"Drobne uszkodzenie"

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Samael
 

Posty: 158
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
ID: 772
Rasa: Wampir
Profesja: Złodziej

"Drobne uszkodzenie"

Post autor: Samael »

"Otóż każde uzbrojenie ma to do siebie, że w wyniku zaciętej walki, może ulec drobnemu uszkodzeniu... "

Mam pytanie, czym była podyktowana ta zmiana i czy była ona testowana? Czemu nie została wpisania w listę zmian na tą erę, skoro weszła w 5 dniu ery?

Dodajmy do tego fakt, że imperialnych kowali/płatnerzy jest bardzo mało, a częstotliwość "drobnych uszkodzeń" obniżyła dzisiaj "+" naszej zbroi o 10 punktów...

Jeśli już miała by ta zmiana zostać(dziwie się, że w ogóle weszła). to może warto zastąpić ją jakimś systemem, w którym uzbrojenie ma % jak w wiedźminie i może dodatkowo dałoby się je naprawić?(Ale chyba za duża zmiana, więc skłaniam się do odrzucenia tej zmiany, a przynajmniej wyjaśnienia nam jej celowości)

Chętnych zapraszam do merytorycznej dyskusji :)
Hafgrim
Anioł
 

Posty: 150
Rejestracja: 30 paź 2020, o 23:43
ID: 2011
Rasa: Cz³owiek

Re: "Drobne uszkodzenie"

Post autor: Hafgrim »

Jest 6 kowali i 3 płatnerzy. Obecny system kucia pod umiejętność wg. zmian wymusza tworzenie przedmiotów na energii X2 i x3 więc towaru na rynku jest sporo. W tamtej erze uzbrojenie dla tłumu kuł Org i Thoran.

Przerzucając uzbrojenie widzę że dużo osób korzysta z eq wilkołaków, więc towaru jest naprawdę sporo.

Wg mnie zmiana na +
Samael
 

Posty: 158
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
ID: 772
Rasa: Wampir
Profesja: Złodziej

Re: "Drobne uszkodzenie"

Post autor: Samael »

Chciałem tylko napomnieć, że ten towar nie leży za darmo do zabrania. Zmiana na + dla rzemieślników, a dla reszty spory wydatek i częstokroć sporo czasu na dogadanie się, bo dobre itemy szybko znikają z rynku.
Hpes
 

Posty: 134
Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
ID: 2379
Rasa: Cz³owiek

Re: "Drobne uszkodzenie"

Post autor: Hpes »

Jak dla mnie to tylko psucie impa takim wymyslem, dlatego licze ze wszystko wroci do normy.
Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 214
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: "Drobne uszkodzenie"

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

Jakoś nie wydaje mi się by rzemieślnicy garneli się by kuć większość EQ na x3 energii, zwłaszcza def EQ. I by targ tonął w fajnym EQ, albo by było łatwo dostępne dla każdego.
Dodatkowo ultra rare znajdźki i co one też mają ulegać uszkodzeniu...? Nie dość, że BARDZO rzadkie to jeszcze może być popsute...

Zmiana byłaby ciekawa, ale tylko jeśli rzemieślnik miałby możliwość naprawy takiego uszkodzonego EQ w hucie za PP bądź energię za co by otrzymywał jakiś tam zyska zależny od kosztów.

Dodatkowo częstotliwość psucia się jest zbyt duża i zbyt drastyczna przy obecnych elementach EQ.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 995
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: "Drobne uszkodzenie"

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

W obecnej erze zmieniony został balans zysków rzemieślinka by kucie dobrych itemów było bardziej opłacalne niż złych.
Do tego przedmioty z lokacji i potworów przeszły spory lifting by były bardziej przydatne.
Do tego dostaliście NPC umagiczniającego przedmioty.

Założenie systemu psucia przedmiotów było takie, aby jedna czarna klinga czy jedwabna zbroja nie była żyłowana pół ery przez 15 osób, tylko żeby większy nacisk był kładziony na dobieranie dobrego uzbrojenia do gracza, a nie uniwersalne sety krążące w zamkniętym gronie.

Problem wynikł obecnie największy z tego, że za nisko jest ustawiony dolny próg bonusu, który może być psuty - mniej niż 1 nie da się zabrać, więc przy przedmiotach o bonusie wynoszącym ~50 każda strata punktu jest bardzo odczuwalna. Przy mocniejszych (>100) byłoby to znacznie mniej odczuwalne.


Ale bardzo proszę - na ten moment częstotliwość uszkodzeń zostaje zmniejszona 5-krotnie.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Sunai, Terminator
 

Posty: 25
Rejestracja: 17 sie 2020, o 08:22
ID: 2714
Rasa: Cz³owiek

Re: "Drobne uszkodzenie"

Post autor: Sunai, Terminator »

Czyli teraz psucie się będzie prawie niezauważalne? Szkoda.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 995
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: "Drobne uszkodzenie"

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Zrobimy to lepiej na kolejną erę może... ;)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Samael
 

Posty: 158
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
ID: 772
Rasa: Wampir
Profesja: Złodziej

Re: "Drobne uszkodzenie"

Post autor: Samael »

Sunai pisze:Czyli teraz psucie się będzie prawie niezauważalne? Szkoda.
A może coś więcej? Jakie plusy i jakie minusy widzisz ?
Celebrian
 

Posty: 48
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2069
Rasa: Cz³owiek

Re: "Drobne uszkodzenie"

Post autor: Celebrian »

Tak jak Orgu napisałeś - problemem jest fakt, że cała gildia&przyjaciele przez pół ery ciśnie na jednym uzbrojeniu. Konsekwencje tego są następujące:
1. (-) Samotna gra jest dużo trudniejsza, a zaistnienie w topce praktycznie niemożliwe
2. (+) Gildie odgrywają gigantyczną rolę, a współpraca między graczami poprawia aspekt "socjalny" gry
3. (-) Rzemieślnicy raz na wielkie święto zrobią coś naprawdę mocnego, a tak to wszędzie po zbrojowniach i targowisku walają się "śmieci", bo każdy chce używać tylko top uzbrojenia
4. (-) Jeżeli na otwartym rynku pojawi się coś mocnego, to ma astronomiczną cenę (zakup łatwiejszy jeżeli zrzuca się cała gildia) i bardzo szybko jest wykupione
5. (?) Rzemieślnicy są rozchwytywani przez gildie i te grupy, które mają swojego rzemka przodują nad innymi

Wprowadzając tą zmianę z pewnością jeszcze bardziej zwiększysz rolę jaką odgrywają gildie, współpraca i gildijny rzemieślnik. Polowanie na mocne eq będzie jeszcze bardziej zaciekłe. Nie wydaje mi się, aby skończyło się używanie jednego eq przez całą bandę - po prostu ten najlepszy set będzie się częściej zmieniał.
Powinien natomiast zmiejszyć się problem 3 - rzemieślnicy częściej będą musieli robić mocne uzbro, a nie grać optymalnie pod swój własny rozwój.

Pytanie teraz do Ciebie - w jakim kierunku chcesz, aby gra się rozwijała - czy konkurencja o wygranie ery jest pomiędzy gildiami, czy między jednostkami. Jak dużą rolę ma odgrywać współpraca i rzemieślnik gildijny?

Wprowadzenie takiej zmiany prawdopodobnie dość mocno wpłynie na przebieg gry - ciężko na chwilę obecną ocenić w jaki sposób. Na pewno na początkowym etapie te zmiany bardzo mocno wpływają na uzbro i powinny być ogarniczone.


Moim zdaniem prawdziwy problem leży w dywersyfikacji uzbrojenia. Jest ono strasznie niezbalansowane. Przykładowo - jak jakakolwiek zbroja którą obecnie można znaleźć na targowisku może się równać z Jedwabną Togą. Taka Toga (którą można znaleźć za darmo) bije na głowę przykładową przeszywnicę. Zarówno pod względem ograniczeń jak i defa. Jak tylko jedna osoba w grupie znajdzie Togę, to reszta uzbrojenia dostępna na rynku przestaje się liczyć, aż to momentu gdy ktoś wyprodukuje/znajdzie coś lepszego. Powstają przez to takie "kamienie milowe" w postaci uzbrojenia. Jak gildia/grupa upoluje coś fajnego to lecą do przodu z progresem.

Według mnie powinien zostać zrobiony gruntowny rebalans uzbrojenia. Nie powinno być tak, że jakaś znajdźka sprawia, że cała reszta uzbrojenia dostępnego w grze przestaje mieć znaczenie. Rzemieślnicy są na etapie robienia przeszywnicy +14, -4% (przykładowo - sorry Arcu :) ) i nikt nie powinien móc znaleźć uzbrojenia typu Jedwabna Toga +50, -2%. Jedno, albo drugie powinno zostać polepszone/pogorszone, żeby te przedmioty mogły ze sobą rywalizować. Nie mówię oczywiście żeby nie było "perełek" wśród uzbrojenia, ale niech one aż tak się nie wybijają. Dzięki temu z czystego lenistwa ktoś stwierdzi że woli biegać w trochę gorszym uzbrojeniu, które akurat ma u siebie, bo i tak "daje radę". Plus wszędzie będą dostępne alternatywne sety i nie będzie tak, że albo masz Togę, albo guzik zrobisz.
ODPOWIEDZ