Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium
Moderator: Aniołowie
-
- Bóg
- Posty: 992
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium
W chatce oraz w posłańcach wielokrotnie już mi się zdarzało poruszać problem hermetyczności gry - bardzo trudno do niej wejść nowym graczom spoza istniejącej społeczności.
Pomijając kwestie czysto mechaniczne (jak złożoność systemu walki, różne zależności mechaniczne i tzw. sposoby "optymalizacji" gry) pozostaje kwestia właśnie gildii oraz handlu - obrotu towarów wyłącznie wewnątrz struktur gildyjnych.
W pierwszej kolejności dotyczy to uzbrojenia - każda gildia obecnie ma w zbrojowni zebrany zestaw najciekawszych i najlepszych przedmiotów, którym gracze się wymieniają - jeden bierze i idzie expić, potem oddaje dla innych itd. Niby system fajny, ale właśnie tworzący hermetyczną grupę, w której gildie mają swoich kowali kujących wyłącznie na użytek wewnętrzny wyśrubowany sprzęt.
Pojawiła się propozycja wyłączenia tej możliwości z gry - usunięcia punktów składowych w gildiach.
Gildie pozostałyby jak dotychczas źródłem dodatkowej energii z kwater, ale bez możliwości składowania i przekazywania w nich ekwipunku, mikstur, czy ziół.
Z jednej strony - jestem pewien, że wielu z Was ten pomysł się nie spodoba, bo mocno utrudnia współpracę pomiędzy graczami.
Z drugiej - jeśli ta zamkniętość społeczności zniechęca pojawiających się czasem nowych graczy, to czy nie warto byłoby spróbować ją ograniczyć?
Powiecie zaraz, że to przerzuci ciężar przekazywania uzbrojenia na rzemków - owszem, tak by było. Zatem w związku z tym należałoby też ograniczyć możliwość wystawiania ofert prywatnych na Targowisku. Pójście w kierunku większej otwartości rynku z większym naciskiem na indywidualne zarządzanie i gromadzenie ekwipunku, niż grupowe.
Proszę Was zatem, byście się wypowiedzieli - co sądzicie o powyższej propozycji. Zarówno pod kątem własnej gry, jak i z perspektywy braku nowych graczy...
Pomijając kwestie czysto mechaniczne (jak złożoność systemu walki, różne zależności mechaniczne i tzw. sposoby "optymalizacji" gry) pozostaje kwestia właśnie gildii oraz handlu - obrotu towarów wyłącznie wewnątrz struktur gildyjnych.
W pierwszej kolejności dotyczy to uzbrojenia - każda gildia obecnie ma w zbrojowni zebrany zestaw najciekawszych i najlepszych przedmiotów, którym gracze się wymieniają - jeden bierze i idzie expić, potem oddaje dla innych itd. Niby system fajny, ale właśnie tworzący hermetyczną grupę, w której gildie mają swoich kowali kujących wyłącznie na użytek wewnętrzny wyśrubowany sprzęt.
Pojawiła się propozycja wyłączenia tej możliwości z gry - usunięcia punktów składowych w gildiach.
Gildie pozostałyby jak dotychczas źródłem dodatkowej energii z kwater, ale bez możliwości składowania i przekazywania w nich ekwipunku, mikstur, czy ziół.
Z jednej strony - jestem pewien, że wielu z Was ten pomysł się nie spodoba, bo mocno utrudnia współpracę pomiędzy graczami.
Z drugiej - jeśli ta zamkniętość społeczności zniechęca pojawiających się czasem nowych graczy, to czy nie warto byłoby spróbować ją ograniczyć?
Powiecie zaraz, że to przerzuci ciężar przekazywania uzbrojenia na rzemków - owszem, tak by było. Zatem w związku z tym należałoby też ograniczyć możliwość wystawiania ofert prywatnych na Targowisku. Pójście w kierunku większej otwartości rynku z większym naciskiem na indywidualne zarządzanie i gromadzenie ekwipunku, niż grupowe.
Proszę Was zatem, byście się wypowiedzieli - co sądzicie o powyższej propozycji. Zarówno pod kątem własnej gry, jak i z perspektywy braku nowych graczy...
E M P I R E W I L L R I S E !...
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 13 lis 2018, o 12:25
- ID: 2367
- Rasa: Cz³owiek
Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium
Excusez moi? Gra ma wysokie bariery wejścia przez kiepskie przestarzałe mechaniki i lokacje, oraz politykę security by obscurity zastosowaną zupełnie nie tam gdzie należy. Społeczność jest i była jedynym sensownym źródłem informacji o tym, jak w ogóle budować postać.
Oslo jak uniemożliwisz przekazywanie uzbrojenia przez gildię to jedynie zmusisz ludzi do dokładnie takiej samej polityki handlu z wykorzystaniem jedynie milion mniej wygodnych mechanizmów. Sry, tak działa wolny rynek, że jak się ma możliwość, to się uprawia protekcjonizm. Nie wiem w jaki niby to miałoby działać? Otwarcie runku przez jego zamknięcie? XD Jedyny rzeczywisty mechanizm do tego jaki znam, to odpowiednio skonstruowany system podatkowy
W grę taką jak imp można by sobie pograć singlowo, gdyby nie wymuszone ograniczenia klasowe w craftingu, o czym do znudzenia gadam od czasu RI. Oczywiście mniej wydajnie, ale od tego, by być wydajnymi, są specjalizowane role. Otwórzcie CAŁY krafting, na WSZYSTKIE profesje i skonstruujcie go tak, żeby jednoczesne krafcenie niezbędnych elków i uzbro nie niszczyło całkowicie buildu pod walkę.
Oslo jak uniemożliwisz przekazywanie uzbrojenia przez gildię to jedynie zmusisz ludzi do dokładnie takiej samej polityki handlu z wykorzystaniem jedynie milion mniej wygodnych mechanizmów. Sry, tak działa wolny rynek, że jak się ma możliwość, to się uprawia protekcjonizm. Nie wiem w jaki niby to miałoby działać? Otwarcie runku przez jego zamknięcie? XD Jedyny rzeczywisty mechanizm do tego jaki znam, to odpowiednio skonstruowany system podatkowy
W grę taką jak imp można by sobie pograć singlowo, gdyby nie wymuszone ograniczenia klasowe w craftingu, o czym do znudzenia gadam od czasu RI. Oczywiście mniej wydajnie, ale od tego, by być wydajnymi, są specjalizowane role. Otwórzcie CAŁY krafting, na WSZYSTKIE profesje i skonstruujcie go tak, żeby jednoczesne krafcenie niezbędnych elków i uzbro nie niszczyło całkowicie buildu pod walkę.
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium
ZRÓBMY KOMUNIZM, USUŃMY RZEMIEŚLNIKÓW I DRUIDÓW, TYLKO PEWEKS Z ELKAMI XDDDDDDDDD
Nie słuchaj dziwnych pomysłów dziwnych ludzi Orge.
Nie słuchaj dziwnych pomysłów dziwnych ludzi Orge.
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 406
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Druid
Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium
Nie sądzę, by gildie były tu problemem.
Dokładnie. Już nawet mojej ulubionej Wiki impa nie ma :<
Społeczność jest i była jedynym sensownym źródłem informacji o tym, jak w ogóle budować postać.
Dokładnie. Już nawet mojej ulubionej Wiki impa nie ma :<
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 18 cze 2019, o 12:28
- ID: 2132
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium
Ja się tu zarejestrowałem to mi brakowało i nadal brakuje rynku gdzie można wystawić regenty surowce zwoje i tak dalej. A tak trzeba biegać po sklepach często pustych.
Gildia to jedyne miejsce gdzie można coś przekazać w miarę wygodnie i szybko.
Ograniczenie przekrzywiania jakoś tego nie widzę jak by tu Jeszce dodał rynek do wystawiania towarów a nie ograniczania wymiany.
Gildia to jedyne miejsce gdzie można coś przekazać w miarę wygodnie i szybko.
Ograniczenie przekrzywiania jakoś tego nie widzę jak by tu Jeszce dodał rynek do wystawiania towarów a nie ograniczania wymiany.
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:55
- ID: 63
- Rasa: Cz³owiek
Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium
Hmmm a może by tak całkowicie skasować gildie. Tak wiecie całkiem całkiem.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
- ID: 702
- Rasa: Cz³owiek
Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium
No to i ja dorzucę coś od siebie.
To nie gildie są problemem. To mała ilość aktywnych graczy(spójrzcie w spis powszechny ilu mamy ludzi na cmentarzu zapomnienia).
Podstawową ideą gildii(nie tylko w impie) jest zrzeszanie większej liczby graczy w jednym miejscu i pełnienie funkcji socjalnej(głównie, ale są też dodatkowe "perki" jak chociażby wincyj energii, możliwość wymiany ekwipunku/surowców i takie tam). Przy obecnej liczbie aktywnych graczy to się mija z celem - jest nas za mało, żeby wykorzystać potencjał jaki daje system gildii i podstawowa ekonomia gry (podaż jest, popyt malutki).
Tu trzeba nowych graczy, ale i tu są problemy -
1) (to też zaleta) gra to absolutny oldschool, który o współczesnym user-friendly słyszał tylko plotki. Współczesny user-friendly czyli traktowaniu gracza jak autystycznego robota z porażeniem mózgowym, który ma tylko klikać.
2) Sporo pracy potrzeba, żeby zagłębić się w mechanikę gry
3) Brak liniowego rozwoju gry (zony mają często spory przestrzał mobków, więc lejesz smoka a tu nagle demon Cię onehituje i dobija...)
4) Większość ludzi szpera w sieci na komórkach. Imperium jest... problematyczne pod tym względem. Nie wiem na jakiej technologii stoi baza danych, ale może by apka na adroida?
5) Błędy popełnione na początku rozwoju postaci pokutujesz długo-długo-dłuuugo.
6) Brak rozwiązań interakcyjnych dla wielu graczy jednocześnie (rajdzik jakiś?)
Są też zalety.
1) Brak pay-to-win i paywall'i.
2) Oldschool
3) Świetny świat, dobrze opisany i bez kija w rzyci
4) Weterani, którzy zostali jednak budują ten klimat.
5) Rozbudowany system rozwoju postaci
6) Model ekonomiczny, jeden z lepiej zbudowanych w grach online (przynajmniej w tych setkach pozycji w które grałem.. huh, piwniczniak byłem... )
7) Gra budowana przez graczy dla graczy, bez drastycznej monetyzacji - IMO sam ten fakt daje grze notę 10098918238/10
A propos graczy, kiedyś CDA pisało artykuł o tekstowych grach online. Ze wszystkich pozycji zostaliśmy tylko... my Można by się do nich odezwać z tekstem "Halooo, żyjemy, napiszecie notkę na serwis www?". Można uderzyć do starych weteranów i wskrzesić zombie. Ciągle mam kontakt z kilkoma osobami, które poznałem przez impa eony temu.
Pytanie jednak, ile hitów na minutę udźwignie infrastruktura? Żeby się nie okazało, że ubijemy serwer nieintencjonalnym DDoSem.
Tyle pytań, tak mało odpowiedzi...
To nie gildie są problemem. To mała ilość aktywnych graczy(spójrzcie w spis powszechny ilu mamy ludzi na cmentarzu zapomnienia).
Podstawową ideą gildii(nie tylko w impie) jest zrzeszanie większej liczby graczy w jednym miejscu i pełnienie funkcji socjalnej(głównie, ale są też dodatkowe "perki" jak chociażby wincyj energii, możliwość wymiany ekwipunku/surowców i takie tam). Przy obecnej liczbie aktywnych graczy to się mija z celem - jest nas za mało, żeby wykorzystać potencjał jaki daje system gildii i podstawowa ekonomia gry (podaż jest, popyt malutki).
Tu trzeba nowych graczy, ale i tu są problemy -
1) (to też zaleta) gra to absolutny oldschool, który o współczesnym user-friendly słyszał tylko plotki. Współczesny user-friendly czyli traktowaniu gracza jak autystycznego robota z porażeniem mózgowym, który ma tylko klikać.
2) Sporo pracy potrzeba, żeby zagłębić się w mechanikę gry
3) Brak liniowego rozwoju gry (zony mają często spory przestrzał mobków, więc lejesz smoka a tu nagle demon Cię onehituje i dobija...)
4) Większość ludzi szpera w sieci na komórkach. Imperium jest... problematyczne pod tym względem. Nie wiem na jakiej technologii stoi baza danych, ale może by apka na adroida?
5) Błędy popełnione na początku rozwoju postaci pokutujesz długo-długo-dłuuugo.
6) Brak rozwiązań interakcyjnych dla wielu graczy jednocześnie (rajdzik jakiś?)
Są też zalety.
1) Brak pay-to-win i paywall'i.
2) Oldschool
3) Świetny świat, dobrze opisany i bez kija w rzyci
4) Weterani, którzy zostali jednak budują ten klimat.
5) Rozbudowany system rozwoju postaci
6) Model ekonomiczny, jeden z lepiej zbudowanych w grach online (przynajmniej w tych setkach pozycji w które grałem.. huh, piwniczniak byłem... )
7) Gra budowana przez graczy dla graczy, bez drastycznej monetyzacji - IMO sam ten fakt daje grze notę 10098918238/10
A propos graczy, kiedyś CDA pisało artykuł o tekstowych grach online. Ze wszystkich pozycji zostaliśmy tylko... my Można by się do nich odezwać z tekstem "Halooo, żyjemy, napiszecie notkę na serwis www?". Można uderzyć do starych weteranów i wskrzesić zombie. Ciągle mam kontakt z kilkoma osobami, które poznałem przez impa eony temu.
Pytanie jednak, ile hitów na minutę udźwignie infrastruktura? Żeby się nie okazało, że ubijemy serwer nieintencjonalnym DDoSem.
Tyle pytań, tak mało odpowiedzi...
-
- Archanioł
- Posty: 351
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 166
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Druid
Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium
Gildie to zło? Bynajmniej! Ostatnio wszedłem do gildii, z którą wcześniej nic mnie nie wiązało. Dzięki temu, że dobrze sobie radzę, mogę dobre eq załatwiane albo płacąc albo po znajomości, albo z wysokopoziomowych lokacji dzielić z całą gildią. Gildijna zbrojownia umożliwia grę większej liczbie osób. Bez zbrojowni w gildii najlepsze eq miałaby garstka osób liczona na palcach jednej ręki.
Gram bez szczególnego przywiązywania się do gildii. Bez przenoszenia relacji z gry na relacje z rzeczywistości. Jednak mimo tego mogę grać dobrze, mimo nie wypicia z nikim piwa jestem w stanie dogadać się z obecnymi rzemkami i zebrać potrzebne eq na trudne lokacje. Ba, podjąłem się przenoszenia dobrych praktyk z topowych gildii na nową gildię.
To nie gildie są problemem. Uważam, że gildie, ich przywódcy sami powinni się zainteresować nowymi graczami. Pomocny gracz więcej zdziała niż sto tutoriali.
Gram bez szczególnego przywiązywania się do gildii. Bez przenoszenia relacji z gry na relacje z rzeczywistości. Jednak mimo tego mogę grać dobrze, mimo nie wypicia z nikim piwa jestem w stanie dogadać się z obecnymi rzemkami i zebrać potrzebne eq na trudne lokacje. Ba, podjąłem się przenoszenia dobrych praktyk z topowych gildii na nową gildię.
To nie gildie są problemem. Uważam, że gildie, ich przywódcy sami powinni się zainteresować nowymi graczami. Pomocny gracz więcej zdziała niż sto tutoriali.
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium
Zgadzam się z prawie wszystkimi wypowiedziami.
Nasuwa mi się pomysł opcji "mentora" aczkolwiek nie mam pomysłu jak miałby funkcjonować.
Nasuwa mi się pomysł opcji "mentora" aczkolwiek nie mam pomysłu jak miałby funkcjonować.
-
- Archanioł
- Posty: 351
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 166
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Druid
Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium
Kontrpropozycja: w misjach tutorialowych dodać zadanie dołączenia lub stworzenia gildii. Wtedy nawet nie wiedząc, że do gry warto mieć gildię, ma się motywację do aplikowania.