Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 maja 2019, o 22:41 
Offline

Dołączył(a): 17 lut 2019, o 12:35
Posty: 61
ID: 3362
Rasa: Czart
Profesja: Bard
Cześć, jak w temacie - chciałbym poruszyć kilka kwestii powiązanych z rasami, podzielić się spostrzeżeniami po koncu ery. PS. nie będzie o człowieku prócz maksymalnie 2 zdadń.


1. Człowiek
Żartowałem.

O świątyni rozmawialiśmy - wiem, że trwaja pracę nad wyborem intencji. W zależności na jakim poziomie zaawansowania się znajdują, chciałym zaproponować by przemyśleć nie tyle modlitwy pod intencje (co jest b. dobrym pomysłem, zakładając 2 staty max), co budowę Świątyń pod intencję, w zależności od bóstwa! :)
Np.:
1. Org, jako patron rzemiosła, oferowałby swoim wiernym bonusy w postaci zwiększenia charyzmy bądź inteligencji
2. End, jako patron ignorancji, mógłby oferować wyznawcom szybkość i zwinność
3. Manc, jako bóstwo niesamowitej wytrwałości w nielogowaniu się do imperium od 15 lat, ofiarowałby siłę bądź wytrzymałość

Podsumowując - korzystając z takiego modelu skłaniamy graczy do budowy kilku świątyń, jest ciekawie i zachowujemy ideę intencyjnego modlenia.

[Kwestia druga to Ena za AP. Obecnie jest to najbardziej wydajna metoda pozyskiwania Energii, w pełni balansowana przychodami ze świątyni. Przemyślałbym nerfa tego rozwiązania (nie bez przypadku w HS w enie od początku mieliśmy w w więkoszści ludzi). Pierwotną ideą było to, by ludzie nadrabiali enę w baszcie, w praktyce - dzięki energii 2x wyższej, weszli do baszty na długo przed resztą.

Kwestia trzecia - uprzywilejowanie rasowe. Bazując na obecnym modelu z silnym człowiekiem nie ma absolutnie żadnego uzasadnienia, by człowiek jako jedyny miał dostęp do:
- Cytadeli Czarnoksiężnika z przemianą za 2%
- Questów ze zwojów na przemiany 2%
- Przemiany w Danaris 2% (kazdy)
- I samych kręgów. (kazdy)

Co do zwojów i questów uważam, że powinny być one udostępnione wszystkim rasom jako alternatywa, a strata wynikajaca z przemiany w cytadeli podniesiona na 4%. Uprzejmię zaznaczam, że przemiana w kręgu kosztuje astronomiczną ilość statystyk oraz energii. Jest to wysoce niestosowne, że jedynie humanoidalne klęczniki mają dostęp do takich swobód.


2. Czart - przedyskutowany w osobnym temacie


3. Wilkołak - tutaj jest mi bardzo przykro, jeszcze nie dane mi było spróbować


4. Wampir - postać bez wyjąkowo silnych stron (poza rozdaniem AP, ktore robi więcej dopiero na etapie Wzgórza/Baszty). Otrzymywana Energia jest ok, ale człowiek czy wogul pozyskują ją znacznie szybciej, oraz mają jej więcej (np. wogul). Pozyskiwanie HP z wampira także jest niekorzystne w porównaniu do wspomnianego wogula, czy choćby... warzenia jako druid z zabałąganioną pracownią (tak moi mili!). W związku z powyższym wampir służyć może jedynie jako klasa pośrednia (startowa) bądź balansująca statystyki. W obecnym modelu Imperium klasy, które z lokacji specjalnych nie pozyskują wzrostu konkretnych statystyk są wyraźnie słabsze od innych. Tylko wampir jest w takiej sytuacji (do rozważenia - znaczne obniżenie kosztu w energii za HP przy zmniejszeniu limitów na ilość wykorzystań misy lub przemyślenie wsparcia statystyk przy korzystaniu, np. zwinności).


5. Wogul - obecnie jedna z silniejszych ras z drugą najlepszą lokacją specjalną po świątyni (jeżeli ktoś mówił magicznym, że bez siły się obejdzie, znaczy, że kłamał :P).
W tym przypadku, niestety, do zdecydowanego nerfa jest ilość maksymalnej energii wyciąganej z kąpieli (0.5 x 1 rzut eny to za dużo), ilość limitów kąpieli (3x przy obecnych rollach to za dużo), ilość energi wynikającej z przekopywania błotniska (górna wartość jest zbyt wysoka).
Jak dla mnie, przy zachowaniu obecnych limitów lokacji i kosztów eny, zyski powinny być zmniejszone o 20%, a energia otrzymywana nawet o 40%. W przypadku zmniejszeniu limitu lokacji do 1, zyski mogą zostać na obecnym poziomie.

Do przemyślenia/poprawy są wspomniane w trakcie ery bugi powiązane z kąpielą i max eną oraz przekuwaniem uzbrojenia wogulskiego. Dodatkowo - przemyśleć uzależnienie % na eq znajdowanym w błotnisku od... Inteligencji. Niech magiczni wogule też mogą sobie pograć (obecnie na eq -10% to kiepsko).

Podsumowując - wogul jest najlepszym wyborem umożliwiającym podniesienie siły, wytrzymałości, hp, energii w stosunkowo krótkim czasie. Na około 120 poziomie, jest to do 100 statystyki dziennie, do 1.5 eny dziennie. Dodatkowo mówimy tutaj o ilości do 600 hp przy dowolnej ze wspomnianych operacji. Z samej kąpieli. To bardzo dużo. Idealna rasa na przerwę w rozgrywce i zbieranie statystyk.



Dzięki za przebrnięcie przez temat. Pozdrawiam,
Therg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2019, o 12:33 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Słuszne spostrzeżenia. Na ten moment wygląda to w ten sposób:
- wampir ma dodany zysk statystyki z misy
- cytadela będzie dostępna dla wszystkich, jednorazowo + wysoki koszt w złocie
- quest ze zwoju jest omawiany
- wogul prawdopodobnie dostanie zmniejszone limity na zdolności rasowe i obcięty zysk max eny z górnego przedziału


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL