Zwiększenie różnorodności postaci

Moderator: Aniołowie

Katla, Oko Kota
 

Posty: 198
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
ID: 4989
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Złodziej

Re: Zwiększenie różnorodności postaci

Post autor: Katla, Oko Kota »

Caras to Uru? Jaki frymuśny i górnolotny nick sobie wymyśliłeś na tę erę :D

Ja tu widzę prosty sposób na ten problem:
I to jest dokładnie jedną z głównych bolączek Imperium. Jest to gra mająca na celu rywalizację (kto pierwszy ubije Notterna), więc lwia część osób, która się tutaj została (będąca weteranami) będzie wybierać najbardziej optymalną (lepszą od tej, którą wybrali inni gracze) drogę ku temu celowi. Czy to z pobudek osobistych, czy to z bycia "czempionem" klanu/gildii. Żadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni, rzadko kto (zwykle multikonta/murzyni/osoby idące na poświęcenie pod testy) wybierze "gorszą drogę"
Wywalić Notterka!

A tak poważnie. Mam pytanie do technicznych: Czy jest różnica w prowadzeniu postaci pod walki pvm, a pvp?
Jeśli jest, to może wprowadźmy jakiś turniej. Finaliści/zwycięzca z nową erą dostanie coś extra (ciut więcej kasy na początek, albo coś innego, jak chwała z pokonania wszystkich turniejowiczów), więc będzie o co walczyć, a wtedy będzie większe zróżnicowanie w prowadzeniu postaci.
Caras Galadhon
 

Posty: 113
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 2381
Rasa: Cz³owiek

Re: Zwiększenie różnorodności postaci

Post autor: Caras Galadhon »

Caras to Uru? Jaki frymuśny i górnolotny nick sobie wymyśliłeś na tę erę :D
Podążam za nowymi trendami :)
A tak poważnie. Mam pytanie do technicznych: Czy jest różnica w prowadzeniu postaci pod walki pvm, a pvp?
Generalnie można wprowadzać małe modyfikacje do postaci, ale:
1) PvP w bardzo dużej mierze zależne jest od klasy postaci i jej "atutów" (redukcje obrażeń z czarów, specjalne umiejętności, czary, rozdanie ap)
2)W niewielki sposób możemy zmodyfikować postać aby była skuteczna pod pvp, a i tak jest to zależne od wybranej profesji
3)Skupiając się na efektywności w PvP przestajemy być efektywni w PvM, przez co w dłuższej perspektywie odpadamy do tyłu i zaczynamy dostawać bęcki (chyba, że w międzyczasie zgnoimy wszystkich swoich potencjalnych rywali)
Jeśli jest, to może wprowadźmy jakiś turniej.
Niestety, widziałbym w tym dość duży problem w debalansie profesji. I tak problemem Imperium jest to, że na chwilę obecną 80% sukcesu to wybranie odpowiedniej profesji, a zabranie ludziom kolejnych "acziwmentów" tylko dlatego, że wybrali źle na początku nie przysporzy grze popularności.
większe zróżnicowanie w prowadzeniu postaci.
Na każdą erę jest jeden-dwa optymalne buildy na daną postać zależne od warunków, które mogą wyprowadzić ludzie mający dostęp do kodu gry/bety/innych informacji/dużej ilości murzynów-testerów. W dodatku większość osób gra w ten sposób, gdyż mają dostęp do któregoś z powyższych. Tak szczerze, nie mam zielonego pojęcia co mogłoby pomóc na zróżnicowanie postaci. Przy obecnej mechanice i jej jednoczesnemu skomplikowaniu w durny sposób przy prostocie wyliczenia optimum - mając dostęp do wszystkich potrzebnych informacji w 5-10 minut można określić co będzie "najlepszym" wyjściem (o ile ktoś ma pół mozgu) - np Veldrin mając dostęp do kodu kowala mógł wyliczyć, że wyjdzie broń 3pr 222 minimalnych obrażeń i prowadzić kapłana pod walkę bronią. Ja zaś, otrzymując taką wiedzę w momencie gdy ruszyło "kucie" gdyby nie fakt jego bana byłbym w stosunku do niego do tyłu.
Jedynym wyjściem byłoby usunięcie skomplikowania i braku informacji przy sensownym, statystycznym wyliczeniu paru "optymalnych" buildów dla danej postaci i umożliwieniu ich przez środowisko gry. Niestety, odnoszę wrażenie (być może mylne), staff nie chce bądź nie potrafi podjąć się bardziej skomplikowanych zmian balansowych - zamiast tego dostajemy rybaka, budowniczego, drwala, cieślę, szkutnika, garncarza, akwizytora, telemarketera, etc.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Zwiększenie różnorodności postaci

Post autor: Strażnik »

Liczyłem to przy redukcji obrażeń do 80% z ataku defensywnego czyli np jak mielibyśmy dostać 100 obrażeń to mnożymy przez 0.67 i później przez 0.8.
Nie jestem pewien, na szybko nie można tego znaleźć w impie, a nie mam już żadnych plików, ale zawsze zakładałem, że to jest 25%.
Swoją drogą, mógłby ktoś coś zrobić z tym szkopułem. Erę temu (jak zacząłem grać czarującym) zostałem uświadomiony, że jest on w grze od dawien dawna i wszyscy go używają. Ciekawi mnie czemu nigdy na hedrenisie nie pojawiła się o tym wzmianka.
Nowy gracz zupełnie nie wie, że może go używać (bo i skąd miałby się dowiedzieć/domyślać, że coś tak nielogicznego działa - patrz przykład Elitena. Chociaż u niego koledzy w klanie używali tego tricku, więc nie wiem czemu nikt go o tym nie poinformował :P)
Well, byłeś w paru klanach, ja byłem w paru klanach i jakoś takie rzeczy się uchowały, gdy ludzie nie mieli dostępu do kodu i zakładali, że ten jest maksymalnie "bezpieczny", a nie maksymalnie exploitowalny, jak to jest w rzeczywistości.
Caras Galadhon
 

Posty: 113
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 2381
Rasa: Cz³owiek

Re: Zwiększenie różnorodności postaci

Post autor: Caras Galadhon »

Well, byłeś w paru klanach, ja byłem w paru klanach i jakoś takie rzeczy się uchowały
W sumie, z tego, co mi wiadomo, to chyba informacje te ktoś uzyskał od kogoś z najstarszego klanu w Imperium xD
Niestety, UT miało słabsze wtyki, bo nigdzie nie widziałem takich informacji (chyba, że nikt nie chciał się dzielić. W sumie w Krukach też nikt o tym nie pisał, ale może to dlatego, że dopiero od tamtej ery zainteresowałem się mechaniką czarującego).
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Zwiększenie różnorodności postaci

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Szkoda że zedytowałeś - wpis o sprawdzeniu w kodzie 35% redukcji bardziej mi się podobał ;)

Swoją drogą - piszesz wszędzie o tym kodzie który masz od AS.
Napisz coś więcej bo to ciekawe
E M P I R E W I L L R I S E !...
Caras Galadhon
 

Posty: 113
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 2381
Rasa: Cz³owiek

Re: Zwiększenie różnorodności postaci

Post autor: Caras Galadhon »

Org, przede wszystkim, prosiłbym o zaprzestanie śmiecenia w temacie pisaniem nie na temat. Jeżeli masz do mnie jakieś osobiste zapytania niedotyczące tematu, to napisz na priv. Ale skoro już musisz, to Ci tutaj odpiszę:
Szkoda że zedytowałeś - wpis o sprawdzeniu w kodzie 35% redukcji bardziej mi się podobał ;)
Postanowiłem nie wrzucać informacji dokładnych informacji dla reszty graczy :D
Swoją drogą - piszesz wszędzie o tym kodzie który masz od AS.
Napisz coś więcej bo to ciekawe
Tak po prawdzie to więcej informacji mam od kolegi z Piasków Pustyni :P
Jak tylko laptop wróci z naprawy - wrzucę cały materiał dowodowy na forum publiczne :)
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Zwiększenie różnorodności postaci

Post autor: Strażnik »

No ja ze swoich doświadczeń mogę podać przykłady, jak "łatwo" ogarnąć grę, podam przykłady:

-przygotowane w 10 albo 11 erze tabelki z czarami, miksturami i kilkoma rodzajami przeliczników opłacalności rozdania AP i treningu latały w bardzo różne miejsca, i w pewnym momencie po tym, jak wycofałem wolny dostęp do nich na dysku google, dostałem prośbę o dostęp od kogoś, kto nigdy nie był w okolicach SK - a to nie była nawet jakaś tajemna wiedza,
-kojarzę dwa, może 3 razy, gdy ktoś zrobił porządny test efektywności postaci i udostępnił to na forum - na pewno robiła to Vania z bardem, potem ja robiłem dokładniejszy test; mimo tego testu nadal myśleliśmy, że śpiew po prostu poprawia obronę, a nie boostuje/ścina staty własne i oponenta. Były nawet wyliczone średnie na dużej próbie potworów, ale nie dało się z tego nawet wyciągnąć jakichś konkretniejszych wzorów bez wglądu w kod.

Także jak słyszałem, że ktoś na podstawie danych zebranych w trakcie gry wyliczał jakieś wzory z walki, to pozostawało parsknąć na to śmiechem. Pewne rzeczy dało się przetestować, ale jest milion szczegółów, których można latami nie dostrzec, a które rzucą Ci się w oczy, gdy tylko zajrzysz w kod. I taką "pierdołą" jest właśnie ta kwestia defensywnego ataku maga.
Caras Galadhon
 

Posty: 113
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 2381
Rasa: Cz³owiek

Re: Zwiększenie różnorodności postaci

Post autor: Caras Galadhon »

I taką "pierdołą" jest właśnie ta kwestia defensywnego ataku maga.
Szczerze, nigdy bym nie przypuszczał, że coś takiego przejdzie :P
których można latami nie dostrzec
Fakt faktem, że na informacje o tym, że paladyn ma dmg liczony z inteligencji wszyscy (poza AS oczywiście, mają naprawdę dobre testy postaci i informacje) reagowali zaskoczeniem - chociaż informacje o tym były w opisie postaci.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Zwiększenie różnorodności postaci

Post autor: Strażnik »

Szkoda że zedytowałeś - wpis o sprawdzeniu w kodzie 35% redukcji bardziej mi się podobał ;)
Pamięć mam dość dobrą, ale nie perfekcyjną, więc mogę się mylić, ale to chyba agresor miał 35% więcej dmg, więc ktoś tu chyba po prostu nie umie czytać plików XD.
ODPOWIEDZ