Nagrody za zlecenia indywidualne

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Mioko
 

Posty: 108
Rejestracja: 1 mar 2020, o 11:43
ID: 2156
Rasa: Cz³owiek

Nagrody za zlecenia indywidualne

Post autor: Mioko »

Pozwoliłem sobie założyć osobny temat, żeby łatwiej było trzymać wszystko w kupie. Zgłaszać uwagi odnośnie realności questów, nagród.

Obecnie mam do zrobienia 2 questy:
Wielkie polowanie na smoki (50 smoków) - ok, trzeba sporo pochodzić ale realny
Fenixy sieją pożogę w Imperium! (30 fenixów) ... jak na razie ponad 200 eny i 5 fenixów.

No i tu jest problem. Właśnie zakończyłem quest Zbieracze kości. Stworek dość prosty, ale żeby go zobaczyć trzeba przynajmniej wejść do Wieży Magów. No i zebranie tylu kości kosztowało coś koło 12-13 resetów. Były dzisiaj narzekania na Stare Koszary, które broniłem. Ale obie lokacje są bardzo zbliżone w opłacalności.
Nagroda 2k exp, co jako dodatek jest OK, ale 7k złota.
Powiedzmy sobie szczerze, po zobaczeniu takiej nagrody całkowicie odechciewa się od jakiegokolwiek zbaczania z wybranej ścieżki. Myślałem, że dam fenixom jeszcze jedną szansę, specjalnie dobrałem quest ze smokami i po zobaczeniu takiej nagrody zupełnie to traci sens.

Za banalne questy z drewnem dostaje się 2k exp i ponad 50k złota.

Pomysł z questami jest fajny, choć większość obecnych questów jest już spóźniona, to pewnie pojawią się kolejne ciekawe. Niestety przy takich nagrodach, nikt nie będzie nawet myślał o braniu tych questów.
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 351
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Nagrody za zlecenia indywidualne

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Te ilości do zabicia są za duże. 5 ok, 10 max. Inaczej trzeba poświęcać masę czasu na quest.
Ewentualnie znajdźki z lokacji przenieść na nagrody za questy?
Rafka
 

Posty: 12
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:45
ID: 1566
Rasa: Cz³owiek

Re: Nagrody za zlecenia indywidualne

Post autor: Rafka »

Mam kilka pomysłów do rozkminy jeśli chodzi o ubijanie i zdobywanie reagentów.

Zależność końcowego expa i golda za questa od:
- czasu wykonania (co reset spada mnożnik średniego expa/golda z potwora)
- ilości wybicia (mnożnik x2, x3, x4 średniego expa/golda z potwora za każde 10 potworów
- częstotliwości spotkania potwora w lokacji (taki rdzewiacz w kanałach to rzadki okaz, więc mnożnik średniego expa/golda wyższy, chyba że zależy to od pogody, nie znam "mechanika" gry ;) )

Wartości mnożnika oczywiście do ustalenia i przetestowania, celem zmiany ma być sprowokowanie dylematu czy lepiej farmić golda/expa na potworach czy questy robić.

Z reagentami byłoby trochę gorzej z ustaleniem częstotliwości, bo i częstotliwość wypadania jak i ilość potworów które wypluwają reagenty, niekiedy odległe od siebie lvl tych potworów o sporo oraz zamagazynowane ilości przez graczy nie pozwalają jednoznacznie i sprawiedliwie ustalić mnożnik, a przede wszystkim największy problem jest z rzemieślnikami, którzy w łatwy sposób mogą osiągnąć zlecone reagenty.

Rzemieślników na razie zostawmy

O ile zamagazynowane ilości przez graczy można by było olać, bo questy z reagentami same w sobie powodują, że gracze nie chcą się ich pozbyć, to różnice w lvl potworów, z jakich dany reagent wypada musiałoby być jakoś skalowane przez lvl gracza.

Gracz mając 28 lvl nie będąc rzemieślnikiem, niehandlując jest teoretycznie w stanie zdobyć kość z 2 potworów (poprawcie mnie jeśli się mylę, patrzyłem tylko w bestiariusz ubitych potworów) -> bida Szkielet (trudność 6) oraz z łoho szkielet-mag (trudność 55). Skala dysproporcji jest duża ale reagent możliwy do zdobycia na 2 sposoby dlatego mnożnik tutaj musiałby uwzględnić oba czynniki

Nie jestem matematykiem ale tak na luźno rzucam pomysł, że można byłoby spróbować ze średnią geometryczną lub odchyleniem standardowym. Poniżej przykłady dla trzech reagentów
Kość:
Szkielet 6
Szkielet mag 55

średnia geometryczna = 18,16
odchylenie standardowe = 25,5
Martwa tkanka
Ghoul 5
Ożywione ścierwo = 27
Straszliwy Zombie = 48

średnia geometryczna = 18,64
odchylenie standardowe = 17,58
Gadzia skóra
Nie pamiętam jakie dokładnie potwory wypluwają, ale znam ich skalę wyzwania:
jest to kolejno 2, 4, 23, 25
średnia geometryczna = 8,23
odchylenie standardowe = 13,5
Jak widać wyżej, możliwość zdobycia martwej tkanki jest częstsza bo aż na 3 sposoby w porównaniu do kości, natomiast potwory są stosunkowo słabsze od szkieleta maga. Wartość średniej geometrycznej jest podobna co w miarę usprawiedliwia szansę na zrobienia questa i nagrodę w obu przypadkach. Przykład gadziej skóry pokazuje, że mnożnik znacznie się poprawia gdy mieliśmy do czynienia z mocniejszymi przeciwnikami podczas swoich wojaży. W przypadku odchylenia standardowego lepiej widać wpływ ilości potworów, z których wypada dany reagent.

Co by się tu wydarzyło według mnie
Na 28 lvl może się okazać, że opłacałoby się zejść do kanału lać szkielety bo exp/gold za questa mógłby być całkiem przyzwoity. Zwłaszcza, że mnożnik dodatkowo zostałby podbity za różnorodność potworów w lokacji (ciężko szkieleta dorwać w kanałach) jednakże traciliby zdolność do trenowania wbb/czaro

Efekty uboczne,
- Gracze mogliby skalować cenę reagentów na targu patrząc po questach ile za nie dostają, ceny by się zmieniały i każdy gracz (w zależności od lvl) sprzedawałby po innej cenie, o ile chciałby
- Mnożnik questa w przypadku rzemieślników będzie niski gdyż dopóki nie walczy tak nie odblokowuje nowych potworów w skali wyzwania przez co mnożnik nie rośnie. Mogłoby to stworzyć podwaliny pod walczącego rzemka lub nawet całkiem nową profesję.
- Mogłoby to zachęcać graczy do zwiedzania wszystkich lokacji imperium po to by odkrywać nowe potwory i zwiększać mnożnik za questy o ile zostałoby to trochę zmodyfikowane. Obecnie jest tak, ze wystarczy iż zabiję szkarłatnego smoka (trudność 57) to w bestiariuszu odblokowuje mi się szkielet mag (trudność 55) tutaj musiałaby się pojawić lekka modyfikacja, żeby potwory odblokowane pojawiły się tylko wówczas po ich pokonaniu)

Namieszane? A jakże! Rafka inaczej nie umi :P
Zapraszam do puszy muzguf
ODPOWIEDZ