Zmiany na XXI Erę - propozycje

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Ostatnio trochę przegadywałem z Klorelem temat Czarta i jego opłacalności. Słyszałem, że z Tobą też nieco o tym pisał ;)

Przygotowałem kilka zmian do Czarciego Ołtarza:
- Nie Ametyst tylko Alethite będzie alternatywnym surowcem
- Za Alethite w ofiarach można dostać max energię, ale jej koszt wzrasta wraz z poziomem postaci (niemniej jednak nie są to jakieś wielkie koszty)
- Złoto jest nieco bardziej opłacalne niż dotychczas w Ofiarach, ale nie daje energii - za to zdecydowanie lepiej można dzięki niemu podbijać Hp
- Z Ofiar zostaną całkowicie wycofane Zwoje
- W Darach Mroku pozostaną tylko zyski AP, uzależnione od ilości ujemnego statusu - jak obecnie

Taka jest moja obecna propozycja - powinna być wgrana dziś wieczorem do gry.


Poza tym w kolejce czeka też poprawka Sklepu Miejskiego, poprawiająca koszty uzbrojenia posiadającego bonus do Trucizny - miały one lekkie rozbieżności w cenach podanych i pobieranych przy zakupie... ;)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Dragnar Firestorm
 

Posty: 116
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 104
Rasa: Cz³owiek

Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje

Post autor: Dragnar Firestorm »

Mam kilka wątpliwości dotyczących czarta.

Nigdzie nie napisano że zmieniono ilość darów na dzień, na początku myślałem że zmieniono to i uzależniono od poziomu ale okazuje się że można prosić o dary tylko raz dziennie. To znaczna odmiana w stosunku do poprzedniej ery.

Obecnie przy -11mln statusu mogę raz dziennie otrzymać około 7AP. To brzmi świetnie ale żeby osiągnąć taki status trzeba najpierw wydać albo ok. 500mln złota albo przewalić w Daranis około 6k eny. Oczywiście wszystko jest plus minus bo wiadomo, losowość. Taka ilość energii na końcowym etapie gry to nie kosmos, bo jest bonus z gildii, nifre elki i można po 800 eny na dzień wyciągać i sprawę załatwić w tydzień. Ale z taką ilością złota będzie problem, dla każdego.

Wspaniałe 7AP! tyle tylko że w końcówce ery każdy oleje 7AP za 1,4 max eny(coś około 70-80?) bo będzie to więcej albo bardzo podobnie do kosztów wejścia do baszty, gdzie za wydaną energię otrzyma poza AP, doświadczenie, złoto, surowce i ekwipunek.

Oznacza to że aby ten proceder się opłacił trzeba by mieć... STRZELAM !... około -50mln statusu ?
Ale żeby tyle zdobyć trzeba by poświęcić taką ilość kasy że dla całej gildii może to być problem albo energii tyle że może miesiąca braknąć... A jak wiadomo, po co mam wydawać energię na obniżanie statusu skoro mogę za nią robić baszty i przez ten miesiąc zyskać, no nie wiem ? 1200-1500AP ? Zatem jak widać wydawanie energii na obniżanie statusu na późniejszym etapie gry jest raczej bezcelowe.

Mam też pytanie czy ilość Alethite jaką trzeba wydać, zakładając że w czarcie nic się nie zmieni jest jakoś skorelowana z tym co można wydobyć z kopalni zakładając normalnego gracza? Czy trzeba będzie mieć 1000 chochlików żeby wyrobić :D ? Albo skupować kopaliny po takie cenie że złoto wyjdzie taniej ?

Teraz czart na niskim poziomie... Co dostaje ? Deską z gwoździem w pysk :D
Dlaczego? bo kiedy zacznie korzystać z darów ? Do Daranis pójdzie nie prędzej niż na 15 poziomie, a kasę którą będzie można dać na obniżenie statusu zdobędzie pewnie gdzieś w okolicach rzeki czyli jeszcze później. A do tego czasu jedyne co będzie miał to wydawanie eny na leczenie :)

Oczywiście wiem że wampir nie ma wiele lepiej bo kiedy zdobędzie kasę na pierwszy przyrost eny ? Pewnie nie prędzej niż w okolicach tajemniczego tunelu a do tego momentu będzie tylko drożej u uzdrowiciela płacił.

Myślę że generalnie wszystkie rasy poza człowiek nie do końca są przystosowane do początkowego etapu gry :) Może trzeba to przemyśleć?

No i żeby nie było że tylko marudzę :P

Moja propozycja na czarta:
Możliwość zdobywanie HP za składanie ofiary ze złota
Możliwość zdobywania Many za składanie ofiar z kopalin
Możliwość zdobywania Energii za składanie ofiar z drewna
Albo dowolnie to pomieszać... Tylko tak żeby to miało ręce i nogi tak, że na początkowym etapie gry gdzie za jedno takie poświęcenie można dostać kilka-kilkanaście HP/Many i np. 0,05-0,1 eny w zależności od wydanego surowca.

Poza zyskiem w postaci HP/Many/Eny spada także status. Ale nie tak jak obecnie, gdzie bonus jest przyznawany albo nie, bo jest losowy tylko zawsze, dodatkowo obecnie jeżeli otrzymywaliśmy tylko ujemny status to było go znacznie więcej niż gdy dostawaliśmy status wraz z bonusem. Status powinien być niezależny on otrzymywanych dodatkowych profitów.

Wielkość ofiar jest zależna od statusu, czyli im niższy mamy status tym więcej trzeba poświęcić aby otrzymać bonus. Jest to dla mnie zrozumiałe, wartość ujemnego statusu w pewien sposób odzwierciedla poziom postaci i powoduje że koszta rosną. Mam tylko wrażenie że nie do końca to działa na początku (patrz start czarta) i na tym późniejszym etapie, pewnie kwestia rozciągnięcia wzoru ?

Ograniczenie ilości składanych ofiar do 1 na dzień tak jak u wampira. Proste, 1 ofiara to 1 dar :)
Koszt ofiary = 0,1 eny na poziom.

Uzbrojenie czarta - jak teraz jest zdobyć ? Może dać możliwość zdobycia zwojów z planami na to uzbrojenie po obniżeniu statusu do określonego poziomu ? Albo samodzielne wykucie jak u wilkołaka, zdobywanie w poświęceniach czy jednak do darów je wrzucić ? Bo teraz nie widzę gdzie ono miałoby być. A trochę szkoda je tracić mimo że nie było aż takie super :)
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje

Post autor: Strażnik »

Zgadzam się z tym, że w obecnej postaci czart nie jest dobrze zbalansowany. Pomyślę nad tym i spróbuję coś zaproponować. A z tego co wiem to jego uzbro faktycznie wyleciało.
Atarius Zły
 

Posty: 17
Rejestracja: 4 kwie 2017, o 09:49
ID: 1483
Rasa: Wilkołak
Profesja: Rzemieślnik

Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje

Post autor: Atarius Zły »

Nie do końca sie zgadzam z powyższym
Czart niewielkim kosztem ma z darów +1 ap dziennie (chyba dar nie może zejść poniżej 1ap?) już przy statusie ciut poniżej 0.
Chyba koło -50k starcza na 2ap co we wczesnym etapie gry jest sporym boostem.

Obecnie mam -1kk i wpada po 4ap z daru a za alethit zbieram max energie całkiem sensownie. Nie wiem jak na niższych poziomach - podobno koszt rośnie z poziomem, ale za 3k alethitu mam po 0.16 max eny, więc nie jest to jakieś wygórowane. Losowe- owszem, ale za to bez ograniczenia dzieggego.

Jak chce podbić hp/mane też obecnie alethit dobrze wchodzi, ale przy małym statusie złotem było całkiem ok.

Nie walcze tylko warze, ale nie widze jakiejś specjalnej słabości obecnie
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Dragnar - bez urazy ale mam trochę wrażenie, jakbyś pisał o czymś, o czym masz tylko bardzo ogólne pojęcie...

Piszesz, jakby Czart we wczesnych fazach gry nie miał absolutnie nic ciekawego, a tak nie jest. Jako rasa dedykowana magicznym ma bardzo dobre rozdanie AP oraz dodatkowe AP właśnie, co jest mocnym atutem.
Jak pisał Atarius - już od początku schodząc ze statusem "pod kreskę" zyskujesz dziennie 1ap za pół darmo (ena na Dary jest liczona od poziomu i posiadanej max eny) - na 10 lvlu koszt Daru to 14 energii...
Owszem - Dar jest 1/dzień, ale wynika to właśnie z tego, że może to dać sporą przewagę. Jak podbijesz nieco bardziej ujemny status szybko wchodzi szansa na 2ap.

Przyrost AP względem statusu nie jest liniowy, właśnie po to, żeby bez robienia sztywnego limitu dać szansę na grę wg własnego systemu - jak masz morze hajsu to możesz zainwestować w status i wydoić po 7-8ap dziennie w darze (2 poziomy!), bo koszt eny nie jest tam taki duży jak piszesz. Będąc na 150 poziomie z 50 pkt max eny koszt Daru to 79 energii (ciut mniej niż baszta).
Na tym etapie faktycznie bardziej się opłaca wejść do baszty i tyle, ale wcześniej nie masz podobnego źródła nigdzie.

3kk ujemnego statusu wystarczają aby mieć po 5/6 AP dziennie, zatem jest to już całkiem konkretny podarunek moim zdaniem.

Co do Ofiar z kolei - która rasa ma tak bardzo ukierunkowane zyski ze swojej lokacji, żeby Czartowi wprowadzać różnicowanie zysków względem surowca? Tylko Wamp ma ograniczenie do 2 typów zysków - energia za surowce, hp za energię.
Reszta ma losowe mixy tego i owego (świątynia, błotnisko, poświęcenie).
Czart ma obecnie zysk ap za energię (i status), oraz za złoto/alethite wzrosty statystyk (status, hp, mana, energia, szczęście). To bardzo konkretne cechy - AP wydajesz sam w co chcesz, alethite dajesz chcąc dostać energię. pozostałe - jak wypadną, ale płacąc na ofiary złotem możesz wyzbierać sporo hp i też sporo many. Status jest w ofiarach tylko "dodatkiem".
W momencie, kiedy za konkretne surowce będziesz dostawał tylko konkretne statystyki, Czart będzie zupełnie pozbawioną losowości rasą - wszystko będzie w nim do zaplanowania i skalkulowania, ale czy o to chodzi?

Kiedy kilka lat temu proponowałem na forum wprowadzenie w świątyniach takich "modlitw kierunkowych" na konkretne statystyki, spotkałem się ze sprzeciwem i krytyką...

A uzbrojenie czarcie zostało celowo wyrzucone - w darach było wcześniej dosłownie wszystko i rasa ta była niegrywalna, co sami pokazaliście.
Stąd wynikły powyższe zmiany.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje

Post autor: Strażnik »

Wogul - miałem długiego posta gdzie tłumaczyłem tok myślenia stojący za każdą zmianą, ale mnie wylogowało i go straciłem, więc będzie krótko.

1. O wiele za dużo statystyk z wygranych walk: obniżyć do max 0.4, dodać bonus do zwinności tak żeby się rozłożyło na 4 staty zamiast na 3.

2. Rozdanie AP jest zbyt ekstremalne, zmienić na:
siła +1
wytrzyma +1
szybkość, zwinność -0.5
int -0.5
zlikwidować karę do AP
częściowo cofnąć nerf ciężaru uzbro. Waga uzbro bez żywiołów = bonus/6, z żywiołami bonus/5.

3. Za dużo max eny z bagna:
Znormalizować względem energii na reset w taki sposób, żeby statystycznie wychodziło tyle co u wilkołaka. Czyli powiedzmy 0.8 max eny (nie wiem ile średnio ma wilk) za przeklikane 8 resetów energii na bagnie.
W ostatniej serii chodzenia po bagnie dostałem 4.35 max eny i 1040 max hp za 732 energii.
Dragnar Firestorm
 

Posty: 116
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 104
Rasa: Cz³owiek

Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje

Post autor: Dragnar Firestorm »

Org, oczywiście że mam tylko pobieżną wiedzę, czartem grałem tylko w poprzedniej erze i to dość późno a teraz porównuję go z tym co jest po zmianie. I mogę powiedzieć tyle co zaobserwowałem na sobie. A co widzę ?
-zmieniono ilość darów z 5 na 1 !(napisałeś to dopiero teraz - pamiętaj o tym przy spisie nowości na NE)
-efekt darów obniżył się mniej więcej o 100%, przy -20mln statusu obecnie dostaje się około 8AP, nawet gdyby było 10... w poprzedniej erze przy takim statusie kiedy wskoczył mi int dostawałem po 70-80,
-wyrzucono uzbrojenie,
-zmieniono ametyst na altheite.

Czarta zmieniono ale generalnie osłabiono. I nie wiem czy nie za bardzo, skoro efekt darów sumarycznie osłabił się mniej więcej 10 krotnie :) (uzbrojenie i zwoje wpadały bardzo rzadko)

Myślę że winą jest też zmiana z losowanie w darach statów i uzbrojenia na samo AP, teraz widzę że zmniejszyło to elastyczność darów. Gdyby dawało staty, można by to rozciągnąć od 1pkt inty przy -100 statusu do 100 inty przy -50mln :) albo dowolna inna statystyka. Wystarczyłoby losowanie ze wskazaniem w zależności od klasy postaci :)
Org pisze:Będąc na 150 poziomie z 50 pkt max eny koszt Daru to 79 energii (ciut mniej niż baszta).
Na tym etapie faktycznie bardziej się opłaca wejść do baszty i tyle, ale wcześniej nie masz podobnego źródła nigdzie.
Sam widzisz co napisałeś :) Czart przestaje się opłacać :)
Bo odzyskanie 20-25% MP na koniec co którejś walki to świetny ficzer ale nie możesz go traktować jako co ma wpływ na rozgrywkę ;) A dobre rozdanie AP to niepodważalny atut, ale tutaj każda rasa ma coś (suma statów z AP u czarta jest o 1 większa niż u człowieka, podobnie jak u wampira i wogula, tylko wilkołak ma 0,75 co też uważam powinno się wyrównać do +1) więc nie uważam tego za argument w pełni trafiony.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Regis - dzięki za konkretne propozycje, przemyślę to i na pewno (przynajmniej częściowo) wprowadzę :)
Czarta zmieniono ale generalnie osłabiono. I nie wiem czy nie za bardzo, skoro efekt darów sumarycznie osłabił się mniej więcej 10 krotnie
nie bardzo wiem, jak to porównujesz, skoro - jak pisałem wyżej - czart od samego początku może zyskiwać dodatkowe AP, co jest wg mnie akurat sporym wzmocnieniem względem Darów w poprzedniej formie. Wcześniej zyski statystyk (zależne od statusu) stawały się sensowne dopiero po spoorym zainwestowaniu w ujemny status - do tego pożerały więcej energii niż obecnie, więc nie bardzo widzę tę ich przewagę.

Owszem - napisałem, że kiedy pojawia się Baszta, to Dary przestają się opłacać - ale przy Baszcie wszystko inne przestaje się opłacać ;) może z wyjątkiem poświęceń wilkołaka, które dopiero wtedy się naprawdę zaczynają opłacać... ;)
A dobre rozdanie AP to niepodważalny atut, ale tutaj każda rasa ma coś (...) więc nie uważam tego za argument w pełni trafiony.
Tylko że w odróżnieniu od innych ras, Czart zyskuje AP w lokacji rasowej, które może przeznaczyć na wszystko, na co ma ochotę. ;) Inne rasy na sztywno mają określone, co mogą zyskać (w formie zysku statystyk). U Czarta ty decydujesz w co inwestujesz zyskane "punkty rasowe", co w połączeniu z dobrym rozdaniem stat z AP jest mooocnym atutem.

Nie wiem - nie uważam, aby z Czartem było aż tak źle, jak piszesz, ale może się mylę. Niech się wypowiedzą inne Czarty, jakie mają odczucia z gry. Ja nie jestem aktywnym graczem, zatem trudno jest mi oceniać, jak się dany mechanizm sprawdza w praktyce, ale sądząc po HS też nie widzę, aby Czarty jakoś odstawały od innych postaci...
E M P I R E W I L L R I S E !...
Mitaon Loufoque
 

Posty: 7
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:40
ID: 1035
Rasa: Cz³owiek

Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje

Post autor: Mitaon Loufoque »

Gram teraz czartem czarodziejem i nie zgadzam się, że jest to słaba rasa. Mam co prawda zaledwie -900k statusu i rzadko korzystam z darów, ale według mnie to ofiary są ważniejszą częścią gry czartem. Posiadam w tej chwili 12k many i 4k hp bez wydawanie w nie ani jednego punktu ap. Poza tym czart jest zdecydowanie przyjemniejszy teraz niż gdy został wprowadzony (nie mógł nosić artefaktów, ofiary były okropne, a dary drogie i przez większość czasu niezbyt opłacalne). Nie wydaje mi się żeby istniała teraz konieczność wprowadzania kolejnych zmian.
Elmek, Patron Samobójców
 

Posty: 90
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:55
ID: 63
Rasa: Cz³owiek

Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje

Post autor: Elmek, Patron Samobójców »

Ja bym prosił Orgu o przyjrzenie się przelicznikom siły wykuwanych przedmiotów. Odnoszę dziwne wrażenie, że w pojawił się modyfikator w stylu +20% wymaganej siły. Uzbrojenie wymaga ogromnie wielkiej siły średnio wychodzi od 3,5 do 3,7 ochrony na jeden wymaganej siły. Aby założyć uzbrojenie z najwyższej półki potrzeba około 7000-8000 siły.

Poprawić opisy przedmiotów u rzemka, niektóre nadal są +600 na 24 siły (Wilcze futro).

Zmienić koszty produkcji przedmiotów specjalnych:
Złoto x112800
Srebro x24
Ametyst x9015
Drewno x240
Pustka x21
Rozumiem, że jak ktoś to wpisywał to był na lekkim rauszu...
"Te Org dajmy im możliwość rozkuwania przedmiotów"
Org-"Dobry pomysł, ale niech ceny będą z kosmosu, koleś rozkuje szczęśliwy a tu zonk!" [Miejsce na śmiech po zbyt dużej ilości zielonego]
I do tego te dowcipne bonusy +3380 (x2,7) na 564 siły... Na bank wyjdzie na 2500 siły xD Bo oczywiście modyfikator siły jest przeliczany ze wzoru ogólnego, a nie osobno dla każdego przedmiotu na podstawie jego parametrów wyjściowych.
Zamiast system kucia ładnie zrobić, to walicie ctrl+C ; ctrl+V... Tam w kodzie już pewnie taki syf, że sam Ender zaczyna się wieszać jak ma to czytać i zmiany wprowadza się jak piętra w domku z kart, zawsze może się posypać.

Zwiększyć trochę zyski alche, ale nie dowalić +20% do ogółu, tylko zmienić tak aby kując uzbrojenie alchemiczne mając np 100 płatnerstwa i 3 alche (trudność 10) zysk był obliczany na podstawie posiadanego alche, a nie płatnerstwa. Ogólnie chodzi o to, że jak na początku zapomnimy o alchemi to potem bardzo, bardzo trudno to nadrobić (a jest to kwestia 2-3dni). Do tego stopnia, że łatwiej jest zresetować postać, niż nadrabiać alche.

Dodać możliwość przetapiania złota, mogłoby się rozkładać na kamień, burelie, athelit. W ten sposób częściowo obniżyłyby się te kolosalne sumy na kontach i można by było realnie wycenić wartość diamentów w złocie. Oczywiście zaraz ktoś się odezwie w stylu "Bo klany mając 100kkk będą super do przodu". A tu dupa... Bo jednorazowy wkład do pieca to 15k na nieźle rozbudowanej kuźni, a niech nawet będzie i 25k, to nadal potrzeba 1 eny. Mając 50 eny na reset dziennie przetopisz około 11kk złota. Jeżeli rozpadłoby się to odpowiednio na 100k kamienia, 60k bureli i 30k athelitu to po przetopieniu kamienia otrzymamy około 1500 ametystu. Tyle ametystu daje nam od 1 do 3 diaxów (Tak można wydać 1500 ame do diaxów i otrzymać jedną sztukę lub 3 [ba nawet4]). Tak czy inaczej daje nam to za 11kk średnio 3 diamenty czyli 3kk za diament. Oczywiście taki wynik podawany jest na koniec ery, na początku i w środku byłyby to sumy 6kk za sztukę, nie licząc robocizny. Multikonto do samego kucia w ten sposób to za mało, bo ja teraz mając 2100 alche robię z 1500 ametystu nawet 1 diament, a czasem 4 (średnio 3).

No i na koniec, muszę pochwalić Orga. Bardzo dobry pomysł z suwakami, skąd ty go wziąłeś xD
ODPOWIEDZ