Kowalstwo - problem z energią

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Kowalstwo - problem z energią

Post autor: Strażnik »

To samo jest w alchemii, każdy chce cuda wianki, a reagenty i zwoje to nie ma komu załatwiać :P Dodatkowo energia na dobry item jest masakrycznie duża. Nawet jeśli wyjdzie to jeden item za powiedzmy xxx energii, na który jest xx chętnych, i jak tu uzbroić chociaż 1/2 graczy przy takich wymogach. Tak wiem powinien być do tego osobny temat, ale poniekąd jest to ten sam problem :P


@Edit: WYDZIELAM NOWY TEMAT
//Org
Elmek, Patron Samobójców
 

Posty: 90
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:55
ID: 63
Rasa: Cz³owiek

Re: Druid warzący - mnóstwo poświęconego czasu

Post autor: Elmek, Patron Samobójców »

W płatnerstwie jest to samo... Co z tego, że mogę zrobić hełm +400 na 45 siły jak muszę w niego włożyć 216 eny, lecz nie dostanę za niego umki. A jak chce wbić umkę to bez 350 nawet nie podchodź. Jak pierwsze uzbro ma jeszcze wymaganą enę do akceptacji, tak teraz jest to jakiś kosmos. Złote nagole wymagana energia 145, aby wyszły dobre potrzeba 3-krotności eny, mając dwa razy więcej umki niż wymagana trudność, co daje nam 435 eny ==" Serio jedne nagole na 3 dni? Prawie dwa tygodnie aby zrobić komplet uzbra dla jednej osoby.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 988
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Druid warzący - mnóstwo poświęconego czasu

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Na początek odniosę się do tematu kowalstwa, który jest mi nieco bliższy ;)

Owszem - koszty energii trudniejszych przedmiotów rosną nieco za szybko i - jak już kilku osobom pisałem - będą zmniejszone, ale chciałbym jednak uniknąć robienia tego w środku ery, bo zaraz pojawią się głosy, że to niesprawiedliwe, bo ci, którzy grali aktywnie zostaną zaraz dogonieni, itp.

Kowalstwo ma obecnie taką specyfikę, że duży nadmiar umiejętności nad trudność przedmiotu pozwala wykuć go o bardzo dobrych parametrach przy stosunkowo niewielkim nakładzie energii.
Kucie cały czas tylko tych najtrudniejszych przedmiotów daje znacznie większe zyski umiejętności (pozwala szybko skillować), ale pochłania bardzo dużo energii, przez co nie daje możliwości wyposażania większej ilości graczy, ponieważ, aby taki przedmiotł wyszedł w miarę przyzwoicie, trzeba nadłożyć znacznie więcej energii
.
To jest tak, jakby trzeba było szukać złotego środka pomiędzy tworzeniem dobrego uzbrojenia, a nabijaniem statystyk - nie tylko przeć do przodu.
Udało ci się należycie wykonać Miecz dwuręczny +670 na 5 punktów ruchu, 115 siły i 8% ograniczenia zużywając na to 140 energii.
Otrzymujesz 9.96 umiejętności Kowalstwo oraz 68332 punktów doświadczenia.
Miecz dwuręczny - Trudność 280 - Energia 69
Bonus zwykły +270
PR 6
Ograniczenie 7%
Siła 111
Mam 880 Kowalstwa (3-krotność trudności) i wystarcza mi dać 2x minimalną energię dla wyciągnięcia niemal maxymalnych parametrów tego mieczydła.
Mając 300 umiejętności musiałbym dać x5 żeby zbliżyć się do tych wartości.

Zużywając tyle samo energii (140) na plan o trudności 666 (Topór obosieczny) zyski będę miał tylko trochę wyższe, a parametry otrzymanego przedmiotu będą prawie takie same:
Udało ci się należycie wykonać Topór obosieczny +770 na 7 punktów ruchu, 179 siły i 7% ograniczenia zużywając na to 150 energii.
Otrzymujesz 17.44 umiejętności Kowalstwo oraz 96055 punktów doświadczenia.
Topór obosieczny - Trudność 666 - Energia 132
Bonus zwykły +620
PR 7
Ograniczenie 10%
Siła 220
Nie uważam, że koszty energii przedmiotów są idealne - są za wysokie i na pewno będę je obniżał, ale nie zgodzę się też, że jest z kuciem tak źle, jak mówicie.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Elmek, Patron Samobójców
 

Posty: 90
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:55
ID: 63
Rasa: Cz³owiek

Re: Kowalstwo - problem z energią

Post autor: Elmek, Patron Samobójców »

Bez wątpienia dochodzisz w końcu do prawdziwej perfekcji!
To była rutynowa praca, a efekt jest wręcz doskonały!
Udało ci się należycie wykonać Zbroja łuskowa z Diamentem +743 na 134 siły i 8% ograniczenia zużywając na to 124 energii.
Otrzymujesz 8.02 umiejętności Płatnerstwo oraz 78221 punktów doświadczenia.
Moc Diamentu dodatkowo zwiększyła w przedmiocie bonus od Trucizny! Za umiejętne wprawienie Diamentu otrzymujesz 6.5 punkty umiejętności Alchemia!

A więc po kolei przelicznik 2,3-
Upada teoria, że diament daje max co możesz wykuć z statami
Chyba za mocno płatnerze/alchemicy rozpieścili graczy co do wartości obrony w uzbrojeniu. Da się zrobić super uzbro (lecz powinno ono w domyśle systemu gry pojawić się za kilka tygodni).
No i niepotrzebnie ścigam się z Tigivio w umce... Nabiłem ponad 200 alche, a on ma płatnerstwa więcej max o 20 xD
Zakładam, że największy problem jest z przemianą u rzemków.
Podsumowując ena jest za duża, lecz jest to kwestia może 15% max 25% i dopiero od nie 100 trudności lecz 200-300, delikatny lifting (wystarczy wpisać "if").
Brak łatwej przemiany, porównując do walczących ;]

Czy jest ktoś kto się ze mną nie zgadza? xD
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Kowalstwo - problem z energią

Post autor: Strażnik »

Zgadzam się, że przemiana jest ciężka u tworzących, plus rangowi tworzący mają bonus kiedy zwykli dalej nie, co jest niesprawiedliwe pod względem ene za reset.
Zbylut, Herbu Prawa Nóżka Bardziej
 

Posty: 27
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:44
ID: 1507
Rasa: Cz³owiek

Re: Kowalstwo - problem z energią

Post autor: Zbylut, Herbu Prawa Nóżka Bardziej »

Gedeon pisze:Zgadzam się, że przemiana jest ciężka u tworzących, plus rangowi tworzący mają bonus kiedy zwykli dalej nie, co jest niesprawiedliwe pod względem ene za reset.
Czemu rangowi mają bonus?
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 988
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Kowalstwo - problem z energią

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

bo mają umożliwiony dostęp do lokacji rasowych pod pewnymi warunkami (obecność w grze min 3 przedstawicieli danej rasy)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Mitaon Loufoque
 

Posty: 7
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:40
ID: 1035
Rasa: Cz³owiek

Re: Kowalstwo - problem z energią

Post autor: Mitaon Loufoque »

Jeśli pamięć mnie nie zawodzi, razem z nową wersją targowiska miała być udostępniona możliwość handlowania kamieniami runicznymi. Gdyby ten pomysł został zrealizowany, przemiany tworzących byłyby znacznie ułatwione.
Eliten
 

Posty: 101
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
ID: 859
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Czarodziej

Re: Kowalstwo - problem z energią

Post autor: Eliten »

Z tym handlem kamieniami runicznymi to dobry pomysł, bo aktualnie jest spore zamieszanie z tym niestety.
Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 210
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Kowalstwo - problem z energią

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

Obecnie są 3 opcje na przemiany. Dodanie możliwości handlu kamieniami wprowadziłby tylko to, że 2 inne opcje byłby niepotrzebne i straciłby sens bytu.
Jeszcze nie tak dawno nie było opcji przemiany kamieniami i nikt nie narzekał na to że jest trudno. Skoro teraz jest uważane, że jest trudno to jak było kiedyś? ;P

Handel kamieniami doprowadziłby do tego, że jedna osoba by biegała za kamieniami w gildii, a reszta z tego korzystała. Przemiana stałaby się sztuczna równie dobrze możnaby wtedy dać na starcie wybór rasy...
Co za tym idzie osoba bez gildii byłaby jeszcze bardziej w plecy no chyba, że stać by ją było na kupno takiego kamienia.

Bardziej bym poszedł aby walczący nie miał aż tak prostego zadania przy przemianie z kamienia. Bo obecnie ograniczenie to mieć dany kamień i trafić pogodę. Jakieś zadania do tego by się przydały.

Reasumując kamienie dały za szybkie przemiany co za tym idzie ludzie zaczeli narzekać, że jedni mają prościej inni trudniej. Choć na dobrą sprawe jest już jakiś czas druid wampir tworzący jak i rzemek wampir kujący. Jak widać jest to możliwe.
ODPOWIEDZ