pod uwagę likwidacji HP z rozdania AP - moim zdaniem to za bardzo obetnie możliwości kreowania postaci.
Różnica w ilości HP się z czasem ZMNIEJSZA a nie zwiększa, zatem teoretycznie będzie to bardziej zrównoważony rozwój. No i na znaczeniu zyskają inne statystyki i moduły gry ;)

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 23:08 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:56
Posty: 147
ID: 4989
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid
Jestem ostrożnie za. Podejrzewam, że trzeba też będzie pochylić się nad kosztami u uzdrowiciela, bo wskrzeszenie 10HP, a 25, to spora różnica, a na początku za dużo kasy to nikt nie ma :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2017, o 10:10 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Zawsze w takim wypadku można wtedy dodać trochę kaski na początek, ewentualnie jak kiedyś było poruszane wprowadzić darmowe leczenie do któregoś lvla powiedzmy 4 jak człowieki zaczynają tunel robić :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2017, o 08:49 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:45
Posty: 13
ID: 1590
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid
Nie głupi pomysł żeby zrobić taką protekcję bożą dla niskolvlowych postaci :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL