Klasyfikacja uzbrojenia

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Klasyfikacja uzbrojenia

Post autor: Strażnik »

Na razie uzbrojenie jest różnicowane jedynie ze względu na typ - broń lub konkretny element uzbrojenia ochronnego. Pojawił się już pomysł, by wprowadzić broń dystansową. Proponuję przedyskutować tę i podobne kwestie w dedykowanym temu temacie.

Skoro już pojawił się pomysł broni dystansowych, to warto się zastanowić nad tym, jak powinny one funkcjonować, oraz co poza tym. Otóż uważam, że powinniśmy wyróżnić następujące typy broni:
-Broń buała, funkcjonująca tak, jak to jest teraz - na przykład miecz, pika, kastet, labrys,
-Broń miotająca, wymagająca użycia pocisków konkretnego typu - na przykład proca, atlatl, łuk, kusza,
-Pociski, czyli amunicja dla broni miotającej - na przykład kamień, oszczep, strzała, strzałka, bełt, nóż.

Istotne jest to, że pusta ręka powinna funkcjonować zarówno jako "broń" zwykła, jak i miotająca - mogąca miotać kamienie, noże i oszczepy. Atak dystansowy powinien zadawać obrażenia zależne od bonusu broni miotającej oraz bonusu pocisków.

Jednakże to nie wszystko, nad czym chciałbym, byśmy się zastanowili. Otóż wpadłem na pomysł, by zróżnicować broń jeszcze na dwa sposoby:
1. Gabaryty, w tym:
-broń mała - na przykład strzała, strzałka, bełt, kastet, nóż,
-broń jednoręczna - na przykład oszczep, łuk, kamień, atlatl, łuk, miecz, mały topór, proca,
-broń półtoraręczna - na przykład bastard, średni topór, kropacz, kiścień,
-broń dwuręczna - na przykład kusza, Claymore, pika, młot.

Reguła jest taka, że w dwóch rękach można dzierżyć bronie w następujących konfiguracjach:
-dwuręczna + mała,
-dwuręczna,
-2x półtoraręczna,
-półtoraręczna + jednoręczna,
-półtoraręczna + mała,
-półtoraręczna,
-2x jednoręczna + mała,
-2x jednoręczna,
-jednoręczna + mała,
-jednoręczna,
-2x mała,
-mała.

2. "Technologia", w tym:
-broń regularna - na przykład miecz, kiścień, pika, łuk, oszczep, kusza, strzała,
-broń prymitywna - na przykład włócznia, większość proc i atlatli, dziryt, kostur, dmuchawka, kamień,
-broń improwizowana - na przykład nóż, kosa, widły, sierp, młot, cep, wachlarz,
-broń zaawansowana - na przykład kusza czu-ko-nu, arkebuz, granat, nóż sprężynowy, pałka teleskopowa, łuk bloczkowy, miecz skryty w lasce.
Broń regularna, to taka, którą można kupić w każdym sklepie z mundurami i uzbrojeniem. Broń prymitywna, to taka, która powstaje przy minimalnej obróbce surowca. Broń improwizowana to taka, która powstaje z narzędzi, albo broni o innym przeznaczeniu. Broń zaawansowna to taka, która wykracza poza typowe rozwiązania obecne w kanonie, albo jest mistrzostwem sztuki, skryta w zwykłych przedmiotach.

Każda profesja preferowałaby niektóre typy broni - otrzymując bonus do wb za użycie broni z preferowanych kategorii (powiedzmy +5%, +[LVL postaci] punktów oraz +5 punktów). W ten sposób ograniczy się nieco parcie na kosztowne bicie wb na samym początku, oraz dodatkowo zróżnicuje się fabularnie profesje na dalszych etapach gry. Ponadto wytwarzając broń z preferowanej kategorii technologicznej nie-rzemieślnicy otrzymywaliby mniejszą karę.

Wytwórstwem broni regularnej zajmowałby się kowal, bronią zaawansowaną alchemik (w sensie umiejętności rzemieślnika), zaś broń improwizowaną i prymitywną możemy albo między nich podzielić, albo też potraktować w sposób specjalny - w ogóle nie uwzględniając umiejętności, aby w ten sposób symulować, że nie bardzo jest co doskonalić, ale też łatwiej jest je wykonać na starcie. Może warto by było też uwzględnić (dla broni improwizowanej) możliwość użycia innej broni jako surowca.

Proponowane preferencje kategorii broni:
-Rzemieślnik - wszystkie,
-Wojownik - regularna i improwizowana,
-Złodziej - improwizowana i zaawansowana,
-Bard - zaawansowana i regularna,
-Paladyn - regularna,
-Alchemik - zaawansowana,
-Barbarzyńca - prymitywna i dowolna biała,
-Łowca - prymitywna i dowolna dystansowa.
Paladyn i alchemik preferują tylko jedną kategorię ze względu na to, że to klasy hybrydowe walcząco-czarujące (jeden jest, a drugiego proponuję jako). U barbarzyńcy i łowcy bonus nie powinien się kumulować - to znaczy użycie przez barbarzyńcę prymitywnej białej broni daje zwyczajny bonus, jak przy użyciu prymitywnej dystansowej, lub np improwizowanej białej.

Wiem, że to dość rozbudowane pomysły, dlatego nie będę walczył o wprowadzanie wszystkiego już teraz zaraz. Zapraszam do dyskusji.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2017, o 17:21 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Klasyfikacja uzbrojenia

Post autor: Strażnik »

Przepraszam za post pod postem.

Drugą rzeczą, którą bym rozbudował, jest uzbrojenie defensywne. Otóż dodałbym tarcze - w różnych gabarytach, podobnie jak broń. Tarcza zajmowałaby sloty broni, dawałaby dodatkowy def, ale można by też pomyśleć o jakichś specjalnych umiejętnościach z nią związanych. Ponadto przydałyby się pasy. Te znów dawałyby po prostu def, ale też dodatkowo miałyby sloty na broń. Idea jest taka, że w walce z taktyki dostępna jest dla nas broń, którą mamy w ręku, lub przy pasie - a nie, jak teraz, wszystkie uzbrojenie. Oczywiście do sumowania siły bierzemy wszystkie uzbrojenie - zbroję, hełm, nagole, buty, pas, broń przy pasie, wszystką broń w ręku i tarcze. Podobnie składanie ograniczeń szybkości i zwinności - wszak uzbrojenie przy pasie też nas ogranicza. Użycie broni z rąk wiązałoby się wyłącznie z podstawowym kosztem PR, użycie broni z pasa powinno być 20% kosztowniejsze, przy "losowym zaokrągleniu (tm)" - np użycie broni na 5 PR z pasa to koszt 6 PR, broń z pasa na 2 PR to 2,4 PR, czyli 40% szans na 3 PR i 60 % szans na 2 PR, itp.
ODPOWIEDZ