Zmiany na XXI Erę - propozycje
Moderator: Aniołowie
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
- ID: 859
- Rasa: Czart
- Profesja: Czarodziej
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Mój błąd, przynaje jeśli chodzi o wrzucenie Cie do Gildii, wynikło to z Twojego Rodu w Widoku postaci.
Pierwszy raz gram człowiekiem, więc ciężko mi mówić o wyrobieniu sobie jakiś schematów. Raczej była mowa o "taktyce" budowy Świątyni i modlenia... nie jest to zbytnio skomplikowane.
Jeśli chodzi o merytoryke czy argumenty to przeczytaj jeszcze raz mój post. Starałem sie tam wrzuć odrobine liczb, porównań.
No dobrze ja mam leczyc kompleksy, ze Cię obrażam ale to w sumie jest odwrotnie. Nie mniej nie chciałbym dalej w to brnąć, bo szkoda nerwów, oraz nie jest to miejsce na to.
Człowiek został wzmocniony w porównaniu do poprzednich er, gdyż nikt nim nie grał. Każdy chciał jak najszybciej z niego uciec.
Jest to pierwsza era w takim wymiarze i rozumiem, że wymaga doprecyzowania. Tak jak Regis wspomnial, 3x był już znerfiowny.
Jeśli dalej jest za mocny w stosunku do innych to oczywiście jestem za tym aby znerfic go 4x. Tak samo jak było z Prowincjami, podobnie jak reszta uważam, że to za duzy bonus i nie mialem obiekcji do nich znerfienia.
Chciałbym aby zostało to przetestowane uczciwie, a nie na zasadzie, że idzie nam za dobrze to na pewno wynika to z zbyt dużych zyskow świątyń.
Pierwszy raz gram człowiekiem, więc ciężko mi mówić o wyrobieniu sobie jakiś schematów. Raczej była mowa o "taktyce" budowy Świątyni i modlenia... nie jest to zbytnio skomplikowane.
Jeśli chodzi o merytoryke czy argumenty to przeczytaj jeszcze raz mój post. Starałem sie tam wrzuć odrobine liczb, porównań.
No dobrze ja mam leczyc kompleksy, ze Cię obrażam ale to w sumie jest odwrotnie. Nie mniej nie chciałbym dalej w to brnąć, bo szkoda nerwów, oraz nie jest to miejsce na to.
Człowiek został wzmocniony w porównaniu do poprzednich er, gdyż nikt nim nie grał. Każdy chciał jak najszybciej z niego uciec.
Jest to pierwsza era w takim wymiarze i rozumiem, że wymaga doprecyzowania. Tak jak Regis wspomnial, 3x był już znerfiowny.
Jeśli dalej jest za mocny w stosunku do innych to oczywiście jestem za tym aby znerfic go 4x. Tak samo jak było z Prowincjami, podobnie jak reszta uważam, że to za duzy bonus i nie mialem obiekcji do nich znerfienia.
Chciałbym aby zostało to przetestowane uczciwie, a nie na zasadzie, że idzie nam za dobrze to na pewno wynika to z zbyt dużych zyskow świątyń.
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Ja się znam, to się wypowiem.
Świątynia to zły game design.
Dobrym game designem jest zaoferowanie graczom różnych wyborów różniących się nagrodami i kosztami jakie ponoszą. W obecnej sytuacji nie ma nawet wyboru.
Człowiek był rasą która była zawsze nacechowana na późne etapy gry, bo zyski ze świątyni zwracały się bardzo późno, po czym skyrocketowały do stopnia w którym nie można było nie modlić.
W chwili obecnej, człowiek nie tylko ma potencjalny gain energii z AP (lepszy niż reszta ras, bo dostaje ich więcej), ale również ma preferowaną statystykę i opcję modlenia, która już w early game daje mu AP (Kto to wymyślił, nie wiem, ale winszuję) i inne statystyki.
Skumulowany gain człowieka z modlenia w early jest większy niż cokolwiek dostępnego z ras. Obecne ograniczenie 10*poziom jest śmieszne, w sytuacji gdy potencjalne zyski są tak ogromne i rosną z dnia na dzień. Mamy sytuację w której modlący ludzie już na poczatku ery (lvl 50) odsadzają całą resztę. I to, że skumulowany wysiłek bla bla to jasne. Sęk w tym że nawet bez skumulowanego wysiłku człowiek na modlitwy jest mocny w early, dominuje w mid i nie zostawia pola do konkurencji w lategame.
Po prostu wyłącza inne opcje grania. Dawniej zaletą ras była możliwość podniesienia max energii i statystyk. Teraz, człowiek robi to lepiej. I taniej, i częściej. W obecnej sytuacji game design jest tak położony na łopatki, że kompetytywni gracze nie mają nawet wyboru.
I super, czapki z głów dla Elitena, że sobie to przećwiczyliście na becie, nie pisnęliście słówka a teraz piecze Was dupa, ale te nerfy świątyni to nie jest nawet w przybliżeniu to, co powinno było nastąpić.
Org powinien rozważyć:
1. podniesienie do 0.1
2. ucięcie gainów co najmniej o połowę
żeby w ogóle zachować balans gry.
Na przyszłość polecam się jako osoba od game designu. Rozwiązania w imperium nie mają w ogóle jakiegoś szerszego zamysłu. Kilka fajnych pomysłów które są nieprzemyślane w kontekście gry (a o to przecież chodzi).
Pozdrawiam,
Galdir
EDIT:
EDIT2:
I to jest we wczesnym etapie gry, kiedy świątynia jeszcze raczkuje.
W późniejszych etapach gry człowiek będzie dostawał znacząco lepsze gainy i miał znacząco więcej modlitw. Co zostanie wampirom i wilkołakom? 200 dodatkowych hp za 150+ energii i jedno poświęcenie dziennie, które daje, ile, 2-3 staty na dzień?
To wymaga dalszych nerfów, aż do poziomu, gdzie inne rasy będą miały jakieś przewagi w early game, po to żeby w lategame znów świątynia była lepszą opcją.
No i jeszcze raz winszuję testów.
EDIT3:
Dodajmy do tego jeszcze diamenty, które oferują człowiekowi szansę na 6 ap/awans. Przy ekstensywnym modleniu dywanowym jakie zastosował Eliten i koledzy mamy właściwie setki diamentów, żeby AP nigdy nie zabrakło.
Świątynia to zły game design.
Dobrym game designem jest zaoferowanie graczom różnych wyborów różniących się nagrodami i kosztami jakie ponoszą. W obecnej sytuacji nie ma nawet wyboru.
Człowiek był rasą która była zawsze nacechowana na późne etapy gry, bo zyski ze świątyni zwracały się bardzo późno, po czym skyrocketowały do stopnia w którym nie można było nie modlić.
W chwili obecnej, człowiek nie tylko ma potencjalny gain energii z AP (lepszy niż reszta ras, bo dostaje ich więcej), ale również ma preferowaną statystykę i opcję modlenia, która już w early game daje mu AP (Kto to wymyślił, nie wiem, ale winszuję) i inne statystyki.
Skumulowany gain człowieka z modlenia w early jest większy niż cokolwiek dostępnego z ras. Obecne ograniczenie 10*poziom jest śmieszne, w sytuacji gdy potencjalne zyski są tak ogromne i rosną z dnia na dzień. Mamy sytuację w której modlący ludzie już na poczatku ery (lvl 50) odsadzają całą resztę. I to, że skumulowany wysiłek bla bla to jasne. Sęk w tym że nawet bez skumulowanego wysiłku człowiek na modlitwy jest mocny w early, dominuje w mid i nie zostawia pola do konkurencji w lategame.
Po prostu wyłącza inne opcje grania. Dawniej zaletą ras była możliwość podniesienia max energii i statystyk. Teraz, człowiek robi to lepiej. I taniej, i częściej. W obecnej sytuacji game design jest tak położony na łopatki, że kompetytywni gracze nie mają nawet wyboru.
I super, czapki z głów dla Elitena, że sobie to przećwiczyliście na becie, nie pisnęliście słówka a teraz piecze Was dupa, ale te nerfy świątyni to nie jest nawet w przybliżeniu to, co powinno było nastąpić.
Org powinien rozważyć:
1. podniesienie do 0.1
2. ucięcie gainów co najmniej o połowę
żeby w ogóle zachować balans gry.
Na przyszłość polecam się jako osoba od game designu. Rozwiązania w imperium nie mają w ogóle jakiegoś szerszego zamysłu. Kilka fajnych pomysłów które są nieprzemyślane w kontekście gry (a o to przecież chodzi).
Pozdrawiam,
Galdir
EDIT:
XDDDDChciałbym aby zostało to przetestowane uczciwie, a nie na zasadzie, że idzie nam za dobrze to na pewno wynika to z zbyt dużych zyskow świątyń.
EDIT2:
Super, czyli sam mówisz, że na niskim poziomie świątyni, z jednego dnia modlenia dostajesz tyle hp ile wampir za punkt energii, dodatkowe statystyki i AP, wymienialne na max energię o wiele taniej niż wilkołak, pod względem kosztów energii.31 energii wampir x5 to wspomniane 155 ok, ale za to dostajesz około 200HP
W Świątyni leci 1/4-1/5 tego na dzień. Akurat jak jedna misa czyli podobnie jak energia wydana na Świątynie
23 wycie x5 to 115 ok zdecydowanie więcej niż modlenie ale gdybym nie dawał Apek w max ene to miałbym o 10 mniej na reset energii. Czyli 90 energii na dzień, a to znaczy że kolejne 4 darmowe wycia na dzień. Zostaje energia na 1 wycie 23 czyli jak 460 modleń... Idealnie jak na 50lvl przy założeniu 0,05 eny. Idealny balans
I to jest we wczesnym etapie gry, kiedy świątynia jeszcze raczkuje.
W późniejszych etapach gry człowiek będzie dostawał znacząco lepsze gainy i miał znacząco więcej modlitw. Co zostanie wampirom i wilkołakom? 200 dodatkowych hp za 150+ energii i jedno poświęcenie dziennie, które daje, ile, 2-3 staty na dzień?
To wymaga dalszych nerfów, aż do poziomu, gdzie inne rasy będą miały jakieś przewagi w early game, po to żeby w lategame znów świątynia była lepszą opcją.
No i jeszcze raz winszuję testów.
EDIT3:
Dodajmy do tego jeszcze diamenty, które oferują człowiekowi szansę na 6 ap/awans. Przy ekstensywnym modleniu dywanowym jakie zastosował Eliten i koledzy mamy właściwie setki diamentów, żeby AP nigdy nie zabrakło.
-
- Bóg
- Posty: 992
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Galdir - jeśli nie potrafisz niczego napisać bez obrażania innych i rzucania oskarżeniami, to najlepiej nie pisz nic. Prosiłem o merytoryczną dyskusję a nie o pyskówkę. Eliten nigdy nie był na becie a w testach nie brał czynnego udziału.
Następne posty w tym klimacie będą nagradzane warnem.
Tyle w temacie.
Do samej merytorycznej treści tematu odniosę się później.
Następne posty w tym klimacie będą nagradzane warnem.
Tyle w temacie.
Do samej merytorycznej treści tematu odniosę się później.
E M P I R E W I L L R I S E !...
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Nie, świątynia nie daje AP. Jeśli masz na myśli diamenty to trzeba mieć z 50+, żeby mieć realne szanse na regularny bonus AP.... opcję modlenia, która już w early game daje mu AP (Kto to wymyślił, nie wiem, ale winszuję) i inne statystyki.
Nie, ograniczenie na limit max energii jest różne dla poszczególnych ras. Od 0.27*lvl + 10 do 0.3*lvl +10.... Obecne ograniczenie 10*poziom jest śmieszne
Nie. Ja mam energię z mrocznego Źródła, a przed ludźmi w HS są jeszcze wampir i wilkołaki, nie pamiętam kim grał Hitch przed czartem.... Mamy sytuację w której modlący ludzie już na poczatku ery (lvl 50) odsadzają całą resztę.
Energia z AP będzie problemem na etapie masowych AP z baszty, co trzeba zaadresować.
Nie. Poprzednie dwie ery były kompletnie zdominowane przez wampiry, z ich praktycznie darmową max energią. Poprzednio przestałem grać koło XII Ery, więc nie wiem jak było pomiędzy.Po prostu wyłącza inne opcje grania. Dawniej zaletą ras była możliwość podniesienia max energii i statystyk.
Nie. Ja gram na mrocznym źródle i poświęceniu, na świątyni wykorzystałem dobowy limit może ze 2 razy (od razu odpowiadam - jakbym regularnie modlił to bym był w HS w szczęściu i statusie). W dodatku nie mam preferowanej statystyki ani rozdawania AP w energię.W obecnej sytuacji game design jest tak położony na łopatki, że kompetytywni gracze nie mają nawet wyboru.
(Jakby czytał to ktoś kto jeszcze nie wie - rangowi mają dostep do wszystkich lokacji rasowych w zamian za jakikolwiek brak modyfikatorów do statystyk, bonusowych AP ani zysków z walki)
Xani która grała człowiekiem jest kilknaście lvli do tyłu, mimo że ma bardziej optymalny sposób na warzenie. Ja nie mam cierpliwości do zbierania energii.
Poza tym przed ludźmi w HS są złodzieje/wilkołaki.
Nie. Z całą pewnością jest to więcej niż 6 AP/lvl. Drop diamentów ze świątyni jest IMO do usunięcia albo znacznego ograniczenia, co nie zmienia faktu, że większość diaxów w gildi jest z osiagnięć. Ja sam mam już 6 złotych osiągnięć = 18 zdobytych diamentów.Dodajmy do tego jeszcze diamenty, które oferują człowiekowi szansę na 6 ap/awans. Przy ekstensywnym modleniu dywanowym jakie zastosował Eliten i koledzy mamy właściwie setki diamentów, żeby AP nigdy nie zabrakło.
Edit: Diamenty powinny z całą pewnością wylecieć ze świątyni, albo być bonusem 1/100k.
...Ja się znam, to się wypowiem.
A wracając do części merytorycznej. Proponuję wprowadzenie górnego limitu na ilość modlitw, ponieważ świątynia na późnym etapie gry faktycznie może wymknąć się spod kontroli (chociaż trzeba pamiętać, że wtedy jakakolwiek lokacja za energię musi konkurować ze zdobywaniem AP z wieży/wzgórza).
Poza tym przychylił bym się do opcji lekkiego podniesienia kosztów energii w zamian za obniżenie wymaganego złota.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2019, o 11:06 przez Gość, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:49
- ID: 1805
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Ja chciałbym bardziej przedstawić sytuacje wampira.
Obecnie na 31 lvlu koszt 1 misy wynosi 28 energii. Korzystając z niej 5x dziennie muszę poświęcić 140 energii. Moja dzienna energia to obecnie 16,08 x 9=144,72. Obecny zysk HP to widełki 25-30 (czy coś około tego). Tylko raz na ~50 mis do tej pory dostałem 0,1 max eny dodatkowo z misy.
Co do energii, po skorzystaniu z mis zostaje mi całe 4,72 energii na wykorzystanie w ciągu dnia. Nie mogę wykorzystać Mrocznego Źródła (13 energii) i Misy z Krwią (140 energii) tego samego dnia (jednocześnie nie jestem w stanie zarabiać, expić czy robić cokolwiek innego, jeżeli będę chciał wykorzystać lokacje wampira).
Porównując to do zysków ze świątyni wampir wypada bardzo blado, bo jedyny bonus to papierowe hp, które be podpory statów i tak będzie szbko zjadane przez mobki. Siły pod eq i wytrzymałości nie mogę nawet nadrobić levelowaniem, bo nie mam energii.
Ludziom, po wykorzystaniu energii na modlenie, zostaje jeszcze blisko 7 resetów do wykorzystania na coś innego.
Ja od zawsze gram czarodziejem-wampirem, bardzo nie lubię się przemieniać w trakcie ery ale jak widać rasy sprowadzają się do tego, że nie będę miał wyjścia. Pomimo lepszego rozkładu AP w speeda i intę, będę stał w miejscu używając 5x dziennie misy z krwią, bo siłą rzeczy nie będę żadnych AP zdobywał.
Obecnie na 31 lvlu koszt 1 misy wynosi 28 energii. Korzystając z niej 5x dziennie muszę poświęcić 140 energii. Moja dzienna energia to obecnie 16,08 x 9=144,72. Obecny zysk HP to widełki 25-30 (czy coś około tego). Tylko raz na ~50 mis do tej pory dostałem 0,1 max eny dodatkowo z misy.
Co do energii, po skorzystaniu z mis zostaje mi całe 4,72 energii na wykorzystanie w ciągu dnia. Nie mogę wykorzystać Mrocznego Źródła (13 energii) i Misy z Krwią (140 energii) tego samego dnia (jednocześnie nie jestem w stanie zarabiać, expić czy robić cokolwiek innego, jeżeli będę chciał wykorzystać lokacje wampira).
Porównując to do zysków ze świątyni wampir wypada bardzo blado, bo jedyny bonus to papierowe hp, które be podpory statów i tak będzie szbko zjadane przez mobki. Siły pod eq i wytrzymałości nie mogę nawet nadrobić levelowaniem, bo nie mam energii.
Ludziom, po wykorzystaniu energii na modlenie, zostaje jeszcze blisko 7 resetów do wykorzystania na coś innego.
Ja od zawsze gram czarodziejem-wampirem, bardzo nie lubię się przemieniać w trakcie ery ale jak widać rasy sprowadzają się do tego, że nie będę miał wyjścia. Pomimo lepszego rozkładu AP w speeda i intę, będę stał w miejscu używając 5x dziennie misy z krwią, bo siłą rzeczy nie będę żadnych AP zdobywał.
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Wampir jest świeżo po okresie dominacji, więc to bardzo prawdopodobne, że został za mocno znerfiony.
Mile widziane konkretne propozycje.
Biorąc pod uwagę liczbę zmian jaka zaszła między poprzednią, pełną Erą a obecną - dopiero po zakończeniu tej Ery i wprowadzeniu poprawek na podstawie wyciągniętych wniosków będzie można mówić o jako takim balansie (inna sprawa że zbalansowanie takiej gry jak Impierum jest praktycznie niemożliwe).
Mile widziane konkretne propozycje.
Biorąc pod uwagę liczbę zmian jaka zaszła między poprzednią, pełną Erą a obecną - dopiero po zakończeniu tej Ery i wprowadzeniu poprawek na podstawie wyciągniętych wniosków będzie można mówić o jako takim balansie (inna sprawa że zbalansowanie takiej gry jak Impierum jest praktycznie niemożliwe).
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Pozwolę się wtrącić do dyskusji:
[quote="Org"
Na moim obecnym poziomie (39) koszty rasowych bonusów wyglądają tak:
- wycie wilkołaka - 23 energii (5x dziennie = 115)
- kąpiel wogula - 24 energii (3x dziennie = 72)
- dar czarta - 22 energii (1x dziennie)
- misa u wampira - 31 energii (5x dziennie = 155)
- źródło wampira - 13 energii (1x dziennie)
- świątynia - 0.05 energii (x380 dziennie = 19)...[/quote]
Teraz prosiłbym o podanie benefitów, jakie z tego byś dostał, wraz z kosztami - złota, energii, i zysków - ile statów, energii, hp, many. Chyba nie muszę mówić, co się stanie.
Nie zgodzę się - człowiek odkąd pamiętam był wybierany właśnie przez świątynię.
I tutaj podpisuję się rękami i nogami pod postem Galdziura - świątynia to zły game design i jedynym rozwiązaniem problemu jest jej zaoranie i usunięcie z gry.
Mechanika, w której za złoto niemające wartości od krypty w górę i śmieszne ilości energii dostaje się kosmiczne benefity w postaci statystyk jest po prostu krzywdząca. Odkąd pamiętam prędzej czy później w każdej erze pojawiała się ta dyskusja i szły nerfy, potem świątynia była buffowana, a potem znowu nerfiona, buffowana, znerfiona trzy razy i widocznie dalej za mało. Moim zdaniem głównym problemem jest ogólnorozwojowy charakter i nieproporcjonalne gainy w porównaniu do innych ras - gdybym wiedział, że to jest aż tak przegięte, to sam bym modlił, jednak liczyłem, że w końcu ktoś to ogarnął.
Patrząc na to, że jako wilk dostaję majestatyczne 0.5-1.5% wszystkich statystyk + hp i wytrzymałość z wycia, wampir nie dostaje nic poza eną i hp, czart ma AP, a wogul - nie mam pojęcia, proponowałbym bardziej system podobny do szkoły bitewnej:
1. Wybieramy statystykę, o którą chcemy się modlić (BORZU GDYBYM BYŁ MĄDRZEJSZY)
2. Klikamy
3. Mamy podobne gainy jak teraz albo nawet trochę mniejsze - usunięcie kosztu w złocie i uzależnienie tego np. od statusu, poziomu świątyni, czegokolwiek - byle nie było sytuacji, w której serio za 25 eny dostajemy 2-3 levele w AP rozłożonych po wszystkich statach.
4. Enjoy
Może trochę chaotycznie i bez składu, właśnie zaczynam pić kawę.
tl;dr: w obecnej wersji świątynia nigdy nie będzie zbalansowana i tylko potęguje snowballowanie, tworząc jeszcze większą przepaść między graczami dobrymi a lepszymi. Gracze bez klanów nie mają szans.
Inni gracze nie mieli w klanie ludzi klikających na becie i nie mieli okazji darmowego przetestowania taktyki, schematów i innych takich.Eliten pisze: Czemu gracze, ktorzy uczciwe wypracowali sobie pewne informacje, schematy, taktyke mają mieć pod górkę? Każdy na początku ery miał możliwość wybrania człowieka. To nawet nie jest jak z gildia ze trzeba bylo sie spiąć, zarobić zloto i postawic. Wystaczylo kliknąć.
Tutaj Org chyba to podsumował idealnie i nie mam nic do dodania.Org pisze: era testowa nie ma w założeniu służyć wypracowywaniu strategii na wygranie ery
To jest całkiem spoko balans, gdzie ja mam 5-6 więcej energii, a ludzie modlący 40-50 więcej statów, nie? XD Dobre decyzje podyktowane wiedzą =/= exploity i korzystanie z niezbalansowanych ficzerów gry.Eliten pisze:Uważam, że nie jest to efekt złego balansu a po prostu dobrych decyzji podyktowanych wiedzą.
Grając czlowiekiem, nie staram się płakać ze Wilki wyprzedzaja mnie o 5-6 albo i lepiej w max energii.
Ludzie grali w poprzednich erach świątynią i zawsze sprowadzało się to do tej samej dyskusji, którą mamy teraz - jakoś od 8/9 Ery, odkąd pamiętam.Eliten pisze: Gdy w poprzednich erach nikt nie grał Swiatynia to jakoś nie bylo takiego problemu
[quote="Org"
Na moim obecnym poziomie (39) koszty rasowych bonusów wyglądają tak:
- wycie wilkołaka - 23 energii (5x dziennie = 115)
- kąpiel wogula - 24 energii (3x dziennie = 72)
- dar czarta - 22 energii (1x dziennie)
- misa u wampira - 31 energii (5x dziennie = 155)
- źródło wampira - 13 energii (1x dziennie)
- świątynia - 0.05 energii (x380 dziennie = 19)...[/quote]
Teraz prosiłbym o podanie benefitów, jakie z tego byś dostał, wraz z kosztami - złota, energii, i zysków - ile statów, energii, hp, many. Chyba nie muszę mówić, co się stanie.
Elmek, z całym szacunkiem, ale nie porównujmy gainów rzemka, który ma dwie główne statystyki do walczących, którzy mają pięć statystyk dających benefity w rozwoju postaci + dostają z tego HP i manę.Elmek pisze: Świątynie jak dla mnie (człowiek, rzemek, 42 lvl) są średnio opłacalne (w sumie to przyrostu max eny nawet nie odczuwam), wolałbym wampira i wywalać trochę drewna za max enę (chyba że się pozmieniało), ale jeżeli Org uważa że należy zwiększyć enę wymaganą do modlenia i SPRAWDZIŁ czy jest to na bank dobry pomysł to nie widzę powodu się sprzeciwiać.
Chodź wypowiadanie się na ten temat w tym etapie ery jest nierozsądne i wnioski mogą być mylące. Powinno się to sprawdzić na przestrzeni całej ery nie kilku tygodni.
To nie jest plan Elitena, tak było zawsze - świątynię stawiało się w każdej erze i w każdej była przegięta.Elmek pisze: Po drugie: Eliten nie wypracował swojej strategii na jednej erze testowej tylko na ostatnich kilku erach, a i tak jego głównym atutem nie jest znajomość mechaniki/systemu tylko dyplomacja i rozmowa z poszczególnymi graczami.
A ile statów/energia dostaje się ze świątyni? Ja złota z wycia nie dostaję, a 260k jest do wyklikania z 2-3 resetów. Nie przesadzajmy. Koszty świątyni poza jej postawieniem są śmiesznie niskie, jedynym znaczącym obciążeniem jest jej levelowanie - tu akurat fakt, jest drogo, ale w obecnej wersji powinno być DUŻO drożej.Drag pisze:
A ile złota u pozostałych ras wymaga skorzystanie z bonusu ?
U mnie jest to 260k złota, które rośnie z każdym dniem. Na 100 poziomie będzie to gdzieś 1,7mln. Przy założeniu że mam 100% zniżki u właściciela świątyni. Koszt świątyni zaś już teraz to tysiące minerałów i miliony złota. Dla 30 osobowych gildii z czasów 6-10 ery to może było do udźwignięcia ale teraz dla 10-12 osobowych to trochę inna bajka, zwłaszcza że obcięto zyski z mobków na wyższych poziomach.
Nie twierdzę że świątynia jest słaba, ale trzeba mieć na uwadze koszty. Prosty przykład, gildia 10 wilkołaków vs 10 ludzi. Kto wygra, chyba nie muszę odpowiadać.
Im gorzej innym, tym lepiej WzA. I co w dyskusji o świątyni wnosi wyciąganie brudów innej gildii sprzed mocnych 3-4 lat? XDEliten pisze: To jest Twój pierwszy post na forum, masz 1lvl oraz nie było Cię na erze testowej to chyba jasno stanowi jaką masz postawę wobec Świątyń: Im gorzej innym tym lepiej ASom. Nikt z naszej gildii nie gra aby rozgryźć system, kody itp. Każdy z nas (jak mi się wydaje) jest tu z przyjemności gry oraz zdrowej rywalizacji. To nie my dostajemy kary za multiki oraz nie mamy przeszłości owianej aferami związanymi z kodem.
Dostałeś 45 wszystkich stat, czy jednej? Bo coś mi tu nie gra.Eliten pisze: Ze świątyni obecnie poleciało 45 jednej staty. Załóżmy, że postaci korzysta z 4 statystyk to znaczy że ma 180, więc pokrywa się to dość mocno. Gdybyśmy nie inwestowali tak mocno w Świątynie na pewno byłoby poniżej 150
Ja za wycie za 28 eny dostaję 3-7 wytrzymy, 0.05-0.2 eny i gdzieś pod 20 HP. Naprawdę uważacie, że to jest okej? W myśl umożliwienia gry ludziom bez klanu prowincje zostały znerfione, ale świątynia jest dobrym game designem i jest całkiem spoko, bo dostajemy po 1-2 AP w każdą statę dziennie BO NAM SIE NALEŻY JAKO KLAN BO UZBIERALIŚMY.Regis pisze: Jako podkładkę do dyskusji daję moje dzisiejsze wyniki z modlitw:
Mój poziom: 53
Poziom świątyni: 38
Liczba modlitw: 497
Koszt w złocie: ok. 430k
Koszt w energii (po uwzględnieniu bonusowej energii z modlitw): 24,17
---------------
Zysk statystyk:
Siła: 2,82
Wytrzymałość: 3,87
Zwinność: 3,89
Szybkość: 4,25
Charyzma: 3,29
Inteligencja: 4,62
HP: 30
Mana: 33
Maksymalna energia: 0,07
Eliten pisze:
Człowiek został wzmocniony w porównaniu do poprzednich er, gdyż nikt nim nie grał. Każdy chciał jak najszybciej z niego uciec.
Jest to pierwsza era w takim wymiarze i rozumiem, że wymaga doprecyzowania. Tak jak Regis wspomnial, 3x był już znerfiowny.
Nie zgodzę się - człowiek odkąd pamiętam był wybierany właśnie przez świątynię.
I tutaj podpisuję się rękami i nogami pod postem Galdziura - świątynia to zły game design i jedynym rozwiązaniem problemu jest jej zaoranie i usunięcie z gry.
Mechanika, w której za złoto niemające wartości od krypty w górę i śmieszne ilości energii dostaje się kosmiczne benefity w postaci statystyk jest po prostu krzywdząca. Odkąd pamiętam prędzej czy później w każdej erze pojawiała się ta dyskusja i szły nerfy, potem świątynia była buffowana, a potem znowu nerfiona, buffowana, znerfiona trzy razy i widocznie dalej za mało. Moim zdaniem głównym problemem jest ogólnorozwojowy charakter i nieproporcjonalne gainy w porównaniu do innych ras - gdybym wiedział, że to jest aż tak przegięte, to sam bym modlił, jednak liczyłem, że w końcu ktoś to ogarnął.
Patrząc na to, że jako wilk dostaję majestatyczne 0.5-1.5% wszystkich statystyk + hp i wytrzymałość z wycia, wampir nie dostaje nic poza eną i hp, czart ma AP, a wogul - nie mam pojęcia, proponowałbym bardziej system podobny do szkoły bitewnej:
1. Wybieramy statystykę, o którą chcemy się modlić (BORZU GDYBYM BYŁ MĄDRZEJSZY)
2. Klikamy
3. Mamy podobne gainy jak teraz albo nawet trochę mniejsze - usunięcie kosztu w złocie i uzależnienie tego np. od statusu, poziomu świątyni, czegokolwiek - byle nie było sytuacji, w której serio za 25 eny dostajemy 2-3 levele w AP rozłożonych po wszystkich statach.
4. Enjoy
Może trochę chaotycznie i bez składu, właśnie zaczynam pić kawę.
tl;dr: w obecnej wersji świątynia nigdy nie będzie zbalansowana i tylko potęguje snowballowanie, tworząc jeszcze większą przepaść między graczami dobrymi a lepszymi. Gracze bez klanów nie mają szans.
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:55
- ID: 63
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
400 modlitw za 20 eny i 300k (koszt ustalony przez system nie gracza)
44HP
1.39 siły
3,1 wytrzymki
2.91 zwinności
2.5 szybkości
2.6 inteligencji
5 charyzmy
0.05 max eny
3 diamenty
Jeżeli chodzi o zwiększone AP jakoś średnio jest to odczuwalne. Nawet 100 diamentów przy awansach po kolei dało 4, 5, 4 AP xD
W erze testowej realne większe AP dawało dopiero około 400 diaxów, no to w tedy nawet po 8 AP potrafiło wskoczyć.
Max ena za AP- Serio? 0.1 max eny za 1 AP. Mnie AP jest potrzebne do statystyk nie do max eny
Zresztą kto się innym rasom broni modlić? Jest przecież świątynia ogólnodostępna
Twe prośby zostają wysłuchane - otrzymujesz od bogów 2.4 siły! z świątyni ogólnodostępnej, ponownie zaznaczam dla wszystkich ras, a dla czarta wręcz obowiązkowa miejscówka.
Reagis, a można zrobić tak aby dla rzemka nic nie zmieniać xD Skąd ja wezmę diamenty aby wkuwać w przedmioty na początku jak nie z świątyni? Rzemek jest pokrzywdzony w każdej rasie chyba Popsujecie za mocno świątynie, to w starych sandałach latać będziecie
Fakt faktem takie osiągi ze świątyni (dziennie) powinny być koło 100 lvl, a nie 50 lub w połowie ery... o dobre zyski ze świątyni obliczać dodatkowo na podstawie dnia trwania ery im dalej tym większe zyski, albo dodać otrzymywanie także minerałów co zmniejszy częstotliwość otrzymywanych statystyk. No i HP obciąć o połowę. No i można coś zrobić z tą max eną bo 0.05 to nie jest powalające.
44HP
1.39 siły
3,1 wytrzymki
2.91 zwinności
2.5 szybkości
2.6 inteligencji
5 charyzmy
0.05 max eny
3 diamenty
Jeżeli chodzi o zwiększone AP jakoś średnio jest to odczuwalne. Nawet 100 diamentów przy awansach po kolei dało 4, 5, 4 AP xD
W erze testowej realne większe AP dawało dopiero około 400 diaxów, no to w tedy nawet po 8 AP potrafiło wskoczyć.
Max ena za AP- Serio? 0.1 max eny za 1 AP. Mnie AP jest potrzebne do statystyk nie do max eny
Zresztą kto się innym rasom broni modlić? Jest przecież świątynia ogólnodostępna
Twe prośby zostają wysłuchane - otrzymujesz od bogów 2.4 siły! z świątyni ogólnodostępnej, ponownie zaznaczam dla wszystkich ras, a dla czarta wręcz obowiązkowa miejscówka.
Reagis, a można zrobić tak aby dla rzemka nic nie zmieniać xD Skąd ja wezmę diamenty aby wkuwać w przedmioty na początku jak nie z świątyni? Rzemek jest pokrzywdzony w każdej rasie chyba Popsujecie za mocno świątynie, to w starych sandałach latać będziecie
Fakt faktem takie osiągi ze świątyni (dziennie) powinny być koło 100 lvl, a nie 50 lub w połowie ery... o dobre zyski ze świątyni obliczać dodatkowo na podstawie dnia trwania ery im dalej tym większe zyski, albo dodać otrzymywanie także minerałów co zmniejszy częstotliwość otrzymywanych statystyk. No i HP obciąć o połowę. No i można coś zrobić z tą max eną bo 0.05 to nie jest powalające.
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Byłem dzisiaj.Elmek, Patron Samobójców pisze:400 modlitw za 20 eny i 300k (koszt ustalony przez system nie gracza)
44HP
1.39 siły
3,1 wytrzymki
2.91 zwinności
2.5 szybkości
2.6 inteligencji
5 charyzmy
0.05 max eny
3 diamenty
...
Zresztą kto się innym rasom broni modlić? Jest przecież świątynia ogólnodostępna
Twe prośby zostają wysłuchane - otrzymujesz od bogów 2.4 siły! z świątyni ogólnodostępnej, ponownie zaznaczam dla wszystkich ras, a dla czarta wręcz obowiązkowa miejscówka.
15 eny, -10k statusu, 0.3 szybkości.
Pozostawię bez komentarza.
-
- Archanioł
- Posty: 100
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 12:35
- ID: 3362
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Drogi Elemku - z jednej strony mało odczuwalne, z drugiej natomiast Reg wrzucił ostatnio na chatkę informację o wbiciu 3 poziomów i uzyskaniu za nie 22 AP, a chwilę później Samael dodał awans za 8 ap (na 40 poziomów w bieżącej erze awans za 5 ap miałem 5-6 razy).
Plus, co warto zauważyć diamenty są jedna z determinant w walkach gildii, a ustaliliśmy już, że świątynia jest kolektywnym kosztem i kolektywnym zyskiem. Jednak uczciwie podkreślam, diamenty powinny w świątyni zostać ale być bardziej unikatowymi.
Podejmowanie dyskusji o zyskach ze świątyni pomijając aspekty zwiększonego AP na człowieku może prowadzić do błędnych wniosków, gdyż, tak jak wcześniej zauważyliśmy, AP ma na celu balansowanie "narzuconych" zalet innych ras, stąd ten temat po prostu się przewija.
Podkreślam: w przypadku innych mam coś za coś, w przypadku człowieka - częściej więcej, aby coś za coś zrekompensować - zgodnie z własnymi preferencjami.
Podsumowując wskazane przez was wyniki, zauważamy:
W 31 dniu ery (od 16-18 dnia ery) postacie zyskują 1-2 AP na Statystykach (każej z osobna) oraz 2-3 w HP i MP dziennie. Dodatkowo energię (którą powinny) oraz diamenty (także).
Światynia ma najlepszy stosunek otrzymanego AP na punkt energii (oferuje największe zyski, przy najniższych kosztach).
Ilość otrzymywanych statystyk zwiększa się z poziomem gracza dosyć szybko (więcej modłów) oraz rozbudową przybytku.
W związku z powyższym, jak Reg trafnie zauważył, dysproporcja pomiędzy lokacjami będzie się zwiększała, stanowiąc pewien problem na etapie np. baszt, a na obecnym pozwala sprawniej balansować postać (np. wymagana siła pod konkretny sprzęt, inta pod konkretny czar, czy pozostałe statystyki wspierające).
Propozycje:
1. Zachowanie obecnego modelu z modyfikacjami (bardziej rozwojowy):
1.1. Podnieść koszt korzystania ze świątyni do 0.075
1.2. Utworzyć obowiązkowe kierunkowe modlenie, tj. modlenie pod konkretne statystyki (w takiej sytuacji np. zysk ze wspomnianej statystyki powinien zostać zwiększonyn np. o 15%, a zyski z pozostałych statystyk zmniejszone o 25%, wyłączając HP/MP) - procenty są przykładowe, prezentują ideę (zysk skonkretyzowany trochę do góry, cała reszta, trochę bardziej w dół)
1.3. Obniżenie na twardo zysków z HP/MP, bez możliwości wyboru ich jako statystykę kierunkową w modłach (tu: naprawa buga powiazanego z maną, o któym wspominał Drag)
1.4. Obniżenie (ale zachowanie) niezależnej szansy na uzyskanie diamentu (czy diamenty nie powinny być luksusem?)
1.5. Obniżenie kosztów korzystania ze świątyni dla wszystkich ras w złocie (30%) przy zachowaniu wzrostu kosztów uzależnionych od poziomu. Powiązanie kosztów korzystania ze świątyni kapłana/paladyna prowadzącego z poziomem (jak dla wszystkich klas gościnnych), za cenę 50% kosztów innych klas.
Adresowane problemy: Obniżenie AP/Enę, oddanie w ręce graczy możliwości balansowania postaci przy pozostawionym poczuciu progresji i kolektywnym wysiłku
2. Powrót do starego modelu z modyfikacjami (wsteczny):
2.1. usunięcie poziomów swiątyni oraz jej rozbudowy, określenie stałych kosztów i przychodów na podstawie pewnego benchmarka (np. poziom 50 świątyni)
2.2. zarządzanie potencjalnymi zyskami ze świątyni jedynie na podstawie dziennego limitu modłów (lub potencjalnie dołożenie dodatkowych modyfikatorów, np. status czy dodatkowa ofiara, jak w kowalstwie z diamentami dla polepszenia efektów modlitw)
2.3. dostosowanie dziennego limitu modłów pod kątem potencjalnych zysków wzgledem pozostałych ras
2.4. zastosowanie obowiazkowego elementu kierunkowego modlenia
2.5. podniesienie kosztów w energii, obniżenie w złocie, zmiana opłat dla kapłana
Adresowane problemy: Obniżenie AP/Enę, oddanie w ręce graczy możliwości balansowania postaci w większym stopniu (świątynia ciągle jest ogólnorozwojowa, ciągle wspiera wszystkie statystyki ale z uwagi na obnizenie ogólnego przychodu - bardziej wspiera to, na czym graczom zależy), wyrzucenie z modelu balansu zmiennej powiazanej z poziomami przybytku, uproszczenie wzoru
Pozdrawiam!
Plus, co warto zauważyć diamenty są jedna z determinant w walkach gildii, a ustaliliśmy już, że świątynia jest kolektywnym kosztem i kolektywnym zyskiem. Jednak uczciwie podkreślam, diamenty powinny w świątyni zostać ale być bardziej unikatowymi.
Podejmowanie dyskusji o zyskach ze świątyni pomijając aspekty zwiększonego AP na człowieku może prowadzić do błędnych wniosków, gdyż, tak jak wcześniej zauważyliśmy, AP ma na celu balansowanie "narzuconych" zalet innych ras, stąd ten temat po prostu się przewija.
Podkreślam: w przypadku innych mam coś za coś, w przypadku człowieka - częściej więcej, aby coś za coś zrekompensować - zgodnie z własnymi preferencjami.
Podsumowując wskazane przez was wyniki, zauważamy:
W 31 dniu ery (od 16-18 dnia ery) postacie zyskują 1-2 AP na Statystykach (każej z osobna) oraz 2-3 w HP i MP dziennie. Dodatkowo energię (którą powinny) oraz diamenty (także).
Światynia ma najlepszy stosunek otrzymanego AP na punkt energii (oferuje największe zyski, przy najniższych kosztach).
Ilość otrzymywanych statystyk zwiększa się z poziomem gracza dosyć szybko (więcej modłów) oraz rozbudową przybytku.
W związku z powyższym, jak Reg trafnie zauważył, dysproporcja pomiędzy lokacjami będzie się zwiększała, stanowiąc pewien problem na etapie np. baszt, a na obecnym pozwala sprawniej balansować postać (np. wymagana siła pod konkretny sprzęt, inta pod konkretny czar, czy pozostałe statystyki wspierające).
Propozycje:
1. Zachowanie obecnego modelu z modyfikacjami (bardziej rozwojowy):
1.1. Podnieść koszt korzystania ze świątyni do 0.075
1.2. Utworzyć obowiązkowe kierunkowe modlenie, tj. modlenie pod konkretne statystyki (w takiej sytuacji np. zysk ze wspomnianej statystyki powinien zostać zwiększonyn np. o 15%, a zyski z pozostałych statystyk zmniejszone o 25%, wyłączając HP/MP) - procenty są przykładowe, prezentują ideę (zysk skonkretyzowany trochę do góry, cała reszta, trochę bardziej w dół)
1.3. Obniżenie na twardo zysków z HP/MP, bez możliwości wyboru ich jako statystykę kierunkową w modłach (tu: naprawa buga powiazanego z maną, o któym wspominał Drag)
1.4. Obniżenie (ale zachowanie) niezależnej szansy na uzyskanie diamentu (czy diamenty nie powinny być luksusem?)
1.5. Obniżenie kosztów korzystania ze świątyni dla wszystkich ras w złocie (30%) przy zachowaniu wzrostu kosztów uzależnionych od poziomu. Powiązanie kosztów korzystania ze świątyni kapłana/paladyna prowadzącego z poziomem (jak dla wszystkich klas gościnnych), za cenę 50% kosztów innych klas.
Adresowane problemy: Obniżenie AP/Enę, oddanie w ręce graczy możliwości balansowania postaci przy pozostawionym poczuciu progresji i kolektywnym wysiłku
2. Powrót do starego modelu z modyfikacjami (wsteczny):
2.1. usunięcie poziomów swiątyni oraz jej rozbudowy, określenie stałych kosztów i przychodów na podstawie pewnego benchmarka (np. poziom 50 świątyni)
2.2. zarządzanie potencjalnymi zyskami ze świątyni jedynie na podstawie dziennego limitu modłów (lub potencjalnie dołożenie dodatkowych modyfikatorów, np. status czy dodatkowa ofiara, jak w kowalstwie z diamentami dla polepszenia efektów modlitw)
2.3. dostosowanie dziennego limitu modłów pod kątem potencjalnych zysków wzgledem pozostałych ras
2.4. zastosowanie obowiazkowego elementu kierunkowego modlenia
2.5. podniesienie kosztów w energii, obniżenie w złocie, zmiana opłat dla kapłana
Adresowane problemy: Obniżenie AP/Enę, oddanie w ręce graczy możliwości balansowania postaci w większym stopniu (świątynia ciągle jest ogólnorozwojowa, ciągle wspiera wszystkie statystyki ale z uwagi na obnizenie ogólnego przychodu - bardziej wspiera to, na czym graczom zależy), wyrzucenie z modelu balansu zmiennej powiazanej z poziomami przybytku, uproszczenie wzoru
Pozdrawiam!