Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 mar 2019, o 10:43 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 619
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik
Knując już nieco pod kątem kolejnej ery, chodzi mi po głowie konieczność zrobienia czegoś ciekawego z parofesją Czarodzieja, który obecnie jest... zupełnie nijaki.

Jeden z 3 profesji magicznych, przy czym Kapłan ma Światynie i mocną obronę (wytrzymałość), Druid ma warzelnictwo i handel, a nacisk w walce bardziej kładzie na szybkość, ale co z Czarodziejem?

Myślę o przebudowei tej profesji pod kątem sposobu prowadzenia walki - bardziej zrobić z niego coś na kształt Maga Bojowego.
Chodziło by o zmianę jego systemu czarów. Zamiast czarów ofensywnych w obecnej formie, dać mu zestaw przywoływanych magicznych broni, których używa się na zasadach podobnych, jak zwykłą broń na WB - ataki i uniki bazujące na zwinności i WB, obrażenia zależne od siły itd.
Różnica jest taka, że przywoływana broń nie ma żadnego ciężaru, zatem nie utrudnia noszenia uzbrojenia ochronnego.
Nie wykluczam też zostawienia części zwykłych czarów ofensywnych, gdyby jednak ktoś wolał go prowadzić tradycyjną drogą - na Czaro, a nie WB. Ale to bardziej jako dodatek.

Do tego dołożyć mu dobre czary ochronne oraz leczące i zmienić nieco rozdanie AP...
Mogło by wyjść coś ciekawego ;)

Czarodziej - obecne rozdanie:

Siła: 2
Wytrzymałość: 2
Szybkość: 2.5
Zwinność: 2.5
Inteligencja: 4.5
Charyzma: 3.5

Hp: 10
Mana: 21


Mag bojowy - przykładowa propozycja:

Siła: 3
Wytrzymałość: 2.5
Szybkość: 3
Zwinność: 2.5
Inteligencja: 4
Charyzma: 2

Hp: 14
Mana: 18

Takie coś w rodzaju Paladyna ale niezależne od statusu ;)

Co wy na to?

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2019, o 12:15 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:49
Posty: 29
ID: 1857
Rasa: Człowiek
Profesja: Kapłan
Kiedyś kapłan miał podobną mechanikę przyzywania magicznej broni, choć działała tak, że zwykle się ją omijało szerokim łukiem.

Z mojej perspektywy Czarodziej powinien jednak być klasą kategorii glass-cannon, a nie pchać się Paladynowi przed nos.
Mieć na tyle potężne uderzenie, żeby walkę albo wygrać rzuceniem pierwszego czaru albo zginąć ;) Rozumiem, że to wtedy tak naprawdę tylko i wyłącznie mechanika na szybkość i inteligencję, ale taki żywot.
Tu ciekawym rozwiązaniem byłoby użycie czaru OFENSYWNEGO przed rozpoczęciem walki (jak cios złodzieja), stawiając wszystko na jedną kartę.

Taktyka 50tur nabijania czaroznawstwa tak potrzebnego do 'udania się' najpotężniejszych czarów byłaby nadal oparta o defensywne przetrwanie walki na dość słabych czarach defensywnych.

A może czary wspomagające, działające tylko przez kilka tur?
+10% obrażeń, zmniejszenie kosztu czaru o 1pr, sekwencja 3 rzuceń kolejnego czaru pod rząd zamiast na przemian wg pr (12pr jako skupiony atak 3ch czarów po 4pr = overkill?)

Dominacja walki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2019, o 11:51 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:49
Posty: 29
ID: 1805
Jako gracz czarodziejem od zawsze uważam, że zamiast reworka, zaproponowana mechanika powinna być dla nowej klasy (szaman czy własnie mag bojowy).

Bardziej bym sie skłaniał ku propozycji Rivussa, żeby mag był po prostu ultraofensywnym czarującym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2019, o 10:25 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:35
Posty: 86
ID: 859
Rasa: Człowiek
Profesja: Kapłan
Pomysł ultraofensywnej profesji jak najbardziej do mnie przemawia ;)

Obecnie oprócz int w rozdaniu, nie oferuje nic ciekawego ;(
Zamiast dodawać w siłę i wytrzymałość (ma to już kapłan) może lepiej w szybkość i zwinkę.
**Obniżenie kosztów punktów ruchu za czary, obniżenie kosztów many aby nie używać za często elków many, które kosztują niestety.
**Czar def, który obecnie rzucany jest przed walką można połączyć/dodać obrażenia mrozem/trutką które nie będą zadawać obrażeń a spowalniać i osłabiać Mobki

1.Można mu wrzucić możliwość wszystkich umagicznień, w końcu to czarodziej.
Które będą tańsze niż 50 energii, tak aby było to proporcjonalne do expienia w lokalizacjach. Gracz może wtedy wybrać czy wyda energie na expienia czy magię. Obecnie jest to bardzo nieopłacalny proces energetycznie i mało kto chce się tym zajmować z osób grających aktywnie ;)
( u pozostałych profesji zostawić możliwość czarów tak jak jest)

2. Sklep z przedmiotami magicznymi. Są one już w opisie wyróżnione zatem w sklepie możnaby wystawiać tylko takie. Wraz ze zwojami i reagami.


Jako słynny tester z Bety proponuję się na Bete do wybalansowania Czarodzieja ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2019, o 15:30 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 93
ID: 104
Rasa: Czart
Profesja: Czarodziej
W ogóle nie rozumiem tematu, Czarodziej to najbardziej kanoniczna postać, powinna pozostać tak jak jest.
Mag bitewny to świetny pomysł na klasy prestiżowe.

Moja propozycja dla czarodzieja i ogólnie na czary:

Czary defensywne są zbyt ważne aby definiować nimi klasy, widać już jak mocno czarodziej odpadł z rozgrywki bo nie jest w stanie walczyć z kapłanem.

Proponuję aby każda klasa miała czary defensywne równie mocno z tym że:
Czarodziej miałby więcej czarów z ochroną (większe magiczne tarcze)
Druid miałby większą obronę na żywioły
Kapłan miałby większą obronę zwykłą i leczenie

Redukcje procentowe uważam że są na tyle ważne że najmocniejszy czar obronny powinien być dla wszystkich 3 klas równoważny na tyle na ile to tylko możliwe.

Jeżeli idzie o czary ofensywne, każda klasa miała by swój preferowany żywioł który będzie u niej występował częściej i będzie mocniejszy, i tak:
Czarodziej - Ogień
Druid - Trucizna
Kapłan - Eter

Jeżeli idzie o właściwości specjalne każdej z klasy,

Kapłan ma świątynię,
Druid ma warzenie eliksirów,
Czarodziej też ma warzenie eliksirów i to proponuję zmienić na skrybę - bibliotekarza - powielacza zwojów.
Jeżeli czarodziej zdobędzie zwój może go powielić, powielenie będzie oczywiście kosztować odpowiednią ilość energii oraz w nagrodę otrzyma odpowiednią ilość doświadczenia.
Im mocniejszy zwój tym trudniej go powielić, energia wymagana na powielenie, IMHO coś w okolicy 5+wymagana inta/20. Czyli zwój na 500 inty kosztowałby 30 energii a zwój na 3100 inty kosztowałby za powielenie 160 energii - oczywiście wzór można dowolnie kształtować albo ustalić stałą wartość za zwój. Jeżeli chodzi o doświadczenie widzę to tak: lvl postaci*trudność zwoju(int/charyzma).
No i żeby zwój powielić czarodziej musi mieć więcej inteligencji niż wynosi jego wymaganie w incie/charyźmie.
Wiązałoby się to też z nadaniem czarodziejowi możliwości posiadania sklepu ze zwojami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2019, o 19:36 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
W moim odczuciu czarodziej odstaje od reszty magicznych pod względem siły, właśnie przez słabość jego czarów defensywnych.

IMO w Imperium obrona >> atak i koncepcja szklanego działa się nie sprawdza, dlatego szukamy pomysłów jak dorównać czarodziejem do reszty, jednocześnie nadając mu jakiś wyróżniający charakter.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2019, o 22:05 
Offline

Dołączył(a): 13 lis 2018, o 12:25
Posty: 24
ID: 2367
Rasa: Czart
Profesja: Druid
Ja przepraszam, będzie krótko i nie pomogę Ci za bardzo Org, bo pewnie bym chciał zaraz pisać wszystkie klasy od nowa i jedyne co mogę do tego dodać, że idea maga bojowego kojarzy mi się trochę z moją wizją na klasę alchemika - skrzywienie najlepszą chińską bajką ever. Ale mam takie pytanie do Draga: serio uważasz za dobry pomysł dawanie ludziom tym więcej doświadczenia, im więcej mają doświadczenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2019, o 09:45 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 93
ID: 104
Rasa: Czart
Profesja: Czarodziej
Timofreano, Diabeł Kier napisał(a):
[...]Ale mam takie pytanie do Draga: serio uważasz za dobry pomysł dawanie ludziom tym więcej doświadczenia, im więcej mają doświadczenia?


Absolutnie nie upieram się przy żadnym wzorze ani rozwiązaniu, to jedynie moja propozycja, ale tak uważam że im wyższy poziom tym zysk powinien być większy. Uważam tak ponieważ wymagania na zdobycie kolejnego poziomu są też coraz większe. Działa to w impie np. przy umagicznianiu. Tam jest(było) liczone zgodnie ze wzorem lvl postaci*500(żywioły, bo hartowania, eteryzacja i uświęcenie inaczej), czyli im wyższy lvl gracza tym więcej expa się dostawało, szkoda tylko że to i tak za mało w porównaniu do expa(oraz skilla i kasy) z tej samej energii wydanej na PvE :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2019, o 22:07 
Offline

Dołączył(a): 17 lut 2019, o 12:35
Posty: 49
ID: 3362
Rasa: Czart
Profesja: Rzemieślnik
---- Komentarz do komentarzy :) ----
Reg, ale czy on jest rzeczywiście słabszy? W obszarze defensywy, moim zdaniem, wyróżnia się jedynie kapłan - np. boskim wiatrem, a pozostali trzymają podobny poziom... aby jako - tako grać obecnie w taktyce mam ustawione 3 czary defensywne i odpowiednią szybkość.

Np, ostro pracuję teraz na dotarcie do zaklęcia: Dar Ducha Lasu (inteligencja: 1060). Daje ono 1200 defa, i 350 protów (15% redukcji).

Czarodziej ma swoją wersję czaru za - UWAGA - 666 inty, która daje 1300 defa i po 333 protów (przy 9% redukcji). Zaklęcie spokojnie przy odpowiednim hp wystarczy na dłużej, dostępne jest znacznie szybciej... co wystarczy zrobić to podbić je redukcją. Będzie 2, nie 3 zaklęcia :)

Co będzie później? To zobaczymy.

Ciężko jest wypowiadać się na temat któregokolwiek z czarujących, poza kapłanem (co też o kapłanie świadczy odpowiednio, niekoniecznie o innych) - skoro walczących druidów jest może 2 (gdzieś widziałem nową postać), a aktywnych czarodziejów... kolejna 2? Co do specyficznych "kanonicznych" specjalizacji trochę nie widzę sensu w koncentracji druida w żywiołach, w defensywie z obecnym kowalstwem, ani przyspieszania czarodzieja z rozdaniem (wtedy klasa druida straci strzępy swojej tożsamości)

-----Koncept -----
Jednak co do samego tematu maga bojowego - w poprzednim Imperium przywoływana broń po prostu nie działała dobrze nie przez koncept, a wykonanie.

Sam model ma wielki potencjał i trochę mi brakuje podobnych ścieżek rozwoju jako grywalnej alternatywy. Ale właśnie - alternatywy.

Dla powyższego pomysłu, zamiast mocnego re-worku (przemyślałbym przesunięcie max 0.5 charyzmy do siły, generalnie jako ukłon dla czarodzieja), umożliwiłbym alternatywie wykorzystanie zaklęć przywołań magicznej broni, pozostawiając jednak graczowi wybór - czy koncentruje się na magii, czy walce (ale sam dmg powinien skalować się mimo wszystko po części z inteligencją, nie tylko z siłą, np. 70:30 lub 60:40).

I skalowanie oczywiście z wbb, tak, aby rzeczywiście był to wybór :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2019, o 08:40 
Offline
Bóg

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:23
Posty: 619
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik
To teraz od innej strony :P

Jestem w trakcie pełnego refactoringu listy czarów na nową erę i doszedłem do takiej konkluzji, że najsensowniej byłoby zrobić tak:
- Czarodziej - iść w kierunku koncepcji "glass cannon" czyli bardzo ofensywna profesja (taki barbarzyńca tylko bazujący na Czaro)
- Kapłan - podobny do obecnej formy czyli silnie defensywny build ze słabymi czarami ofensywnymi
- Druid - tu skręcić w kierunku magicznych broni na WB (czary typu "Przemiana w Smoka", Przemiana w Niedźwiedzia" itp. dające wirtualną broń ze sporym dmg) - to by się nawet trzymało kupy. Byłby wówczas profesją mocno odmienną od pozostałych - unikamy dublowania klas.

Wówczas mamy taki podział profesji:
- 2 klasy czysto magiczne (na czaro - Czarodziej i Kapłan)
- 2 klasy czysto walczące (na WB - Wojownik i Barb)
- 2 klasy mieszane (WB + Czaro - Paladyn i Druid)
- 2 klasy na zwinność (Bard i Złodziej)
- Rzemek :P

Dla druida Warzącego raczej nic się nie zmienia w kwestii prowadzenia rozgrywki, ale jako Walczący byłby zupełnie oryginalną klasą. W założeniu ma lepsze rozdanie AP do zwinki i szybkości, więc miałby szansę myśleć o trafieniach i unikach w walce, zatem i konkurować z walczącymi.

Czarodziejowi rzeczywiście przeniósłbym trochę AP z charyzmy do szybkości, druidowi z kolei do siły...
Trochę w statystykach trzeba by pomieszać, ale moim zdaniem byłby to dobry pomysł.

Po prostu cały czas przeszkadza mi zbyt duża ilość jednakowych profesji magicznych - stąd drążę dalej ten temat ;)

_________________
E M P I R E W I L L R I S E !...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL