Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Balans rasowy
PostNapisane: 12 sie 2019, o 16:39 
Offline

Dołączył(a): 17 lut 2019, o 12:35
Posty: 44
ID: 3362
Rasa: Czart
Profesja: Rzemieślnik
Czesc,

Chciałbym tylko pogratulować moderacji i wszystkim zaangażowanym w testy bardzo dobrych kroków poczynionych w celu balansu ras.


Poprawcie mnie proszę, jeżeli się mylę, ale tak zmiany w obszarze człowieka, wogula jak i wampira czy czarta były sensowne, adresując podnoszone problemy.


Co do uwag, czy spostrzeżeń - poprawcie mnie jedynie, jeżeli się mylę:
- wydaje mi się, że wzrost hp na wampirze jest ciut za wysoki, widełki potrafią czasem (rzadko) podwoić włożoną energię - boję się, że im dalej, te wartości będą szaleć coraz mocniej

- mechanizm pozyskiwania energii przez czarta jest... za dobry :D Troszkę. Wydaje mi się, że rolle eny za alethite są zbyt częste i bez globalnego limitu, pozwalając przy odrobinie szczęścia wyciągnąć pod 1 max eny dziennie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 16:59 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:34
Posty: 71
ID: 772
Rasa: Wilkołak
Profesja: Wojownik
U czarta widzę mega mocny start, chyba nawet za mocny patrząc na to co robią czarty z max eną lub maną :D
Kiedy walczący ma już prawie limit to u nich są to 2-3 eliksiry many ^^ + dary za najmniej wartościową walutą jaka obecnie istnieje :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2019, o 19:45 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Chciałbym też poruszyć inny temat - magiczna tarcza. W czasie przygotowań do tej ery nastąpił rework większości czarów, jednak było to przed wprowadzeniem nowych opcji w taktyce walki.
Wcześniej magiczna tarcza była tylko miłym dodatkiem, ponieważ nie dało się jej rzucać w pożądany sposób (chyba że była połączona w zaklęciu z leczeniem). Teraz natomiast, przy odpowiednim ustawieniu taktyki może być rzucana z dużo większym stopniem kontroli. Problem w tym, że wiele czarów które posiadają tarczę, ma niewysokie wymagania many, ponieważ w momencie ich tworzenia nie było dobrego sposobu na wykorzystanie pełnego ich potencjału. Stąd w arsenale klas magicznych wzięły się zaklęcia, które dają nawet do 10 razy więcej tarczy niż zużywają many, co moim zdaniem jest niesprawiedliwe względem innych klas (z tego powodu przycięte zostało magiczne leczenie na tę erę).

W połączeniu z naszyjnikiem i ogromnymi ilościami many z czarta, umożliwia to przechodzenie całych walk z minimalnym kosztem w eliksirach.

Opinie? Propozycje? Moim zdaniem zaklęcia z tarcza nie powinny mieć stosunku tarcza/mana większego niż 3.

Natomiast co do czarta, to nie ukrywam ze nie jestem fanem jego mechaniki, ponieważ opiera się ona głównie na wydawaniu surowców, których ilość zależy głównie od liczby posiadanych kolegów w gildii. Sprawia to jednoczesnie, że cięzko mówić o balansowaniu takiej mechaniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2019, o 20:23 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:49
Posty: 23
ID: 1805
Rasa: Wampir
Profesja: Druid
Jedyna era kiedy mag może konkurować w walce, trzeba zmerfić. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2019, o 20:24 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Dokładnie, jestem uwzięty na czarodziejów.

Kapłan i drut też maja tarczę i też jest OP.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2019, o 20:34 
Offline

Dołączył(a): 17 lut 2019, o 12:35
Posty: 44
ID: 3362
Rasa: Czart
Profesja: Rzemieślnik
Cóż, z mojej strony w temacie ras nie ukrywam, iż czart i wampir w tej erze wyglądają naprawdę dobrze :)

W przypadku czarta przepalanie horrendalnych stosów złota daje ponadprzeciętne zyski, czego efektem jest bardzo wysoki przyrost hp/mp - oraz w konsekwencji AP przez dary (o ile się nie myle znacznie poprawiono ratio AP/ujemnego statusu względem zeszłej ery).

Czart, z uwagi na elastyczność rozdawania AP powinien wspomnianego AP uzyskiwać mniej, niż inne rasy na zbliżonym poziomie w obecnej formie. Wartym rozważenia byłby także zwiększony koszt w energii poświęcenia w celu uzyskania ujemnego statusu - bądź odmieniona mechanika (coś a'la Świątynia w Danaris) - gdzie poświęcając jedynie energię, ale w większych ilościach, uzyskać można ujemny status (lub max ene - za alethite, jak zostajemy przy obecnej mechanice), i przedstawić to jako główny roll zysków.
Inflow hp/mp mógłby być z AP pozostawionego na zbliżonym poziomie.

W temacie wampira - ciagle uważam, ze zysk hp uzyskiwany z misy jest zbyt wysoki, dając kosmiczny boost (rywalizują z nim jedynie inne wampiry oraz przepalajacy miliony czarci przedstawiciele). Przy tej mechanice, wilk wygląda bardzo blado.

W temacie magicznej tarczy.

Wydaje mi się, że właśnie przez nią czarodzieje są najmocniejszą klasą magiczną, a i druidzi tak sprawnie radzą sobie z nowymi lokacjami. Z jednej strony można przemyśleć wzrost kosztów many (który powinien być na poziomie co najmniej takim jak leczenie), z drugiej najbardziej oczywistymi nerfami wydają się:
- wzrost PR na czary (tak, aby spamowanie raz na turę rzeczywiście bolało, nie będąc dodatkowym buforem) tego typu

- dodanie pozostałych efektow do magicznych tarcz, które utrudniają (tj. niższych protow, mniejszej redukcji, jakiegoś magicznego pancerza) - celem nadpisania efektow zaklec obronnych z początku.

U czarodzieja problem z magiczna tarcza polega na tym, ze wszystko pięknie się uzupelnia - efekty się nie zastepuja w sposób bolesny. Kapłan pod tym względem ma najbardziej pod górkę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2019, o 20:40 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Ehh, najchętniej bym wykomentował czarta z kodu, ale chyba Orgowi byłoby przykro. :D

Jesli chodzi o HP, to faktycznie wampir ma bardzo mocne. Wogul może z nim konkurować pod względem HP/energia, ale nie HP/dzień. Myśle, że dodatkowe przyciecie byłoby na miesjcu (albo ograniczenie mis do 1 lub 2 dziennie?).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2019, o 20:50 
Offline

Dołączył(a): 17 lut 2019, o 12:35
Posty: 44
ID: 3362
Rasa: Czart
Profesja: Rzemieślnik
Czart idealnie komponuję się w lukę imperialną, jest wspaniałą rasą, do której trzeba po prostu jakoś podejść :d

Koncepcyjnie widzę go oczyma wyobraźni jako rasa z wyborem opartym na profesji (tj. dostajesz AP, a nie staty) - bo czegoś takiego nie ma nikt inny. Ale coś trzeba zrobić z tym hp/mp z poświęceń, bo jak chłopaki wyciągają po 400/600 dziennie to lekka przesada. ;)

Dlatego proponowałem mechanikę opartą w prosty sposób na energii - przepalasz energię - masz szansę na jakiś zysk hp/mp (znacznie mniejszy), i tracisz status. W zamian za to, przepalając dodatkową energię, dostajesz AP, którym zarządzasz jak dusza zapragnie (w tym, pakujesz w hp/mp jeżeli potrzebujesz). Unikatowo na tle innych ras, i czart ma ku temu potencjał :)

Wamp obecnie dociągnie 200 hp za ~~ 100 eny. Ratio na rollu co prawda jest duże (możesz dostać 40, 50 a możesz i 80), ale ciagle to wynik zatrważający. Do tego dochodzą staty (które były strzałem w dziesiątkę).
Osobiście zmniejszyłbym rozrzut i obciął hp o jakies 20% (oraz trochę zmniejszył koszt eny) - albo pójść w drugą stronę, dać 1 misę dziennie, podnieść zyski o ~~20% i podnieść koszt jej użycia o 25%. Też wyjdzie sensownie.

I jak przy tym jesteśmy, poszedłbym w tym samym kierunku z wyciem, które obecnie bardzo mocno odstaje. Przemyślałbym także usprawnienie mechanik poswiecenia, gdyż mityczny rozrzut 0.5-1.5 jest dosyć duży (i nic nie znaczący na początku rozgrywki)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2019, o 21:08 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Czyli przykładowo: cofamy możliwość składania athelite w ofierze, ofiary kosztuja teraz znaczącą ilość energii (ale już nie złota? czy złoto powinno zostac i mieć umiarkowany wpływ na zyski?) i może sie trafić HP, MP, max ena, podwójny -status. Redukcja liczby AP z darów względem -statusu.

Coś takiego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sie 2019, o 09:09 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2016, o 17:49
Posty: 23
ID: 1805
Rasa: Wampir
Profesja: Druid
Zwiększcie jeszcze bardziej koszt czarów, to wtedy nie będzie dało się w ogóle tym grać, biorąc pod uwagę jednoczesny nerf czarta.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL