Kwestia złodzieja.

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

Zablokowany
Marcjako, Z Nickiem Ogarnięty
 

Posty: 99
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:24
ID: 498
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Bard

Kwestia złodzieja.

Post autor: Marcjako, Z Nickiem Ogarnięty »

Siema,

Podejdę dziś do tematu Złodzieja, jego kradzieży i darmowego doświadczenia, jak i doświadczenia z innych czynności. Poruszane tutaj kwestie mają realny wpływ na rozgrywkę, nie tak jak kwestia 3 dniowego trenowania wbb za pomocą walk PVP - która to w ogólnym rozrachunku bardziej przeszkodziła niż pomogła, oraz o którą było wielkie poruszenie ze strony niektórych osób, osób które bez rozeznania w temacie "przekrzyczały" zmianę mechaniki PVP, bazując na swojej opinii w temacie tego jak ma wyglądać rozgrywka w imperium.

Wracając do złodzieja, 3 dni temu dostałem informację dotyczącą szczegółowych benefitów jakich zapewnia złodziejowi kradzież.

By każdemu było wiadome: Kradzież to dodatkowa czynność którą posiada tylko złodziej. Co reset dostaje on punkt kradzieży (9 pkt dziennie) do posiadania maksymalnie 4 pkt kradzieży na raz.
Punkty te może wydać na: Okradzenie osoby (1pkt ), Okradzenie sklepu ( 4 pkt),Szpiegowanie gildii ( 3pkt) oraz szpiegowanie prowincji (2pkt).
Za każdą z tych czynności dostaje się określoną ilość doświadczenia i umiejętności (umiejętność złodziejstwa wzmacnia szanse na specjalny atak złodzieja - cios w plecy oraz krwawiącą rana), a także możliwość uzyskania złota.

Podsumowując: Klasa złodzieja, jako jedyna w grze, ma możliwość częstego oraz, co najważniejsze, darmowego otrzymywania doświadczenia.
Dlaczego piszę jako jedyna? Gdyż takie rzeczy jak zaklinanie przedmiotów, do których dostęp ma nekromanta, czarodziej, paladyn, kapłan oraz druid, są możliwe tylko dzięki wydaniu 100 pkt pracy ( o tym czemu uważam że doświadczenie za pkt pracy powinno być usunięte napiszę pózniej).

Mógłbym teraz poprzestać na stwierdzeniu że możliwość otrzymania darmowego doświadczenia bardzo niekorzystnie wpływa na balans rozgrywki oraz możliwość konkurowania, lecz wiem że niektóry osoby mogą nie zauważyć tego co dokładnie mam na myśli pisząc te słowa.

Posłużę się zatem przykładami jakie otrzymałem :

"Złodziejstwo jest twoim fachem. To widać, udało ci się podejść do Rivuss i ukraść 1557 sztuk złota!
Zdobywasz 1008 doświadczenia, oraz 2.57 umiejętności złodziejstwo!"

"Złodziejstwo jest twoim fachem. To widać, udało ci się podejść do Marcjako Morbid, Niosący Słowo i ukraść 489 sztuk złota! Zdobywasz 1624 doświadczenia, oraz 2.66 umiejętności złodziejstwo!"

" Złodziejstwo jest twoim fachem. To widać, udało ci się podejść do Warren Bhaas i ukraść 5979 sztuk złota! Zdobywasz 1144 doświadczenia, oraz 1.63 umiejętności złodziejstwo! "


Podane tu kradzieże zostały wykonanie przez gracza będącego na 8 poziomie doświadczenia. 1000 pkt doświadczenia na 8 poziomie to około 1/5 poziomu. Czyli złodziej, jako jedyny w grze, na bardzo wczesnym etapie rozgrywki (pózniej jest to niby mniej znaczące ale to dalej jest darmowe doświadczenie), ma możliwość otrzymania około 1/5 poziomu 9 razy dziennie. Nie wykorzystując przy tym energii. To, że takie coś istnieje, jest środkowym palcem dla wszystkich innych klas które próbują konkurować w wygraniu ery. Złodziej jako klasa będzie szybciej wchodził w lokacje, szybciej zarabiał, będzie jako pierwszy miał dostęp do reagentów dzięki którym to zaprzyjaznieni z nim rzemieślnicy i druidzi będą szybciej tworzyć lepsze uzbrojenie oraz eliksiry.

Wracając do tematu trenowania WBB na walkach pvp - To nie jest jakkolwiek podobne do opisanego tutaj problemu. Walki PVP kosztują energię, złoto na wskrzeszenia, reputację u graczy oraz status. No i jak pokazały wyniki to nie miały one realnego wpływu na rozgrywkę w tej erze, gdyż wszyscy którzy tego używaliśmy nie odstajemy od reszty konkurujących. Plus dodatkowo w ten sposób mógł wykorzystać każdy kto na to wpadł (tak jak między innymi zrobił to Toboe).

Dostałem również informacje że doświadczenie za kradzież zostało zmniejszone, jednak nie zmienia to tego, że jakakolwiek darmowe doświadczenie u jednej z klas jest niesprawiedliwie i zaburza balans rozgrywki.

Apeluję więc o całkowite usunięcie otrzymywana doświadczenia dzięki kradzieżom. Gratyfikacja w postaci umiejętności, złota oraz innych benefitów z szpiegowania jest w zupełności wystarczająca oraz nie daje żadnych negatywnych skutków.

Bardzo podobna jest tu kwestia punktów pracy (PP) oraz doświadczenia za nie. Otrzymałem informacje że różne czynności wykorzystujące PP nagradzają różną dozą doświadczenia. Dlaczego takie coś w ogóle istnieje? Przecież jest mozliwość usunięcia PP na rzecz wykorzystywania energii na te czynności. Pozwala to graczom na wybranie swojej "ścieżki życiowej" i z związanie z tą ścieżką swojej rozgrywki, co pozwala na zostanie Drwalem , Rybakiem, Górnikiem przy jednoczesnym rozwoju z racji zdobywania doświadczenia. A tak może dochodzić do tego że wybór sposobu przeznaczania PP będzie uwarunkowana chęcią zdobycia jak największej ilości punktów doświadczenia, zamiast skupieniu się na tym jakie minerały/reagenty/inne korzyści wynikające z tych czynności są najbardziej potrzebne dla danego gracza.

Tutaj apeluję o całkowite usunięcie doświadczenia które dają czynności wykorzystujące PP, gdyż tak jak w poprzednim przypadku, gratyfikacja w postaci umiejętności i przedmiotów jest wystarczająca za coś co i tak jest darmowe.


Ostatnia rzecz, jestem pewien że najbardziej kontrowersyjna, to to że apeluję o reset bieżącej ery.

Tak, nie oszukujmy się, zdecydowana większość nas która chciała konkurować już nie doścignie złodziei którzy zdążyli już wykorzystać to że za darmo mogą dziennie otrzymać sporą ilość doświadczenia. Idealnie to pokazuje przykład Samaela, który w zeszłej erze, grając barbarzyńcą, znienacka dostał 15 poziomów doświadczenia, co dało mu przewagę do końca trwania ery oraz gdzie nikt inny nie mógł go już dogonić. (nie wiem jak to się stało, to jest nieważne, tamta era już minęła i ten przykład przytoczyłem tylko dlatego by pokazać że przewaga w postaci kilku/kilkunastu dodatkowych poziomów nie jest możliwa do prześcignięcia, szczególnie jak ktoś wie co robi).
Dochodzi również tutaj kwestia wydania pieniędzy na kryształy astrolabium które zostały przeznaczone na rzeczy pomagające w owym konkurowaniu (proszę bez krytyki, tutaj każdy ma prawo to zrobić i nikt w tym przypadku nie powinien zaglądać nikomu w portfel), a które to nie mają znaczenia w porównaniu ilości doświadczenia jaką dostali złodzieje.
Dlatego reset ery, szczególnie że jest dopiero 11 dzień, jest najbardziej sprawiedliwą opcją, dzięki której nie trzeba się bawić w sprawdzanie kto i ile doświadczenia dostał za darmo.

Dziękuję z uwagę, mam nadzieję że wyraznie przedstawiłem szkodliwość otrzymywania darmowego doświadczenia przez jedną klasę w kwestii dotyczącej balansu rozgrywki.
Tsura
 

Posty: 279
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Tsura »

Pisząc 1/6 poziomu bardzo ostrożnościowo podszedłeś do tematu. Spokojnie szło wyciągnąć około 2k expa na 1 kradzieży. I 20-25% poziomu na 1 kradzież jest bliższe rzeczywistości. Jak w zeszłej erze nie próbowano mnie okraść ani razu to teraz niczym dziwnym jest zalogować się i zobaczyć 7 prób kradzieży.

Dlaczego Barbarzyńca nie dostaje 1k expa za każdym razem jak uruchomi mi się "Szał bojowy"?

Doświadczenie za PP to oddzielny temat - tu nawet można by się zgodzić na jakiś exp za wydawanie tych punktów - ale to każda czynność od rąbania drewna do łowienia ryb powinna dawać ilość doświadczenia adekwatną do poziomu tej umiejętności i ilości wydanych PP.

Reasumując też jestem za resetem ery. Nawet nie będzie mi szkoda kryształów które wydałem.

Pozdrawiam
Tsura.
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 350
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Faktycznie exp za darmo daje sporo. Jednak zamiast resetować wszystkich, można rozważyć reset złodziei i danie im eny i punktów treningowych za 1.5 tygodnia.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Strażnik »

Toboe dobrze gada

Tylko ciezko, bo eq i elki duzo lepsze niz day 1
Dalile Arcano
 

Posty: 13
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
ID: 4001
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Dalile Arcano »

Oba rozwiązania są moim zdaniem bezsensu.

Wrzucę wam tu coś, czego Marcjako nie poruszył, bo nie wiedział. Okradanie ludzi daje również nieporównywalnie więcej umiejętności złodziejskiej niż okradanie sklepów - jedna kradzież na człowieku (1 pkt) mogła dać 2/3 tego co okradnięcie sklepu (4 pkt). Nie sprawdzałam tego teraz po ostatnich zmianach.

W ciągu jednego dnia sprawdzania tych wszystkich wyników wskoczyłam na pierwszą pozycję w Hali Sław w umiejętności. To wg mnie pokazuje, że zarówno Eblistor, jak i Samael nie korzystali z tej możliwości. Hugi za to nie gra regularnie i nie wykorzystuje wszystkich kradzieży jakie mógłby mieć. Wymieniam z nicków tylko pierwszą czwórkę z Hali, ale tym bardziej dotyczy to reszty. Chcecie więc resetu ery lub ukarania złodziei za samo posiadanie możliwości. Możliwości, którą mamy od zawsze.

Na marginesie nikt chyba poważnie nie zakłada, że półtora dnia szafowania darmowym expem wpłynie na moje możliwości w tej erze :)


Zgadzam się jednak, że sam fakt otrzymywania expa bezkosztowo (ani energia ani pp) jest niesprawiedliwy i najlepiej byłoby po prostu zabrać doświadczenie z nagród za udaną kradzież.
Eblistor, Wolność Dla Tybetu
 

Posty: 31
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:49
ID: 1792
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Eblistor, Wolność Dla Tybetu »

Witam, przedstawiać się nie muszę, jako, że jestem utrapieniem dla wielu graczy chcących spokojnie żyć i nie musieć pilnować swoich sakiewek :D

Złodziejem jestem od zawsze, ale z możliwości o których wspomniał Marcjako, nie korzystałem, ponieważ okradanie graczy nigdy się nie opłacało, było to jedynie tracenie punktów złodziejstwa, exp żaden, zysk umiejętności nikły, jedynie złota trochę wpadało, o ile poświęciło się czas na znalezienie odpowiedniej ofiary :P

Z okradania mieszkańców korzystam od wczoraj, kiedy dostałem informację, że jest to bardziej opłacalne, niż okradanie sklepów, a było to już po "poprawkach".
Nie wiem kto mógł skorzystać na tak dobrym expie na złodzieju, ale z całą pewnością nie był to Samael, bądź ja, Samael zdecydowanie wyprzedziłby mnie w umce korzystając ze wspomnianych możliwości, bo jak wspomniałem, sam tego nie robiłem, a umka rośnie zdecydowanie szybciej stosując omawiany "patent".

Podsumowując, na ponadprzeciętnym expie dla złodzieja przed "poprawką" skorzystało niewielu i niewiele.
Co do zysku exp za punkty złodziejstwa... Nie jestem pewny, ale chyba złodziej jest jedyną klasą posiadającą dodatkowe "punkty" poza energią i PP ? jeśli tak jest, to dlaczego nie, w celu odpowiedniego zbalansowania dodatkowych aktywności, mógłbym się zgodzić z tym, że nie powinny one być gratyfikowane dodatkowym doświadczeniem.
Co do resetu ery, dlaczego nie, mi to nie przeszkadza, o ile oczywiście odzyskam wydane kryształy Astrolabium :P
Mioko
 

Posty: 108
Rejestracja: 1 mar 2020, o 11:43
ID: 2156
Rasa: Wilkołak
Profesja: Paladyn

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Mioko »

Obecnie większy wpływ ma nierówny zysk z prac za PP. Niestety nie każdy może być rybakiem. Ale to też pewnie można nieco skorygować. Nie sądzę by resetowanie ery z byle powodu zachęciło i tak niezbyt liczne grono do zabawy. Choć niektórym wcale by to nie przeszkadzało :lol:
Hafgrim
Anioł
 

Posty: 143
Rejestracja: 30 paź 2020, o 23:43
ID: 2011
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Hafgrim »

Marcjako: Złodziej od zawsze miał profit z kradzieży, bo jaki jest jego RP. Owszem exp jest (był) kolosalny, a "3 dniowe szczegółowe testy" są dowodem na znajomość problemu i wykorzystywaniem go. Bo jak później ładnie wszystko opisałeś 3dni*9pkt*1k expa = 27k expa. Na moim poziomie jest to z jakieś 120% poziomu postaci. Ale trzeba wziąć pod uwagę jak skonstruowana jest ta profka. Brak HP, brak wytrzymałości, słaby przyrost siły dla postaci walczącej (ograniczenie EQ). Wcześniej doświadczenie z kradziejoznastwa nikomu nie przeszkadzało. Barbarzyńca ma 3 boosty w walce wręcz, kolosalne HP wspierane cholernie dużym pancerzem i wytrzymką... Bo taki jest jego roleplay. Kapłan i paladyn zbierają hajs z modlitw i widzą kto i ile wymodlił (przewaga strategiczna). Wojownik ma więcej wbb oraz ciosy techniczne i całkiem dobrą bazę, a bard może szybko się dorobic hajsu i poziomu na swoich umiejętnościach

Codziennie siedzę w HS i obserwuję co się dzieje w grze. Akurat po pytajnikach w złodziejstwie jestem w stanie stwierdzić, że ani Samael, ani Eblistor nie wykorzystali potencjału tego błędu (a po nich bym się tego najbardziej spodziewał - sorry panowie)

Trzymając takie info i "testując" je 3 dni dla mnie znaczy tyle: "3 dni oszustwa, a później lament"

Dalej. Czemu nagle porównujesz Samaela barbarzyńcę jako przykład wyższości złodzieja? Czemu mówisz, że złodzieja już nikt nie dogoni, skoro w hsie w poziomie jest ich 2?

Dalka - sklepy nie mają zabezpieczeń i nie są rozwijane przez tworzących by się złodziej nim nie zainteresował. Po co kraść 3 lvlowy sklep, skoro jest 18lvlowa postać?. Uwierz mi, że rozbudowane sklepy by przyciągnęły szarańcze. Ponadto każdy rodzaj kradzieży ma swoje plusy i minusy. Kradzież sklepu bazuje na zarobku. Szpiegowanie gildii na expie i umce. Szpiegowanie prowincji na taktyce GvG oraz okrojonym zyskom, a kradzież gracza na uprzykrzaniu życia i łapania cudzego hajsu z lokacji.

Skoro Ty półtora dnia "testowałaś" błąd, a Mariacko pisze o 3 dniach to Hugi jechał na bugu.

Ebli: "Podsumowując, na ponadprzeciętnym expie dla złodzieja przed "poprawką" skorzystało niewielu i niewiele." wg. mnie 2 złodziei z AS

Kończąc: Złodziej zawsze kradł i kraść będzie. Exp powinien został odpowiednio zeskalowany, a punkty kradzieży powinny zostać na tym pułapie jaki jest. Reset ery? Stanowcze NIE. Chociażby nawet ze względu na Astro, które w tej erze strasznie tasuje graczy w hsie

Czy był reset gdy złoto się targało z kasyna? albo ludzie do baszty wchodzili omijając poszukiwania? Jakoś każdy cicho siedział, a korzystał ;)
Dalile Arcano
 

Posty: 13
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
ID: 4001
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Dalile Arcano »

Oczywiście, że exp przy kradzieżach zawsze był. W tej erze był po prostu przegięty. Jednak skoro już coś poprawiamy, to poprawmy to dobrze. Haf uważasz, że balansowanie klasy expem zależnym od tylu czynników ma jakikolwiek sens? To żaden balans, to tylko wrzucanie dodatkowego expa w losowej ilości i zobaczymy jak będzie.

Szczerze to bardzo jestem ciekawa gdzie tu jest oszustwo. Kto oszukuje? Złodziej klikający okradnij na profilu innego gracza? Znaczy, że co mamy robić twoim zdaniem żeby oszustwa nie było - nie kraść? Zwłaszcza, że jak tylko zauważyliśmy problem został on zgłoszony Orgowi przez posłańca, ja mu o tym szepnęłam. Ba, Thoran też ode mnie wiedział. Post Aretha pojawił się dobę później, bo nie zauważyliśmy reakcji Orga. (spokojnie Org, ja rozumiem, że masz życie).
Oszustwo chyba na czymś innym polega. Udowodniłam ci to już w chatce, gdy upierałeś się, że było to wykorzystywane od początku przez AS (dwóch złodziei, 14 i 17 lvl), więc się wycofałeś. Gdybyśmy wiedzieli o tym wcześniej i chcieli to wykorzystać, to Ebli nie byłby pierwszy w HS tyle czasu. Ja tu kradnę tylko dla umki, o czym mój 14lvl świetnie świadczy. ;)

Nie bardzo rozumiem twój akapit o sklepach, a może bardziej nie rozumiem co chciałeś nim przekazać więc ciężko mi się odnieść. To co napisałeś w żaden sposób nie zaprzecza temu co napisałam- generalnie nie ma związku. W tej erze, co sam jak pisałeś widać po HS, wszyscy* złodzieje z topki umiejętności okradali sklepy. Tu gwiazdka - możliwe, że Hugi nie, jednak jak pisałam, nie gra on regularnie, więc wspina się w tabeli wolno nie wykorzystując wszystkich możliwych turek.

Również nie jestem zwolenniczką resetu ery, jak już pisałam. Jednak uważam, że przed następną trzeba przemyśleć złodzieja, bo jak pisałam - exp za kradzieże to tylko zamieszanie, a argument "zawsze tak było" nie ma racji bytu. Nic nie zmieniajmy, bo zawsze tak było.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2021, o 22:23 przez Dalile Arcano, łącznie zmieniany 1 raz.
Hafgrim
Anioł
 

Posty: 143
Rejestracja: 30 paź 2020, o 23:43
ID: 2011
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Hafgrim »

nie wycofałem się ale byłem wtedy w pracy :)

Kurde, ale patrz na to. Hugi leci w HS. Ebli wcale ostro nie rósł. Mariacko pisze o 3 dniach testów, a ty o 1.5 (patrz wzrost umki Hugiego - a jak piszesz, aktywny nie jest). Prośba o reset ery a sprawę zgłasza... druid.

Ebli mógł być pierwszy w Hs, bo on tego złodzieja gwałci na każdy mozliwy sposób

Co do sklepów - póki nie są one rozwijane jedyny zysk jak mogą dać to chyba 15% złota z sejfu. Brak zabezpieczeń = znikoma umka
Zablokowany