Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 paź 2019, o 10:23 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 609
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik
W odpowiedzi na moją propozycję modyfikacji farm, odezwało się kilka głosów przeciw wprowadzaniu ograniczeń proporcji pola.
Argumentem jest ograniczanie możliwych sposobów siania i rozsiewania ziół powiązanych z kształtem pola (np. pole szerokie na 1 lub 2 kolumny).
W zamian pojawiła się propozycja, by radykalnie zmniejszyć maksymalny dopuszczalny rozmiar pola (obecnie 12,5k pól), zwiększając przy tym odpowiednio zyski ziół, nasion i umiejętności z krzaczków.

Miało by to służyć przede wszystkim ograniczeniu pamięciożerności pól i umożliwieniu obsługiwania ich także z telefonów (obecnie duże pole jest zbyt ciężkie do udźwignięcia przez pamięć komórki). Jednocześnie ułatwiałoby życie graczom nie grającym wg optymalnych strategii i przy wsparciu gildii - z mniejszego pola mogliby wyciągać większe zyski ziół, czyli mniejszy nakład finansów i pracy dawałby relatywnie lepszy efekt niż obecnie.

Nie rozwiązuje to kwestii głupiej strategii pola w kształcie długiej prostej linii, ale ogranicza jej długość... :P


Ja byłbym za rozwiązaniem pośrednim, czyli wciąż zmniejszeniem max rozmiaru pola (np. do 8k pól) i zwiększeniem zysków z ziół. Dodatkowo jednak - także wprowadzeniem ograniczenia proporcji pola (nawet niech będzie 400:1, ale jednak!), lub też odczuwalnego przyrostu ceny kolejnych rzędów pola o nieproporcjonalnym kształcie.
Dzięki temu ostatniemu osoba wykupująca pojedynczy pas ziemi o wielkiej długości nie miałaby tej optymalizacji kosztu zakupu względem graczy kupujących szersze pole.


Chciałbym, abyście się wypowiedzieli na ten temat - jakie jest Wasze zdanie?

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2019, o 10:52 
Offline
Archanioł

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 67
ID: 166
Rasa: Czart
Profesja: Druid
Jako że jestem jednym z głównych zielarzy, to podzielę się swoim zdaniem.
Pola są fajne, bo pozwalają na wiele strategii. Do tego każda strategia siania ma swoje zady i walety, nie ma jednej idealnej metody. To mi się potwornie podoba w zarządzaniu polem.
Jednakże pole ma kilka bardzo istotnych wad.
Pierwsza wada - można zebrać/zasiać maksymalnie coś około 1900-1990 krzaków jednocześnie.
Druga wada - wielkość wielotysięcznych pól uniemożliwia przeglądarkom mobilnym korzystanie z dobrodziejstw siania.
By rozwiązać oba te problemy konieczne byłoby ustawienie maksymalnej liczby pól na coś poniżej 2000. To jednak musiałoby pociągnąć za sobą kolejne konsekwencje, by 1 pole było warte tyle, co 6 dotychczasowych.
Tak więc:
Maksymalna wielkość pola wynosiłaby 1900-2000 kratek.
Zbiory nasion musiałyby być kilkakrotnie mniejsze.
Zbiory ziół musiałyby być znacznie większe.
Zysk umiejętności z jednego zbioru nasion i ziół musiałby być kilkakrotnie większy (albo trudność zbiorów mniejsza).
Cena 1 kratki pola musiałaby być większa parokrotnie.

Co do ograniczenia stosowania wąskich pól, mam mieszane uczucia. Szerokie pole wymaga siedzenia na polach znacznie dłużej - wymusza czyszczenie przerw między grządkami nie tylko w jednym kierunku (zależnie od tego, czy mamy 2xN czy Nx2 trzeba zbierać co 3 kolumnę lub co 3 wiersz), w szerszych wariantach trzeba zbierać co 3 kolumnę i co 3 wiesz, co wymusza więcej klikania.

Jestem za ewentualnym większym kosztem wąskich pasków. Wszak pozwalają na lepsze wykorzystanie procentowe zakupionego pola. Jestem za to przeciwny ograniczeniom ich przez ograniczanie stosunku szerokości do długości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2019, o 11:31 
Offline

Dołączył(a): 18 cze 2019, o 12:28
Posty: 26
ID: 2132
Rasa: Wilkołak
Profesja: Złodziej
Sam nie wiem w poprzedniej erze miałem pole 2 na 1000 a hakiem.

Okropnie długo siedziałem codziennie na polu wolny jetem pewnie.

Jestem za by były wiesze zbiory z pola mnie roboty na nim by zioła nie padały,
tak szybko,
jak się o nic zapomni i nie trzeba było kupować tyle pól by farma była wydajna

Jestem za wszytki co ograniczy czas potrzebny na klikaniu na farmie a da większe zbiory.
.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2019, o 14:48 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:34
Posty: 22
ID: 769
Rasa: Wogul
Profesja: Barbarzyńca
Farma jest jedyną czynnością, która w tej grze _zmusza_ do codziennego klikania i jak dla mnie stanowi świetną zabawę (pozdrawiam w tym miejscu Xsańkę #pdk).

Całkowicie popieram zmniejszenie maksymalnej powierzchni pola przy zachowaniu wydajności otrzymywanych z niego ziół - tutaj w zasadzie nie ma co pisać, uzależniłbym gainy od posiadanego zielarstwa z jakimś capem per krzak i jest okej.

Umieranie roślin -> raczej proponowałbym model na zasadzie:
day1 - zatrzymanie rozwoju krzaczków
day2 - ~10-20% szans na zdechnięcie krzaczka
day3 - +20% szans na zdechnięcie krzaczka
day4 - +30% szans na zdechnięcie krzaczka

Wprowadzanie sztucznych limitów na objętość pola jest moim zdaniem złe i prowadzi do kosmicznych pieniędzy ładowanych w farmy. Generalnie całkowicie popieram wszelkie inicjatywy dążące do ułatwienia życia graczom - i zostawiłbym kształt pól tak, jak jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL