Pomysły i propozycje zmian

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Hafgrim
Anioł
 

Posty: 143
Rejestracja: 30 paź 2020, o 23:43
ID: 2011
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Hafgrim »

Proponuje wprowadzić szklane fiolki do gry:

Natchnienie? Druid w kociołku pichci i sprzedaje swoje miksturki. No ok, ale w czym?

Mam pomysł by wprowadzić do gry fiolki na eliksiry. Były by one dostępne w chatce druida oraz w do znalezienia w lokacjach (bo jakiś niedobry barbarzyńca nie wyrzucił do kosza tylko na ziemię). Oczywiście trzeba by to dobrze rozegrać, by nie nałożyło się to z mniejszą szansą spotkania moba, przez kolejny warunek RNG.

Dalej. Każda profka, która ma możliwość warzenia na start by dostała np 500fiolek za free.

Po wypiciu eliksiry była by 60% szansa że fiolka zostaje w kieszeni i można by ja ponownie odsprzedać druidowi.

Eliksiry kupowane w miejskim też mają 60% szans, że po wypiciu zostanie fiolka w łapie

szkło nie zajmuje miejsca w plecaku. Cena buteleczki u druida skaluje się podobnie do wzrostu cen ziół

Po co? Pozbycie się inflacji złota w późniejszych etapach gry. Otwarcie rynku (liczę na to). Rozwój ekonomii. Wprowadzenie czegoś nowego
Eblistor, Wolność Dla Tybetu
 

Posty: 31
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:49
ID: 1792
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Eblistor, Wolność Dla Tybetu »

Nie wiem, czy pomysł dobry, ale pierwsze co nasuwa się na myśl, to to, że zwiększanie zależności między różnymi klasami postaci musi iść w parze z rosnącą ilością graczy, bo kiedy jest jedna czy dwie osoby, które daną postacią grają, to uzależnienie od nich reszty graczy nie prowadzi na pewno do "lepszej" ekonomii w grze... w ogóle, zależności jest już teraz sporo, kto ma magicznych znajomych, ulepsza uzbrojenie, gracze niezależni w tym temacie nie mają szans... główna bolączka, to brak graczy, a potem można sobie myśleć o ulepszaniu gry, bo jest dla kogo ulepszać.
Hafgrim
Anioł
 

Posty: 143
Rejestracja: 30 paź 2020, o 23:43
ID: 2011
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Hafgrim »

No tak, ale akurat taka zmiana spowoduje tylko i wyłącznie likwidację złota. Czarodzieje i Tobołek (jedyny walczący druid od 2 er) dostają za darmo fiolki dla tworzących. Walczący i tak się mocno wspierają miejskim i też te fiolki im się gromadzą, a możliwość znalezienia ich w lokacji robi boom. I teraz osoby grające solo są w stanie handlować z druidami solo (patrz Atarius - który bez gildii i tak ma zyski). To spowodowało by ruch na rynku.

Ta gra dla mnie czasem wygląda jak niedzielna wizyta w kościele... Przyjść - odbębnić i pójsć do domu
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 350
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

W tej erze jest 2 aktywnie grających druidów walczących.
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 350
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Psucie się ekwipunku - propozycje poprawek.

Ekwipunek psuje się o 1-5, a słyszałem, że nawet o 1-7 punktów stanu naraz. Do tego podczas walki nie sposób określić jak mocno eq ucierpiało. O ile to nie problem na tym etapie, to będzie problemem po dojściu do upiornego labka, demoniej krypty, czy wzgórza i wieży klucznika, gdzie nie można zajrzeć po każdym "twoje eq się uszkodziło" do ekwipunku, ponieważ jest tam zwyczajnie zablokowany widok.

Proponuję więc szereg rozwiązań:
1. Zamiast niszczyć eq o losową liczbę punktów, zwiększyć częstotliwość psucia, ale ograniczyć tylko do pojedynczych punktów straty. Dłuższa walka zwiększa szansę na zepsucie eq, tak jak obecnie dłuższa walka zwiększa szansę na mocniejsze zepsucie. Da się to zrobić przez kilka prostych wyliczeń, by suma sumarum zniszczenia były takie same, jednak nie będzie ryzyka utraty eq posiadającego jeszcze 7 pkt stanu.
2. Do informacji o eq posiadanym przy potyczce dać możliwość najechania kursorem do wyświetlenia informacji o stanie (albo stanie i innych bajerach jak % ograniczeń, wymagana siła).
3. Jeśli już musi być losowa liczba obrażeń eq, to wyświetlać ją w raporcie walki, by móc wyliczyć ile zostało.
4. W momencie nadpsucia eq wyświetlić ile temu elementowi zostało stanu.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Strażnik »

Tak w ogóle jest jakaś racjonalizacja tego, że w niektórych lokacjach jest możliwość zerknięcia do eq a w innych nie? Bo że tak jest to wiem, ale co za tym stoi, jakiś gameplay ciekawy czy coś fabularnego :P?
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 350
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

W lokacjach, gdzie są przewidywalni przeciwnicy, to rozumiem, że po to, by się nie przebierać co walkę i nie zakładać defa od mrozu na walkę z mniejszym, defa od ognia na większego, defa od trutki na pomiot i tak ciągle żonglować dla uzyskania przewagi.
Przewidywalni przeciwnicy: orcza warownia, demonia krypta
Częściowo przewidywalni przeciwnicy: wzgórze ofiarne (według długości, plus ostatni przeciwnik), wężowa (im dalej tym inny zakres przeciwników), basz... wieża klucznika (im dalej tym inny zakres przeciwników, plus pewniak na 99 piętrze).
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Strażnik »

ok, ma to sens
Hafgrim
Anioł
 

Posty: 143
Rejestracja: 30 paź 2020, o 23:43
ID: 2011
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Hafgrim »

Hafgrim pisze:Proponuje wprowadzić szklane fiolki do gry:

Natchnienie? Druid w kociołku pichci i sprzedaje swoje miksturki. No ok, ale w czym?

Mam pomysł by wprowadzić do gry fiolki na eliksiry. Były by one dostępne w chatce druida oraz w do znalezienia w lokacjach (bo jakiś niedobry barbarzyńca nie wyrzucił do kosza tylko na ziemię). Oczywiście trzeba by to dobrze rozegrać, by nie nałożyło się to z mniejszą szansą spotkania moba, przez kolejny warunek RNG.

Dalej. Każda profka, która ma możliwość warzenia na start by dostała np 500fiolek za free.

Po wypiciu eliksiry była by 60% szansa że fiolka zostaje w kieszeni i można by ja ponownie odsprzedać druidowi.

Eliksiry kupowane w miejskim też mają 60% szans, że po wypiciu zostanie fiolka w łapie

szkło nie zajmuje miejsca w plecaku. Cena buteleczki u druida skaluje się podobnie do wzrostu cen ziół

Po co? Pozbycie się inflacji złota w późniejszych etapach gry. Otwarcie rynku (liczę na to). Rozwój ekonomii. Wprowadzenie czegoś nowego

Dodatkowo wprowadzenie nowych eliksirów leczących i wskrzeszających zwierzęta. Oraz umożliwienie leczenia (eliksirami) poza walką stworzeń. Oczywiście nie w orczej, krypcie, kanałach ghut, ulabie.

Zmiana u rzemieślnika, by miał bonus do kopania minerałów, a bonus w drwalnictwie dać barbarzyńcy

Dodanie subklasy (niekoniecznie od 1 poziomu). By uniknąć "uniwersalności" Gracz by musiał zdeklarować czy chce być drwalem, rybakiem itd.

Budowa/Rozbudowa sklepów, świątyń, gildii przez budowniczych (zapomniana umiejętność)

Wyburzenie twierdzy danej Gildii daje możliwość zniszczenia (perm) jakiegoś EQ - Jak się zbrojownia wali, to pod gruzem powinno się coś zniszczyć
Therg Theusvinter
Archanioł
 

Posty: 100
Rejestracja: 17 lut 2019, o 12:35
ID: 3362
Rasa: Cz³owiek

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Therg Theusvinter »

Dodatkowo wprowadzenie nowych eliksirów leczących i wskrzeszających zwierzęta. Oraz umożliwienie leczenia (eliksirami) poza walką stworzeń. Oczywiście nie w orczej, krypcie, kanałach ghut, ulabie. - dobry plan, ale powiem wiecej - czemu nie leczenie zwierzaków także? Już dodane zostały fajne opcje dla summonów uzaleznione od hp. Infra jest powiedzialbym - gotowa. Pozostala kwestia, co problematyczne, to zabawa ze zwojami i rozszerzenie db :)

Zmiana u rzemieślnika, by miał bonus do kopania minerałów, a bonus w drwalnictwie dać barbarzyńcy - nei zabieralbym bonusu rzemieslnika do drwalnictwa, barb daje i tak rade z lepsza sila/wytrzką. Ale potencjalnie bonus do zbierania - czemu nie. Rzemek akuratnie bardzo mocno inwestuje PP, wiec troche lepszy zysk pod surowce z kopanka to spoko pomysl, zawsze jest krzywa obojetności (rozkladanie, a inna dodatkowa aktywnosc), ktora i tak to u obrazuje.

Dodanie subklasy (niekoniecznie od 1 poziomu). By uniknąć "uniwersalności" Gracz by musiał zdeklarować czy chce być drwalem, rybakiem itd. - Tu sie nie zgodzę, uniwersalność w przypadku niektórych aktywności jest wskazana (np. budowanie, które long term ma mniejszy sens i jest uzaleznione mocno od zasobow). Poza tym, mozna byc albo swietnym drwalem, albo srednim rybakiem, drwalem i kiepskim górnikiem. Co w tym złego :P?

Budowa/Rozbudowa sklepów, świątyń, gildii przez budowniczych (zapomniana umiejętność) - spoko, byl kiedys taki koncept - ja jestem z tym ok, ale wiem, ze jest niepopularny.

Wyburzenie twierdzy danej Gildii daje możliwość zniszczenia (perm) jakiegoś EQ - Jak się zbrojownia wali, to pod gruzem powinno się coś zniszczyć - i branie dziewic w niewolę :>
ODPOWIEDZ