Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 cze 2019, o 10:34 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:34
Posty: 21
ID: 702
Rasa: Czart
Profesja: Czarodziej
Czołgiem,

No więc gram sobie postacią czarującą pierwszy raz od zarania dziejów.

Ból przynosi... Taktyka wali.

W przeciwieństwie do postaci o analogowym trybie walki posiadają 50+ możliwości wyboru czaru defensywnego/ofensywnego w zależności od kontekstu (jeden mobek walnie z żywioła, inny analogowo z maczugi). Mechanika taktyki walki pozwala wykorzystać tylko procent z tych możliwości (brak możliwości oskryptowania taktyki pod kątem walki z konkretnym potworem).

Co proponuję:
1) Wprowadzenie alternatywnej mechaniki walki pozwalającej postaci czarującej na wybór akcji w przynależnym jej ruchu danej tury. Bardzo ułatwi to życie wielu czarującym.

Druga sprawa, dysproporcja w mocy czarów względem mocy broni.
W poprzedniej erze, jako barbarzyńca na deudziestymktórymś poziomie miałęm broń z opcją + 488 i obrażeniami od żywiołów. Z pancerzem też było kozacko. Czarodziej? 15 analogowych +50 od eteru a na defensywny 200 tarcz (co nijak się ma do obrony posiadanej przez postacie analogowe)

Może by jakieś balansowanie? :)

ps, rozumiem, że automatyzacja walki odciąża serwer i liczbę requestów na sekundę, ale dla czarujących to bywa upierdliwe).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2019, o 19:24 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Co do taktyki walki, zwracales uwage na opcje wykonania dane akcji raz na walke/ture/zawsze? Umozliwie to w zasadzie rozpisanie walki krok po kroku, chociac nie byloby to zbyt wygodne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2019, o 20:49 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:34
Posty: 21
ID: 702
Rasa: Czart
Profesja: Czarodziej
Zwróciłem i używam. Ale nie jestem w stanie, przykładowo, wybrać dodatkowego czaru ochronnego w kontekscie mobka z którym przyszlo mi walczyć.

Przykładowo, wiem, że bije zatwardziałego analoga z wielką pałą - wtedy potrzebuję redukcji obrażeń i tarczy. Kiedy walczę z mobkiem trzepiącym częste ataki specjalne od żywiołów - wtedy potrzebuję ochrony od żywiołów. Niedobór siły bardzo przeszkadza w dokładaniu ekwipunku z ochroną od żywiołu, więc pozostają czary.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lip 2019, o 12:32 
Offline

Dołączył(a): 4 paź 2018, o 09:38
Posty: 2
ID: 597
Rasa: Cz³owiek
Co prawda nie grałam nigdy postacią magiczną i nie znam się za dobrze na ich mechanice. Ale mam takie pomysły:

1) Niech czarodziej ma bonus do umiejętności czaroznawstwa, podobnie jak Wojownik ma do walki bronią.

2) Ktoś wspomniał o przepisywaniu zwojów. A może niech czarodziej potrafi je ulepszać, wzmacniać? Dotyczyłoby to planów przedmiotów, przepisów na mikstury, zwojów z zaklęciami.
> Przedmioty wykonane przez Rzemieślnika na podstawie ulepszonego planu byłyby troszkę lepszej jakości (bonus do obrażeń lub obrony lub mniejsze ograniczenie zrę&szyb).
> Mikstury wykonane na podstawie takiego przepisu leczyłyby trochę więcej zdrowia/many.
> Zaklęcia zadawałyby więcej obrażeń lub obok podstawowego żywiołu jednocześnie raniły od żywiołu jakiego mag użył przy ulepszaniu zwoju.
Szansa na powodzenie ulepszenia zależałaby od umiejętności Czaroznawstwa i może statystyk, jakoś podobnie jak kradzieże u złodzieja. Im lepszy czarodziej tym większa szansa powodzenia i lepszy efekt. Przy niepowodzeniu szansa na zniszczenie zwoju/przepisu, który próbował ulepszyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2019, o 13:55 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 659
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik
Cytuj:
1) Niech czarodziej ma bonus do umiejętności czaroznawstwa, podobnie jak Wojownik ma do walki bronią.

Tak też będzie jak wystartuje nowa era.
Cytuj:
2) Ktoś wspomniał o przepisywaniu zwojów. A może niech czarodziej potrafi je ulepszać, wzmacniać? Dotyczyłoby to planów przedmiotów, przepisów na mikstury, zwojów z zaklęciami.
> Przedmioty wykonane przez Rzemieślnika na podstawie ulepszonego planu byłyby troszkę lepszej jakości (bonus do obrażeń lub obrony lub mniejsze ograniczenie zrę&szyb).
> Mikstury wykonane na podstawie takiego przepisu leczyłyby trochę więcej zdrowia/many.
> Zaklęcia zadawałyby więcej obrażeń lub obok podstawowego żywiołu jednocześnie raniły od żywiołu jakiego mag użył przy ulepszaniu zwoju.

1. Profesje magiczne mają różne możliwości umagiczniania już istniejących przedmiotów - dzięki czemu mogą one zyskiwać dodatkowe bonusy od żywiołów, zmniejszać ciężar, ograniczenia lub zwiększać zwykły bonus.
2. Kowale mogą sami tworzyć zwoje z planami przedmiotów na podstawie znajdywanego w lokacjach uzbrojenia, co daje spore możliwości rozbudowywania oferty uzbrojenia.
3. Kowale mogą wstawiać diamenty w kute uzbrojenie co daje podobne rezultaty, jak Umagicznianie.

Co do eliksirów, to raczej nie będziemy podobnych komplikacji wprowadzać, bo jest ich wystarczająco dużo typów.

A samo ulepszanie zwojów baaardzo mocno namieszałoby w całym systemie...

* Pusjel - czy zdajesz sobie sprawę, że to wymagałoby mocnej przebudowy obecnego systemu taktyki?
Moim zdaniem dalsze komplikowanie jej mechaniki będzie działało tylko na niekorzyść gry - zwłaszcza pod względem balansu, bo np. postaci walczące bronią nie miały by możliwości dopasowania zestawu uzbrojenia do konkretnego przeciwnika, itd. ;)

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL