Umagicznienia

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Arcurius, Szaleństwem Naznaczony
 

Posty: 71
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
ID: 890
Rasa: Cz³owiek

Umagicznienia

Post autor: Arcurius, Szaleństwem Naznaczony »

Od pewnego czasu rozmyślam nad tematem umagicznień, a raczej ich braku, w Impie. Od wielu osób słyszałem już, że profesjom magicznym się to nie bardzo opłaca, bo strata eny, bo zysk nie pewny, bo nie warto. Dodatkowo takich osób nie gra wiele, a sporo z nich jest w topowych gildiach, co niejako blokuje tę opcję dla osób spoza nich. Do tego dochodzi ryzyko, że dana klasa nie będzie przez nikogo obsadzona, jak w tej Erze paladyn, i część umagicznień w ogóle nie będzie osiągalna.

Z tego powodu wychodzę z pomysłem stworzenia NPC odpowiedzialnego za umagicznianie przedmiotów. Od razu zaznaczę, że nie postuluję całkowitego odebrania tej roli graczom, a raczej udostępnienie jej dla wszystkich grających, z tego też powodu sądzę, że taki zaklinacz powinien dawać bonusy mniejsze (o odpowiedni procent) od tych zapewnianych przez klasy magiczne. Jeżeli chodzi o kwestię ceny jest to temat to przedyskutowania, ze swojej strony proponuję diamenty, jako że jest ich w grze całkiem dużo (a od tej Ery niejako więcej przez pojawienie się kopalni w Daranis) i praktycznie każdy ma do nich jakiś dostęp. Kwestia jest taka, żeby z jednej strony nie było to banalne i dostępne co chwilę, a z drugiej za trudne i jednorazowe (bo jednak eq zmienia się całkiem często). Opcją do rozważenia jest również, czy ulepszenie to będzie losowe czy możliwe do wybrania (osobiście preferuję obie opcje, gdzie losowe umagicznienie będzie tańsze - np. 2 diamenty kontra 8 diamentów za konkretne).

Z dodatkowych pomysłów myślałem o możliwości jednorazowego umagicznienia podczas Jarmarku np. za złoto (zawsze jestem zwolennikiem nagradzania aktywnych graczy) lub jakieś formy powtarzalnych questów umożliwiających taką czynność.
Oprócz ułatwienia gry nowym/samotnym graczom pomysł ten ma również na celu wprowadzić konkurencję do uzbrojenia oferowanego przez rzemyków, jako że przedmioty legendarne można umagiczniać.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się pomysłami na ten temat!
Arcurius, Szaleństwem Naznaczony
 

Posty: 71
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
ID: 890
Rasa: Cz³owiek

Re: Umagicznienia

Post autor: Arcurius, Szaleństwem Naznaczony »

Osobnym pomysłem odnośnie tego tematu jest umożliwienie graczom umagicznienia za punkty pracy zamiast energii, być może to również zwiększyłoby ich dostępność.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Umagicznienia

Post autor: Strażnik »

Dla mnie pomysł bardzo dobry. Tylko chodzi o wykonanie. Wiadomo, ze świątynia od pewnego momentu jest op i może by tak opcje umagicznienia przypisać "czlowiekom" kosztem np. 150 pkt modlitw + opłata. Było by to losowe (!) Umagicznienie, co by sprawiło frajdę (albo frustrację) graczom. A świątynia sama w sobie dostała by wtedy nerfa. Można by moc umagicznienia przypisać np poprzez status, odpowiednio przeskalowany względem czaroznawstwa i bonus mniejszy niż byłaby w stanie osiągnąć to wyspecjalizowana profesja
Titanium, The Sin
Bóg
 

Posty: 200
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 51
Rasa: Cz³owiek

Re: Umagicznienia

Post autor: Titanium, The Sin »

Jako nekromenta czuję smutek, że nie mogę modlić :D
Ogólnie pomysł ok, ale jednak szedłbym w kierunku, żeby umagicznienia były opłacalne dla graczy, można by pomyśleć nad przebudową umagicznienia w całości.

Choćby rozszerzyć na paladyna (błogosłwieństwa, np. czasowe ulepszenie broni, czy broń błogosławiona zadaje dodatkowe obrażenia potworom i graczom o ujemnym statusie), nekro (przeklinanie broni, efekty do wymyślenia), druida (hm..).
World needs a professional, not a hero.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Umagicznienia

Post autor: Strażnik »

TIT, tu po części chodzi o to, by uniknąć sytuacji że brak danej profki w erze blokuje dane umagicznienie. Teraz np nie ma paladyna, więc już jest trochę kijowo. Kolejna kwestią jest ukłon dla niezrzeszonych, by mieli okazję korzystać z umagicznien. Tak więc zwiększenie wachlarza buffow na broń dalej rozkłada się tylko po gildyjnych na +
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Umagicznienia

Post autor: Strażnik »

Bardzo ciekawy pomysł, bo ciężko jest znaleźć kogos do umagicznianie poza gildia. Nie wspominając o tym ze jest bardzo malo Kapłanów/Paladynów
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Umagicznienia

Post autor: Strażnik »

No paladynów w tej erze jest na prawdę bardzo mało. A do mojej propozycji, którą wyżej napisałem można by dorzucić jakiegoś questa, który by dodatkowo odblokował możliwość dostępu człowiekowi do skrzydła w dzielnicy swietynnej do umagicznienia
Samael
 

Posty: 150
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
ID: 772
Rasa: Wampir
Profesja: Wojownik

Re: Umagicznienia

Post autor: Samael »

Do rasy bym tego nie przypisywał.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Umagicznienia

Post autor: Strażnik »

A dlaczego? Człowiek wg mnie pasuje. Za modlitwę nerfisz modlenie w świątyni, a losowe umagicznienie daje powiew świeżości. Po co lecieć na pałę i cisnąć grę, jak można się pobawić i mieć fun
Arcurius, Szaleństwem Naznaczony
 

Posty: 71
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
ID: 890
Rasa: Cz³owiek

Re: Umagicznienia

Post autor: Arcurius, Szaleństwem Naznaczony »

Pytanie czy ktokolwiek zrezygnuje z tylu modlitw dla, w dodatku, losowego ulepszenia.
Quest jak najbardziej wydaje mi się dobrą opcją w celu wprowadzenia do umagiczniania.
ODPOWIEDZ