Enigmatyczna umiejętność złodziejstwa - coś nie pyka

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Cirianna
 

Posty: 56
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 406
Rasa: Cz³owiek

Enigmatyczna umiejętność złodziejstwa - coś nie pyka

Post autor: Cirianna »

Hej,

Nie wiem jaki jest wzór na umiejętność złodziejstwa, ale wydaje mi się troszkę... zagmatwany i uniemożliwiający nabijanie jej tak jak np. wbb, warzenia czy kucia.

Zdarzało się, że ten sam sklep rabowany był przez dwie osoby w odstępie 10 minut i jedna dostawała 36 umki, druga 183. Sprawdzałam okradanie o różnych porach dnia i podczas różnych stanów pogodowych, z większą/mniejszą ilością zwinności i szybkości i niestety nie udało mi się ustalić nic konkretnego.

Skoro już złodziej jest osobną profesją, to może powinna istnieć możliwość rozwijania tej postaci na zasadzie "nauki" - przewidywania zmiennych, które mają wpływ na umkę. Teraz jest to bardzo losowe i odnoszę wrażenie, że jedyne na co mamy wpływ to wybór: osoby/skarbca/prowincji/gildii/sklepu. Z moich doświadczeń w tej erze wynika, że obecnie najbardziej opłaca się okradać na targowisku. Dzisiaj na przykład sprawdziłam, że umka nie jest zależna od ilości złota znajdującego się w sklepie, co mogłoby się wydawać logiczne. Okazuje się, że podobno powodzenie w tym przypadku zależy w największym stopniu od poziomu sklepu i szczęścia złodzieja...

Problem nabijania szczęścia był już poruszany na forum w innych wątkach - padły propozycje wprowadzenia zwiększenia ilości eventów dających szczęście w lokacjach lub możliwości kupienia punktów szczęścia w kasynie/za surowce, do czego się przychylam. Szczęście trudno jest trzymać na wysokim poziomie, gdy gra się postacią walczącą (wydaje mi się, że spada podczas walk z potworami). Przez to złodziejstwo zdaje się trudniejszą umiejętnością niż wbb, czaro czy śpiew, które zależą m.in. od trwania tury, czy kucia i warzenia, które zależą od poziomu trudności danej rzeczy i których wartość liczbową znamy. W przypadku szczęścia nie wiemy ile de facto go mamy, możemy posiłkować się jedynie opisami w widoku statystyk lub ilością cyferek jak już trafimy do HS.

Co więcej, od 19.12 codziennie podnoszę swój poziom szczęścia eliksirami, przez kilka dni w ogóle nie obniżałam go expieniem, poziom sklepu/zabezpieczeń nie zmniejszał się (pierwszy sklep na liście) a umki wcale nie wpadało z dnia na dzień więcej... Mało tego, jak widać poniżej (dane z ostatnich kilku dni), nie zawsze udawało się okraść xD

20.12 379.29
21.12 202.14
22.12 nie udało się okraść sklepu
24.12 154.21
25.12 409.42
26.12 nie udało się okraść sklepu
27.12 217.64
28.12 455.86
29.12 58.91 (5 w HS w szczęściu)


Reasumując, proponuję poprawienie wzoru na tę umkę.

Pzdr,
Ciri
Sylas
 

Posty: 12
Rejestracja: 26 lip 2019, o 11:13
ID: 2671
Rasa: Cz³owiek

Re: Enigmatyczna umiejętność złodziejstwa - coś

Post autor: Sylas »

U mnie z dziś przy próbach obrabowania skarbca:

1. próba:
(...)
Pospiesznie zgarniasz stosik złota - całe 42918 sztuk i niepostrzeżenie się oddalasz!

Zyskujesz 4.17 umiejętności złodziejstwa oraz 3200 doświadczenia!

2. próba strata HP
3. próba HP i złoto do 0
4. próba
"Tracisz 317 punktów zdrowia."
5. próba
"Pospiesznie zgarniasz stosik złota - całe 42918 sztuk i niepostrzeżenie się oddalasz!

Zyskujesz 2.42 umiejętności złodziejstwa oraz 1450 doświadczenia!"

Szczęście postaci na poziomie wysokim i do tego prawie 5000 skilla. Jak dla mnie umiejętność która nie ma totalnie znaczenia, praktycznie nie wykorzystuję jej, powiedziałbym że jest mi przy obecnym stanie zbędna.
ODPOWIEDZ