Punkty ruchu - jak to dziala?
Moderator: Aniołowie
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2 kwie 2017, o 15:22
- ID: 699
- Rasa: Cz³owiek
Punkty ruchu - jak to dziala?
Nie rozumiem dzialania systemu punktów ruchu.
Mam 10.5 szybkosci, suma ograniczeń szybkości - 6%, broń wymaga 4 pkt ruchu na atak.
Czemu nie atakuję 3 razy?
10.5 - 6% = 9.87 - 4 (pierwszy atak) = 4.87 - 4 = 0.87
tak samo jest po podniesieniu szybkości do 13:
13 - 6% = 12.22 - 4 (pierwszy atak) = 8.22 - 4 = 4.22 (czemu nie ma trzeciego ataku?)
Mogę gdzieś sprawdzić ile mam PR w walce?
Czy ktoś mógłby mi pomóc to zrozumieć?
Mam 10.5 szybkosci, suma ograniczeń szybkości - 6%, broń wymaga 4 pkt ruchu na atak.
Czemu nie atakuję 3 razy?
10.5 - 6% = 9.87 - 4 (pierwszy atak) = 4.87 - 4 = 0.87
tak samo jest po podniesieniu szybkości do 13:
13 - 6% = 12.22 - 4 (pierwszy atak) = 8.22 - 4 = 4.22 (czemu nie ma trzeciego ataku?)
Mogę gdzieś sprawdzić ile mam PR w walce?
Czy ktoś mógłby mi pomóc to zrozumieć?
-
- Bóg
- Posty: 992
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: Punkty ruchu - jak to dziala?
Punkty Ruchy nie są nigdzie opisane, w jaki sposób są wyliczane.
Ich ilość jest bezpośrednio uzależniona od posiadanej Szybkości, ale nie jest to przyrost równorzędny z przyrostem tej statystyki.
Zasadniczo ilość Punktów Ruchy jest mniejsza niż szybkości.
Ich ilość jest bezpośrednio uzależniona od posiadanej Szybkości, ale nie jest to przyrost równorzędny z przyrostem tej statystyki.
Zasadniczo ilość Punktów Ruchy jest mniejsza niż szybkości.
E M P I R E W I L L R I S E !...
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2 kwie 2017, o 15:22
- ID: 699
- Rasa: Cz³owiek
Re: Punkty ruchu - jak to dziala?
Dziękuję za wytłumaczenie
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 104
- Rasa: Cz³owiek
Re: Punkty ruchu - jak to dziala?
Jeżeli koledze to pomoże...
Przy 50 szybkości ma się około 15 pkt ruchu,
przy 100 około 21,
przy 150 około 25,
przy 200 około 28,
przy 250 około 30,
przy 300 około 32.
Piszę około ponieważ na ostateczną ilość punktów ruchu mają wpływ:
Różnica poziomów między Tobą a przeciwnikiem (ew. skala wyzwania potwora), różnica samych statystyk między wami no i oczywiście samo ograniczenie wynikające ze sprzętu no i ewentualnie otrzymane obrażenia od ataków specjalnych potworów które wpływają na statystyki.
Ale jak łatwo zauważyć z podanych wartości coraz więcej szybkości potrzeba na kolejny punkt ruchu...
Przy 50 szybkości ma się około 15 pkt ruchu,
przy 100 około 21,
przy 150 około 25,
przy 200 około 28,
przy 250 około 30,
przy 300 około 32.
Piszę około ponieważ na ostateczną ilość punktów ruchu mają wpływ:
Różnica poziomów między Tobą a przeciwnikiem (ew. skala wyzwania potwora), różnica samych statystyk między wami no i oczywiście samo ograniczenie wynikające ze sprzętu no i ewentualnie otrzymane obrażenia od ataków specjalnych potworów które wpływają na statystyki.
Ale jak łatwo zauważyć z podanych wartości coraz więcej szybkości potrzeba na kolejny punkt ruchu...
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Punkty ruchu - jak to dziala?
Sugeruję nie rozsiewać nieprawdziwych informacji. PRy zależą wyłącznie od naszej szybkości w danej chwiliRóżnica poziomów między Tobą a przeciwnikiem (ew. skala wyzwania potwora), różnica samych statystyk między wami
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 104
- Rasa: Cz³owiek
Re: Punkty ruchu - jak to dziala?
Taką informację dostałem kiedyś od administracji. Jeżeli jest nieprawdziwa, przepraszam za wprowadzenie w błąd, nie było to moją intencją!
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Punkty ruchu - jak to dziala?
Generalnie takie rzeczy powinny być wiadome, to są podstawy mechaniki i zupełnie nie rozumiem, czemu administracja to ukrywa.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:48
- ID: 1754
- Rasa: Cz³owiek
Re: Punkty ruchu - jak to dziala?
Gdyby nam cała mechanikę gry wyłożyli na tacy, to gra straciła by pewien urok. To tylko moje zdanie, ja tam wolę szukać rozwiązań, wzorów, statystyk niż skorzystać z gotowców.
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 104
- Rasa: Cz³owiek
Re: Punkty ruchu - jak to dziala?
Tu nie chodzi o to żeby podawać graczom wszystko(wzory) na tacy ale żeby wytłumaczyć działanie mechaniki.
Wystarczy w opisie szybkości napisać że zależy od niej ilość ataków jakie można wykonać w walce ale sam przyrost PR zwalnia wraz ze wzrostem szybkości. Tutaj kolega dał przykład, myślał że PR = Szybkość 1:1...
Wystarczy w opisie szybkości napisać że zależy od niej ilość ataków jakie można wykonać w walce ale sam przyrost PR zwalnia wraz ze wzrostem szybkości. Tutaj kolega dał przykład, myślał że PR = Szybkość 1:1...
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Punkty ruchu - jak to dziala?
Nie wiem jak inni, ale dla mnie gra, w której trzeba zarchiwizować stosy logów na kilku różnych postaciach, żeby mieć choćby szczątkowy ogląd na jej działanie, nie ma żadnego uroku. Mnóstwo gier ma jawne mechaniki, to sprzyja klimatowi gry, bo ludzie chętniej poświęcają się odgrywaniu postaci, gdy nie marnują godzin na robienie testów zupełnie na ślepo.
Serio, jawność wzoru na PRy, szansę trafienia, szanse na czary, wyliczanie obrażeń, to naprawdę nie jest nic wielkiego. Aktualnie zwykłemu graczowi nie wiadomo nawet, czy siła się dodaje do bonusu, czy mnoży, czy obrona dzieli dmg, czy się od niego odejmuje, czy wytrzymałość i nominalna obrona się sumują czy mnożą, nie wie, czy siła i inteligencja są we wzorach na obrażenia warte 1:1, czy czaroznawstwo i walka bronią są w unikach/kontrach warte 1:1, etc. A np taki Fallathan ma całkowicie jawne wzory na kucie, ba - ma podane przy każdym kuciu wyliczenia szans z poszczególnych statystyk, obok samych wyników testów. I od kilku lat ma znacznie liczniejszą i aktywniejszą społeczność. Przecież sama niejawność statystyk i uzbrojenia potworów i innych graczy wystarcza, byśmy mieli łamigłówkę przy tworzeniu postaci, bo nie ma buildów uniwersalnych do tłuczenia wszystkiego - chyba, że mówimy o różnicy poziomów o rzędy wielkości. Inaczej buduje się postać, która będzie w PvP wygrywała z typowym magiem, inaczej pod typowego złodzieja, inaczej do PvM pod potwory z piramidy, a inaczej pod cmentarz - ba, różnie się buduje pod różne potwory.
Serio, jawność wzoru na PRy, szansę trafienia, szanse na czary, wyliczanie obrażeń, to naprawdę nie jest nic wielkiego. Aktualnie zwykłemu graczowi nie wiadomo nawet, czy siła się dodaje do bonusu, czy mnoży, czy obrona dzieli dmg, czy się od niego odejmuje, czy wytrzymałość i nominalna obrona się sumują czy mnożą, nie wie, czy siła i inteligencja są we wzorach na obrażenia warte 1:1, czy czaroznawstwo i walka bronią są w unikach/kontrach warte 1:1, etc. A np taki Fallathan ma całkowicie jawne wzory na kucie, ba - ma podane przy każdym kuciu wyliczenia szans z poszczególnych statystyk, obok samych wyników testów. I od kilku lat ma znacznie liczniejszą i aktywniejszą społeczność. Przecież sama niejawność statystyk i uzbrojenia potworów i innych graczy wystarcza, byśmy mieli łamigłówkę przy tworzeniu postaci, bo nie ma buildów uniwersalnych do tłuczenia wszystkiego - chyba, że mówimy o różnicy poziomów o rzędy wielkości. Inaczej buduje się postać, która będzie w PvP wygrywała z typowym magiem, inaczej pod typowego złodzieja, inaczej do PvM pod potwory z piramidy, a inaczej pod cmentarz - ba, różnie się buduje pod różne potwory.