Generatory i bazy imion

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Generatory i bazy imion

Post autor: Strażnik »

W temacie Raisy o imionach w kodeksie imperium pojawiła się kwestia wadliwego i ubogiego generatora imion. Ponadto we własnej wypowiedzi postulowałem, by trochę zluzować z unikatowością imion i wymuszać jedynie unikatowość pełnego imienia (wraz z nazwiskiem i dodatkowymi imionami, ale bez przydomka). W związku z tym zakładam też ten temat.

Pierwsze propozycja usprawnienia budowy klimatu, to bazy imion. Jak to by miało wyglądać? Otóż potrzebny by był moduł dedykowany obsłudze bazy danych, do której gracze dodawaliby imiona. Inni gracze mogliby oceniać jej klimatyczność - mało gwiazdek = "uważam, że smrut i nie powinno się brać takich imion", dużo gwiazdek = "fajne, klimatyczne imię, nie będę narzekał na postaci z takim". Ponadto każde imię miałoby rozbudowany komentarz, przewidziany na genezę imienia i ewentualną listę znanych postaci historycznych, literackich i rzeczywistych, które je nosiły. Ta część mogłaby być modyfikowana po dodaniu imienia tylko przez rangowych. Ocena imion powinna być zarezerwowana dla graczy z minimum miesięcznym stażem, a dodawanie - z dwumiesięcznym.

Po co to? Po to, żebyśmy wspólnymi siłami budowali klimat z pomocą zmechanizowanych narzędzi. Żeby nie było wiecznych gównoburz, że a to imię to mie się nie podoba i nie pasuje do klimatu impa, a temu to dajcie spokój, no bo kto przecież zna legendy awarskie. Wysoko ocenione imiona z automatu uznajemy za klimatyczne/czytelne/wymawialne, a bardzo nisko ocenione przez dużą część graczy (średnia poniżej 1/3 skali przy minimum 200 głosach) za nieakceptowalne.


Drugim pomysłem jest crowdsourcing budowy generatora/generatorów imion. To nie jest integralna część gry i nie wymaga ingerencji w wewnętrzny kod, także nic nie szkodzi na przeszkodzie, by w pisanie zaangażowali się zwykli gracze. Generator może chodzić tak, jak teraz - na javascripcie. Wystarczyłoby, aby jedna osoba przygotowała silnik generatora, opisując w jaki sposób pisać do niego wzorce imion i dozwolonych sylab, a pozostali mogliby takie wzorce pisać jako nowe "języki imion", co można połączyć ze wspólnym tworzeniem świata przedstawionego gry. Otóż możemy nałożyć klimatyczny wymóg, aby każdy taki zestaw odnosił się do nowej fikcyjnej społeczności świata gry, którą należy krótko opisać.

Zapraszam do dyskusji. Jeśli pomysł numer dwa znajdzie sympatię innych graczy, to sugeruję założenie nowego podforum dedykowanego temu właśnie.
Ari Veum, Dama Z Koteckiem
 

Posty: 18
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
ID: 964
Rasa: Cz³owiek

Re: Generatory i bazy imion

Post autor: Ari Veum, Dama Z Koteckiem »

Oba pomysły uważam za świetne i mogące w dużym stopniu ułatwić tworzenie postaci szczególnie nowym graczom. Podoba mi się zwłaszcza drugi, który pomógłby wzbogacić świat - wreszcie Imperium byłoby bardziej zróżnicowane kulturowo, a nie tylko to jedno Vackell i jego mieszkańcy, nawet jeśli to zróżnicowanie miałoby pozostać jedynie "na papierze". Co do pierwszego - popieram, nie tylko dobry sposób na zebranie pomysłów, z których może skorzystać gracz niemający pomysłu na imię, ale przede wszystkim sposób na uniknięcie kłótni - nie podoba mi się, daję 0 gwiazdek, podoba mi się, ale innym niezbyt - trudno, nie będę walczyć. Mam nadzieję, że obie propozycje przejdą.
Ne ily halált adj, istenem,
Ne ily halált adj énnekem!
Titanium, The Sin
Bóg
 

Posty: 200
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 51
Rasa: Cz³owiek

Re: Generatory i bazy imion

Post autor: Titanium, The Sin »

Na razie poruszę kwestię samego generatora - co do tego mam kilka pomysłów, napisanie silnika (nawet w oparciu o istniejący) - nie będzie ciężkie. Co do samego otwarcia na propozycji imion graczy - jak najbardziej, zrobić "API" (interfejs umożliwiający używanie silnika) i wykorzystać np. XMLa.

System oceny też można zaimplementować ;)
World needs a professional, not a hero.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 988
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Generatory i bazy imion

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Myślę że oba zaproponowane rozwiązania są ciekawe i warte uwagi.
W moim odczuciu ciekawe byłoby też pewne połączenie obu systemów - tworzenie bazy imion przez społeczność graczy + system ocen -> dołączanie najlepszych do generatora.

Na pewno plus za pomysł.
E M P I R E W I L L R I S E !...
ODPOWIEDZ