Rody imperium
Moderator: Aniołowie
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Rody imperium
Temat przewija się od X lat, były różne pomysły na realizację, ale ostatecznie pozostaje to tylko w sferze umownej. Mowa oczywiście o uwzględnieniu rodów w mechanice gry. Odświeżenie tego tematu przeze mnie, wiąże się z propozycją ustalenia nowego podejścia do imion, w którym poluzowane byłyby restrykcje na imiona w sensie poszczególnych członów, a unikatowe musi być jedynie pełne imię - czyli imię/imiona nadane wraz z nazwiskiem.
System rodów byłby niezbyt rozbudowanym modułem, pozwalającym na rejestrację rodu, który musi mieć nazwę i opis (długi tekst z opcją formatowania bbcodem), oraz może mieć emblemat (jak emblemat gildii lub avatar gracza), ikonę (mała grafika, powiedzmy 64x64), dewizę (krótki tekst). Osoba zakładająca ród to głowa rodu i jako jedyna spośród zwykłych graczy może edytować te elementy. Może również wysyłać zaproszenia do rodu, dzięki czemu będzie mogła dodać doń członków. Istotnym ograniczeniem powinien być brak możliwości wywalenia z rodu albo odejścia z niego w normalnym trybie - w myśl zasady, że rodziny się nie wybiera. Możliwe byłoby wyrzeczenie się rodu przez gracza (i stanie się marnotrawnym), albo wyrzeczenie się członka przez ród/jego głowę (i uczynienie go bękartem). Osoby takie mogłyby zakładać nowe rody poboczne, które byłyby trwale powiązane ze starym odpowiednią adnotacją.
Osoba zakładająca ród, jego członkowie, oraz marnotrawni i bastardzi mieliby wyłączne prawo do włączenia nazwiska rodowego do swojego pełnego imienia. Jedynie rody poboczne mogłyby częściowo nawiązywać do rodu pierwotnego. Na przykład: marnotrawny rodu Rahillin mógłby założyć ród o nazwie Black-Rahillin. Głowa rodu miałaby również wyłączność na zakładanie gildii, odwołującej się do rodu - przy czym to odwołanie może być zarówno przez bezpośrednią tożsamość nazw, jak i w inny sposób - na przykład do nazwy posiadłości rodu, uwzględnionej w jego opisie. Baza danych z rodami, w tym informacje o przynależności i statusie, byłaby zachowywana w trakcie resetu ery.
Przynależność do rodu byłaby uwzględniona w widoku gracza, oraz w okienku, które wyświetla się na liście graczy - prosta adnotacja "Członek rodu XXX" plus ikona rodu nałożona w rogu avatara, o ile ta istnieje. Ponadto powinny istnieć widoki rodu - jak widoki gildii - zawierające opis, emblemat, dewizę, listy członków, marnotrawnych i bękartów, oraz rodów pobocznych.
System rodów byłby niezbyt rozbudowanym modułem, pozwalającym na rejestrację rodu, który musi mieć nazwę i opis (długi tekst z opcją formatowania bbcodem), oraz może mieć emblemat (jak emblemat gildii lub avatar gracza), ikonę (mała grafika, powiedzmy 64x64), dewizę (krótki tekst). Osoba zakładająca ród to głowa rodu i jako jedyna spośród zwykłych graczy może edytować te elementy. Może również wysyłać zaproszenia do rodu, dzięki czemu będzie mogła dodać doń członków. Istotnym ograniczeniem powinien być brak możliwości wywalenia z rodu albo odejścia z niego w normalnym trybie - w myśl zasady, że rodziny się nie wybiera. Możliwe byłoby wyrzeczenie się rodu przez gracza (i stanie się marnotrawnym), albo wyrzeczenie się członka przez ród/jego głowę (i uczynienie go bękartem). Osoby takie mogłyby zakładać nowe rody poboczne, które byłyby trwale powiązane ze starym odpowiednią adnotacją.
Osoba zakładająca ród, jego członkowie, oraz marnotrawni i bastardzi mieliby wyłączne prawo do włączenia nazwiska rodowego do swojego pełnego imienia. Jedynie rody poboczne mogłyby częściowo nawiązywać do rodu pierwotnego. Na przykład: marnotrawny rodu Rahillin mógłby założyć ród o nazwie Black-Rahillin. Głowa rodu miałaby również wyłączność na zakładanie gildii, odwołującej się do rodu - przy czym to odwołanie może być zarówno przez bezpośrednią tożsamość nazw, jak i w inny sposób - na przykład do nazwy posiadłości rodu, uwzględnionej w jego opisie. Baza danych z rodami, w tym informacje o przynależności i statusie, byłaby zachowywana w trakcie resetu ery.
Przynależność do rodu byłaby uwzględniona w widoku gracza, oraz w okienku, które wyświetla się na liście graczy - prosta adnotacja "Członek rodu XXX" plus ikona rodu nałożona w rogu avatara, o ile ta istnieje. Ponadto powinny istnieć widoki rodu - jak widoki gildii - zawierające opis, emblemat, dewizę, listy członków, marnotrawnych i bękartów, oraz rodów pobocznych.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:40
- ID: 1147
- Rasa: Cz³owiek
- Kontakt:
Re: Rody imperium
Pomysł ciekawy, ujednoliciłby ten umowny i ulotny twór, jednakże dostrzegam tu jedną istotną pułapkę, a mianowicie hermetyczność, czy też nieodwracalność. Z twojego opisu wynika, że osoba raz związana z danym rodem, pozostawałaby w tych więzach na zawsze, a to nieco krępuje postać fabularnie (być może też mechanicznie, jeśli istniałyby jakieś obostrzenia?) w przypadku chęci stworzenia postaci (historii, osobowości) na nowo i od podstaw... Choć tu sam zaczynam toczyć ze sobą polemikę, bo taki rygor jest odzwierciedleniem rzeczywistych więzów, a te wirtualne też nigdy do końca nie znikają.
tl;dr - warto przemyśleć głębiej konsekwencje istnienia zaimplementowanego systemu
tl;dr - warto przemyśleć głębiej konsekwencje istnienia zaimplementowanego systemu
Teach me your mood, O patient stars!
Who climb each night the ancient sky,
Leaving on space no shade, no scars,
No trace of age, no fear to die.
Who climb each night the ancient sky,
Leaving on space no shade, no scars,
No trace of age, no fear to die.
-
- Bóg
- Posty: 992
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: Rody imperium
O ile cały pomysł jest ok, to jednak widzę tu kilka problemów:
1. Co w przypadku jak głowa rodu przestanie grać/zostanie zbanowana? Reszta rodu jest sparaliżowana/zamrożona?
2. Takie na siłę skoligacenie graczy przez niemożliwość odejścia, trwałe napiętnowanie wyrzuconych/odchodzących... Uważam, że powinna być możliwość całkowitego odcięcia się od rodu (mimo że jest to odejście trochę od konwencji) jako że pomiędzy graczami różnie bywa...
Jeśli pomysł znajdzie poparcie większej liczby osób to może moglibyśmy spróbować go zaimplementować...
1. Co w przypadku jak głowa rodu przestanie grać/zostanie zbanowana? Reszta rodu jest sparaliżowana/zamrożona?
2. Takie na siłę skoligacenie graczy przez niemożliwość odejścia, trwałe napiętnowanie wyrzuconych/odchodzących... Uważam, że powinna być możliwość całkowitego odcięcia się od rodu (mimo że jest to odejście trochę od konwencji) jako że pomiędzy graczami różnie bywa...
Jeśli pomysł znajdzie poparcie większej liczby osób to może moglibyśmy spróbować go zaimplementować...
E M P I R E W I L L R I S E !...
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Rody imperium
Proponuję automatyczne przejście rodu na najstarszego stażem członka.1. Co w przypadku jak głowa rodu przestanie grać/zostanie zbanowana? Reszta rodu jest sparaliżowana/zamrożona?
Jako opcję odcięcia się widzę właśnie zakładanie nowej linii. Jeszcze dobrą opcją by była możliwość porzucenia rodu na rzecz jednego z rodu pobocznych, albo rodu głównego. Co do napiętnowania - to tylko klimatyczne określenia, których w łatwy sposób można się pozbyć.2. Takie na siłę skoligacenie graczy przez niemożliwość odejścia, trwałe napiętnowanie wyrzuconych/odchodzących... Uważam, że powinna być możliwość całkowitego odcięcia się od rodu (mimo że jest to odejście trochę od konwencji) jako że pomiędzy graczami różnie bywa...
Można by to rozwiązać w ten sposób, że cechą rodu mogłaby być możliwość swobodnego odejścia - czyli domyślnie tak, jak zaproponowałem na początku, ale osoba zakładająca ród mogłaby to zmienić na początku.
Ponadto aby uwzględnić możliwość fabularnej zmiany tożsamości przez gracza, możemy wprowadzić "reset fabularny" - przeznaczony dla sytuacji, gdy ktoś całkowicie zmienia tożsamość postaci, porzuca stare imię i kreuje nową osobowość. Wtedy porzucałby też wszelkie związki z rodami.
-
- Posty: 200
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
- ID: 4989
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Druid
Re: Rody imperium
W sumie to podczas resetu postaci, resetu ery mogłoby padać pytanie: czy nadal chcesz należeć do rodu XXX? Czyli odejście całkowite byłoby możliwe tylko gdy nastaje nowa era, albo reset postaci, co pewną karą jest. No jak ktoś przystępuje do rodu, to chyba wie co robi.
A co z ożenkiem? Należy się do dwóch rodów?
A co z ożenkiem? Należy się do dwóch rodów?
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
- ID: 334
- Rasa: Cz³owiek
Re: Rody imperium
Bardzo mi się podoba ten pomysł, głównie ze względu na watek fabularny! Tworzenie całych rodów pozwoli graczom nie tylko otworzyć się i rozpisać odległe krainy, miejsca pochodzenia, kraje i cele, które przyświecały im, gdy przybyli do Imperium, ale również stworzyć postacie z historią, bogatym profilem i warstwą nie tylko mechaniczną, ale fabularną, która powinna być ważna dla gry tekstowej.
W przypadku ożenku mogłoby pojawić się dodatkowe pytanie "czy przyjmujesz nazwisko męża?" albo "czy chcesz należeć do rodu żony?". Jednak co z rozwodami? Czy informacja o byłej przynależności do konkretnego rodu pozostawałaby w profilu?
Co do resetowania historii - raczej opowiadam się za opcją Orvuda, bękarty i marnotrawni, czarne owce których do końca pozbyć się nie można, ale nie musieliby zachowywać oryginalnego rodowego nazwiska, chociaż taka informacja pojawiałaby się w rozbudowanym profilu -> moim zdaniem sam pomysł jest genialny. Jeśli ktoś rzeczywiście pospierałby się z innym graczem i dlatego nie chciał nic mieć wspólnego z konkretnym rodem ze względów osobistych, to zawsze mógłby się zwrócić do bogów lub inkwizycji o wyczyszczenie takich danych, a to pozwoliłoby mu na stworzenie nowej postaci, nowego profilu, tożsamości itd.
W przypadku ożenku mogłoby pojawić się dodatkowe pytanie "czy przyjmujesz nazwisko męża?" albo "czy chcesz należeć do rodu żony?". Jednak co z rozwodami? Czy informacja o byłej przynależności do konkretnego rodu pozostawałaby w profilu?
Co do resetowania historii - raczej opowiadam się za opcją Orvuda, bękarty i marnotrawni, czarne owce których do końca pozbyć się nie można, ale nie musieliby zachowywać oryginalnego rodowego nazwiska, chociaż taka informacja pojawiałaby się w rozbudowanym profilu -> moim zdaniem sam pomysł jest genialny. Jeśli ktoś rzeczywiście pospierałby się z innym graczem i dlatego nie chciał nic mieć wspólnego z konkretnym rodem ze względów osobistych, to zawsze mógłby się zwrócić do bogów lub inkwizycji o wyczyszczenie takich danych, a to pozwoliłoby mu na stworzenie nowej postaci, nowego profilu, tożsamości itd.
Nie wiem, co tutaj robię.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 sty 2017, o 12:16
- ID: 959
- Rasa: Cz³owiek
Re: Rody imperium
Hmm...sama idea jest genialna, ale Ograel ma rację, więc wersja Yrsy jest lepszym rozwiązaniem.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 234
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Nekromanta
Re: Rody imperium
Czy ja ładnym pare lat temu o tym sam nie pisałem
A teraz ad rem -
czy ten pomysł został już wprowadzony czy jest in statu nascendi?
A teraz ad rem -
czy ten pomysł został już wprowadzony czy jest in statu nascendi?
-
- Bóg
- Posty: 992
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
-
- Posty: 200
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
- ID: 4989
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Druid
Re: Rody imperium
Ale pomyślcie o tym, bo ta gra wprost domaga się - jak kania dżdżu - rozwiązań fabularnych, bo w sumie, jako jedyna w którą gram, w ogóle nie ma tej warstwy. Przyciągnęlibyśmy tym do gry graczy, którzy lubią takie rzeczy Mam nadzieję.