Zmiany walki na XXXI erę

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Tsura
 

Posty: 137
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Nekromanta

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Tsura »

Jeżeli chodzi o czary to leczenie i tarcze nie powinny być powiązane z defem, żywiołami czy redukcja %. Oczywiście rozchodzi się o nabijanie czaroznastwa. Czarodziej ma tutaj unikalne położenie bo nie dość, że ma bonus do czaroznastwa to dodatkowo ma najgenialniejszy czar do nabijania czaro - Mała Tarcza. Z tego co widzę, żadna inna postać magiczna nie ma prostego nabijacza czaro. Nie mam nic przeciwko, że czary defensywne (def/żwyiły/redukjcaj%) mają komponent tarczy, bo to się przydaje, zwłaszcza na początku walki. Ale czary typowo leczące/tarczujące powinny być wolne od tego.

Jako drugą rzecz do rozważenia przypominam pomysł aby w taktyce móc używać warunku "Moja Tarcza" dla klas posiadających tarcze :)
Vendlinus Rex
 

Posty: 18
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:24
ID: 510
Rasa: Czart
Profesja: Czarodziej

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Vendlinus Rex »

Tsura pisze: 14 sie 2022, o 19:04 Jeżeli chodzi o czary to leczenie i tarcze nie powinny być powiązane z defem, żywiołami czy redukcja %. Oczywiście rozchodzi się o nabijanie czaroznastwa. Czarodziej ma tutaj unikalne położenie bo nie dość, że ma bonus do czaroznastwa to dodatkowo ma najgenialniejszy czar do nabijania czaro - Mała Tarcza. Z tego co widzę, żadna inna postać magiczna nie ma prostego nabijacza czaro. Nie mam nic przeciwko, że czary defensywne (def/żwyiły/redukjcaj%) mają komponent tarczy, bo to się przydaje, zwłaszcza na początku walki. Ale czary typowo leczące/tarczujące powinny być wolne od tego.

Jako drugą rzecz do rozważenia przypominam pomysł aby w taktyce móc używać warunku "Moja Tarcza" dla klas posiadających tarcze :)
Honestly jakikolwiek warunek z tarczą uważam, że byłby zbyt mocny - jest dobrze jak jest.

Z mojej perspektywy totalnie słabe jest u czarujących wymuszone rzucenie 2-3 czarów na start walki za łącznie ~60-70 PR, gdzie w obecnych warunkach, sporadycznie bo sporadycznie, ale dalej mnie potrafi większy demon zoneshotować seryjką ataków po rzuceniu czaru defensywnego przed walką, a co tu dopiero rzucać dwa xD

Nie do końca po prostu widzę sens i logikę w rozbiciu czarów i nakładaniu ich na siebie/łączeniu czarów defensywnych - i to mam głównie na myśli. To nie jest jakaś super groundbreaking zmiana robiąca z czarujących kombajny do zbierania demonów po kryptach, bardziej quality of life.
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 260
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Czart
Profesja: Kapłan

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Też uważam, że warunkowanie względem tarczy byłoby zbyt op. Już kiedyś pisałem dlaczego, więc nie będę się powtarzał.

Łączenie leczenia i tarcz z defem ma jak najbardziej sens..w lokacjach tunelowych może okazać się zbawienne, by jakoś większy demon nie zjechał nas na początku walki. Jednakże wyłączyłbym nadpisywanie mocniejszego defa z czaru słabszym defem, by czary leczące i tarczowe powiązane z defem były użyteczne nieco dłużej niż do osiągnięcia kolejnego czaru def.
Paul, Jeździec Lamki
 

Posty: 11
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 366
Rasa: Czart
Profesja: Kapłan

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Paul, Jeździec Lamki »

Nazwanie warunku dla tarczy OP to chyba spora przesada. W tarczę bije się mocniej więc zgodnie z wydajnością zaklęć leczących/tarczy (które ostatnio wklejałem) jakby je np. przemnożyć *0,8 (20% redukcji obrażeń (w 'endgame' więcej) a może i jeszcze coś na tarcze nie działa?) będą tylko trochę bardziej wydajne a dla każdego warunku innego niż `moja tarcza <= 1` przy którym nadal trzeba się leczyć ze straconego hp do ponownego rzucenia tarczy to cała ta 'wydajność' i tak przepada. Poza czarami gdzie jest zarówno leczenie jak i tarcza to np. kapłan ma obecnie 2 sensowne tarcze i obie szybko się porzuca na rzecz czaru leczącego. Jedynym problemem jest, że ciężko mieć wystarczającą ilość zdrowia do używania czarów leczących co jest osobnym tematem do poprawy bo obecnie da się na nich grać tylko dzięki temu, że raz były na jarmarku plus Aki sprzedaje elki +max hp na 1 reset...

Ale jak już jesteśmy w temacie ekstra warunków w taktyce to jak pisałem plus parę nowych:
+ moja tarcza
+ moje PR (wartość bezwzględna a nie %)
+ moje utracone zdrowie (max hp - obecne hp), moje zdrowie i moja utracona mana (wartość bezwzględna a nie %), żeby nie trzeba ciągle przeliczać % dla nowych wartości max hp/mp leczenia/picia elek
- mana przeciwnika - tego warunku ktokolwiek kiedykolwiek używa? Szczerze mówiąc nie potrafię na tę chwilę wymyślić sensownego przypadku użycia może poza próbą wstrzelenia się przy kilku atakach pod rząd na czarującego w sytuację, że nie ma many na czar obronny rzucany na początku walki i wtedy można kogoś 'silniejszego' ubić?

A tak poza tym to smutno, że jedyna statystyka w jaką kapłan ma dobre rozdanie z AP oprócz inteligencji czyli wytrzymałość, ma 'znaczenie trzeciorzędne' :(
Tsura
 

Posty: 137
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Nekromanta

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Tsura »

Warunku tarczy nie nazwał bym OP. Myślę, że właśnie mógłby on trochę boostnąć czarujących aby mieli większe szanse w walkach PvE, przynajmniej większa elastyczność w tworzeniu taktyk. Moim zdaniem do rozważenia na poważnie.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 899
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Raczej na ten moment nie planuję wprowadzania nowych opcji warunkowania w Taktyce.

Na pewno będę wprowadzał modyfikacje czarów ochronnych i - najprawdopodobniej - zrobimy tak, by przy rzucaniu czarów ochronnych niższe wartości nie nadpisywały wyższych (we wszystkich kategoriach - normal def, żywioły, redukcja).
E M P I R E W I L L R I S E !...
Mioko
 

Posty: 65
Rejestracja: 1 mar 2020, o 11:43
ID: 2156
Rasa: Wampir
Profesja: Paladyn

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Mioko »

A może dałoby się dodać zmienienie uników/bloków/kontr także w skrypcie? Powiedzmy za 5 PR. Dodałoby to sporo możliwości pod tym względem.
Paul, Jeździec Lamki
 

Posty: 11
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 366
Rasa: Czart
Profesja: Kapłan

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Paul, Jeździec Lamki »

W kwestii konfigurowalności w skrypcie to analogicznie bym dał czar obronny na start walki do taktyki oraz której mikstury użyć (najsłabsza, najsilniejsza etc.). Np. w ulabie muszę na start rzucać czar obronny z leczeniem/tarczą bo jak po walce trafię event -hp to rzucenia drugiego czaru mogę nie dożyć. Za to w każdej innej sytuacji na start trzeba rzucać najlepszy czar defensywny z żywiołami.

A już w ogóle super by było mieć np. konfigurowalne która taktyka jest PvP albo wręcz vs. odpowiednia klasa postaci (albo co najmniej magiczni/niemagiczni).
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 899
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Jeśli chodzi o sytuację klas magicznych w grze, to tu mam takie planowane rozwiązania na nową erę:
1. Dla Czarodzieja i Kapłana (i druida i nekro też) nowa opcja reakcji do wyboru oprócz Uniku - Absorpcja obrażeń. Polega ona na tym samym założeniu co Bloki (zależy od szybkości i czaro, kosztuje 5pr) a wprowadza absorpcję obrażeń, czyli dodatkową redukcję, która zatrzymany dmg oddaje w formie pkt many. Wyjściowo redukcja jest na poziomie 5%, co zdolnościami specjalnymi można podnieść do 15%.
2. Przebudowa listy czarów ochronnych - uproszczenie ich efektów.
3. Nadpisywanie czarów - tylko mocniejsze efekty nadpiszą słabsze, nie odwrotnie.
4. Druid i Nekro będą mieli możliwość używania tarcz, ale bez Specjalnych zdolności do zwiększania bloków.

Co do dodatkowych opcji i możliwości w Taktyce walki - coś o tym pomyslimy, ale obecnie niczego nie deklaruję. ;)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Tsura
 

Posty: 137
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Nekromanta

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Tsura »

Absorbcja będzie miała maks 15%. Jak się to ma do 80% bloków?

Przypomnij proszę jaki ma być cap na uniki? Coś koło 50% z tego co pamiętam?
ODPOWIEDZ