Pozostałe zmiany na XXXI erę

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 899
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Pozostałe zmiany na XXXI erę

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

III. POZOSTAŁE
1. Poprawa opłacalności niektórych lokacji
2. Radykalne obniżenie kosztów budowy Gildii i wojsk gildyjnych
3. Nowe zestawy magiczne dedykowane klasom czarującym
4. System zaklinania uzbrojenia ochronnego dla klas czarujących
5. Niższy koszt zbierania ziół w Ogrodach Klasztornych
6. Zbieranie surowców w Zaklętym Dworze za Punkty Pracy dla Rzemieślników.


To jest wstępny plan zmian. Poniżej omówienie.

____________________________

Ad. III.1
Poprawa opłacalności niektórych lokacji - tu proszę Was bardzo o konkretne propozycje i podpowiedzi.

Ad. III.2
Radykalne obniżenie kosztów budowy Gildii i wojsk gildyjnych - może to wpłynie jednak trochę na ożywienie tej gałęzi Imperium.

Ad. III.3
Nowe zestawy magiczne dedykowane klasom czarującym - tego brakuje więc, postaram się tu zaproponować może ze 2 nowe sety.

Ad. III.4
System zaklinania uzbrojenia ochronnego dla klas czarujących.
Tu mam taki pomysł, by istniejący system zaklinania różdżek i artów przebudować oraz rozszerzyć. Udostępnić go tylko dla Czarodzieja, Kapłana i Druida (bez Nekro i Palka) oraz poszerzyć o możliwość zaklinania uzbrojenia ochronnego.
Zaklinanie pozwalałoby znacząco obniżyć ciężar i ograniczenia danego uzbrojenia, ale przypisywałoby przedmiot do posiadacza (tak jak personalizacja u Rzemka). Zaklinanie obejmowałoby także przedmioty z diamentem, magiczne i legendarne.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Tsura
 

Posty: 137
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Nekromanta

Re: Pozostałe zmiany na XXXI erę

Post autor: Tsura »

Ad1.
Las Taur-Im-Duinath - większa koncentracja przeciwników, przynajmniej o 30% więcej spotkań walczących od eventowych.

Cmentarz - zmniejszenie szansy występowania słabych potworków o 35%, zwiększenie dodatkowe występowania przeciwników silniejszych o 20% (co w związku ze zmniejszeniem pojawiania się słabych da konkretny bonus do expa w tym miejscu).

Ruiny Daranis, Zgliszcza Dzielnicy Mieszkalnej - totalne przemodelowanie tej lokacji, więcej potworów o 100 albo 200% zrobić z tego może alternatywę do tunelu tajemnego? Może ktoś ma inny pomysł/

Mokradła Athaar - nie wiem co sądzić o tej lokacji, strasznie duży rozstrzał miedzy poziomami przeciwników od węża błotnego lvl3 do wija lvl 25. Może warto pomyśleć o wzmocnieniu jej tak aby była alternatywą do csk lochy?

csk wartownia - usunąć magicznego strażnika z wartowni, jest to spory skok z dowódcy, który i tak zamiata ludźmi na poziomie lokacji.

Rzeka nirvin - ciągle brakuje jakiejś sensownej lokacji pomiędzy csk wartownia a rzeką. Ma ktoś jakąś propozycję co mogłoby wypełnić tą próżnie? Może wzmocnić zapomnianą grotę z pochodnia?
Tsura
 

Posty: 137
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Nekromanta

Re: Pozostałe zmiany na XXXI erę

Post autor: Tsura »

Ad3

Nie wiem co musiałoby być w tych setach aby opłacały się bardziej niż normalne przyspieszane przedmioty :)

Ad 4.

Taaaak! Z chęcią nawet siądę i potestuję zwłaszcza w porównaniu do tego co kuje Marc. Może jakieś testy udostępnisz jeszcze zanim era się skończy? jak już będziesz mieć to wprowadzone? Jedna rzecz, przypisanie do gracza. Raczej na nie. Już tłumaczę, każdy magiczny musiałby wydawać AP w tą zdolność, do tego nie wiem czy np. pomimo zmian w kuciu będzie na przykład wystarczająco dużo przedmiotów od rzemyka, żeby każdy mógł sobie przypisać EQ. Raczej zostawił bym to co znane i (najwyraźniej) lubiane. Zaklinasz przedmiot i jest on tylko dla klas magicznych, a nie konkretnego maga. Zamias tego dałbym jakieś wymagania inta/czaro aby nosić ten pancerz.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 899
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Pozostałe zmiany na XXXI erę

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Ruiny Daranis, Zgliszcza Dzielnicy Mieszkalnej - totalne przemodelowanie tej lokacji, więcej potworów o 100 albo 200% zrobić z tego może alternatywę do tunelu tajemnego? Może ktoś ma inny pomysł/
Dzielnica mieszkalna ma być takim pustym miejscem nie do expienia - tam tworzący szukają wejścia do kanałów do questu :)
Za to można by raczej spichlerze przerobić na lokację walczącą. Coś na poziom tunelu? Hmm... Nie wiem czy 10k golda za wycieczkę do Daranis by tam expić na tym poziomie jest w ogóle realną opcją...
Mokradła Athaar - nie wiem co sądzić o tej lokacji, strasznie duży rozstrzał miedzy poziomami przeciwników od węża błotnego lvl3 do wija lvl 25. Może warto pomyśleć o wzmocnieniu jej tak aby była alternatywą do csk lochy?
Można mokradła wzmocnić i bardziej wyrównać poziomy mobków do okolic 15-25 SW. Może to byłaby lokacja następna po orczej?
Rzeka nirvin - ciągle brakuje jakiejś sensownej lokacji pomiędzy csk wartownia a rzeką. Ma ktoś jakąś propozycję co mogłoby wypełnić tą próżnie? Może wzmocnić zapomnianą grotę z pochodnia?
Zapomniana grota jest obecnie lekko słabsza niż Akademia w Daranis - które jest bardziej odwiedzane?
Groty bym nie ruszał. Raczej szukał w Gnomiej Dorożce innego miejsca do poprawki. Pelori? Ered Luin?
Nie wiem co musiałoby być w tych setach aby opłacały się bardziej niż normalne przyspieszane przedmioty :)
A bonusy z obecnych setów znasz? Taki np. boost do inta, albo speeda, lub bonus do defa byłby imo bardzo przydatny.
Jedna rzecz, przypisanie do gracza. Raczej na nie. Już tłumaczę, każdy magiczny musiałby wydawać AP w tą zdolność, do tego nie wiem czy np. pomimo zmian w kuciu będzie na przykład wystarczająco dużo przedmiotów od rzemyka, żeby każdy mógł sobie przypisać EQ. Raczej zostawił bym to co znane i (najwyraźniej) lubiane. Zaklinasz przedmiot i jest on tylko dla klas magicznych, a nie konkretnego maga. Zamias tego dałbym jakieś wymagania inta/czaro aby nosić ten pancerz.
Wymóg inta można wprowadzić, ale czemu nie przypisywać do postaci? Każdy magiczny będzie mógł sobie zrobić własny item (np. srogo ulepszając Sklepowy sprzęt) i mieć go tylko dla siebie. Co jest złego w tym rozwiązaniu? To, że każdy magiczny będzie musiał zainwestować AP w umiejętność zaklinania, żeby z tego skorzystać?
E M P I R E W I L L R I S E !...
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 260
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Czart
Profesja: Kapłan

Re: Pozostałe zmiany na XXXI erę

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

"Wymóg inta można wprowadzić, ale czemu nie przypisywać do postaci? Każdy magiczny będzie mógł sobie zrobić własny item (np. srogo ulepszając Sklepowy sprzęt) i mieć go tylko dla siebie. Co jest złego w tym rozwiązaniu? To, że każdy magiczny będzie musiał zainwestować AP w umiejętność zaklinania, żeby z tego skorzystać?"

To może nadal sprzęt tylko dla magicznych, a nie przypisany do postaci, ale trzeba mieć odpowiedni poziom umki specjalnej, by go nosić?
Umka specjalna "Magiczne uzbrojenie" na poziomie x pozwala na noszenie eq zaklinanego tylko na poziomie x+1 lub mniejszym.
Zaklinanie obecne to umka magiczne uzbrojenie na poziomie 1, co mogą nosić wszyscy, nawet niemagiczni.
Tsura
 

Posty: 137
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Nekromanta

Re: Pozostałe zmiany na XXXI erę

Post autor: Tsura »

Oczywiście, że możliwość zrobienia fajnego eq z tego ze sklepu jest jak najbardziej na plus. Ale sam pisałeś - można będzie umagicznić przedmiot z diamentem, magiczny, legendarny. A takich nie ma na pęczki. Kilka na całą gildię albo nawet jeden na całą gildię. Zobacz jak często wykorzystywane jest przypisywanie do gracza przez rzemieślnika. Oprócz przypisania ostatniego ekwipunku przed podejściem faworyta do zabicia notka to się z przypisywaniem nie spotkałem od kiedy jest wprowadzone. Nie chciałbym aby finalnie umagicznienie było tylko miły dodatkiem do eq, które nosisz na sobie jak nie grasz. A jak expisz to i tak musisz mieć najlepsze eq, które tworzy twój rzemyk. A gdyby eq było przypisane do postaci magicznych ogółem, to dwie sztuki eq - jedno dla walczących a drugie dla magicznych - da się już od rzemyka wydębić.

Jeżeli koniecznie chcesz aby magiczni zapłacili podatek w postaci AP (który poziom by dał możliwość zaklinania? bo jak trzeci poziom to 18AP ciężko jest wydać na początku ery) to niech to będzie jak Toboe pisze, "możliwość noszenia magicznego pancerza poziom 1". Chociaż walczący nie płacą za noszenie eq :D
Caalon
 

Posty: 57
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Wampir
Profesja: Wojownik

Re: Pozostałe zmiany na XXXI erę

Post autor: Caalon »

Czy jest możliwość przyjrzenia się zleceniom indywidualnym?
Obecnie dostanie jakiejkolwiek sensownej granicy z cudem, i mimo że często patrzę to od początku ery może z 3 udało mi się zrobic.
Może by wprowadzić ograniczenie np że misję jednego typu (pomniejsze demony na przykład, albo orczej łowy) można by brać tylko raz dziennie, niezależnie czy są dostępne obecnie czy nie? Obecny system albo nie dostarczaja misji w dostatecznej ilości, albo faworyzuje osoby które czatuja 24/7.



EDIT
Może jeszcze wprowadzić czas np 12 resetów na zrobienie misji, po tyn czasie auto fail I blokada na tą konkretną misję na kolejne 12 resetów (jeżeli obecne misję działają tak jak myślę że działają, to można blokować je w nieskończoność, co by również tłumaczyło brak misji najbardziej rozchwytywanych)

EDIT2
Re Lokacji.

Od paru dni klikam Dol, i imo, najlatwiejsza opcja poprawienia tej lokacji jest obnizenie kosztow ruchu BADZ zwiekszenie czestotliwosci.

Dzisiaj (na pogodzie burzowej) spalilem 160 ene, i spotkalem 58 Demonow (dzisiaj robilem Czasu dla przykladu, wczoraj Umyslu, Przedwczoraj przestrzeni, wszystko na albo burzowej albo zimnej ktora teoretycznie daje najmniejszy koszt ruchu). Daje to 2.75 ene/mobka (i to nie liczac kosztow dorozki).
Dla porownania, krypta srednio kosztuje 93 energi za cale przejscie (lacznie z kosztem 35 ene na wejscie), i spotyka sie w tym czasie okolo 87-90 mobkow daje okolo 1.06 ene/mobek co jest duuuzo lepszym przelicznikiem. Biorac pod uwage ilosc energi wymaganej + skarb (i ilosc kasy z mobkow), kompletnie deklasuje Dol pod kazdym wzgledem (no za wyjatkiem expa, bo sie dostaje okolo 15-20% mniej, zalezy jak czesto na Wielkiego Demona trafisz).

Jedyne co nadrabia w Dol to demony pustki, bo kasa/exp jest calkiem spoko z nich, ale dalej, czestotliwosc spotkan jest nieproporcjonalna do kosztu energii.
Vendlinus Rex
 

Posty: 18
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:24
ID: 510
Rasa: Czart
Profesja: Czarodziej

Re: Pozostałe zmiany na XXXI erę

Post autor: Vendlinus Rex »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 10 sie 2022, o 08:59 III. POZOSTAŁE
1. Poprawa opłacalności niektórych lokacji
2. Radykalne obniżenie kosztów budowy Gildii i wojsk gildyjnych
3. Nowe zestawy magiczne dedykowane klasom czarującym
4. System zaklinania uzbrojenia ochronnego dla klas czarujących
5. Niższy koszt zbierania ziół w Ogrodach Klasztornych
6. Zbieranie surowców w Zaklętym Dworze za Punkty Pracy dla Rzemieślników.


To jest wstępny plan zmian. Poniżej omówienie.

____________________________


Ad. III.4
System zaklinania uzbrojenia ochronnego dla klas czarujących.
Tu mam taki pomysł, by istniejący system zaklinania różdżek i artów przebudować oraz rozszerzyć. Udostępnić go tylko dla Czarodzieja, Kapłana i Druida (bez Nekro i Palka) oraz poszerzyć o możliwość zaklinania uzbrojenia ochronnego.
Zaklinanie pozwalałoby znacząco obniżyć ciężar i ograniczenia danego uzbrojenia, ale przypisywałoby przedmiot do posiadacza (tak jak personalizacja u Rzemka). Zaklinanie obejmowałoby także przedmioty z diamentem, magiczne i legendarne.
III.1 - Lokacje KONIECZNIE powinne być wybalansowane w oparciu o statystyki. Jak już gdzieś pisałem - takimi defaultowymi powinne być 3 KPI: exp/ena, wbb lub czaro/ena i złoto/ena. Jeżeli chcemy się bawić w kilka lokacji na ten sam poziom, powinne one mieć zauważalne i istotne róznice w tych trzech wskaźnikach. Gdzieś mam napaćkany kod w Pythonie który to liczył w oparciu o log z dziennika i zadaną ilość spalonej energii, mogę go odkopać i przekazać do doprowadzenia do używalności - to raczej był prosty regex i sumowanie - i w zasadzie testy sprowadzają się do odpalenia autorefa z 1000 eny w danej lokacji i zapisania wyniku. Innym sposobem absolutnie nie da się dobrze zbalansować lokacji pod żadnym względem i to powinien być punkt wyjścia do dalszych zmian.

III.2 - tak jak pisałem wcześniej - niczego to nie rozwiązuje ;)
Żeby GvG było opłacalne, benefity muszą być znacząco istotne - zmiana kosztu gildii z 10kk na 1kk i jednostek z 10k do 1k za sztukę spowoduje tylko to, że kupi się ich 10 razy więcej. W oparciu o pastę z Quake 3 - wszyscy doszliśmy do wniosku, że rywalizacja w GvG nie ma żadnego sensu ze względu na słabe nagrody i tak naprawdę jeśli nikt nie walczy, to wszyscy wygrywają. Problemem też jest jedyna skuteczna taktyka na zasadzie "poczekajmy na nich i kupmy więcej wojska niż mają".

Honestly - system GvG na dzień dzisiejszy sprowadziłbym o rywalizację na zasadzie GvE i walki o prowincję - rebalansowanie wjazdów w gildię w obecnym momencie wymagałoby za dużo uwagi i sił, a i tak po pierwszym wjeździe kogokolwiek w kogokolwiek byłby potężny ból dupy o balans którejś ze stron.

III.3 - wnoszę o bonusy za częściowe założenie setu - obecnie nie kojarzę, żeby ktokolwiek założył cały set i biegał w nim expić odkąd zostały wprowadzone. O ile dobrze pamiętam, w takim Diablo 2 już częściowe skompletowanie setu coś dawało ;)

III.4 - zaklinanie obecnie jest o wuj rozbić i rozpiszę się może później, bo to grubszy temat - sprowadza się do władowania 3 zdolności specjalnych, aby załadować koledze rzemieślnikowi talizman energii.
Hpes
 

Posty: 42
Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
ID: 2379
Rasa: Cz³owiek

Re: Pozostałe zmiany na XXXI erę

Post autor: Hpes »

Proponuje zmienic koszt chodzenia po sciezce z kompasem w dol do 0.7 bo to jest najbardziej zapomniana lokalizacja kazdy omija a tam najwazniejsze zwoje w sumie wpadaja
Mathius, Tańczący Z Entami
 

Posty: 3
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 345
Rasa: Wampir
Profesja: Rzemieślnik

Re: Pozostałe zmiany na XXXI erę

Post autor: Mathius, Tańczący Z Entami »

Dodanie kolejnego poziomu lasu, lekkie? obniżenie kosztu szukania drzew tak o 0,2 eny na każdym kroku byłoby miłe


no i główny punkt:

Dodanie drzewa chaosu obok jaskini notterna, które jak zetniesz zawala się na jaskinie i kończy erę xD
ODPOWIEDZ