Punkty ruchu - jak to dziala?

Zanim zadasz jakiekolwiek pytanie, skorzystaj z wyszukiwarki i sprawdź, czy ktoś nie poruszył tematu wcześniej. Pozwoli to zachować ład i ułatwi szukanie innym.

Moderator: Aniołowie

Titanium, The Sin
Bóg
 

Posty: 200
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 51
Rasa: Cz³owiek

Re: Punkty ruchu - jak to dziala?

Post autor: Titanium, The Sin »

Obecne wzory nie będą udostępniane, bo dzięki niektórym udzielającym się w tym temacie i dzielącym się posiadanymi informacjami (oraz kodem) z indywiduuami pokroju uru, walka będzie zmieniana (a nie tylko przepisania na nowy model). Wtedy też pomyślimy nad formą i ilością informacji które będą dostępne dla graczy (zakładam, że będą, ale w ilości, która nie będzie zabierać frajdy).
Przedstawienie teraz informacji, która niedługo nie będzie aktualna może wprowadzić tylko niepotrzebne zamieszanie.
World needs a professional, not a hero.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Punkty ruchu - jak to dziala?

Post autor: Strażnik »

bo dzięki niektórym udzielającym się w tym temacie i dzielącym się posiadanymi informacjami (oraz kodem) z indywiduuami pokroju uru
Czy indywidua pokroju tita mogłyby mówić konkretnie o kim mówią?
walka będzie zmieniana
Świetnie, postarajcie się tego nie spieprzyć tym razem.
Wtedy też pomyślimy nad formą i ilością informacji które będą dostępne dla graczy (zakładam, że będą, ale w ilości, która nie będzie zabierać frajdy).
Przedstawienie teraz informacji, która niedługo nie będzie aktualna może wprowadzić tylko niepotrzebne zamieszanie.
No nie ma to jak stawianie na społeczność.
Titanium, The Sin
Bóg
 

Posty: 200
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 51
Rasa: Cz³owiek

Re: Punkty ruchu - jak to dziala?

Post autor: Titanium, The Sin »

No nie ma to jak stawianie na społeczność.
Powiedział były arche, który mógł udostępnić informacje w przystępnej formie lata temu :)
Świetnie, postarajcie się tego nie spieprzyć tym razem.
OK :) Ale ostatnie poważne zmiany w walce były robione...lata temu ;) I chyba przez kogoś innego, niż ja, czy Org.

Otóż, zamierzamy się otworzyć na społeczność, ba śmiem powiedzieć, że już to robimy. Że nie jest to forma, która jest wymyślona i stworzona przez Ciebie - trudno.

Gracze powinni wiedzieć więcej o grze - ale porównywanie Imperium do np. DnD jest bez sensu - w DnD wzory są potrzebne choćby dla Mistrza Gry. Są gracze, którzy piszą wprost - upublicznienie wzorów popsuje radość z rozgrywki. Równie dobrze można też pójść w innym kierunku - zamiast upubliczniać skomplikowane wzory - uprościć pewne relacje tak, żeby dało się po krótkim opisie wywnioskować, co danej klasie będzie potrzebne, co mniej.

Słowo o społeczności też - jeżeli ktoś rozpracuje jakiś system - powiedzmy, kowala - bo wykuł sporo przedmiotów i mniej więcej określił proporcje, a następnie podzieli się swoją wiedzą z innymi - jest to jak najbardziej OK. Zdobył wiedzę poświęcając czas w grze, podzielił się, poświęcając przewagę nad innymi graczami. Ale jeżeli ktoś się dzieli wiedzą na podstawie kodu, który miał/dostał/wykradł - coś takiego nie jest akceptowalne.
World needs a professional, not a hero.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Punkty ruchu - jak to dziala?

Post autor: Strażnik »

Powiedział były arche, który mógł udostępnić informacje w przystępnej formie lata temu
Tja. Te informacje, do których dostęp pierwszy raz uzyskałem 1,5 roku temu?
Also: nierelevantne ad personam. Jako przew. RI wciągałem mnóstwo aktywnych osób do prac koncepcyjnych, w których sam też brałeś udział i starałem się kierunkować prace tak, by pomysły nie były z tyłka i na oko, tylko by odpowiadały na konkretne potrzeby. I brak mi palców by policzyć osoby, które chwaliły moją kulturę współpracy, więc wiesz gdzie możesz se wsadzić te "powiedział były arche, który".
Ale ostatnie poważne zmiany w walce były robione...lata temu ;) I chyba przez kogoś innego, niż ja, czy Org.
Ostatnie zmiany w ogóle były robione... nie wiem, dzisiaj? I generalnie jeśli chodzi o opracowywanie jakichkolwiek wzorów jakoś mało się niektórzy popisują: patrz walki gildii, gdzie babole świadczące o niezrozumieniu podstawowych koncepcji jakichkolwiek modeli bitwy siedzą jeden na drugim tak w pierwotnej wersji Mefa, jak i po poprawkach Orga, na ile mogę wierzyć przeciekom od sam wiesz kogo. Obawy co do tego, jak możecie zrealizować te zmiany w walce mam też przez to, w jaki sposób dyskutujecie na forum i jak wprowadzacie zmiany po tej dyskusji.

Generalnie życzę powodzenia w "rozpracowywaniu" systemu, w którym przełożenie statystyk na jakiś efekt jest nieliniowe. Żeby to robić na ślepo i na serio potrzebujesz narzędzi, które lepiej poświęcić na pracę w CERN lub ESA. Z drugiej strony życzę powodzenia w czerpaniu satysfakcji z gry, gdzie wszystko jest liniowe.

A co do porównywania impa z DnD - nie musimy tego robić. Możemy porównać z dowolną grą crpg, która uzyskała jakikolwiek sukces. Zazwyczaj używając broni masz podany przedział obrażeń - choć możesz nie wiedzieć, czy rozkład jest jednostajny, czy jakiś inny. Tutaj masz charakterystykę, o której jedynie zakładasz, że więcej=lepiej, ale nie masz pojęcia jak się przekłada na obrażenia. I tak jest ze wszystkim. Generalnie ogarnąć, że więcej szybkości = więcej prów może nawet 10 latek bez czytania jakiegokolwiek poradnika. Ale żeby chociaż się dowiedzieć ile w danym momencie masz prów, musisz przeprowadzić względnie skomplikowane testy! To samo z hitratem, to samo z unikami - a to są już rzeczy, które zależą od przeciwnika, więc nie masz praktycznie żadnej informacji o systemie, dopóki nie poświęcisz kilku tygodni na testy, które dadzą ci dostateczną próbę z walk z konkretnymi przeciwnikami. Dodajmy do tego umiejętności specjalne i mnóstwo innych rzeczy, które nie wiadomo jak działają. i możesz spędzić tygodnie, jak ja "lata temu", kopiując logi walki, obrabiając je, analizując, i generalnie nic z tego nie wynosząc, bo przecież nawet nie znasz statystyk przeciwników.

Co do upraszczania - w którym miejscu te wzory są niby takie skomplikowane? Tam ledwie się logarytm pojawia w jednym miejscu, reszta się ogranicza do działań arytmetycznych na poziomie wczesnego gimnazjum. Nie, żebym jakoś bardzo za tymi wzorami obstawał, ale jeśli mówisz o >>upraszczaniu<< tego, to ja nie wiem, czy masz jakikolwiek pomysł w jakim kierunku i dlaczego należy to ruszyć, co tylko zwiększa moje obawy odn. spieprzenia całej sprawy.
Słowo o społeczności też - jeżeli ktoś rozpracuje jakiś system - powiedzmy, kowala - bo wykuł sporo przedmiotów i mniej więcej określił proporcje, a następnie podzieli się swoją wiedzą z innymi - jest to jak najbardziej OK. Zdobył wiedzę poświęcając czas w grze, podzielił się, poświęcając przewagę nad innymi graczami. Ale jeżeli ktoś się dzieli wiedzą na podstawie kodu, który miał/dostał/wykradł - coś takiego nie jest akceptowalne.
Ech... ta społeczność, która grała w to 3 lata temu była generalnie za tym, by pewne rzeczy odkryć dla wszystkich. Fakt, że kogoś pokusiło, by zdobyte informacje zachowywać dla siebie nie byłby problemem... GDYBY WSZYSCY MIELI DO TEGO DOSTĘP. Cieszyłbym się, że rozmówcy sami dostarczają argumentów na słuszność mojego stanowiska, gdyby rozumieli choć pół zdania z czytanego tekstu. No ale lepiej popierdzielić trochę o złych ludziach bez pokazywania palcem, poprzytykiwać niewiadomo o co i po co, a dyskusja o możliwym kształcie pewnych systemów, rozważanie ich zalet i wad? Po co. Zaczątki poważnych dyskusji o rozwoju kluczowych systemów wiszą tygodniami bez odpowiedzi ze strony administracji. TO jest obraz tego, jakie masz/macie podejście do społeczności.

EDIT:
Org, mam nadzieję, że Tit dostał w ramach uspokajania atmosfery choćby słowne upomnienie, by nie prowokować, nie wyzywać i nie walić ad personam? Oh wait, prędzej sam byś zrobił to samo.
ODPOWIEDZ