Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lut 2017, o 22:03 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:35
Posty: 34
ID: 890
Rasa: Cz³owiek
Może po prostu przy warzeniu zwiększyć przyrost potrzebnej umiejki i to na niej bardziej uzależnić powodzenie w wytwarzaniu, niż na incie/charyzmie? Nie wiem czy nie było podobnej dyskusji przy okazji poprzedniej Ery i stworzenia ostatniej mikstury, ale moim zdaniem zawsze w warzeniu powinien mieć przewagę druid warzący


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2017, o 22:56 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 391
ID: 13
Rasa: Bóg
Profesja: Rzemieślnik
To umiejętność warzenia decyduje o szansie na zrobienie mikstury, nie int/charyzma. Inteligencji potrzeba do nauki przepisu, a o to łatwiej walczącym bo nieco szybciej awansują, a na pewnym etapie zaczynają się sypać AP z Baszty i Wzgórza, co pozwala windować statystyki.

Co do pełnego dostępu profesji do chaty Druida - byłbym przeciwny z kilku względów:
1. Fabularnie - to raczej uczeni/mędrcy/magowie parają się tworzeniem magicznych eliksirów, nie wojownicy, paladyni czy bardowie.
2. Jakby każdy próbował warzyć elki we własnym zakresie, reagenty! i zioła byłyby mocno deficytowym towarem.
3. ...Miałem jeszcze jakiś trzeci argument ale nie mogę go sobie żywcem przypomnieć xP

Jestem skłonny otworzyć warzenie dla czarodzieja i kapłana ale z ujemnymi modyfikatorami tworzenia dla nich. I może lekkim zwiększeniem expa z tworzenia mikstur, aby druid tworzący nie zostawał zbytnio w tyle.

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2017, o 23:22 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Cytuj:
1. Fabularnie - to raczej uczeni/mędrcy/magowie parają się tworzeniem magicznych eliksirów, nie wojownicy, paladyni czy bardowie.
2. Jakby każdy próbował warzyć elki we własnym zakresie, reagenty! i zioła byłyby mocno deficytowym towarem.

Na to odpowiem kilkoma kontrargumentami:
1. To kim jesteś, jest definiowane przez to, co robisz - nie na odwrót. Jesteś zegarmistrzem, gdy naprawiasz/budujesz zegary, ale możesz zabrać się za robienie butów, by stać się szewcem. To jest ogólnie argument przeciwko systemowi profesji wybieranych na początku gry, ale jak już są, to musimy z tym pracować.
2. Warzenie elków przez nie-druidów i tak będzie mniej efektywne, a spośród nie-magów jedynie bard, rzemieślnik i paladyn używają statystyk związanych z warzeniem.
3. Ludzie nie będą sobie wszystkiego warzyć sami, bo to mniej efektywne.
4. Ludzie będą mieć jedynie opcję awaryjną, w tym możliwość sprawdzenia działania pewnych systemów bez demotywującego resetowania postaci.
5. Ciężko odnosić warzenie magicznych mikstur do rzeczywistości, w szczególności gdy profesje mamy określone na dość dziwnym poziomie - np charakteryzują jakąś postać jako barbarzyńcę - równie dobrze mogłaby istnieć klasa niewolnika, tubylca, derwisza, albo poganina. Ale praktycznie każda z klas może mieć jakiś powód, by interesować się medykamentami. Paladyn i bard to osoby kształcone, barbarzyńca może znać się na medycynie ludowej, wojownik to żołnierz, rzemieślnik i złodziej to mieszczanie, którzy też mogą warzyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2017, o 11:58 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Czy jeśli samochód ma problem ujechać z 9 osobami na pokładzie to dorzucamy dodatkowo 10?

Zajmijcie się najpierw balansem obecnie dostępnych klas, a dopiero po widocznej poprawie rozważcie kwestię dodania nowych możliwości. Nie ilość, a jakość.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2017, o 13:13 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 391
ID: 13
Rasa: Bóg
Profesja: Rzemieślnik
Kiedy przetworzymy i poprawimy kod walki będziemy myśleć o nowych profesjach.

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2017, o 13:32 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:56
Posty: 118
ID: 4989
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik
Alexeriuszu, my tylko sobie rozmawiamy. Nie chcemy wszystkiego już wprowadzać. Zastanawiamy się nad tym, jak byśmy chcieli aby Imperium wyglądało docelowo, w jakim kierunku powinny iść zmiany i takie tam. Owszem pomysły są nieraz dość szczegółowe, bo jak ktoś ma konkretną wizję, to czemu nie ma jej przedstawić? Przecież z konkretnej wizji, po dyskusji i ujednoliceniu poglądów, powstanie konkretny, spójny pomysł, mam nadzieję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2017, o 13:58 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Cytuj:
Czy jeśli samochód ma problem ujechać z 9 osobami na pokładzie to dorzucamy dodatkowo 10?

Zajmijcie się najpierw balansem obecnie dostępnych klas, a dopiero po widocznej poprawie rozważcie kwestię dodania nowych możliwości. Nie ilość, a jakość.

Analogie są fajne, każdy może sobie wymyślić własną, by poprzeć swoje stanowisko.

Wyobraź sobie, że masz płytę, stojącą na pojedynczej nodze, a na płycie leżą odważniki, które utrzymują układ w równowadze. Gdziekolwiek byś nie położył nowego odważnika, wszystko się rozpieprzy. Tak czy siak musisz to zbalansować od nowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 11:18 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Moze alkoholik?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL