Paladynie perypetie

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Marcjako, Z Nickiem Ogarnięty
 

Posty: 99
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:24
ID: 498
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Bard

Paladynie perypetie

Post autor: Marcjako, Z Nickiem Ogarnięty »

Witajcie, nazywam się Marcjako, tak jak wy gram w grę przeglądarkową zwaną Imperium.

Chciałbym tutaj dzisiaj opowiedzieć o swoim problemie, mam nadzieję że zechcecie mnie tu dzisiaj wysłuchać.

Otóż z racji tego że wybrałem klasę paladyna, moja postać nie może posiadać ujemnego statusu, gdyż jak mam ujemny status to nie mogę używać swojego specjalnego ataku zwanego świętym ciosem oraz nie mogę rzucać żadnych aur które posiadam.

Z racji ostatniej zmiany w zwinności, na początku ery wybrałem wampira jako swoją rasę. Niestety posiadana przez wampira umiejętność gryzienia podczas walki sprawia że za walkę otrzymuję minusowy status zamiast dodatniego. Do tej pory udawało mi się to przezwyciężyć za pomocą prac związanych z punktami pracy, jak np drwalstwo, lecz ostatnio, bez żadnego powiadomienia, zostało zmienione otrzymywanie statusu z tych czynności, co doprowadziło do niemożliwości utrzymywania przeze mnie dodatniego statusu.

Chciałbym, więc apelować chociaż o możliwość wyłączenia wampirzego ugryzienia w taktyce, co spowodowało by to że znowu mógłbym powrócić do gry bez konieczności ciągłego martwienia się o swój status. oczywiście wiem że jest możliwość zmiany rasy, lecz nie jest w żaden sposób moją winą to, że mechanika ta nie jest nigdzie opisana jako taka, która daje ujemny status. (EDIT: z tego zdania niekoniecznie to wynika więc doprecyzuję - nie zdawałem sobie wcześniej sprawy z tego że ugryzienie wampira zabiera status)

Liczę na wasze zrozumienie oraz pomoc w powrocie do czynnej rozgrywki w świecie imperium.

Pozdrawiam
Marcjako
Ostatnio zmieniony 10 maja 2021, o 00:11 przez Marcjako, Z Nickiem Ogarnięty, łącznie zmieniany 2 razy.
Celebrian
 

Posty: 48
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2069
Rasa: Cz³owiek

Re: Paladynie perypetie

Post autor: Celebrian »

Status z prac został zmniejszony po tym jak został podniesiony raban o rybaka. Generalnie była sytuacja taka, że wędkarz był bardziej święty od modlącego człowieka co jest lekkim absurdem. Sam to zgłosiłem przy okazji walki o zwiększenie zysków złota z rybaka - efekt jest taki że rybak nie zarabia prawie nic, expa prawie nic no i statusu kilka zer mniej. Widocznie dostały przy okazji inne prace.

Jeżeli zaś chodzi o źródło całego zamieszania to:
Wybierając grę wampira paladyna musiałeś założyć, że będziesz zdobywał status innymi drogami (nie uwierzę że liczyłeś na to że wampir sam z siebie wyjdzie na plus). Jeżeli zapoznasz się z tematem na forum z którego wynikła zmiana z rybakiem, to dowiesz się, że Twój pomysł był nieuczciwy wobec osób które na to nie wpadły. Okazuje się bowiem że nie masz prawa czerpać zysków w inny sposób niż standardowy. Zatem witam w gronie osób które w poprzednich erach robiły testy i zauważyły, że niektóre prace na pewnych etapach gry się bardziej opłacają niż inne i chciały w ten sposób zyskać przewagę. Okazuje się że tak nie wolno i wykrycie takiej czynności skutkuje drastycznym nerfem (aka rozwaleniem) całej funkcjonalności w grze, oraz obcinaniem AP, lvl itp. Nie twierdzę że tuningowanie elementów gry jest złe w przypadku wykrycia diametralnych różnic względem innych, ale lud jest żądny krwi i nie zna umiaru w imię zasady "niech nie będzie niczego". W skrócie - paladyn wampir jest nielegalny/nieuczciwy i masz szczęście że nie został odjęty Tobie status za "karę".

Btw. Osobiście podziwiam pomysł z klasą/rasą - uważam że to nieuczciwe modyfikować coś tak diametralnie w trakcie ery bo potem ktoś ma zniszczoną grę. Chapeau bas za pomysł
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Paladynie perypetie

Post autor: Strażnik »

Pytanko - na podstawie jakich informacji ktokolwiek miał uznać, ze wampir nie może miec dodatniego statusu? Może ktoś wskazać jasną informację w grze, że wampir dostaje negatywny status za ugryzienia?

Poza tym to jest komiczne klimatycznie bo co - jak każdy masowo morduje orki ścigając je po kątach warowni to plusujemy status, kraj sie cieszy. Ale jak wampir potworowi krew wyssie, to jest nagle atak zwierzęcej policji i całe Imperium robi buuu? Bez sensu.

A gameplayowo imo powinna być opcja wyłączenia ugryzien w taktyce (bo czemu sa obowiązkowe skoro obnizaja status?). Jak klimatycznie - wampir sienie kontroluje - to imi za ugryzienia na potworach nie powinien byc ujemny bo powyżej.

I Cele ma rację - zmienianie zasad w trakcie gry, które rykoszetem i niechcący niszcza konus postac bez możliwości reakcji (a tak znerfienie statusu z prac dorwało Marcja) ma swoje wady.
Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 210
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Wampir
Profesja: Barbarzyńca

Re: Paladynie perypetie

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

Po pierwsze ugryzienie odkąd jest to zawsze zabierało status i nie wierzę, że nikt tego nie zauważył, będąc chociaż chwilę na wampirze w poprzednich erach, ba nawet gdy biłeś umkę na ustawionych walkach to było widać, a był to początek ery i wtedy jakoś to nie przeszkadzało czemu? Bo można było korzystać ze źle zbalansowanego systemu statusowego, który mało kto zgłaszał, zwykle osoba to wolała wykorzystać na swoją korzyść, czy uczciwym jest korzystanie z czegoś co na pierwszy rzut oka wygląda nie tak? Oraz zatajanie tego i przyznawanie się do tego teraz?
Bo chyba nie powiecie, że jedna interakcja w jakiejś pracy powinna dawać tyle samo statusu co masowa, czyli czy wpisałeś 1 czy 100 czy mniej niż 100 zysk statusowy leciał taki sam. Więc łatwo zobaczyć, że jak ktoś chciał cwaniakować i bić status na potęgę na + to sobie ciupał jakąś pracę po 1.

Co do opcji wyłączenia ugryzienia to ja osobiście jestem przeciwny, ponieważ jeśli to się wyłączy to jakby wyłączysz coś oryginalnego dla rasy wampira dodatkowo da się MEGA ułatwienie do banalnego bicia umki na mobach obecnie na wampirze trzeba pokombinować by czasem ugryzienie przedwcześnie nie pokonało moba w sytuacji gdy bije się umke. Bo to sprowadzi się do tego potrzebuje ugryzienia to go używam (bo w walce z silnymi mobami daje dużo), potrzebuje nabić dużo umki to go włączam (mam pewność, że ugryzienie nie skończy wcześniej walki, bo przecież wyłączone).

Co do opcji wyjścia z ujemnego statusu jest bardzo dużo, z questów można dostać + status, oraz dalej leci z prac w mniejszej ilości. Zawsze też jest strategicznym punktem zmiana rasy.

Jedyne co bym tu ewentualnie widział to lekkie ucięcie zysku ujemnego statusu za ugryzienia. Chociaż nie ma co ukrywać ujemny status na wampirze daje mu nowe możliwości zakończenia ery czy też kończenia różnych questów.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Paladynie perypetie

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Przede wszystkim chciałbym przeprosić, bo rzeczywiście zmiana naliczania statusu za prace (wszystkie) przeszła istotną zmianę w trakcie ery bez podania do Waszej informacji.
Problemy z Rybołówstwem na początku ery pokazały kilka źle działających mechanizmów, które należało naprawić - w tym ten odpowiedzialny za status (jak to opisał Wir - praca x1 dawała tyle samo statusu co x100). Stąd brały się kosmiczne ilości statusu u osób które wykonywały prace x1.

Teraz co do wampira:
założeniem specjalnych cech wszystkich ras (kąsanie u wampira, pożeranie serc u wilkołaka, wysysanie many u czarta zjadanie ścierwa przez wogula) jest to, że są one automatyczne - bez opcji włączania/wyłączania. Wszystkie one też obniżają status, chociaż u Wampira jest to najbardziej widoczne bo może kąsać wielokrotnie podczas walki.
Rzeczywiście brak jest informacji na ten temat, ale zawsze działało to w taki sam sposób.

Mogę nieco ograniczyć spadek statusu za kąsanie, ale na pewno nie zostanie on usunięty.
Podpowiem natomiast inną rzecz - zdobywanie doświadczenia poprzez prace ma mocno obcięty przyrost statusu, ale za to zdobycie poziomu poprzez prace daje znacznie większego boosta statusu.

Możesz Marcjako spróbować podbić np do 99% poziomu i ostatni % zdobyć np jako drwal/rybak/budowniczy. Status znacząco wzrośnie ;)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Therg Theusvinter
Archanioł
 

Posty: 100
Rejestracja: 17 lut 2019, o 12:35
ID: 3362
Rasa: Cz³owiek

Re: Paladynie perypetie

Post autor: Therg Theusvinter »

Mówiąc szczerze - wydaje mi się, że Wampir nie zabierał tyle statusu, jak teraz, bazując na zeznaniach Mariacko. Dane zaprezentowane przez niego wskazują, iż po każdej grupie walk (podstawowa aktywność w grze dla postaci walczących) - wychodził na status ujemny.

Czyli walka netto pcha w status ujemny. Czy jesteście pewni, że tak było zawsze, a nie jest to jakiś przestawiony przecinek we wzorze?

Veld w poprzednich erach bardzo często korzystał z Wampira (w każdej, w której grał Paladynem) na co najmniej 40-50 dni, nigdy nie miał problemów powiązanych z tym, że nie może korzystać z podstawowych umiejętności (paladyn jest limitowany w użyciu aur i świętego ciosu). Nigdy nie miał też problemów ze statusem (a na początku jego kariery nie było PP - wiec nie korzystał z tego jako alternatywy).

PP dają teraz 1 statusu za każdą grupę akcji, niezależnie czy zbuduje się kasztel czy złowi rybkę. Jakkolwiek rozumiem sytuację (zgłaszałem w zeszłej erze, że dla czartów prace miejskie są nieprzystosowane) - to oznacza to tyle, że rozważanie Prac Miejskich jako źródła statusu wychodzi całkowicie z kalkulacji (może zbyt drastyczne cięcie?). Każda pozostała aktywność w grze, poza świątynią, absolutnie nie oferuje tyle statusu by wyjść na 0, przy normalnym graniu i expieniu :)

Co do samego wampira paladyna - ten wybór był naprawdę rozsądny i bardzo grywalny, szczególnie biorąc pod uwagę obecny balans wynikający ze zmiany roli zwinności w grze oraz profil paladyna (wymagania inteligencji i bardzo kiepskie rozdanie w zwinność/szybkość - wampir pozwala niwelować te problemy). Powiem nawet, że był częsty na określone (wczesne) etapy rozgrywki :)

Uważam, że wyłączenie kolejnej rasy dla Paladyna jest złym pomysłem (Czart jest już niemożliwy) - przy zachowaniu obecnej mechaniki postaci. Jeżeli zostawiamy sprawy statusu tak, jak obecnie to skłaniałbym się w kierunku modyfikacji wpływu ujemnego statusu na paladyna i finalne przemianowanie go na upadłego, w takim przypadku, może modyfikując efekt umiejętności - ale z pewnością ich nie zabierając.

To jest ewenement, by postać, która jest dobrze zbalansowana na wszystkich rasach i pozwala na profilowanie gameplaye'u by wykorzystać inne atuty hybrydy - traciła wszystkie cechy specjalne przy korzystaniu z dwóch ras (plus niegrywalnego wogula obecnie, więc trzech), stajac się w boju porównywalnie skuteczna do rzemieślnika. Czarta można przeboleć, ale wampira w obecnym balansie - trochę ciężej :)
Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 210
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Wampir
Profesja: Barbarzyńca

Re: Paladynie perypetie

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

Oj zabierał zabierał, pamiętam jak w tamtej erze poszedłem na 30-40 lvl w wampa. Wchodząc do baszty i bijąc się 100 walk (za jedną basztę) to szybko mi zaczął lecieć status na łeb na szyję w dół, a leciał dlatego, że walki trwały długo (często 49-50 tur) i kąsań było sporo.
Nie przypominam sobie by Veld był jakimś mocno top nabijatorem umki na paladynie może tu bym szukał klucza w tym, że nie miał problemów z tym.

Therg, ale zdajesz sobie sprawę, że możesz na paladynie wybrać każdą rasę w tym też czarta (korzystając z walorów rasy w pełni) i nie korzystać na starcie z bonusów jakie ma dana klasa? Zwłaszcza, że początkowe aury paladyna dupy nie urywają i bardziej opłaca się dać w inne staty niż w inta.
Tak nie można używać świętego ciosu też wtedy, ale w odpowiednim momencie można zmienić rasę i to co zyskało się na wampie (dużo HP i coś tam many oraz max ena oraz kozackie rozdanie stat w zwinność/szybkość) mocno zaowocuje na innej rasie np. na człowieku, na którym łatwo odrobić ujemny status.
Marcjako, Z Nickiem Ogarnięty
 

Posty: 99
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:24
ID: 498
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Bard

Re: Paladynie perypetie

Post autor: Marcjako, Z Nickiem Ogarnięty »

Rozumiem, że niektórym osobom, które grają w tą grę od zarania dziejów, może się wydawać niemożliwe że ktoś może nie wiedzieć jak działają poszczególne mechaniki. Przykro mi że zawodzę wasze wyobrażenia, lecz niestety powróciłem do gry 4 ery temu i tylko raz w połowie ery byłem wampirem. Moje "Zawsze" w porównaniu do waszego "zawsze" trochę się nie pokrywa, a i pamiętajcie że "zawsze tak było" nie oznacza że nie może się zmienić ;)

Nie widzę Wir tego mega ułatwienia do bicia umiejętności o którym mówisz, gdyż obrażenia związane z ugryzieniem są znikome, większą rolę tu odgrywa leczenie.

Wszystkie rady co do wyjścia z ujemnego statusu są odrobinę bezużyteczne, gdyż żeby zastosować się do tych rad, muszę dojść do jakiegoś etapu w grze bez połowy swoich umiejętności, czy to podbicie poziomu do takiego żeby wbić status przy otrzymaniu poziomu przez pracę, czy to próba ukończenia jakiś questów. Dodatkowo żeby zastosować się do tych rad, będę musiał odbyć drogę która będzie się wiązała z atakowaniem potworów, za które dostaję ujemny status. Jeżeli ktoś jeszcze tego nie widzi, to wyjaśnię że będzie to prowadzić do sytuacji, w której chcąc otrzymać dodatni status, musze nabić sobie znaczną ilość ujemnego statusu.

Myślę że wcześniej podobna sytuacja nie została zaobserwowana, gdyż nikt nigdy by nie pomyślał żeby wziąć wampira dla paladyna na tak wczesnym poziomie, co tak jak mówiłem stało się przez zmianę w zwinności. Gdyby nie ta zmiana, w tej erze najprawdopodobniej wybrał bym wogula.

Moim celem, przy zakładaniu tego posta, nie była dyskusja na temat tego czy wybór wampira przy klasie paladyna jest odpowiedni, lecz pokazanie że nigdzie w imperium nie jest oznajmione jak działa mechanika ugryzienia, więc nie ze swojej winy jestem poszkodowany tym że nie mogę korzystać z połowy umiejętności.
Nie ja projektuję tą grę, więc nie ja jestem odpowiedzialny za niedomówienia. Jeżeli projektujący tą grę też się wyrzekają odpowiedzialności za owe niedomówienia, to w takim razie dyskusję uważam za skończoną.
Therg Theusvinter
Archanioł
 

Posty: 100
Rejestracja: 17 lut 2019, o 12:35
ID: 3362
Rasa: Cz³owiek

Re: Paladynie perypetie

Post autor: Therg Theusvinter »

Wir - Mariacko nie bije namiętnie WBB, nie ma go w HS i praktycznie przez większość ery nie było. Veld zwykle gdzieś się w dolnej połówce plasował (przynajmniej), ale może specyfika ery to zmieniła.

Rozmawiając z Orgiem doszedłem do tego, że w momencie gdy Veld zaczynał z wampirem, musiało to być w erze XX, gdy jeszcze mechanik kąsania nie było (wprowadzono je w XXI erze, gdy zaczynał jako wogul - w notkach nei było info o statusie w sumie), a zmieniając się w trakcie ery po prostu tego tak mocno nie odczuł. Ja zwykle wampira ogrywałem w zestawie z czartem wcześniej, więc tego też nie odczuwałem tak mocno (nawet nie zaobserwowałem mówiąc szczerze, dopiero teraz uświadomił mnie Mariacko/Dalka - ale to żaden wyznacznik, to nie ma znaczenia). Także to podaje jako wytłumaczenie przykładu Velda.

A co do wyboru ras rezygnując z tożsamości klasy - to jest teoria, która może znalazłaby zastosowanie w poprzednich erach (niska rola zwiności) dla czarta, czy wampa (pewnie tak - gdyby ery trwały dłużej), ale strategia wydaje się mało efektywna i bazuje na pewnym kompromisie lub założeniach kompromisu (efektywna strategia wobec zaangażowanych zasobów) oraz koncepcji, że mamy mnóstwo czasu (np. by nadrobić świątynią status, a to nie jest tak szybkie jak piszesz). Obawiam się, że z obecną dynamiką po prostu wypada się z wyścigu - bo taki paladyn bez umiejętności specjalnych (wobec któych jest balansowany) ofensywnie prezentuje sie podobnie jak rzemieślnik. :P

Da się, ale po co :D?

Taki paladyn dzięki wyborowi wampa miał po prostu rekompensować braki w rozdaniu AP ułatwić walkę gryzakowaniem czy mieć stabilne źródło eny - i to rozumiem jest argumentacja po co brać Wampa (bo lokacje specjalne - lepiej wychodzi świątynia po prostu). :P Ale przez to nie zyskuje nadzwyczajnej przewagi, a po prostu staje się grywalny w obecnym balansie.

Moja osobista opinia jest taka - że klasami hybrydowymi lub uniwersalnymi trzeba się mocno nagimnastykować, by osiągnąć przyzwoity rezultat, podczas gdy min/maxerskie buildy i specjalizacje statowe działają - w realiach imperium - po prostu lepiej. I to w przypadku każdej postaci :)
Celebrian
 

Posty: 48
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2069
Rasa: Cz³owiek

Re: Paladynie perypetie

Post autor: Celebrian »

Multum mechanik nie jest opisanych w żadnych poradnikach i opisach. Większość osób po prostu ma swoje notatniki, excele i inne dokumenty w których opisują co i jak i dlaczego. Część tych braków pewnie jest po to żeby było co "odkrywać", a częśc bo nie ma kto tego spisać i aktualizować. Vania niestety wszystkiego w swoim profilu nie jest w stanie opisać ;)
ODPOWIEDZ