Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 gru 2020, o 17:35 
Offline
Archanioł

Dołączył(a): 17 lut 2019, o 12:35
Posty: 95
ID: 3362
Rasa: Archanioł
Profesja: Bard
Wir, zmiana została podniesiona i dodana po starcie ery (dzień przed tym, gdy pojawiło się ogłoszenie), gdyż wcześniej spadła z radaru - zwyczajnie zaginęła w całej masie feedbacku i innych poprawek/narzekań/sugestii/uwag/zmian. Priorytetem na erę były zmiany u czarujących, którzy niestety jak pokazywały ostatnie 3 ery były niegrywalne na późnym etapie rozgrywki. Dodatkowa promocja Imperium sprawiła, że temat wrócił już pięć po dwunastej, po starcie Ery - jak okazało się, że na facebooku znacząco wzrosły zasięgi.

Częśc potencjalnie nowych grających mogła wybrać profesję rzemieślnika i zrozumieć, jak bardzo bez sensu jest to klasa w starym modelu dla kogoś nowego, zniechęcając się do gry.

Zmianę testował Org i były to testy mechaniczne i statystyczne. Tutaj nie ma żadnych absurdalnych mechanizmów czy skomplikowanych wzorów - statystyka i uwzględnienie poszczególnych etapów rozgrywki:

1. Wczesny etap - niski koszt wykucia uzbrojenia, niski koszt nabycia uzbrojenia, znaczaca inflacja pieniadza na etapie Tunelu/Orczej -> wniosek -> uzbrojenie psuje, max o 1 punkcik (w uzbrojeniu nie ma ułamków), średnio raz na 40 walk, tj. Zbroja +50/+60 traci 1 pkt defa na ~~ 2 tunele na osobę ją noszącą.

2. Środkowy etap - rosnący koszt wykucia uzbrojenia, średni koszt nabycia uzbrojenia, mała inflacja pieniadza. Na tym etapie toczone walki nie idą w setki przez rozkład lokacji (Wyjście z Rzeki, Labirynt, Koszary, Piramida, Cmentarz), utrata % na wyposażeniu jest bardziej dotkliwa, ale ciągle jest to utrata rzędu 1-3 na przedmiocie 300 defensywy lub 1-5 na przedmiocie 500 defensywy. Z uwagi na wzrost kosztów poruszania się po lokacjach, rzemkowie mają niewielką przewagę nad walczącymi. Te czynniki pozwalaja smialo wykorzystywac to samo uzbrojenie znacznie, znacznie dluzej.

3/ Późny etap - przegadaliśmy. Duża inflacja, walki idące w dziesiątki i setki, potencjalnie bolesna utrata bonusów na wyposażeniu. Na tym etapie zmiana zaczynała być realnie odczuwalana, ale znajdowało to odzwierciedlenie w ilości wyposażenia i stabilizacji pracy rzemieślnika.


Na becie nie dotykałem rzemieślnika, tej zmiany nie testowałem - potwierdzono ją jeden dzień wcześniej niż pojawiło się oficjalne doniesienie (wtedy też de facto mogłem ją jakkolwiek zaopiniować i poprzeć/przypomnieć). I opiniowałem ją bazując na doświadczeniu rzemka sprzed 2 er i z zeszłej ery, jako wsparcie merytoryczne dla Velda.

Sama zmiana sugerowana była przez Thorana oraz Hafa bazując na poprzednich erach, i pojawiła się sama z siebie jakiś czas temu.

Wir, jestem jak najbardziej za opcją napraw, tylko rozumiesz teraz, pod jaką presją działał Staff z uwagi na płatną kampanię marketingową na facebooku. Realny wpływ zmiany jest znacznie gorzej opisywany na forum, chatce czy facebooku, niż ma to oparcie w statystyce.

Najgłośniej protestują starzy gracze usadowieni w klanach (w AS też protestują, wyzywając zmiany od debilnych) - stąd traktuję to w dużej mierze jako protest politycznych tradycjonalistów, bo sam koncept jest po prostu w Imperium potrzebny. Grałeś rzemkiem przecież nie raz, wiesz jaki jest z tego problem.

I odnośnie oburzenia - niestety, dziwię się. Bo poziom dyskursu w wielu przykładach (np. prywatnych wiadomościach) osiąga dosłownie wyżyny porowatej podłogi, właczając w to groźby. To chyba przesada, nie sądzisz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 gru 2020, o 18:18 
Offline
Archanioł

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 142
ID: 166
Rasa: Człowiek
Profesja: Druid
Element psucia eq ma jedną istotną wadę. Topowe eq pozwalające wejść na kolejną lokację będzie zarezerwowane dla pojedynczych osób, pozostali członkowie gildii, albo pozagildiowcy dostaną zużyte eq. Wcześniej mogłem współgraczom dobierać eq w gildii do ich siły i lokacji, mogłem dzielić się tym, z czego "wyrosłem". Teraz ciężko oddać eq potrzebującym, bo albo tak zużyte, że się nie nadaje, albo używam gorszego niż najlepsze, by najlepsze eq czekało na lokację, w której ciężej sobie radzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 gru 2020, o 18:47 
Offline
Inkwizytor

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:51
Posty: 109
ID: 163
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik
Bo zmiana sama w sobie jest osadzona w realiach i klimacie z tym się zgodzę jak najbardziej, ale nie w takiej formie, która jest jakby nie patrzeć za szybko rzucona.

Bo różnica jest gdy EQ masz załóżmy +100 i straci Ci o 1pkt przy popsuciu, a różnica gdy przedmiot ma +40-50 i traci również 1pkt tylko dlatego, że nie ma ułamków. Ale przecież da się zrobić by załóżmy element stał się elementem oznaczonym załóżmy z przedziału +10-99 i jeśli załóżmy zostanie wylosowany ten przedmiot 2-3 razy to wtedy traci ten 1pkt. (przedział podany przykładowo) Tudzież w inne formie która działa mniej boleśnie na starcie gdzie nikt nie jest bogaczem by wymieniać często uzbro przy innych wydatkach jakie mają walczący. Jeden tunel nie daje dużej kasy. Większa kasa się robi dopiero w orczej tyle dobrze dla walczących.

Tak grałem rzemkiem nie raz oraz nie raz podpowiadałem czy dawałem rady przy kuciu oraz wiem jakie są problemy daleko idące w kuciu. I wiem też, że jest EQ kute którego się zazwyczaj nie używa lub je przeskakuje, bo jest nieopłacalne czy to pod względem % czy za dużej siły mimo tego iż da się ją ładnie zbić.

Ogólnie jeśli znajdzki by nie odbiegały znacząco od kutego EQ to rozwiązałoby się wiele problemów z tym związanych i nie mówię tutaj o tych co każdy może dostać z questa czy też załóżmy z takiej baszty/wzgórza wydropić, bo to jest bieganie takie gdzie Ty czerpiesz korzyść z lokacji oraz możesz dostać nagrodę w postaci fajnego elementu EQ. Mowa tutaj o takich gdzie kolega kolegi innych kolegów biega tylko po to by coś trafić dla kogoś czy też grupki osób, przecież to idzie uciąć w prosty sposób. Jeśli znajdźka nie będzie mocno odbiegać od kutego EQ, tak zaraz będzie głos to przecież wtedy nie będzie to coś fajnego otóż dalej będzie, ale nie będzie tak odbiegać jak obecnie to działa. Dodatkowo walczący bardziej by się skupił na rzemkach i EQ od nich niż na cwaniakowaniu i szukania kogoś kto mu po coś pobiegnie. A jeśli będzie zainteresowany bardziej kutym EQ to rzemek będzie miał pełne ręce roboty.
To samo dodanie funkcji napraw w takiej hucie dla rzemka również dałoby to rzemkowi jakiś zarobek jak i zysk.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 gru 2020, o 19:14 
Offline
Archanioł

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 142
ID: 166
Rasa: Człowiek
Profesja: Druid
Szansa na uszkodzenie eq o 1 pkt (bez %, zawsze o 1 pkt):
aktualny bonus/10000*

Eq mające bonus 50 straci 1 pkt raz na 200 walk około 0.2pkt/40walk albo 1/200), pierwotnie straciłby 1 na 40 walk, teraz 1/200
Eq mające bonus 100 straci 1 pkt raz na 100 walk (około 0.4pkt/40walk albo 2/200), pierwotnie straciłby 1 na 40 walk, teraz 1/200
Eq mające bonus 250 straci 1 pkt raz na 40 walk (około 1pkt/40walk albo 5/200), pierwotnie straciłby 1-3 pkt raz na 40 walk, co daje średnią 2 na 40, teraz 2/200
Eq mające bonus 500 straci 1 pkt raz na 20 walk (około 2pkt/40walk albo 10/200), pierwotnie straciłby 1-5 pkt raz na 40 walk, co daje średnią 3 na 40, teraz 3/200
Eq majace bonus 1000 straci 1 pkt raz na 10 walk (około 4pkt/40walk albo 20/200), pierwotnie 1-10 pkt raz na 40 walk, co daje średnią 5.5 na 40 walk, teraz 5.5/200
Eq majace bonus 5000 straci 1 pkt raz na 2 walki (około 20pkt/40walk albo 100/200), pierwotnie 1-50 pkt raz na 40 walk, co daje średnią 25.5 na 40 walk, teraz 25.5/200

Wzór niszczący eq początkowe jak w nowym wzorze, a endgame'owe podobnie jak oryginalny wzór przed nerfem niszczenia.

*preferowałbym tutaj wstawić bonus/20000


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 gru 2020, o 21:42 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:34
Posty: 24
ID: 702
Rasa: Cz³owiek
No dobra, żeby nie było żyłowania na przedmiocie można było zrobić system soulbindingu. W sensie - użyty przez gracza x przedmiot nie może być użyty przez innego gracza.

U konkurencji się sprawdza - w dodatku jest proste i treściwe..

Obecne rozwiązanie sprawia wyłącznie, że mam ochotę już definitywnie położyć lachę na Imperium, bo od dłuższego czasu gram w trybie Zosi Samosi co skutecznie teraz utrudniacie (od niepamiętnych też czasów grając w trybie Zosi Samosi miałem problem ze zdobyciem uzbrojenia i pieniędzy na nie...).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2020, o 09:33 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:49
Posty: 49
ID: 1857
Rasa: Człowiek
Profesja: Kapłan
a ja pytam: gdzie jest możliwość NAPRAWY ekwipunku?

Skoro wchodzimy na realia niszczenia sprzętu, to chyba jasne jest, że po (nie)udanej wyprawie pancerz chcemy połatać, młot naostrzyć i przeładować sandały

w związku z tym, sprzęt mógłby mieć wytrzymałość, która podczas użycia by się zmniejszała nietrwale, ale jej uzupełnienie powodowałoby zmniejszenie permanentne.

umagicznione hartowaniem przedmioty byłyby trwalsze, ale trudniejsze w naprawie
(naprawa dosłownie niczym umagicznianie u rzemieślnika obarczone możliwością trwałego uszkodzenia przedmiotu, pogorszenia jego stanu itp.)
przyspieszone byłyby delikatniejsze
żywiołowane byłyby trudniejsze jako alchemiczne.

coś takiego mi zaświtało

naprawa eq wymagałaby umiejętności i energii/pp do wykonania, ale pozwoliłaby na utrzymanie średniego sprzętu na jakimś poziomie użytkowania.
tylko pewnie wybalansowanie będzie trudne.
niby naprawa powinna być łatwiejsza od wytworzenia przedmiotu

co Wy na to?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2020, o 08:06 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 774
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik
Założenie systemu psucia eq jest takie, że z czasem traci ono walory i wychodzi z użycia, więc musi zostać wymienione na nowe.
Powyższa propozycja mimo wszystko prowadzi do tego celu, choć odsuwa go zauważalnie w czasie. Myślę że jest warta przemyślenia. Może w takim kierunku rzeczywiście warto byłoby pójść? ;)

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2020, o 08:55 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:50
Posty: 48
ID: 2069
Rasa: Człowiek
Profesja: Paladyn
Brzmi fajnie. I można by wrócić do bardziej intensywnego psucia, ale tym razem tymczasowego. Szybkość postępowania permanentnych uszkodzeń jest do przetestowania.

Fajnie byłoby żeby rzemkowie mieli opłacalność takich napraw - dostawali skill/exp w rozsądnej ilości. W ten sposób mogliby się skupić na naprawach i kuciu dobrego sprzętu, bez tak intensywnego robienia słabych przedmiotów. Tak przynajmniej mi się wydaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2020, o 10:48 
Offline

Dołączył(a): 30 paź 2020, o 23:43
Posty: 53
ID: 2011
Rasa: Wilkołak
Profesja: Złodziej
Odnosze wrażenie że każdy kto aktualnie gra, jest sppedrunerem. Jak najszybciej chce zaliczyć wszystkie lokacje i mieć spokój. Niczym obiad u teściów - szybko zjeść i udać się do domu.

Według mnie dodanie systemu naprawy itemow dodatkowo opóźni rozwój rzemieślnika, bo będzie mieć dylemat czy naprawić czy olać i kuć nowe eq.

Rzemieślnicy i tak na chwilę obecną muszą podejmować decyzję czy kuc na expa kosztem umki, czy kuc na umiejętność kosztem expa i lvla (a co za tym idzie AP i max energia). Co z tego że będę kuc słabe itemy i wybije się z lvlem skoro umiejętność mnie wystarczająco wychamuje. Mogę kuc najmocniejsze bronie, ale czekajcie 3 dni na 3 sztuki, bo energię tyle będę zbierać

Nawet jeśli proces naprawy by przebiegał w systemie punktów pracy, to też byłby kiepski, poniewaz dziennie mogę rozkuc 0.9 przedmiotu, a należy pamiętać o kopaniu, drwaleniu i pracach miejskich dla podciągnięcia funduszy

Edit. A może by tak dodać do opisu broni "przedmiot znaleziony" i na tej podstawie naliczać stopień zużycia. Stary potężny oręż, który się szybciej degraduje niż nowe eq stworzone przez rzemieślnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL