Mam kilka pomysłów do rozkminy jeśli chodzi o ubijanie i zdobywanie reagentów.
Zależność końcowego expa i golda za questa od:
- czasu wykonania (co reset spada mnożnik średniego expa/golda z potwora)
- ilości wybicia (mnożnik x2, x3, x4 średniego expa/golda z potwora za każde 10 potworów
- częstotliwości spotkania potwora w lokacji (taki rdzewiacz w kanałach to rzadki okaz, więc mnożnik średniego expa/golda wyższy, chyba że zależy to od pogody, nie znam "mechanika" gry

)
Wartości mnożnika oczywiście do ustalenia i przetestowania, celem zmiany ma być sprowokowanie dylematu czy lepiej farmić golda/expa na potworach czy questy robić.
Z reagentami byłoby trochę gorzej z ustaleniem częstotliwości, bo i częstotliwość wypadania jak i ilość potworów które wypluwają reagenty, niekiedy odległe od siebie lvl tych potworów o sporo oraz zamagazynowane ilości przez graczy nie pozwalają jednoznacznie i sprawiedliwie ustalić mnożnik, a przede wszystkim największy problem jest z rzemieślnikami, którzy w łatwy sposób mogą osiągnąć zlecone reagenty.
Rzemieślników na razie zostawmy
O ile zamagazynowane ilości przez graczy można by było olać, bo questy z reagentami same w sobie powodują, że gracze nie chcą się ich pozbyć, to różnice w lvl potworów, z jakich dany reagent wypada musiałoby być jakoś skalowane przez lvl gracza.
Gracz mając 28 lvl nie będąc rzemieślnikiem, niehandlując jest teoretycznie w stanie zdobyć kość z 2 potworów (poprawcie mnie jeśli się mylę, patrzyłem tylko w bestiariusz ubitych potworów) -> bida Szkielet (trudność 6) oraz z łoho szkielet-mag (trudność 55). Skala dysproporcji jest duża ale reagent możliwy do zdobycia na 2 sposoby dlatego mnożnik tutaj musiałby uwzględnić oba czynniki
Nie jestem matematykiem ale tak na luźno rzucam pomysł, że można byłoby spróbować ze średnią geometryczną lub odchyleniem standardowym. Poniżej przykłady dla trzech reagentów
Cytuj:
Kość:
Szkielet 6
Szkielet mag 55
średnia geometryczna = 18,16
odchylenie standardowe = 25,5
Cytuj:
Martwa tkanka
Ghoul 5
Ożywione ścierwo = 27
Straszliwy Zombie = 48
średnia geometryczna = 18,64
odchylenie standardowe = 17,58
Cytuj:
Gadzia skóra
Nie pamiętam jakie dokładnie potwory wypluwają, ale znam ich skalę wyzwania:
jest to kolejno 2, 4, 23, 25
średnia geometryczna = 8,23
odchylenie standardowe = 13,5
Jak widać wyżej, możliwość zdobycia martwej tkanki jest częstsza bo aż na 3 sposoby w porównaniu do kości, natomiast potwory są stosunkowo słabsze od szkieleta maga. Wartość średniej geometrycznej jest podobna co w miarę usprawiedliwia szansę na zrobienia questa i nagrodę w obu przypadkach. Przykład gadziej skóry pokazuje, że mnożnik znacznie się poprawia gdy mieliśmy do czynienia z mocniejszymi przeciwnikami podczas swoich wojaży. W przypadku odchylenia standardowego lepiej widać wpływ ilości potworów, z których wypada dany reagent.
Co by się tu wydarzyło według mnie
Na 28 lvl może się okazać, że opłacałoby się zejść do kanału lać szkielety bo exp/gold za questa mógłby być całkiem przyzwoity. Zwłaszcza, że mnożnik dodatkowo zostałby podbity za różnorodność potworów w lokacji (ciężko szkieleta dorwać w kanałach) jednakże traciliby zdolność do trenowania wbb/czaro
Efekty uboczne,
- Gracze mogliby skalować cenę reagentów na targu patrząc po questach ile za nie dostają, ceny by się zmieniały i każdy gracz (w zależności od lvl) sprzedawałby po innej cenie, o ile chciałby
- Mnożnik questa w przypadku rzemieślników będzie niski gdyż dopóki nie walczy tak nie odblokowuje nowych potworów w skali wyzwania przez co mnożnik nie rośnie. Mogłoby to stworzyć podwaliny pod walczącego rzemka lub nawet całkiem nową profesję.
- Mogłoby to zachęcać graczy do zwiedzania wszystkich lokacji imperium po to by odkrywać nowe potwory i zwiększać mnożnik za questy o ile zostałoby to trochę zmodyfikowane. Obecnie jest tak, ze wystarczy iż zabiję szkarłatnego smoka (trudność 57) to w bestiariuszu odblokowuje mi się szkielet mag (trudność 55) tutaj musiałaby się pojawić lekka modyfikacja, żeby potwory odblokowane pojawiły się tylko wówczas po ich pokonaniu)
Namieszane? A jakże! Rafka inaczej nie umi

Zapraszam do puszy muzguf