ZMIANY NA XXX ERĘ - plan

Moderator: Aniołowie

Tsura
 

Posty: 104
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Czart
Profesja: Nekromanta

Re: ZMIANY NA XXX ERĘ - plan

Post autor: Tsura »

Trzeba na spokojnie przeanalizować poziom przeciwnika i jego celność versus czaroznastwo+zwinka. Sytuacja, że do wartowni unika się 80-90% a od wartowni poniżej 30% jest po prostu dziwna i wymaga korekty.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 862
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: ZMIANY NA XXX ERĘ - plan

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Moi drodzy.
Rzecz w tym, że niektóre mobki w sposób skokowy zyskują zwinność względem poprzednich, do tego szybko rośnie ich skala wyzwania, która określa też ilość ich WB. Stąd pojawiają się takie przeskoki.

Problem jest taki, że - jak już wcześniej wspominałem - wzór na uniki jest tym samym wzorem odpowiedzialnym za trafienia w walce bronią. Jeśli broń nie trafia w cel -> przeciwnik robi unik. Bloki i kontry są przeliczane na innych zasadach, trafienie i unik są ze sobą bezpośrednio połączone.
Jeśli zacznę w tym teraz gmerać, może się okazać, że będzie wam potrzeba kosmicznych ilości WB, aby trafiać mobki, bo cały czas będą leciały uniki.

Charakterystyką uników jest to, że są one bezkosztowe (pod względem PR) bo są naturalnym wynikiem nieudanego rzutu na trafienie przez przeciwnika, więc siłą rzeczy są mniej skuteczne. Są raczej dodatkową "pozytywną okolicznością" wynikającą z zainwestowania w WB i Zwinkę, dzięki którym nie tylko częściej trafisz w cel ale też czasem unikniesz trafienia.
Dopiero kiedy statystykami ewidentnie dogonisz/przegonisz przeciwnika, uniki idą mocno w górę. Dlatego oczekiwanie, że wchodząc w nową lokację będziesz miał z buta mocne uniki, jest trudne do zrealizowania biorąc pod uwagę rajd po lokacjach - mobki po prostu za szybko zyskują staty w kolejnych lokacjach.


Pytanie zatem do was - czy uważacie mimo wszystko, że trzeba w to obecnie ingerować?
Może to poprawić skuteczność uników, ale pogorszyć też możliwości trafiania.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Tsura
 

Posty: 104
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Czart
Profesja: Nekromanta

Re: ZMIANY NA XXX ERĘ - plan

Post autor: Tsura »

W idealnym świecie Imperium uniki powinny być traktowane tak samo jako kontry i bloki. Czyli najpierw sprawdzamy czy przeciwnik trafił. Jeżeli nie trafił to nic dalej się nie dzieje, jeżeli trafił to dopiero teraz jest testowany czy skuteczny atak przeciwnika został uniknięty/zablokowany/skontrowany.

Bo teraz uniki to po prostu inna nazwa tego, że przeciwnik "nie trafił". W takim razie pytanie raczej brzmi jak ciężko jest to naprawić (w sensie nowej ery).

Raczej byłbym przeciwny zmianie trafienia postaci walczących. Nie dawno był ten problem, że postacie fizyczne nie trafiały więcej niż 20-30% podczas całej walki co stawiało je mocno w dysproporcji do postaci magicznych. Problem uników trzeba rozwiązać inaczej niż znowu upośledzając postacie walczące wręcz.
Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 146
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: ZMIANY NA XXX ERĘ - plan

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

Tsura czemu uniki miały by być traktowane tak samo jak bloki i kontry skoro jako jedyne nie zabierają PR? Bloki i kontry zaś pochłaniają PR.

Dodatkowo obecnie narzekanie jest od strony postaci magicznych jeśli chodzi o uniki, a przydało by się wypowiedziały postacie czysto walczące które używają uników, bo to oni w ostatecznym rozrachunku więcej tracą, bo nie mają redukcji oraz magicznych tarcz jak i zwykłych tarcz, które mają magiczni.
O tym trzeba pamiętać, by nagle nie wyszło, że jedynymi profesjami jakie opłaca się wybrać będą profesje magiczne, bo będą deklasować walczące.
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 226
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Czart
Profesja: Kapłan

Re: ZMIANY NA XXX ERĘ - plan

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Wydaje mi się, że postacie walczące jak tylko mogą przechodzą na bloki lub kontry.
Lepiej im mieć 65% bloków na słabych mobach i 40% na mocnych niż 90% na słabych i 10% na mocnych w danej lokacji.
Plus bloki i kontry nabijają wbb
Tsura
 

Posty: 104
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Czart
Profesja: Nekromanta

Re: ZMIANY NA XXX ERĘ - plan

Post autor: Tsura »

A dużo znasz postaci fizycznych opierających się o uniki? :D Bo ja żadnej. Każda klasa mogąca blokować bądź kontrować wybierze właśnie tą opcję. A to właśnie postacie magiczne mają uniki jako JEDYNĄ opcję niwelowania obrażeń. Czy uniki powinny być równe blokom i kontrom? Nie, ze względu na brak kosztu PR. Ale dla magicznych powinny być one suplementacja tarcz itp. I temu miała służyć ta zmiana w tej erze.
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 226
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Czart
Profesja: Kapłan

Re: ZMIANY NA XXX ERĘ - plan

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Afaik moby nie mają wbb i czaro, co pozwala zwiększyć sprawność uników gracza nie zwiększając uników mobów. Można dodać jakiś prosty dodatkowy warunek dla uników bazujący głównie na wbb i czaro i cappowany na 45% uników.
Obecny zostawić, ale dodać prosty_warunek bazujący na czaro i wbb (na komórce bez wykresów nie dam rady na poczekaniu podać wzorów matematycznych):
Max(Min(prosty_warunek, 45%),obecny_warunek)
To da łatwe wbicie graczom 45% uników i trudne osiągnięcie czegoś powyżej, jednocześnie zostawiając niezmienione uniki mobów
Ostatnio zmieniony 24 cze 2022, o 10:15 przez Toboe, Irbis Mroku, łącznie zmieniany 1 raz.
Sobik
 

Posty: 12
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2205
Rasa: Wampir
Profesja: Złodziej

Re: ZMIANY NA XXX ERĘ - plan

Post autor: Sobik »

Sczerze, w obecnej chwili ja przechodzę na kontry, gdy już biję wbb w danej lokacji, a wchodzenie do nich robię na unikach i są one moim zdaniem OK. Bloków jeszcze nie testowałem.
Patrząc po HS, tylko Sam ma trochę tej zwinki i może mieć jakiś argument, żeby na te uniki narzekać.
Jasne, nie można oczekiwać, żeby czaro/kapłan mieli tyle samo zwiny, co złodziej, czy woj, ale kurde moim zdaniem nie może dojść do takiej sytuacji, że samym czaro można osiągnąć podobne uniki, co zwinką+wb/czaro.
Z tym, że jest zbyt duży przeskok się zgodzę, można to jakość wypłaszczyć, ale dokładniej ciężko mi to teraz stwierdzić, bo uniki u mnie wchodzą spoko, ale zwiny mam opór dużo.

Z powyższą odpowiedzią Toboe, zgadzam się w 100% :P
Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 146
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: ZMIANY NA XXX ERĘ - plan

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

Tsura pisze: 24 cze 2022, o 10:02 A dużo znasz postaci fizycznych opierających się o uniki? :D Bo ja żadnej. Każda klasa mogąca blokować bądź kontrować wybierze właśnie tą opcję. A to właśnie postacie magiczne mają uniki jako JEDYNĄ opcję niwelowania obrażeń. Czy uniki powinny być równe blokom i kontrom? Nie, ze względu na brak kosztu PR. Ale dla magicznych powinny być one suplementacja tarcz itp. I temu miała służyć ta zmiana w tej erze.
Jedyną opcją która nie zabiera nic a nic PR z tym się zgodzę, ale mają magiczne tarcze (pochłaniają PR) oraz redukcję obrażeń, która z reguły raz pochłania PR na całą walkę no chyba, że rotacja czarów.

Czyli dla Ciebie normalną rzeczą jest że magiczny ma pod 90+% uników na niektórych mobach nawet w wartowni dorzuca do tego tarcze i jest osobą nieśmiertelną, bo jeśli dobrze wszystko rzuci żaden cios w niego nie wejdzie.

Jedyne co by miało głębszy sens to tak jak już było to wspominane nie może być że próg tak wysoki jest tak łatwo osiągalny przez magicznych. I zgodzę się z Toboe łatwiej powinno iść osiągnięcie 45%, a trudniej więcej. Z tym, że nie może to wpływać na postacie czysto walczące one powinny mieć inne progi - wyższe które można łatwiej osiągnąć.
Bo nie można tu wrzucić uników do jednego worka dla magicznych i walczących. Z przyczyny podanych wyżej.
Z tym że tu powstaje kolejna sprawa druid walczący...
Caalon
 

Posty: 31
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Czart
Profesja: Wojownik

Re: ZMIANY NA XXX ERĘ - plan

Post autor: Caalon »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 24 cze 2022, o 07:38
Problem jest taki, że - jak już wcześniej wspominałem - wzór na uniki jest tym samym wzorem odpowiedzialnym za trafienia w walce bronią. Jeśli broń nie trafia w cel -> przeciwnik robi unik. Bloki i kontry są przeliczane na innych zasadach, trafienie i unik są ze sobą bezpośrednio połączone.
Jeśli zacznę w tym teraz gmerać, może się okazać, że będzie wam potrzeba kosmicznych ilości WB, aby trafiać mobki, bo cały czas będą leciały uniki.

Pytanie zatem do was - czy uważacie mimo wszystko, że trzeba w to obecnie ingerować?
Może to poprawić skuteczność uników, ale pogorszyć też możliwości trafiania.
Jako ze nie gram na uniki to nie do konca moge sie wypowiedziec, ale jedno wiem. Trafienia nie powinny zostac ruszane, bo postacie walczace beda po prostu niegrywalne. Obecnie jestem w top3 WBB (w sumie moglbym byc wyzej) i mam dosc sporo zwiny, a nie jestem w wartowni nawet blisko capa na hity, majac okolo 55-60% hit rate (biorac pod uwage ze od poczatku ery gram tylko i wylacznie pod wbijanie wbb).

Jezeli hity postaci walczacych oberwa rykoszetem bo zmiany do unikow sa wymagane, to trzeba by dla balansu wprowadzic taka sama zasada trafien czarami jaka jest obecnie dla atakow fizycznych (tylko zamiast zwiny + wbb bazowac to na int + czaro, badz szybkosci i czaro), gwarantuje ze to spowoduje taka sama burza co problem trafien podniesiony przez Kronosa w ubieglej erze.
Nie wiem jakie mogloby byc sensowne rozwiazanie problemu unikow, ale nie moze one byc kosztem trafien, bo kazda postac magiczna bedzie wtedy maszynka do zabijania, unikajaca z magiczna tarcza (z niezla iloscia defa ze spelli) z leczeniem mniej kosztownym w PR niz elki trafiajaca czarami praktycznie 100% czasu.
ODPOWIEDZ