
Celem wielu z nich jest poprawa ogólnego balansu oraz zmniejszenie tempa rozgrywki, gdyż obecnie posuwała się ona do przodu zbyt szybko, przez co wiele lokacji było pomijanych jako zbędne i nieopłacalne, a niewielki błąd w prowadzeniu postaci mógł skutkować dużą stratą do pozostałych graczy. Włożyliśmy dużo pracy, aby to zmienić - lokacje przeszły wiele modyfikacji, a systemy walki, czarów, eliksirów - gruntowne zmiany.
Prócz tego jednak pojawia się także wiele usprawnień, udogodnień i nowości, które powinny dość odczuwalnie uprzyjemnić i uatrakcyjnić Wam grę.
Także wizualnie Imperium zostało nieco odświeżone, ale powiedziałbym, że należy to traktować tylko jako preludium do tego, co jest obecnie w fazie przygotowań - i póki co, niech zostanie tajemnicą

Ale do konkretów!
1. Zmiany w Walce
- Losowość statystyk potworów - te same bestie spotykane w lokacjach mogą się różnić między sobą statystykami o +/- 7%.
- Ograniczenie ilości pitych eliksirów podczas walki - na wysokość limitu ma wpływ poziom gracza oraz Szybkość i Wytrzymałość.
- Szansa na nieudane rzucenie czaru ochronnego - im więcej ograniczeń statystyk ma noszone przez postać uzbrojenie, tym większa szansa, że czar się nie uda.
- Zwiększony udział w walce Stworów graczy - stwór może nie tylko atakować, ale też być atakowanym przez wroga. Jeśli obaj walczący mają stwory - oba stwory biorą udział.
- Zmieniony sposób liczenia punktów EXP w walce - wysokość zysków z potworów jest nieco mniejsza, ale wraz z poziomem bardzo powoli się obniża, dzięki czemu można dłużej pozostawać w danej lokacji.
- Modyfikacje statystyk potworów.
2. Zmiany Kowalstwa i Warzelnictwa
- Inne zasady kucia przedmiotów Alchemicznych - bazową umiejętnością do ich wykucia będzie Kowalstwo lub Płatnerstwo (zależnie od typu), umiejętność Alchemii określa tylko wysokość bonusów od żywiołów. Wyjątkiem jest tylko plan Zmierzch Bogów, wymagający do wykucia samej Alchemii.
- Efekt wkuwania Diamentów do uzbrojenia będzie w znacznym stopniu zależny od pogody - dla określonego efektu lepiej poczekać na odpowiednią pogodę.
- Obniżony maksymalny poziom jakości kutych przedmiotów do ok. 250% podstawy.
- Nowa opcja w Kuźni - Rozmontowanie przedmiotów i tworzenie planów na ich podstawie. Daje to możliwość kucia przedmiotów uprzednio znalezionych w lokacjach lub na potworach.
- Modyfikacje listy planów kowalskich.
- Przebudowa Chaty Druida - zmiany interfejsu, kosztów energii za pracę, lepszy wpływ Charyzmy na ilość eliksirów.
- Zmienione wzory na zysk umiejętności i doświadczenia z warzenia mikstur.
- Przebudowa listy przepisów druidzkich.
- Zbalansowanie możliwości zrobienia Mikstury Nieśmiertelności oraz Zmierzchu Bogów - próg statystyk do nauki tych zwojów na poziomie 4500, trudność wytworzenia na poziomie 6666 umiejętności.
- Stworzenie finałowego przedmiotu nie kończy Ery - należy go wziąć/wypić i udać się do Jaskini Nottern.
3. Zmiany w lokacjach PvM
- Nowa lokacja w Gnomiej Dorożce - Mokradła Athaar dostępna w Gnomiej Dorożce.
- Zmiany rozmieszczenia potwórów w większości lokacji - w szczególności w Labiryncie Ehtelion, Lesie Taur Im Duinath, Górach Ered Luin, Górach Pelori, Rzece Nivrim.
- W niektórych lokacjach zestaw potworów zmienia się wraz z poziomem postaci - np. w Kanałach, czy Lesie TiD. Pojawiły się też gdzie niegdzie nowe podlokacje.
- Bardzo ograniczone zdarzenia Instant Kill w lokacjach "wyjazdowych".
- Zdarzenia odbierające HP (nie będące Instant Killem) mogą zabić tylko wtedy, gdy graczowi został 1 HP.
- Nowy rodzaj zdarzeń we wszystkich nie-graficznych lokacjach - spotkania z innymi graczami będącymi w lokacji. Możliwości interakcji zależne od profesji gracza (Przyśpiewka/Błogosławieństwo,Kradzież...) - drobne profity za interakcje.
- CSK - "otwarcie" lokacji - możliwość odwiedzania ekwipunku, eliksirów, czy statystyk podczas zwiedzania Cytadeli.
- CSK - ułatwienie sposobu przemieszczania się po podlokacjach wraz z odpowiednią ilością wcześniejszych odwiedzin.
- Przeniesienie Północnej Baszty poza Vackell, zmiana nazwy i modyfikacja lokacji.
- Moduł szukania stworów do towarzystwa w Lesie TiD, górach Ered Luin i Pelori.
- Daranis - naprawa problemów z questami, drobne poprawki i modyfikacje.
- Zmiany kosztów podróży do niektórych lokacji.
4. Czary
- Przebudowa listy czarów dla wszystkich profesji - szczególnie duże wzmocnienie czarów ochronnych, aby były w stanie zastępować uzbrojenie, a nie tylko je uzupełniać.
- Większe znaczenie czarów leczących - zużywają mniej PR, leczą więcej HP, ale zużywają też dość dużo many.
- Czar umagiczniający dla Paladyna - Uświęcenie. Wartościowe przede wszystkim dla broni, ale ochronne też można Uświęcać. Obniża PR i Siłę przedmiotu. Nieudane użycie może zniszczyć przedmiot!
5. Nowy system Eventów (uruchomiony zostanie w ciągu kilku dni...)
- System kooperacyjny polegający na stawianiu pewnych celów przed ogółem graczy, dla uzyskania jakiegoś konkretnego pozytywnego efektu dla wszystkich. Szczegółowy opis zamieścimy wraz z uruchomieniem całego systemu!
- Ze starego systemu pozostawiony został JARMARK, który od czasu do czasu zawita w Vackell.
6. Pasaż wymiany towarów
- Nowa lokacja w Vackell do szybkiej wymiany między graczami - wymieniać można uzbrojenie, artefakty i zwoje.
- Warunkiem dokonania wymiany jest to, aby obie osoby jednocześnie przebywały w tej lokacji.
- Za wstęp na określony czas należy zapłacić podobnie jak za Plac Zaginionych. Po upływie czasu, gracz jest wyrzucony z Pasażu.
7. Rasy
- Lekko obniżone i bardziej zrównane koszty poszczególnych bonusów rasowych (Wycie, Misa z krwią, Kąpiel błtna, Dar Mroku) - Dar mroku nie wymaga statusu Bandyty a jedynie ujemny status.
- Obniżone zyski energii z Mrocznego Źródła Wampira - max to 0,33 energii/dzień. Nieco większa opłacalność innych surowców niż drewno.
- Zyski z Kąpieli błotnej Wogula zależą od jego statystyk - im większe, tym więcej zyskuje.
- Zyski Darów Mroku u Czarta zależne od statusu - im niższy, tym lepsze.
8. Farmy
- Modyfikacja interfejsu dla wygodniejszej obsługi pola.
- Zmiana czasów wzrostu ziół - między innymi skrócony czas wzrostu Nifredilu.
9. Zmiany inne
- Szkoła bitewna - zmiana systemu. Brak limitu trenowanych statystyk - trening wymaga opłaty w złocie oraz Punktów Treningu, otrzymywanych przy każdym resecie. Koszt w złocie zależy od poziomu gracza, już posiadanej ilości danej statystyki oraz w nieznacznym stopniu od pogody.
- Podbicie pozycji "Największy Triumf" w profilu nagradzane jest 2 Punktami Treningu.
- Achievementy - dodatkowy poziom nagrody za osiągnięcia. Nagrody za poziom: 1 - 1500zł, 2 - 2AP, 3 - 3 Diamenty, 4 - 5 Astrolabium. Naprawione jest także osiągnięcie za przemianę.
- Artefakty - uporządkowanie i uwidocznienie działania artefaktów w ekranie statystyk i w lokacjach. Używanie artefaktów nie wpływa na możliwość nauki zwojów!
- Ubzrojenie - przebudowa ekranu uzbrojenia - dodatkowe informacje, funkcje i ułatwienia obsługi.
- Gildie - poprawa działania ogłoszenia gildyjnego. Zmiana sposobu zarządzania Zbrojownią do łatwiejszego przekazywania uzbrojenia.
- Strażnice - opcja włączania i wyłączania powiadomień o atakach na strażnicę.
- Bank - zmiana sposobu okradania Skarbca przez Złodzieja - kradzież polega na próbie włamania do skrytki losowo wybranego gracza, o trudności określanej przez jego poziom. Udane włamanie pozwala ukraść niewielką część zawartości skarbca!
- Bank - 10% podatku z przekazywanego złota będzie trafiać do puli loteryjnej.
- Jarmark - 1% podatku od zakupów na Jarmarku będzie trafiać do puli loteryjnej.
- Huta - poprawa buga przy przetopie nie wszystkich sztuk danego przedmiotu na raz. Przetop przedmiotów dostarcza teraz drobnych ilości Alchemii.
- Aktualizacja Poradników i Bestiariusza.
- Karczma "Smocze Oko" - będąc pod wpływem alkoholu może nas zaczepić pewien krasnolud, z którym można dość obszernie porozmawiać, lub... dostać w zęby

10. Odświeżenie graficzne gry
- Zmiana wielu avatarów potworów.
- Modyfikacja grafik i układów wizualnych niemal wszystkich lokacji i miejsc w grze.
- Lepsze uporządkowanie linków w bocznym panelu Layoutów - dodany link do sklepu, dostęp do posłańców także w lokacjach itp.
Na czas testów utworzymy oddzielny wątek, który będzie przeznaczony do zgłaszania znalezionych błędów i rzeczy wymagających poprawy.
Tutaj możecie się wypowiadać i dyskutować na temat swoich przemyśleń i uwag do wprowadzonych nowości i modyfikacji.
Z poważaniem
Imperium Staff