ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 992
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Dopominacie się o changelog na nową erę, to proszę bardzo - oto i on. :)

Lista zmian na XXXIV erę:

I. WALKA
- Magiczna tarcza - pełne objęcie magicznej tarczy redukcją obrażeń
- Absorpcja - efekt absorpcji także będzie działał na magicznych tarczach, w związku z czym jej bazowe efekty zostaną nieco osłabione.
- Przebudowa wzorów na trafienia/uniki: bazowo 20% szans na trafienie, zwiększane głównie przez WB + dodatkowo Zwinność. Zwinność przeciwnika odpowiada za szansę na uniknięcie ataku.
- Bloki delikatnie poprawione.
- Kontry minimalnie osłabione.
- Nekromanta - ulepszony Patron. Ze wzrostem inteligencji nekromanty szybciej przyrasta hp Patrona i zwiększony jest limit przyrostu.
- Dodanie w Taktyce opcji wyboru rodzaju ataku Przywołańca - zwykły/defensywny/ofensywny.
- Dodanie w Taktyce u Wampirów wyłączenia opcji Kąsania przeciwnika.
- Modyfikacje listy czarów pod kątem PR oraz skali redukcji.
- Objęcie broni przywołanych modyfikatorem mocy z Czaroznawstwa jak zwykłe czary defensywne - @uzupełnienie.
- Obniżenie kosztu bloków do 3PR - @uzupełnienie.

II. RZEMIOSŁO
- Kowalstwo - limit rozbudowy kuźni do max 10 poziomu. Poprawa wyświetlania listy przedmiotów do kucia.
- Zmiana sposobu obliczania zysków exp/kowalstwa - zyski proporcjonalne do wydanej energii.
- Bardziej adekwatny poziom trudności planów powstających z rozkuwania przedmiotów.
- Naprawa wyświetlania listy planów do kucia w kuźni.

- Warzelnictwo - ograniczenie ilości mikstur z rozbudowy pracowni oraz limit rozbudowy pracowni do max 10 poziomu.
- Podkręcenie ilości tworzonych mikstur specjalnych.
- Limit rozbudowy pracowni do max 10 poziomu.
- Zrównanie kosztów rozbudowy pracowni kowalskiej i druidzkiej.
- Obniżone koszty PR części mikstur.
- Naprawa problemu z dublowaniem przepisów z eksperymentów.

- Sklep miejski - wprowadzenie dziennego limitu na ilość skupowanych mikstur przez sklep (powiązany z poziomem gracza).
- Oferta mikstur w sklepie miejskim będzie ściślej powiązana z przepisami znanymi przez druidów, oraz nieco więcej typów mikstur będzie wyłączonych ze sprzedaży w sklepie miejskim.

III. UMAGICZNIENIA
- Zmieniony system nauki umagicznień. Hartowanie, Przyspieszanie i żywioły będą dostępne dla wszystkich klas magicznych (max 2 czary użytkowe). Uświęcenie - tylko dla Paladyna.
- Nowy typ umagicznienia - Kolczasty Przedmiot - tylko dla Nekromanty. Kolczaste uzbrojenie ochronne zadaje obrażenia atakującemu. Kolczasta broń ma dodawane Przebijanie.
- Uświęcanie - nieco obniżony efekt zwiększania Bloków w tarczach.

IV. GILDIE
- Poprawione zostawianie i przekazywanie eliksirów i ziół w magazynie - jest dodany wskaźnik zapełnienia przy deponowaniu oraz automatycznie dopasowuje ilość do limitu gdy nie mogą się zmieścić.
- Obniżone koszty budowy gildii i zakupu jednostek.
- Dodatkowe budynki i jednostki w gildii:
* lazaret - przywraca do życia część jednostek straconych w walce
* tarany i balisty - jednostki oblężnicze/obronne do systemu GvG.
- Zupełnie nowy system walk GvG - dokładny opis w Poradniku.
- Prowincje gildyjne - niektóre z nich udostępniają członkom gildii wejście do własnych podlokacji PvM.

V. LOKACJE
- W lokacjach zwiększona szansa na drop przedmiotów questowych.
- CSK - niższe koszty wchodzenia na dalsze podlokacje.
- CSK, Daranis, Ered Luin, Athaar - poprawiona częstotliwość walk PvM.
- Świątynia Ermetharal - dodanie Skrzydła Eteru oraz modyfikacja sposobu wchodzenia do poszczególnych skrzydeł.
- Katakumby klasztoru cieni - dodany przepis na Eliksir Nifredilski do listy dropów. Bardzo zmniejszona szansa spotkania Endera, poprawiona ilość walk z potworami.
- Lepsze dopasowanie dropu zwojów w Bibliotece w Daranis.

VI. QUESTY
- Lekko ulepszona lista przedmiotów questowych. Dodatkowo dodane kilka nowych mikro-questów (typu dziadka z ametystami) w których można użyć dodatkowych przedmiotów questowych.
- Drobna rozbudowa questu z Haedrinem - konieczność znalezienia bukłaka na wodę ze studni.

VII. POZOSTAŁE ZMIANY
- Kamieniołomy - dodana opcja budowy sztolni surowców (niezależnie od wydobycia minerałów przez chochliki) i własnoręcznego ich wydobycia analogicznie jak w kopalniach w Daranis.
- Farma ziół - zyski Zielarstwa dla Opiekuna pola będą mocno ograniczone.
- Kilka dodatkowych artefaktów do zdobycia w lokacjach - Pierścień Czeladnika (dodatkowe punkty pracy), Naszyjnik ucznia (dodatkowe punkty treningowe), Talizman łowcy (więcej reagentów z potworów), Runa wskrzesiciela (leczenie zwierzaka po walce).
- Modyfikacja niektórych przedmiotów dropiących.
- poprawa zysku Inteligencji profesji magicznych w lokacji Wampira. - @uzupełnienie

- W Vackell dodana lokacja Murów Miejskich - możliwość zespołowej budowy murów, które po ukończeniu budowy wstrzymują najazdy potworów na gildie. Osoba najbardziej zaangażowana w prace budowlane zdobywa cenną nagrodę po ukończeniu budowy.

------------------------------------

Na ten moment tak to wygląda - zdecydowana większość jest już przygotowana, ale trwają testy i dopracowywanie, zatem jeszcze trochę czasu potrzeba, aby rozpocząć otwarte testy.
Z poważaniem
Org
E M P I R E W I L L R I S E !...
Marcjako, Z Nickiem Ogarnięty
 

Posty: 99
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:24
ID: 498
Rasa: Cz³owiek

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Marcjako, Z Nickiem Ogarnięty »

xD

Obrazek
Caalon
 

Posty: 143
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Caalon »

Pare spostrzezen
- Bloki delikatnie poprawione.
- Uświęcanie - nieco obniżony efekt zwiększania Bloków w tarczach.
Patrzac tylko na te punkty, jedna zmiana spowoduje buff Blokow, tylko po to zeby 2ga zmiana go natychmiastowo znerfila. Jaki jest sens tych zmian? :lol:
- Warzelnictwo - ograniczenie ilości mikstur z rozbudowy pracowni oraz limit rozbudowy pracowni do max 10 poziomu.
Pierwsza era od dluzszego czasu, gdzie ilosc elek robionych przez druida mniejwiecej pokrywala zapotrzebowanie walczakow (za wyjatkiem elek MP, bo w obecnej formie to ich prawie w ogole nie potrzeba)(nie liczac narzekanie na wage PR elek). Serio to wymagalo zmiany? Rozmiem ograniczenie rozbudowy pracowni ale ilosc mikstur?
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 992
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Patrzac tylko na te punkty, jedna zmiana spowoduje buff Blokow, tylko po to zeby 2ga zmiana go natychmiastowo znerfila. Jaki jest sens tych zmian? :lol:
Jaki sens ma poprawienie skuteczności bloków ze statystyk a obniżenie patologicznego efektu przekuwania i uświęcania tarcz? Taki, że bardziej od kształtowania statystyk będzie zależała skuteczność bloków, a nie od itema dającego z czapy >30% bloków...
E M P I R E W I L L R I S E !...
Caalon
 

Posty: 143
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Caalon »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 27 lis 2023, o 11:34
Patrzac tylko na te punkty, jedna zmiana spowoduje buff Blokow, tylko po to zeby 2ga zmiana go natychmiastowo znerfila. Jaki jest sens tych zmian? :lol:
Jaki sens ma poprawienie skuteczności bloków ze statystyk a obniżenie patologicznego efektu przekuwania i uświęcania tarcz? Taki, że bardziej od kształtowania statystyk będzie zależała skuteczność bloków, a nie od itema dającego z czapy >30% bloków...
Orgu, z tego co wiem zadna tarcza nie daje >30% po uswieceniu, a jezeli taka istnieje, to ona wymaga nerfa a nie wszystko.
Z tego co zauwazylem z konfy (nie gralem sam walczakiem w tej erze wiec nie moge sie w 100% wypowiedziec), bloki odstawaly od kontr znacznie, wiec zasadniczo kontry dostaja nerfa zeby byly blizej innych akcji defensywnych, i posrednio teraz bloki dostaja rowniez nerfa poprzez redukcje bonusow z poswiecenia, i zeby to nadrobic bedzie trzeba znowu farmic na potege wbb.
Celem blokow jest uzycie tarczy, wiec nie do konca widze logike w tych zmianach, za wyjatkiem zwiekszonego wymogu wbijania WBB, zmniejszonej ilosci elek i zwiekszona ilosc zalu.

Postuluje naprawde o troche rozsadku, propozycje poprawek byly, i z tego co w skrocie widac to tylko czesc zostala wprowadzona i to w posredni sposob, jest nas circa 30 graczy, rozumiem ze nie wszystko da sie wprowadzic ze wzgledu na czas badz na zachwianie balansu, ale zamiast dodawac nowy content i featury, lepiej usiasc razem i dojsc do jakis sensownych ustalen i dojsc do porozumienia w kwestii poprawek wymaganych do rozgrywki?
Szanujmy sie, kazdy ma ograniczony czas i jezeli jest prosba o feedback i ktos spedza czas na opisanie, to moze zamiast traktowania wszystkiego defensywnie lepiej grac razem a nie przeciwko? Nie mowie tu o komentarzach w stylu 'postuluje o buff czarow' bo to nie jest konstruktywne, ale o faktyczny feedback. I zanim ktos uzyje argumentow ze feedbacku jest malo, jest go malo ze wzglegu na posluch jaki on otrzymuje.
Hpes
 

Posty: 127
Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
ID: 2379
Rasa: Cz³owiek

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Hpes »

Czy mozemy zmniejszyc pr blokow do 3 ? Powaznie jest za maly przyrost pr i przez bloki brakuje pr na atak i tym sposobem jest za maly dmg. Co do tarcz i umagiczniania max tarcza jaka jest jest na 23% blokow ale za to bez defa to po co to ruszac ?
Serath
 

Posty: 106
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2205
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Paladyn

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Serath »

Problemem bloków jest brak trafiania. Defensywnie dają one radę, ale bez kontr nie zabijesz Notka, bo i tak nie trafiasz, ale kontrujesz xD
Jak się ogarnie trafianie to imo bloki będą spoko. Tylko jak Sep wspominał, trochę bez sensu jest, ze kosztują one tyle samo PR, co bloki.

Ode mnie pytanie do Orga. Czy „kolczaste” będzie działało z magicznymi tarczami?


+Odnośnie Nekro: proponuję nieco zmniejszyć obrażenia przywolancow, ale powrócić do systemu, gdzie maja 100% trafień.
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 351
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

unpopular opinion: Kontra powinna być liczona z algorytmów na atak. Jeśli nie możesz trafić przeciwnika, to kontra też nie powinna trafiać. Udana kontra powinna być tylko szansą na wykonanie ataku za mniej pr, nie być liczona jakimś oddzielnym wzorem na trafienia.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 992
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Orgu, z tego co wiem zadna tarcza nie daje >30% po uswieceniu, a jezeli taka istnieje, to ona wymaga nerfa a nie wszystko.
No to trochę nie wiesz, ale ja wiem, bo da się zrobić tarcze +30% bloków i właśnie dlatego postanowiłem tego nerfa dodać, jednocześnie rekompensując go poprawą działania bloków jako całości.

Zgodnie z Waszym feedbackiem leci całkowita przebudowa wzorów na trafienia, dzięki której trafienia będą zależeć głównie od poziomu WB, ale z założeniem całkiem niezłej bazy początkowej, więc ogólnie trafienia będą łatwiejsze niż dotychczas. A więcej trafień to też skuteczniejsza walka na bloki...
Co do kontr to w temacie Marcjaka padło hasło, żeby ich obecnie nie zbytnio ruszać, więc co do zasady pozostają prawie bez zmian - z drobnym nerfikiem.
Bloki zostają realnie POPRAWIONE a nie znerfione - skoro tarczy uświęconej na 30% nawet nie widziałeś, to pewnie zbyt mocno nie odczujesz różnicy w tej materii.
Postuluje naprawde o troche rozsadku, propozycje poprawek byly, i z tego co w skrocie widac to tylko czesc zostala wprowadzona i to w posredni sposob
Caal - szczerze to powiedz mi, gdzie wykazuję owy brak rozsądku i poszanowania Waszych opinii - waszego czasu i feedbacku, bo wydaje mi się, że większość postulatów staram się realizować?
Być może rozsądniej byłoby wprowadzić wszystkie wasze propozycje wrzucane na forum od reki i wtedy byłoby super, chociaż często Wasze wnioski się wzajemnie wykluczają, albo mają odwrotne założenia...?
Nie wiem - staram się zbierać od Was jak najwięcej uwag i patrzyć na sprawę całościowo, a nie przez wycinek danego gracza/profesji.
Zmiany w czarach - będą jak chcieliście.
Zmiany w miksturach - także.
Zmiana kowalstwa - no też jest.
Zmiany w lokacjach - no kurcze są!
Umagicznianie - też wg propozycji.
Biblioteka w Daranis? No jest.
Nowe artefakty dodane...

Zapomniałem w liście dopisać, że bloki będą też za 3PR a nie 5 - tak jak chcieliście (mój błąd).
Nie odniosłem się też jeszcze do tematu zmiany ofiar Czarta, bo zwyczajnie nie miałem czasu nad tym pomyśleć, ale nie odrzucam tematu. To tak dla informacji.

Co do zmniejszonej ilości mikstur - w trakcie ery wpadły do mnie też posłańce z informacją, że rynek mikstur jest martwy i nikt nic nie kupuje, bo elek jest nadmiar. Cóż - to nie moje widzimisię, tylko taki dostałem feedback i postanowiłem na niego odpowiedzieć.

Mój błąd znowu!
Proszę, powiedz mi zatem gdzie was tak bardzo olewam i nie szanuję?
E M P I R E W I L L R I S E !...
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 351
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

PS: Liczę też na przyspieszenie czarów dla druida walczącego. 44pr(!!!) na Wsparcie Pana Dziczy i kolejne 22 pr na redukcję to stanowczo za wiele, by cokolwiek zrobić, zwłaszcza w tunelowych lokacjach bez leczenia między walkami, trzeba naprawdę mocno kombinować taktykami by mieć hp pod kokardkę na koniec walki. Dla mnie nie jest to jakiś wielki problem, taktyki na 40+ punktów to u mnie norma, ale nawet takie kombinowanie często nie wystarcza, by sensownie móc coś z takimi czarami wyciągnąć.
ODPOWIEDZ