Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: System walki
PostNapisane: 21 gru 2016, o 12:23 
Offline
Archanioł

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 182
ID: 51
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik
Witajcie,

Kiedyś zostało wspomniane, że postaramy się przebudować obecny system walk. Na razie będzie to tzw. refactoring - przebudowa pod kątem poprawy jakości kodu, nie samej funkcjonalności.
Jednak, przy okazji chciałbym Was spytać o ogólne wrażenia, propozycje zmian/poprawek, czy zgłoszenie modułów, które mogą działać błędnie. Przy okazji pisania nowej wersji może być okazja, by drobne pomysły wprowadzić, wyeliminować błędy. Nie ma pewności (bowiem przepisanie walk to duuuużo godzin pracy), że Wasze zgłoszenia będą wprowadzone na NE, ale na pewno zaowocują na przyszłość.

_________________
World needs a professional, not a hero.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 14:22 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
1. Wprowadzenie testu na unik/kontrę ciosu technicznego - miałem to wprowadzić po refactoringu i zmianie wzorów w funkcjach za to odpowiedzialnych. To najbardziej sensowny sposób na zbalansowanie tego specjala.
2. Wprowadzenie piątego żywiołu bijącego po inteligencji, oraz zasady, że jeden żywioł ogranicza jedną statystykę.
3. Wzmocnienie pieśni barda i udostępnienie decyzji o wyborze pieśni.
4. Naliczanie ograniczeń dla broni branej z taktyki.
5. Upewnienie się, że ograniczenia są naliczane zgodnie z konwencją matematyczną.

Ostatnia sprawa, którą chciałem poruszyć, to metoda nakładania czarów. Nie jestem pewien, jak jest aktualnie, ale z tego co pamiętam - wygląda to dość na odwal się. Moje propozycje:
1. Wprowadzamy dla czarów defensywnych licznik tur aktywności czaru. Każdorazowe rzucenie tego czaru wydłuża jego działanie o jedną turę, jedynie czar rzucany przed walką aktywuje się na całą walkę. Efekty różnych czarów sumują się.
2. Robimy jak w punkcie 1, ale bez licznika tur aktywności, wszystkie czary aktywne są całą walkę.
3. Nie wprowadzamy licznika, ale różnicujemy czary na te przeznaczone do rzucania przed walką (albo "twardo", albo przez duży koszt prów na przykład) i w trakcie walki. Te pierwsze miałyby dawać duże wartości obrony na start. Te drugie - zwiększałyby obronę w mniejszym stopniu. Efekty czarów sumowałyby się - również za wielokrotne rzucenie tego samego czaru.
4. Wprowadzamy zasadę, że gdy mamy aktywny efekt X (czyli pierwotny czar, lub efekty wynikające z zastosowania tej metody przy rzucaniu wcześniejszych czarów) i rzucamy czar Y, to wartość z jest brana jako
c1) signum(Y[z])*max(abs(X[z]),abs(Y[z])), gdy signum(X[z]*Y[z]) > 0
c2) X[z]+Y[z], gdy signum(X[z]*Y[z]) <= 0
W ten sposób z dwóch negatywnych efektów brany jest gorszy, z dwóch pozytywnych - lepszy, zaś przy negatywnym i pozytywnym bierzemy sumę.

Rozważyłbym też system angażowania inteligencji do "utrzymania" czarów defensywnych, w wypadku systemów z punktów 1-2, może nawet i 3.

EDIT: Dość istotne może być to, co wyszło w tym temacie


Ostatnio edytowano 16 lut 2017, o 22:04 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 23:10 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 74
ID: 104
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Kapłan
Obecnie efekty czarów defensywnych po prostu się zastępują, czyli nowa wartość danego efektu wchodzi za starą, bardzo proste i klarowne...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 23:18 
Offline
Archanioł

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 182
ID: 51
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik
Drag, myślisz się. Część składowych czarów defensywnych jest zastępowana tylko pod pewnymi warunkami, a część stała.

_________________
World needs a professional, not a hero.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 23:23 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 74
ID: 104
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Kapłan
W takim razie proponuję aby doprowadzić je właśnie do takiego stanu jak napisałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2016, o 16:10 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
To spłyca i tak już banalną dla większości osób grę. Taktyka walki, która powinna być siłą napędową impa, bo od dawna - mimo niedociągnięć - jest jednym z lepszych elementów gry, powinna dawać opcje na zdobycie realnej przewagi dzięki pomysłom - a nie tylko klepaniu na pałę statystyk. Dobrym krokiem ku temu była redukcja stat przez żywioły.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2016, o 21:43 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Największy Zbrodniarz Wojenny napisał(a):
Z racji, że część z bardziej pojętnych graczy nie ogranicza się w swej rozgrywce wyłącznie do czteropunktowej taktyki walki uwzględniającej wyłącznie leczenie, atak defensywny, atak kończący i ewentualną ucieczkę, chciałbym zgłosić drobną modyfikację obecnego systemu.

Z uwagi na brak możliwości zdefiniowania dla jednej pozycji dwóch warunków w koniunkcji (typu: jeśli tura > 40 i życie przeciwnika <95) obecne profesje korzystające z magii już po rozpoczęciu walki muszą włożyć niemało wysiłku aby sprawnie ustawić swoją taktykę.
Przy ustaleniach taktyki dla statystyk wyjściowych oraz uwzględnieniu redukcji HP i Many nie ma praktyczniej możliwości zdefiniowania 3 taktyk, które umożliwią w pełni zaplanowanie optymalnego przejścia danej lokacji.
Nie mam absolutnie nic do konieczności liczenia, bo na tym polega cała zabawa i bez niego to już dawno drwaliłbym w lesie, ale jednak aktualizacja taktyki na bieżąco w trakcie przechodzenia lokacji to taka katorga, że ja swoje pierwsze 20 energii w Wartowni w CSK wydawałem bez obliczeń z dobrą godzinę. :)

#######


Czy można byłoby w związku z powyższym dodać do taktyki walki możliwość wklejania całego wzorca taktyki, który sam konwertowałby to na właściwą formę taktyki walki? Tajemnicą poliszynela jest, że część z nas bawi się w Excelle i inne kalkulatory, tak więc taka zmiana udogodniłaby nieco rozgrywkę i podniosła jej poziom.

- chodzi mi o dodanie następującego formularza z możliwością wklejenia w całości zdefiniowanej taktyki:
Obrazek

- który po zatwierdzeniu konwertowałbym to automatycznie do postaci obecnej, tj.:
Obrazek

#######

Łatwiejszym, ale i niepełnym, rozwiązaniem problemu mogłoby być umożliwienie ajaxowych zmian poszczególnych liczb, bez konieczności modyfikacji całego wpisu, na zasadzie:
Obrazek


W braku możliwości technicznych to po prostu proszę o zezwolenie na autorskie skrypty automatyzujące opisany przeze mnie proces.
Skoro Administracja czyni kroki w stronę zwiększenia atrakcyjności rozgrywki to dajcie użytkownikom narzędzia pozwalające na wykazanie im się nieco większą inwencją. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2016, o 22:58 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Duży plus do powyższego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2016, o 01:48 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:56
Posty: 148
ID: 4989
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid
Tak, coś takiego by się bardzo przydało. Mi szczególnie podoba się ta druga opcja, ale pierwszą też nie pogardzę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2016, o 10:45 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Najbardziej korzystne by było wywalenie zakazu skryptów z kI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL