Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 mar 2018, o 21:52 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 465
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik
Jako że pora zastanowić się co jeszcze można zmienić, aby gra była ciekawsza, chciałbym zacząć od 2 propozycji wzbogacenia mechaniki na kolejną erę:


1. System chorób:
W walce z mobami walącymi żywiołami (lub też w zdarzeniach losowych) istniałaby drobna szansa na zarażenie chorobą obcinającą daną statystykę o 5-10%. Aby odzyskać stratę trzeba wypić odpowiednią miksturę specjalną leczącą daną chorobę. Mikstura może być wytwarzana przez druidów, lub do zdobycia w jakimś mini-queście.
Wyleczenie choroby skutkuje odzyskaniem utraconej statystyki. Na daną chorobę nie można zapaść kilka razy jednocześnie - ale na kilka różnych chorób już tak.

Przykład:
Eter -> Ślepota -> utrata Zwinności
Trucizna -> Gangrena-> utrata Siły
Ogień -> Poparzenie -> utrata Wytrzymki itd.



2. System Cech nabytych:
Coś na kształt obecnej Statystyki Preferowanej, ale nieco zmodyfikowane - na początku gry byłby wybór Cechy Wrodzonej (zamiast "statystyki preferowanej"), a później na określonych poziomach (25-50-100) trzech kolejnych "Cech Nabytych" poprawiających rozdanie AP.

Cechy nabyte proponowałbym takie:
Tężyzna -> +0.2 do siły +0.2 do Wytrzymałości
Finezja -> +0.2 do Szybkości +0.2 do Zwinności
Kreatywność -> +0.35 do Charyzmy
Mądrość -> +0.35 do Inteligencji
Wszechstronność -> +0.1 do wszystkich statystyk

Owe cechy modyfikowałyby na stałe rozdanie AP. Nie znikałyby przy zmianie rasy, w odróżnieniu od Cechy Wrodzonej (czyli "preferowanej").
Dawałoby to nowe, ciekawe możliwości budowania postaci, nie bazujące tylko na zmianach rasy.

Przy tej okazji można by nieco zrewidować modyfikatory rozdania AP pochodzące z przemiany - czy ich nieco nie wyrównać...

Co o tym myślicie?

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2018, o 01:36 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 2
ID: 300
Rasa: Człowiek
Profesja: Barbarzyńca
1.
Fajny pomysł, jednak żeby nie sprowadzał się on tylko do spowolnienia rozgrywki tzn. gdyby istniała taka mechanika walczący musieli by uważać na to by po zarażeniu wypić odpowiedni eliksir. Jeżeli elków byłoby dużo to po prostu nowość spowolni mechanikę nie wnosząc nic nowego.
Jeżeli wiązałby się z tym quest np. u uzdrowiciela było by ciekawiej. Jednocześnie po zapadnięciu na chorobę mogłoby się uaktywniać zadanie na znalezienie szczepionki, by w przyszłości nie zapadać na dany typ choroby.
Kolejną mechaniką mogłaby być możliwość zarażenia innego gracza podczas walk PvP gdy sami jesteśmy chorzy. W tym momencie komuś może nie zależeć na leczeniu by dopiec innemu graczowi i go zarazić :)

2.
Zmiana moim zdaniem do przemyślenia, ponieważ premiuje w dużym stopniu graczy, którzy mają większy lvl tzn. kto pierwszy osiąga dany poziom zdobywa przewagę nad słabszymi czym dysproporcja staje się większa. Istniejąca mechanika energii odnawianej przy resecie jest bardzo podobna i powoduje efekt kuli śniegowej. Gracz który ma wyższy lvl na każdy reset ma więcej energii i teoretycznie z każdym kolejnym resetem jego przewaga nad słabszym graczem rośnie i jest on "premiowany" możliwością szybszego zdobycia kolejnego poziomu. Zgadzam się że gracz który ma wyższy lvl powinien być nagradzany za posiadanie wyższego poziomu lecz może w inny sposób.
Plusem takiej mechaniki byłoby ponowne zbieranie AP w celu rozdania ich po zdobyciu nowej "cechy" co teoretycznie spowolni graczy stosujących taką taktykę, jednak wymaga testów jak duża ta premia miałaby być i kiedy mielibyśmy ją dostać. Jestem jednak zdania, że jeżeli "cecha" byłaby mało znacząca i taktyka zbierania 300 AP nie byłaby opłacalna wpłynęłoby to na możliwość reagowania w trakcie ery na różne problemy przed którymi nasza postać staje i dostosowywania jej do warunków. W chwili obecnej wybranie preferowanej statystyki definiuje naszą strategię na starcie, gdy zmiany które wprowadza Staff nie są do końca nam znane. Nowa mechanika pomogłaby reagować w trakcie na zauważone przez nas nowości. Inną możliwością mogłoby być "odrodzenie" postaci (w formie questa), która pozwoliłaby nam na nowo po zdobyciu określonych poziomów ponowne wybranie "cech" lub "statystyki preferowanej" (jeżeli nie zmieniliśmy rasy). Spowodowałoby to ponownie naprawienie swoich błędów przy ich wyborze oraz reagowanie na to co w grze się dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2018, o 19:09 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:55
Posty: 65
ID: 2983
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Kapłan
Org czy ty chcesz zrobić z impa, tekstowy Darkest Dungeon?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2018, o 22:28 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 465
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik
Nie wiem, ale szukam sposobów na wzbogacenie rozgrywki ;)

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL