Nowa profesja - alchemik (?)

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Nowa profesja - alchemik (?)

Post autor: Strażnik »

Chciałbym przypomnieć stary pomysł wprowadzenia nowej profesji hybrydowej. Stary, bo pojawiał się na którymś forum projektowym, chyba hedrenisie. Ta propozycja to nie kopia, tylko próba odtworzenia, z uwzględnieniem realiów.

Motywacja: uważam, że sytuacja, w której pewne czynności są przewidziane dla konkretnych klas postaci i do nich ograniczone, jest bardzo niekorzystna dla mechaniki gry. Mam na myśli wytwórstwo, gdzie warzenie mikstur jest zarezerwowane dla druida, a kucie uzbrojenia - dla rzemieślnika. Uważam, że lepszą sytuacją by było otwarcie tych modułów i/lub wprowadzenie nowych profesji, które by miały do tego dostęp.

Alchemik w mojej głowie to hybryda totalna, bo łącząca dostęp do warzenia mikstur i wytwarzania uzbrojenia (o ile nie otworzymy tego zupełnie) z dostępem do czarów (na takiej zasadzie, jak u paladyna) oraz ze specjalną umiejętnością w walce. Nie chodzi o to, by zamknąć wszystko w jednej postaci, tylko by wprowadzić nowy czynnik, więcej możliwości, więcej opcji, a przez to zachęcić graczy do eksperymentowania. Nowy twórca w modułach kucia i warzenia powinien się sprawdzać słabiej, niż odpowiednio rzemieślnik i druid.

Jeśli chodzi o pozostałe aspekty gry, to alchemik mógłby być kolejnym obok barbarzyńcy delikwentem bez świątyni. Różnie to bywa, ale często alchemicy są przedstawiani jako bezbożni, więc może dla flavu by to rozwiązać w ten sposób. Ponadto pamiętam ze starych rozmów, że pomysłem na walkowy specjal alchemika było ignorowanie/ograniczenie "czkawki", czyli punktów ruchu zużywanych przez eliksir w turze po wypiciu. To specjalność trochę innego rodzaju, niż typowe umiejętności specjalne - myślę, że stwarza pole do odkrywania nowych strategii prowadzenia postaci. Ostatnią rzeczą jest to, co już wspomniałem - otóż z punktu widzenia walki mógłby być kolejnym obok paladyna przedstawicielem hybryd walcząco-czarujących. Nie mam w tej chwili pomysłu na jego zestaw czarów, ani na rozdanie AP czy inne szczegóły.
Xuthol, Odwieczny
 

Posty: 21
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:24
ID: 493
Rasa: Człowiek
Profesja: Wojownik

Re: Nowa profesja - alchemik (?)

Post autor: Xuthol, Odwieczny »

Jak najbardziej, nowa profesja dodatkowo bardzo ożywi już zatęchłe i zalepione kurzem podejście do gry. Popieram każdy projekt nowych profesji.
Tariela, Demoniczny Miecz Niebios
 

Posty: 102
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
ID: 905
Rasa: Cz³owiek

Re: Nowa profesja - alchemik (?)

Post autor: Tariela, Demoniczny Miecz Niebios »

Motywacja: uważam, że sytuacja, w której pewne czynności są przewidziane dla konkretnych klas postaci i do nich ograniczone, jest bardzo niekorzystna dla mechaniki gry.
Też się nad tym zastanawiałam i doszłam do wniosku, że nie ma tutaj rozwiązania, które by zadowoliło wszystkich i jednocześnie nie zmieniło całkowicie gry. Imperium ma ery, w każdej erze każda profesja musi się czuć potrzebna, aby taki drwal nie rąbał nadaremno przez sześć miesięcy i nie czuł, że jego praca idzie na marne. Gdyby otworzyć moduł drwalnictwa dla wszystkich, profesje typu drwal po prostu by znikły.

Chociaż może to i lepiej?

Z drugiej strony brak premiowania samowystarczalności przez mechanikę gry jest dosyć irytujący, zwłaszcza na początku rozgrywki (czy to nowy gracz, czy nowa era), gdy prosty eliksir leczący, który by się bardzo przydał w początkowych walkach, kosztuje od 5000 złota w górę. Samodzielne stworzenie eliksiru z kolei nie bardzo się opłaca, bo na początku jest mało energii, więc lepiej ją pakować w wbijanie umiejętności/doświadczenia.

ALE w ten sposób gra premiuje istnienie klanów, w których członkowie się wspierają. A może to i lepsze?
Katla, Oko Kota
 

Posty: 198
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
ID: 4989
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Złodziej

Re: Nowa profesja - alchemik (?)

Post autor: Katla, Oko Kota »

Tarielo, akurat drwal, to nie jest najlepszy przykład, bo jest to właśnie profesja otwarta. Każdy może być drwalem, choć nie każdy powinien, bo do tej profesji potrzeba dużo siły, więc najlepiej nadaje się barbarzyńca lub wojownik.
W sumie to do którejś ery każdy mógł wejść do kuźni, kupić plany i kuć (dostawało się chyba mniej umiejki niż kowal, ale można było), albo odwiedzić Chatę druida, kupić przepisy i warzyć. Ba! nie było klasy druida wtedy i robieniem mikstur zajmowali się magowie lub rzemki (nie pamiętam - skleroza). Zostało to zmienione z jakichś ważkich przyczyn i nie wiem czy w takim razie powinniśmy znów wszystko odkręcać. Chyba że jeszcze inaczej zostanie to rozwiązane. Tak zwane trzecie wyjście :)

Orv, przecież grałeś już chyba wtedy, nie pamiętasz czemuśmy to zmienili?
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Nowa profesja - alchemik (?)

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Profesję Alchemika sam kiedyś proponowałem na forum Hedrenis jako "kombajn twórczy" od uzbrojenia i eliksirów, co wówczas (o ile dobrze pamiętam) skrytykowałeś ;)

Anyway - nowe profesje na pewno się przydadzą i myślę, że Alchemik mógłby się wśród nich znaleźć.
W minionej erze był także konkurs na zmiany w Imperium, gdzie również padło kilka propozycji nowych profesji.

Nad tym tematem na pewno się pochylimy w trakcie XVII Ery, kiedy będziemy pracować nad kodem walki.


Katlo - obawiam się że wciąż bazujesz na założeniach starego systemu drwalstwa ;) Obecnie Rzemieślnik ma też całkiem dobre predyspozycje do bycia drwalem (i może przy tym prowadzić sklep), a na pewno lepiej się zna na szukaniu drzew do wycinki :P
E M P I R E W I L L R I S E !...
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Nowa profesja - alchemik (?)

Post autor: Strażnik »

Gdyby otworzyć moduł drwalnictwa dla wszystkich, profesje typu drwal po prostu by znikły.
Nieprawda. Pomijając, że drwalem może być każda profesja, to otwarcie systemów wytwórczych nie sprawi, że wszyscy będą wydawać własną energię na wytwórstwo, bo zazwyczaj lepiej ją wydać na eksplorację i walkę. Także specjaliści wciąż pozostaną.
Tarielo, akurat drwal, to nie jest najlepszy przykład, bo jest to właśnie profesja otwarta. Każdy może być drwalem, choć nie każdy powinien, bo do tej profesji potrzeba dużo siły, więc najlepiej nadaje się barbarzyńca lub wojownik.
W sumie to do którejś ery każdy mógł wejść do kuźni, kupić plany i kuć (dostawało się chyba mniej umiejki niż kowal, ale można było), albo odwiedzić Chatę druida, kupić przepisy i warzyć. Ba! nie było klasy druida wtedy i robieniem mikstur zajmowali się magowie lub rzemki (nie pamiętam - skleroza). Zostało to zmienione z jakichś ważkich przyczyn i nie wiem czy w takim razie powinniśmy znów wszystko odkręcać. Chyba że jeszcze inaczej zostanie to rozwiązane. Tak zwane trzecie wyjście :)

Orv, przecież grałeś już chyba wtedy, nie pamiętasz czemuśmy to zmienili?
Nie grałem aktywnie za czasów bez druida, ale (częściowo) zamknięty kowal pojawił się dopiero w minionej erze. Nie jestem też pewien, czy przed wprowadzeniem zwojów chata druida nie była dostępna dla innych profesji. Dostęp do sklepów to jedna sprawa, a dostęp do samego wytwórstwa - druga. Obecnie w stanie, gdy gracz nie ma klanu, nie może nic dla siebie znaleźć na rynku i nie chce/nie ma czasu się dogadywać przez posłańce, pozostają mu jedynie nielegalne (multikonta) źródła. Kiedyś, gdy akurat nie grałem aktywnie, zdarzało mi się czy to wojownikiem, czy to bardem, wykuwać sobie jakieś uzbrojenie, szczególnie na samym początku. Teraz dla nie-rzemieślników dostępne jest tylko to, co można kupić u kowala.

(Powiedzmy-że) problem z otwartym wytwórstwem jest taki, że ludzie czują się oszukani, gdy ktoś po miesiącu lub kilku od startu ery przerzuca się z sukcesem z walki na wytwórstwo, albo na odwrót. Ale to jest kwestia balansu, co wprawdzie może być trudne, ale jeśli przez pięć lat najlepszym pomysłem na "balans" jest separacja, no to trochę słabo. Tym bardziej, że separacja jest jedynie częściowa i wciąż rzemieślnik i druid, którzy w kuciu i warzeniu i tak są najbardziej efektywni, mogą się przerzucać. A jeszcze jedną wadą jest to, że jak kogoś nagle męczy gra, ale mógłby się przerzucić na mniej aktywne wytwórstwo, to pozostaje mu bardzo niewiele, a dla wielu klas będzie to bardzo mało efektywne, co jeszcze bardziej zniechęca do gry. I tak naprawdę to jest jedna z przyczyn odejścia graczy od Impa, a zalet z tego niewiele, jeśli nie w ogóle. Szczególnie teraz, gdy bard jest bardzo osłabiony (śmiem twierdzić, ze w ogóle nie konkurencyjny), a kucie i tak nie daje tak dużego expa, więc ciężko powtórzyć sukcesy bardów z poprzedniej ery.
Profesję Alchemika sam kiedyś proponowałem na forum Hedrenis
No właśnie nie pamiętałem od kogo to wyszło, ale pamiętam dość żywą dyskusję, z której wyciągnąłem to co proponuję.
jako "kombajn twórczy" od uzbrojenia i eliksirów, co wówczas (o ile dobrze pamiętam) skrytykowałeś ;)
Może dlatego, że jestem przeciwnikiem ograniczania profesji do tworzenia. Nie pamiętam dokładnie tamtych wypowiedzi i nie mam teraz do nich dostępu.
Titanium, The Sin
Bóg
 

Posty: 200
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 51
Rasa: Cz³owiek

Re: Nowa profesja - alchemik (?)

Post autor: Titanium, The Sin »

Obecnie kowal jest zamknięty dla innych profesji przez brak możliwości nauki odpowiednich planów. Będzie to zmienione, jeszcze w erze testowej - wraz z zapowiadaną dużą aktualizacją, przy której prace powoli się kończą. Aczkolwiek, rzemieślnik ma sobie radzić z kuciem lepiej, niż inne profesje, takie jest założenie.
World needs a professional, not a hero.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Nowa profesja - alchemik (?)

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Ja dodam tylko od siebie, że w założeniu kowalstwo nie miało być i nie będzie przeznaczone tylko dla Rzemieślnika - obecnie tych planów dostępnych w Kuźni może nauczyć się każdy, jednakże te plany znajdywane w lokacjach są już dostępne tylko dla rzemków (co będzie jednak zmienione).

Co do Druida - wydaje mi się że dostęp dla innych profesji został ograniczony ze względu na to, że walczący Czarodzieje znacznie łatwiej i szybciej dochodzili do warzenia mikstur Nifredilskich i spychali Druidów na dalszy plan. Można jednak otworzyć i chatę druida dla pozostałych profesji magicznych (z ujemnymi modyfikatorami przy tworzeniu).
E M P I R E W I L L R I S E !...
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Nowa profesja - alchemik (?)

Post autor: Strażnik »

W ramach takiego instant balans można zarezerwować te najbardziej zaawansowane plany dla druidów. Sprawa jednak ma się tak, że i tak walczący druid szybciej dochodzi do zaawansowanych mikstur, od druida czysto warzącego. Jeśli czarodziej lub kapłan na tym samym polu wyprzedzają druida, to znaczy, że walczący magowie są niezbalansowani.
Katla, Oko Kota
 

Posty: 198
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
ID: 4989
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Złodziej

Re: Nowa profesja - alchemik (?)

Post autor: Katla, Oko Kota »

Ale właściwie dlaczego chcecie otworzyć Chatę tylko dla postaci magicznych? Wiem, że do warzenia potrzebna inteligencja i charyzma, więc wojownik raczej nie będzie pakował w następne statystyki, by uwarzyć sobie miksturę, ale paladyn musi inwestować odrobinę w intę, a bard w charyzmę, więc jeśli ktoś nie dąży do ubicia Notterka, tylko tak sobie gra, to w sumie czemu nie miałby porobić sobie i trochę mikstur?

A, przepraszam, o rzemku to całkiem zapomniałam, a przecież też ma dobre przeliczniki do siły. To dlatego, że Tariela podała za przykład jako profesji zamkniętej :)
ODPOWIEDZ