Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 cze 2020, o 18:54 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 105
ID: 104
Rasa: Wilkołak
Profesja: Kapłan
Witam,

Chciałbym nakreślić propozycję zmian dla złodzieja.

W tej chwili kradzież jest chyba jedyną istniejącą w grze aktywnością gracza za którą można dostać realne profity a która nie wymaga w ogóle energii.

Chciałbym zaproponować aby każda akcja kradzieży/szpiegowania itd kosztowała odpowiednią ilość energii:

Próba kradzieży kieszonkowej - 1 energii
Próba okradzenia sklepu - 2 energii
Próba okradzenia losowej skrytki- 3 energii
Akcja szpiegowska - 3 energii (może nawet 5, w końcu to dość ważne informacje)

Tym samym chciałbym zaproponować zniesienie limitu ilościowego kradzieży na dzień i ustalić limit na resert; 1 z wymienionych akcji w resecie czyli albo kradzież albo szpiegowanie itd.
Oczywiście, doświadczenie i ilość umiejętności zdobyte przy kradzieży też powinny ulec zmianie, co do umiejętności się nie wypowiem, nie wiem jak ona działa ale doświadczenie mogę zaproponować: lvl postaci*energia zużyta*10(+5 co 50 lvli). Czyli za kradzież na 10 lvlu 10*1*10=100 expa, za szpiegowanie na 30: 30*3*10=900 expa, za kradzież sklepu na 101 lvlu:
101*2*20=4040 expa. Wiadomo, wzór do dopracowania.

Chciałbym też poruszyć temat ochrony przed kradzieżą, na ten moment nie da się przed nią uchronić. Proponowałbym dodanie amuletu (artefakt) który daje x% ochrony przed kradzieżą analogicznie do tego chroniącego przed dobiciem albo taki który redukuje skutki udanej kradzieży np. o 25-50%. Może też być eliksir o tych samych właściwościach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2020, o 15:32 
Offline

Dołączył(a): 13 lis 2018, o 12:25
Posty: 31
ID: 2367
Rasa: Wampir
Profesja: Nekromanta
Nie wiem, czy to jest tak trudne do skompilowania, że złodziej ma limit kradzieży jako specjalny zasób odnawiany raz dziennie, że trzeba mu to wywalić i podłączyć pod energię? Mnóstwo gier stosuje różnorakie abstrakcyjne zasoby, często specyficzne dla danej klasy.

Dedeki i Pathfinder mają komórki czarów poszczególnego poziomu dla większości casterów, osobne limity użyć dla większości umiejętności aktywnych, specjalne poole z punkcikami pod daną klasę lub grupę atutów. W tym mnóstwo umiejętności, których możesz użyć raz/X razy dziennie bez wykorzystywania innych zasobów. Nie wiem jak to jest, że najpopularniejsza rodzina gier RPG obywa się bez globalnego zasobu zużywanego na każdą aktywność.

Kradzież nie jest jedyną aktywnością nie zużywającą energii z profitami. No chyba, że zioła z pola, jedynego reliable źródła, to nie profit. Za to kradzież zużywa pewien zasób. To, czy to jest dobry model czy nie, to jest osobna kwestia. Samo to, że "cała" reszta aktywności zużywa energię, a nie specjalną-wcale-nie-energię-z-osobnej-puli-wyłącznie-dla-złodzieja to nie jest żaden kurde argument. To co proponujesz nie wnosi prawie nic nowego. Serio jest taka różnica, że złodziej może zrobić jakąś akcję "za darmo", skoro i tak jest limit tych akcji?

Ja od dawna uważam, że akcje złodzieja nie powinny być unikalne, a jedynie złodziej powinien mieć większy limit i bonusy do szans powodzenia. Pal licho kradzież, choć sama idea złodzieja jako zawodu wyuczonego ogranicza believability świata. Przede wszystkim przeszpiegi powinny być możliwe dla wszystkich postaci.

Poza tym warto się zastanowić nad modelem innym niż w pełni niezależne szanse powodzenia akcji, żeby przyłapany złodziej nie mógł próbować pod rząd kolejnych akcji. Ale zwykły limit na reset to bieda "rozwiązanie", bo działa również po sukcesie i jest po prostu twardym nerfem a nie racjonalizacją.

Dawno temu proponowałem wyższy maksymalny limit prób, oraz odnawianie jednej próby na reset. Dorzućmy do tego mechanizm utrudniający zbyt częste akcje złodziejskie:
-jakikolwiek fail blokuje akcje do końca resetu - musisz się ukryć, nie możesz spamować typa co wylazł z górą złota z lokacji wszystkimi próbami pod rząd aż jedna wejdzie,
-ilość zużytych (względem limitu) akcji zmniejsza skuteczność - nadmierna aktywność zwraca uwagę,
-maybe ilość zużytych akcji w bieżącym resecie dodatkowo zmniejszałaby skuteczność?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2020, o 14:05 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 105
ID: 104
Rasa: Wilkołak
Profesja: Kapłan
Kradzież JEST jedyną klasową zdolnością która daje profity bez energii. Daje doświadczenie, skill (potrzebny do walki) oraz jeżeli się uda, sporo złota. Zielarstwo jest dostępne dla każdego, nie jest ograniczone klasowo. Co prawda druid ma tu pewne fory ale nie jest to coś wielkiego. Zielarstwo nie daje expa ani skilla przydatnego w walce. Moja propozycja jest bardzo prosta, może wręcz prymitywna ale spełnia założenia ograniczenia kradzieży jednego gracza(właściwie to cyckania do oporu), do tego wpisuje się w obecną mechanikę w grze, gdzie wiele innych aktywności jest podobnie rozwiązanych, choćby walki PvP - 1 walka z danym graczem na reset. Przesadne rozbudowanie i skomplikowanie kradzieży w moim odczuciu niczemu nie służy, w końcu to tylko 1 zdolność 1 klasy. Oczywiście nie twierdzę że ma być zrobiona źle i na odwal się, wręcz przeciwnie, im lepiej to będzie zrobione, z głową, tym lepsza będzie rozgrywka złodziejem a innym nie będzie tak się dawał we znaki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2020, o 15:16 
Offline

Dołączył(a): 13 lis 2018, o 12:25
Posty: 31
ID: 2367
Rasa: Wampir
Profesja: Nekromanta
Musisz mieć strasznie niskie mniemanie o osobach pracujących nad grą sugerując, że wymienione przeze mnie propozycjie to "Przesadne rozbudowanie i skomplikowanie kradzieży".

Oslo: kradzież NIE JEST jedyną zdolnością dającą profity bez energii, nawet jeśli to nie ma to żadnego znaczenia, bo nie jest aktywnością bezkosztową - kosztuje próby kradzieży.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2020, o 21:24 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:49
Posty: 1
ID: 1792
Rasa: Wilkołak
Profesja: Złodziej
Marl Karx, zadziwiająco racjonalne argumenty :P Szczególnie, że okradając kogoś, nie nabija się ogromnych ilości umiejętności i doświadczenia; za szpiegowanie jest to nawet ponad 100 umiejętności, podobnie jest z kradzieżą w sklepie, a za okradanie graczy kilka pkt umiejętności i małe ilości doświadczenia, więc samo "marnowanie" punktów kradzieży na kradzież właśnie, ogranicza możliwość rozwijania umiejętności złodziejstwa.
W celu rozwoju umiejętności złodziejstwa należałoby wyłącznie okradać sklepy i szpiegować gildie, więc coś za coś.
Moim zdaniem złodziejstwo jest fajnie rozwiązane, chociaż, może sprawdziłyby się też inne pomysły, o ile Org będzie miał czas i chęci na ich zaimplementowanie :P
Zgadzam się jednak, że trzeba coś zrobić z kilkukrotnymi kradzieżami dokonanymi w krótkim czasie na jednej postaci, a najprościej, ograniczyć kradzież do jednorazowej aktywności w trakcie jednego resetu na jednym graczu.

Marl Karx, zaproponowałeś również ciekawy pomysł z punktami kradzieży odnawianymi co reset, a jest to ciekawe z tego względu, że premiowałoby rozwój graczy poświęcających więcej czasu na grę, bo w tej chwili, ilość punktów umiejętności otrzymywanych z kradzieży i szpiegostwa, wynosi mniej więcej tyle samo u każdego (każdy okrada sklepy z pierwszych pozycji na targowisku i za szpiegowanie też podobne ilości umiejętności wpadają, ewentualne różnice, to loteria), co łatwo można zauważyć w HS, gdzie ci sami ludzie są od tygodni na tych samych pozycjach w rankingu, bo po małych wahaniach na początku ery, każdy zaczął nabijać podobne ilości umiejki xD


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL