Dobijanie
Moderator: Aniołowie
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
- ID: 905
- Rasa: Cz³owiek
Dobijanie
Zdaję sobie sprawę z tego, że instytucja dobijania służy do tego, aby była bolesna, ale gdy osoba z 133-tym levelem atakuje kogoś na 17-tym, to efekt walki jest dosyć oczywisty, a wiadomo — im mniejszy level, tym bardziej boli utrata pieczołowicie zebranych statystyk.
Wobec czego: czy nie można byłoby wprowadzić przykładowego ograniczenia, polegającego na tym, że aby dobicie i utrata statystyk były skuteczne, różnica poziomów między stronami walki musi być mniejsza niż x?
Wobec czego: czy nie można byłoby wprowadzić przykładowego ograniczenia, polegającego na tym, że aby dobicie i utrata statystyk były skuteczne, różnica poziomów między stronami walki musi być mniejsza niż x?
-
- Bóg
- Posty: 200
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 51
- Rasa: Cz³owiek
Re: Dobijanie
Pomysł warty rozważenia
Myślimy też nad jeszcze jednym rozwiazaniem;)
Myślimy też nad jeszcze jednym rozwiazaniem;)
World needs a professional, not a hero.
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Dobijanie
Lepszy chyba byłby okres ochronny dla nowych graczy. Ludzie, którzy grają od początku ery, mieli takie same szanse stworzyć silną postać. Ponadto często jest tak, że osoba niższa poziomem jest dużo silniejsza.
-
- Bóg
- Posty: 200
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 51
- Rasa: Cz³owiek
-
- Posty: 200
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
- ID: 4989
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Druid
Re: Dobijanie
Orv, sugerujesz, że osoba z 17 poziomem może być silniejsza niż ta ze 133?
Pomijam oczywiście rzemków i druidów warzących, bo tu rzeczywiście może dojść do takiej sytuacji, choć przy aż takiej różnicy... to i czary ochronne druida warzącego są chyba wystarczająco mocne, jeśli się w nie zaopatrzy i używa. No i rzemieślnicy i druidzi warzący raczej sami nie zaczynają walki na dobitki, bo szkoda na to eny (przynajmniej ja nie).
Wspieram pomysł Tarieli. Jeśli różnica będzie duża, to sugerowałabym jakieś zabezpieczenia. Okres ochronny dla nowych też by się przydał (i chyba kiedyś było coś takiego, o ile się nie mylę, bo to już wieki minęły od tego czasu).
Pomijam oczywiście rzemków i druidów warzących, bo tu rzeczywiście może dojść do takiej sytuacji, choć przy aż takiej różnicy... to i czary ochronne druida warzącego są chyba wystarczająco mocne, jeśli się w nie zaopatrzy i używa. No i rzemieślnicy i druidzi warzący raczej sami nie zaczynają walki na dobitki, bo szkoda na to eny (przynajmniej ja nie).
Wspieram pomysł Tarieli. Jeśli różnica będzie duża, to sugerowałabym jakieś zabezpieczenia. Okres ochronny dla nowych też by się przydał (i chyba kiedyś było coś takiego, o ile się nie mylę, bo to już wieki minęły od tego czasu).
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Dobijanie
W 11 erze Kiluu robił kryptę na 1 (sic!) poziomie. Nic specjalnego.Orv, sugerujesz, że osoba z 17 poziomem może być silniejsza niż ta ze 133?
Sam miałem, gdy grałem, postać poziomu setnego mocniejszą od większości postaci z 200.
Można mieć postać z 90 poziomu która przegra z 100 tak samo bardzo, jak postać z 20.
Jak chcielibyście ustawić granicę? Różnica 50 poziomów? Ludzie z 50 śmiało tłuką pierwszolewelowców, a ludzie z 100 mogą się mierzyć z ludźmi ze 150. Stosunek poziomów? Znów - różnica między 10 a 20 i 100 a 200 jest zupełnie inna.
Gra jest mocno nastawiona na rywalizację i jeśli ktoś przez całą erę nie zbudował silniej postaci, to jest to wyłącznie jego wina i nie jest istotne jaki ma poziom. Fajnie by było, jakby ludzie chcieli tak wyrównywać szanse irl, jak to chcą w wirtualu, gdzie każdy ma takie same szanse i w każdym momencie może się wypisać.
-
- Posty: 200
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
- ID: 4989
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Druid
Re: Dobijanie
Od jedenastej ery sporo się zmieniło. Chociażby to, że potwory w lokacjach dobijają, no i same lokacje się zmieniły odrobinę, więc nie jest już tak łatwo na pierwszym poziomie latać po krypcie Nikt tu nie mówi o stałej różnicy. Moim zdaniem powinna się zwiększać wraz ze wzrostem poziomów. Dajmy na to, że na niskich poziomach różnica 10 uniemożliwia dobicie (bo tylko o dobiciu tu mowa), a na wysokich poziomach różnica wzrasta nawet do 200, czy ile tam uznacie za słuszne, bo ja nie mam zbyt dużego doświadczenia w walkach pvp ;p
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Dobijanie
Według mnie można by uruchomić taką opcje jak dożywotnie immu, taka ochrona przed dobiciami dla tych, którzy się w pvp nie bawią. W niektórych grach na początku gry/ stworzenia postaci można było taką opcje wybrać sobie i była ona do końca ery/ resetu konta. Jest to idealne rozwiązanie dla postaci tworzących, które od zarania dziejów są gnębione przez klanowe waśnie, niesnaski. Znacznie by to umiliło niektórym graczom grę gdyby mogli uniknąć celowych bądź śmieszkowych dobić ze strony różnych osób.
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Dobijanie
W ten sposób z gry, w której masz ścisłą rywalizację, i w której masz mechanizm osłabiania konkurencji w wyścigu o złote kalesony, dajesz opcje... eliminującą ten element rywalizacji. Bo kto normalny nie zdecyduje się na brak dobitek za free, gdy jest supportem? Ta gra i tak już ma bardzo płytkie mechanizmy interakcji między graczami.
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
- ID: 2381
- Rasa: Cz³owiek
Re: Dobijanie
Uzależnienie dobijania od poziomu w grze, w której poziom jest miarą niczego jest bezsensowne. W przypadku takiej zmiany sam oddeleguję paru graczy do siedzenia na jak najniższych poziomach i świątyni "w opór".