User experience feedback
Moderator: Aniołowie
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
User experience feedback
Temat zakładam z myślą o zgłaszaniu poprawek mogących ogólnie wpłynąć pozytywnie na odczucia powstałe w trakcie korzystania z gry.
Ogólna uwaga: korzystam z czarnego tekstowego layoutu, także jeśli coś wygląda gdzieś inaczej, to ja tego nie wiem
1. To kwestia trochę estetyczna, ale też związana z UX. Mianowicie sposób prezentacji treści w zakładkach z czarami, zwojami, surowcami, uzbrojeniem, statystykami itp jest bardzo niejednolity. Używane są różne style formatowania, co zmniejsza czytelność gry jako takiej.
2. Zakładka ze zwojami ma względem pozostałych bardzo istotny mankament - te przeklęte kreski, będące zdaje się obramowaniem śródtytułów. Sprawiają wrażenie napaćkania.
3. Zakładka z bogactwami ma trochę bezsensowny układ: najpierw blok z minerałami, poniżej obok siebie bloki z ziołami i nasionami, potem pojedynczy blok z reagentami. Wygląda dość przypadkowo i nieprzemyślanie, a przy tym trochę utrudnia przeglądanie, szczególnie przy większej liczbie reagentów. Wydaje mi się, że trzy pierwsze bloki są w stanie się zmieścić obok siebie, skracając w ten sposób stronę "z góry na dół" względem obecnego układu i robiąc miejsce na więcej reagentów widocznych na raz. Jeśli nie, to już lepiej zrobić z tych bloków zwijane (z pomocą js) listy jedna pod drugą - powstaje regularny układ i jednocześnie można sobie samemu zrobić miejsce, zwijając akurat niepotrzebne wiadomości.
4. Zwoje i uzbrojenie potrafi się bardzo rozrastać, szczególnie to ostatnie. Byłoby bardzo korzystne dla przeglądających, gdyby istniała możliwość zwijania poszczególnych bloków.
Ogólna uwaga: korzystam z czarnego tekstowego layoutu, także jeśli coś wygląda gdzieś inaczej, to ja tego nie wiem
1. To kwestia trochę estetyczna, ale też związana z UX. Mianowicie sposób prezentacji treści w zakładkach z czarami, zwojami, surowcami, uzbrojeniem, statystykami itp jest bardzo niejednolity. Używane są różne style formatowania, co zmniejsza czytelność gry jako takiej.
2. Zakładka ze zwojami ma względem pozostałych bardzo istotny mankament - te przeklęte kreski, będące zdaje się obramowaniem śródtytułów. Sprawiają wrażenie napaćkania.
3. Zakładka z bogactwami ma trochę bezsensowny układ: najpierw blok z minerałami, poniżej obok siebie bloki z ziołami i nasionami, potem pojedynczy blok z reagentami. Wygląda dość przypadkowo i nieprzemyślanie, a przy tym trochę utrudnia przeglądanie, szczególnie przy większej liczbie reagentów. Wydaje mi się, że trzy pierwsze bloki są w stanie się zmieścić obok siebie, skracając w ten sposób stronę "z góry na dół" względem obecnego układu i robiąc miejsce na więcej reagentów widocznych na raz. Jeśli nie, to już lepiej zrobić z tych bloków zwijane (z pomocą js) listy jedna pod drugą - powstaje regularny układ i jednocześnie można sobie samemu zrobić miejsce, zwijając akurat niepotrzebne wiadomości.
4. Zwoje i uzbrojenie potrafi się bardzo rozrastać, szczególnie to ostatnie. Byłoby bardzo korzystne dla przeglądających, gdyby istniała możliwość zwijania poszczególnych bloków.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
- ID: 905
- Rasa: Cz³owiek
Re: User experience feedback
A ja akurat to lubię jako opcję wyróżnienia. Chyba kwestia gustu.Orvudo Rahillin, Plebejusz Z Krwi I Z Wyboru pisze:2. Zakładka ze zwojami ma względem pozostałych bardzo istotny mankament - te przeklęte kreski, będące zdaje się obramowaniem śródtytułów. Sprawiają wrażenie napaćkania.
Jeśli chodzi o kwestie z kategorii ogólnie pojmowanej jako „estetyka”, to ja bym dorzuciła to, że w niektórych miejscach (np. Taktyki Walki) duże ilości tekstu są skupione w jednym bloku, a kolejne akapity oddzielają tylko słabo widoczne pojedyncze entery. To jest po prostu tl;dr, nawet dla najbardziej zaangażowanego w klimat „tekstówek” gracza. Takie wyróżnienie śródtytułów jak chociażby we wspomnianych wyżej zwojach byłoby bardzo git.
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: User experience feedback
W moim domu 100% osób pracuje regularnie z edycją tekstu, także jestem uwrażliwiony na wielokrotne wyróżnienia. Tutaj mamy większą czcionkę, kapitaliki, obramowanie i chyba też bolda jednocześnie.A ja akurat to lubię jako opcję wyróżnienia. Chyba kwestia gustu.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
- ID: 763
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Złodziej
Re: User experience feedback
Co do 3. pkt - nie przeszkadza mi obecny układ (może kwestia zaakceptowania i przyzwyczajenia), ale drażni mnie trudność w odczycie reagentów zwłaszcza przy dużej ilości. Ani one sortowane ilościami, ani alfabetycznie, nie mam pojęcia jaki jest klucz, ale ewidentnie sprawia, że trzeba po kilka razy wertować całą listę, żeby odnaleźć konkretny.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
- ID: 905
- Rasa: Cz³owiek
Re: User experience feedback
Tu jeszcze niby kombinacja Ctrl + F może się przydaćAgager, Zielarz Z Północy pisze:Ani one sortowane ilościami, ani alfabetycznie, nie mam pojęcia jaki jest klucz, ale ewidentnie sprawia, że trzeba po kilka razy wertować całą listę, żeby odnaleźć konkretny.
Poza tym, ten klucz to chyba kolejność znajdowania kolejnych zwoi/reagentów.
-
- Bóg
- Posty: 200
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 51
- Rasa: Cz³owiek
Re: User experience feedback
Na razie szybki komentarz - sortowanie reagentow po nazwach myślę, że byłoby bardzo pomocne. I da się zrobić w prosty sposob;)
Dzięki za wszystkie komentarze śledzę na bieżąco temat;)
Dzięki za wszystkie komentarze śledzę na bieżąco temat;)
World needs a professional, not a hero.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
- ID: 763
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Złodziej
Re: User experience feedback
Może i jest, ale segregacja ich, choćby alfabetycznie, zapewniłaby większą przejrzystość informacji i usprawniłaby korzystanie z nich, tak jak jest to choćby w sklepach przy opcji dodawania ofert reagentów.Tariela, Lutnia Niebios pisze:Tu jeszcze niby kombinacja Ctrl + F może się przydać
-
- Bóg
- Posty: 21
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 2
- Rasa: Cz³owiek
- Kontakt:
Re: User experience feedback
Ciężko stwierdzić. W teorii tak powinno być, ale system bazodanowy lubi płatać figle czasami i wstawia nowe rekordy w losowych miejscach w tabeli. Tak więc nie da się jednoznacznie określić domyślnego kluczaTariela, Lutnia Niebios pisze:Poza tym, ten klucz to chyba kolejność znajdowania kolejnych zwoi/reagentów.
Porządek alfabetyczny brzmi dobrze.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
- ID: 763
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Złodziej
Re: User experience feedback
Tak teraz mi się przypomniała kolejna sprawa do poprawy. Dotyczy ona sumowania się (a w zasadzie niesumowania) elek w zakładce "Eliksiry". Przykładowo - kilkukrotnie ten sam eliksir hp/many wykonuję w chacie druida i przechodząc do Eliksirów można zauważyć oddzielnie każdą porcję, którą się wytworzyło. Dopiero po przejściu do dodawania ofert sprzedaży eliksirów następuje zsumowanie elek w zakładce "Eliksiry". Tak samo jest, gdy mamy jakąś ilość konkretnego eliksiru i akceptujemy ofertę skierowaną do naszego sklepu, to po zaakceptowaniu w zakładce mamy dwie grupy elek o tej samej nazwie w ilościach tej co mieliśmy i oddzielnie tej, którą zaakceptowaliśmy.
-
- Bóg
- Posty: 992
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: User experience feedback
Tak - temat znany i czekający na poprawkę
E M P I R E W I L L R I S E !...