Raczej pamiętam dokładnie odwrotną sytuację

Moderator: Aniołowie
Były ery, w których zwinka była niepotrzebna bo wb robiło w zasadzie wszystko. Złodziej był do wyrzucenia do kosza ze swoim buildem.1 - Zwinność, trafienia, wbb etc - No niestety nie ma trafień, po tej erze chyba kazdy to może potwierdzić. Nottern zabity dzięki kontrom ( które są z deczka przegięte, ale to next podpunkt), trafień 20-max 30% przez całą erę.
Bicie wbb jest nie przyjemne, żeby je bić trzeba tak naprawdę oddzielnego druida bo nie wyrobi on na 2 graczy którzy biją wbb. jednocześnie nie wiadomo ile wbb daje ( bo nie widać żadnych zmian w trafieniach z przyrostem wbb),
No ale przecież nie przestaniesz bić bo MOŻLIWE że cos daje - anyway bicie wbb upośledzone i nieprzyjemne, nic nie daje, trafiania nie ma nie ważne jak bym zwiększył wbb i zwinkę.
I teraz błagam, jeżeli wbb rzeczywiście coś daje (mogą sie znaleźć tacy który będą się zapierać że wbb coś daje - ja tego nie uświadczyłem), to zmniejszmy potrzebną jego ilość, uszczęśliwi to i walczących i druidów.
Dodatkowo proponuję (chyba po raz kolejny) żeby na trafienia był jakiś minimalny próg - z 20-30% właśnie, a dopiero do tego będą dodawane kolejne szanse na trafienie z zwinności i wbb.
Nie są 0-1 tylko mają dość szeroki zakres i kilka poziomy efektów.2 - Kontry - niestety są op, działają na systemie 0/1 - albo się uda albo nie, zadają zawsze tyle samo dmg, nie ważne czy to wytrawna czy gorzka kontra. W tej erze, przez to że nie ma trafień a bloki nie roba dmg, przekonwertowałem
Już miałeś okazję przetestować czy działa3 - Wytrzymałość - czy jest możliwość napisania gdzieś ile ona dokładnie daje? nie wiem, może zmienić ją na zasadzie - "na tym poziomie wytrzymałość daje ci x% redukcji obrażeń" - wtedy będzie ile daje, będziemy wiedzieć czy mamy ją
jeszcze zwiększyć na danym poziomie, czy może na razie się nie opłaca. Teraz po prostu wygląda jak martwa statystyka.
Nie, nie jest.4 - Bard - gram nim już 2 ery i gdyby nie to że nie było trafien, to ogólnie jest git, ALE - jest jakiś nigdzie nie oznajmiony próg poziomowy na udanie się śpiewu - I nie, nie chodzi to o ilość charyzmy czy ilość umiejki - jest to
zależne tylko i wyłącznie od poziomu postaci...
Prędzej wywale ten wskaźnik magicznym, nim zacznę go dodawać wszędzie gdzie indziej - czemu? Patrz wyżej.5 - Bard2 - proszę, tak jak w zaklęciach, proszę o dopisanie na jaki % udał się śpiew. Opisy wychodzenia śpiewu są kłamliwe/niezaktualizowane - przez całą erę miałem że "śpiew wychodzi nieźle", a tak naprawdę nie dawał nic.
spoko6 - Wzgórze ofiarne - proszę, zróbmy tak, że jeżeli jest pogoda w którą można wejść na wzgórze, to niech ta opcja będzie dostępna ZAWSZE
spoko, utniemy7 - Złodziej kradzieże - nie wiem ile expa daje, ani jak sie udaje, ale ewidentnie, patrząc po początkowym HS, jest to darmowa i nieuzasadniona pomoc dla złodzieja
Nie ma itemów - źle, są itemy - też źle, bo za słabe, a jak mocne, to się olewa rzemka, bo nie nadąża x]8 - EQ znajdźkowe (wypadające z potworów) - głownie te po wejściu w kryptę demonów - W skrócie: jest beznadziejne. Nie ma nic sensownego do rozkucia, a eq legendarne i magiczne jest przeterminowane - było by dobre może z 4 lata temu,
gdy nottern miał 16k hp czy tam ile. Parę przykładów - Maska chaosu - ochrona może i ok, ale żywioły: 160 ogień / 210 zimno / 90 eter, gdy żywioły w eq robionym są już na poziomie 800 od ognia i 400 od trutki (smocza czaszka).
Zbroja księcia demonów - 2600 ochrony za 650 siły (xd), magiczna (nie można ani rozkuć, ani ulepszyć), żywioły: 330 ogień / 680 zimno / 90 trutka, gdzie by w ogóle wejść w miejsce gdzie się ten potwór znajduje to trzeba mieć żywioły
na poziomie 1500+, które są zapewniane właśnie ze zbroi (np kryształowy kirys). Takich przykładów mogło by być dużo, ciężko wszystko przytoczyć bo takie eq szło od razu na przetop. Dodatkowo wnioskuję by z demonów w krypcie też
leciało jakiekolwiek eq, bo tam w ogóle nic nie leci tak 99% czasu. Jeżeli ktoś ma listę wszystkich znajdźkowych to ja chętnie posiedzę nad nią i zaproponuję zmiany.
Jeśli nie grasz na bloki to po co ci mnożnik do bloków? Tarcza to też dodatkowy bonus do obrony i/lub żywiołów. Powiesz mi, że nikt nie używa tarczy z tych co nie grają na bloki?9 - Tarcze i bloki - Używane są tylko te z największym % - w zwykłych tarczach (bez alche) jest jeszcze w czym przebierać, ale trupia tarcza i pancerna są nieużywalne, zawsze lepiej wychodzi mieć 6-7% bloków więcej niż po 100/300
od żywiołów (w etapach gry, kiedy te tarcze można stworzyć, te liczby i tak nie maja znaczenia, są za małe, 100/300 od żywiołu nic nie zrobi)
Będąc złośliwym zaproponowałbym dać lepszy przycisk: "Wydaj XXX eny żeby zaliczyć całą ścieżkę questową i dostać wszystkie rewardy" - na jedno wychodzi...10 - Questy - Wiem że Org to pewnie mnie wyśmieje, ale marzy mi się usunięcie rng w questach (...)Zamiast szukać normalnie, do każdego questa opcja ( w miejscu gdzie by się normalnie szukało):
"czy chcesz wydać XX energii na poszukanie ZZZZZ przedmiotu?". I pyk, sprawa załatwiona, każdy ma równe szanse na wykonanie zadania bez frustracji.
Te zlecenia były tworzone z myślą bardziej o średnich graczach, którzy chcą się grą pobawić, a nie o topce, która leci przed siebie byle szybciej, dalej, wyżej. Ci, co pędzą na złamanie karku imo już nie potrzebują dodatkowego expa za zlecenia. Niech inni coś mają z życia.11 - Zlecenia na potwory - Są albo za wymagające albo ich nie ma w odpowiednim momencie - sytuacje gdzie na zleceniu pisze "Zabij XX potworków", gdzie w lokacji potworek pojawia raz na dziesięć, a po wydaniu energi z 2 dni dalej nie masz tego
zlecenia wykonanego, są bardzo częste. Dodatkowo w tej erze było wiele sytuacji gdzie zlecenie na danego potworka (tutaj chodzi o początek/środek ery) pojawia się np tydzień po tym jak większość KONKURUJĄCYCH graczy wyszła juz z danej lokacji.
A - można to zmienić.12 - Zestaw athriela - A: brak możliwości oddania zahartowanych/przyśpieszonych/etc części zestawu dla gnoma. B: tylko kilka części można zdobyć w momencie gdy jest sens ich używać (bodajże buty, nagole i tarczę), reszta jest juz potem słaba.
Proponuję zmienić miejsca występowania reszty części zestawu by tez mogły być używane.
15-17% to jest poziom bardzo wysoki jak na znajdźkę... Imo zestaw upiora i tak daje mocne korzyści.13 - Zestaw upiora - tarcza - Zwiększmy % bloków do jakiegoś sensownego poziomu chociaż, jak 15-17%, gdyż w tym momencie zestaw ten jest nieużywalny (właśnie przez tarczę) dla postaci blokujących.
No dlatego one zostały usunięte kiedyś z puli eventów które same się mogą aktywować. Możemy je wywalić zupełnie, nie ma sprawy...14 - EVENTY - No tu będzie chyba duży szum - wnioskuję o usunięcie eventów +EXP oraz +AP. Tak, nie podoba mi się że że te eventy karają AKTYWNIE grających graczy (takich którzy wydają energię codziennie albo co 2 dni np).
Uszczelniamy gildie, żeby już nic nie musiało wyjść na świat...15 - Gildie - Zwoje - Proponuje dodać nową komnatę gdzie będzie można zostawiać zwoje - Czary i przepisy.
Można zmieniać, ale proszę o konkrety.16 - Lokacje - Mokradła Athaar, Góry Ered-Luin, Rzeka Nivrim brzeg, CSK Wieża Magów/Koszary/Królewskie Mogiły/Smoczy skarbiec - Te wszystkie lokacje są Słabe - nie chcesz na nie iść - dają za mało expa, potwory są nie zbalansowane, jest za duży
rozstrzał w potworach.
Wiesz co, powiedziałbym że dawniej miałeś od połowy ery tylko Dol Guldur -> Krypta Demonów -> Baszta.17 - Gra pomiędzy Świątynia Żywiołów Ermetharal a Katakumbami Klasztoru Cieni - Nie ma żadnej alternatywy
No a potem pretensje, że musisz siedzieć w dol guldur więcej, niż optymalne 273 kroki (które ci już wystarczą by wejść do wyższej lokacji), bo nie dropnęły wszystkie potrzebne zwoje i bez tego nie da się dalej grać! No i niesprawiedliwość, dajcie przycisk do dropnięcia wszystkich zwojów!18 - Zwoje - Nie zwiększyć drop zwoi, A USUNĄĆ niepotrzebne już zwoje z wyższych lokacji, aka: jeżeli dany zwój możesz znaleźć na Dol Guldur, to nie znajdziesz go w katakumbach oraz (!!!) w jaskini Nottern.
Temat był poruszany X razy i nawet (chyba?) sam przygotowywałeś poprawki listy uzbra, żeby było dobrze. Albo coś nie pykło, albo zmieniły się wymagania...19 - Uzbrojenie kute - opancerzenie alchemiczne - Wydaje mi się że znaczna część uzbrojenia nie jest używana - rzeczy jak: Trupia tarcza, Ptasia zbroja, Pancerz skrytobójcy, Peleryna Cienia, Popielne spodnie, Pancerne osłony, prastare
Sandały, Zębate ciżmy. Te wszystkie rzeczy są albo za słabe na etap gdy można je robić, albo nie dają na dany etap potrzebnych żywiołów
Back to -> Ad 12, Ad 10, Ad 820 - Etap gry CSK Wartownia - Przymus znalezienia Butów i Nagoli Athriela - Nie ma wtedy czym wypełnić siłę, rzemek robi wtedy eq 2x słabsze, wiem Org że śmieszyło cię to jak Vania nie mogła znaleźć przez kilkaset energii tych rzeczy, ale taka jest prawda
1. Czemu? (bo się nie opłaca iśc w koszary, no wiem...) x]21 - Zwój na wielki młot kowalski - dodajmy go gdzieś indziej dodatkowo niż tylko w koszarach Csk (Ghut Lolein nie liczę...)
Szybkie testy porównawcze na becie:22 - Człowiek - Świątynie - Zwiększenie poziomu świątyni nic nie daje
Złoto - złe, alethit - zły...23 - Czart - zmniejszenie/usuniecie kosztów w złocie - przy małej gildii czart jest katorgą dla reszty członków - nie jest jakiś bardzo wybitny, a zżera niesamowite ilości pieniędzy. Może warto pomyśleć nad zmianą możliwości zysku ujemnego statusu?
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: ↑22 lis 2023, o 10:02Nie ma itemów - źle, są itemy - też źle, bo za słabe, a jak mocne, to się olewa rzemka, bo nie nadąża x]8 - EQ znajdźkowe (wypadające z potworów) - głownie te po wejściu w kryptę demonów - W skrócie: jest beznadziejne. Nie ma nic sensownego do rozkucia, a eq legendarne i magiczne jest przeterminowane - było by dobre może z 4 lata temu,
gdy nottern miał 16k hp czy tam ile. Parę przykładów - Maska chaosu - ochrona może i ok, ale żywioły: 160 ogień / 210 zimno / 90 eter, gdy żywioły w eq robionym są już na poziomie 800 od ognia i 400 od trutki (smocza czaszka).
Zbroja księcia demonów - 2600 ochrony za 650 siły (xd), magiczna (nie można ani rozkuć, ani ulepszyć), żywioły: 330 ogień / 680 zimno / 90 trutka, gdzie by w ogóle wejść w miejsce gdzie się ten potwór znajduje to trzeba mieć żywioły
na poziomie 1500+, które są zapewniane właśnie ze zbroi (np kryształowy kirys). Takich przykładów mogło by być dużo, ciężko wszystko przytoczyć bo takie eq szło od razu na przetop. Dodatkowo wnioskuję by z demonów w krypcie też
leciało jakiekolwiek eq, bo tam w ogóle nic nie leci tak 99% czasu. Jeżeli ktoś ma listę wszystkich znajdźkowych to ja chętnie posiedzę nad nią i zaproponuję zmiany.
Woohoo!
Spoko - mogę dać ci listę itemów do refactoringu, ale imo jesteście mocno rozbestwieni możliwościami jakie daje rozkuwanie+umagicznianie+zaklinanie i jak item nie ma przelicznika bonus/siła na poziomie 8-10 to jest do dupy.
Ale przy takich przelicznikach to faktycznie inwestowanie w wytrzymke nigdy nie zbliży się wydajnością do pakowania w siłę.
Skoro nikt nie wie, na ile wytrzymka pomaga, to nie zaryzykuje pakowaniem ap w nią na rzecz założenia lepszego eq, którego efekt jest od razu widoczny, przynajmniej z mojej perspektywy
A istnieje możliwość, żeby z ilością kroków rosła również szansa na znalezienie danego itema questowego ?Będąc złośliwym zaproponowałbym dać lepszy przycisk: "Wydaj XXX eny żeby zaliczyć całą ścieżkę questową i dostać wszystkie rewardy" - na jedno wychodzi...10 - Questy - Wiem że Org to pewnie mnie wyśmieje, ale marzy mi się usunięcie rng w questach (...)Zamiast szukać normalnie, do każdego questa opcja ( w miejscu gdzie by się normalnie szukało):
"czy chcesz wydać XX energii na poszukanie ZZZZZ przedmiotu?". I pyk, sprawa załatwiona, każdy ma równe szanse na wykonanie zadania bez frustracji.
Mogę pozwiększać szansę na dropy itemów questowych, ale jeśli gra ma być grą a nie arkuszem kalkulacyjnym to imo twoja propozycja nie ma racji bytu.
Może jestem jakiś dziwny, ale wg mnie gra powinna nieść ze sobą jakąś tam dawkę emocji - coś się udaje szybciej/lepiej, to się cieszę, coś się nie udaje tak jak bym chciał, to się wkurzam/martwię itd.
Jesli gra ma polegać na zebraniu XXX eny i wciśnięciu guzika "zrób questa" to zróbmy zawody w tym kto szybciej ten guzik wciśnie i zakończy nim erę.
Ubaw po pachy...
No tutaj to głównie siedzi wir po 22, czeka aż już wszyscy pójdą spać i snajpi jakieś eventy które w jakimś stopniu dadzą przewage XD patheticNo dlatego one zostały usunięte kiedyś z puli eventów które same się mogą aktywować. Możemy je wywalić zupełnie, nie ma sprawy...14 - EVENTY - No tu będzie chyba duży szum - wnioskuję o usunięcie eventów +EXP oraz +AP. Tak, nie podoba mi się że że te eventy karają AKTYWNIE grających graczy (takich którzy wydają energię codziennie albo co 2 dni np).
No ogólnie opłacalność lokacji można wyznaczyć ilość expa/100 eny XD. Ja wiem, że możecie napisać na tablicy nowości, że w nowej lokacji to olaboga skrzynie z elkami nifre/znajdzki/itd ale później przychodzi gorzka rzeczywistość gdzie ta skrzynka leci raz na 500 eny, exp jest kijowy , moby mają wszystkie żywioły i nie wiadomo jak się ubrać (przeważnie czegoś brakuje i 90% mobków ubijasz a ten jeden non toper cie kładzie na glebe i elo XD) . Taka lokacja to np wieża magów xdMożna zmieniać, ale proszę o konkrety.16 - Lokacje - Mokradła Athaar, Góry Ered-Luin, Rzeka Nivrim brzeg, CSK Wieża Magów/Koszary/Królewskie Mogiły/Smoczy skarbiec - Te wszystkie lokacje są Słabe - nie chcesz na nie iść - dają za mało expa, potwory są nie zbalansowane, jest za duży
rozstrzał w potworach.
I to Org wygląda tak, ktoś się pyta "wieża magów, co tam trzeba? Znajdź klucz, coś do questa i wypierdzielaj. Aha ok, dzieki"
Jeśli lokacje mają mieć jakiś balans i być alternatywą to przede wszystkim exp/100 eny i w tą stronę bym szedł.
Mogą konkurować między sobą znadźkami/mobkami z fajnym eq do wydropienia/można wy wymyślić różne rzeczy które w jakiś sposób dadzą przewagę (i tak, dużo ludzi se sobą rywalizuje i to jest fajne XD)Swiątynia ma sublokacje, ale w praktyce dają prawie identycznego expa z przewagą lodowej(nieznacznie) i dlatego na początku robisz główną a potem przechodzisz na lodową i tyle XDWiesz co, powiedziałbym że dawniej miałeś od połowy ery tylko Dol Guldur -> Krypta Demonów -> Baszta.17 - Gra pomiędzy Świątynia Żywiołów Ermetharal a Katakumbami Klasztoru Cieni - Nie ma żadnej alternatywy
W Nottern był tylko potwór i nic więcej...
Czemu w katakumbach zysk żaden?
Świątynia ma 3 sublokacje (i planuję jeszcze jedną).
Imo nie jest to jakiś dramat.
A ja mam taką propozycję, wkuwanie diaxa i każdy z dostępnych ulepszeć do wyboru. Np masz ptasią zbroje, fajna opcja ma zimno i trute(chyba), jest lekka itd ale przykładowo brakuje jej ognia, wkuwasz diaxa i masz unikalną ptasią z 3 żywiołami które na danym etapie ci są zajebiscie potrzebne (wartownia). Obecnie chyba tez się tak da zrobić, ale jak bazowo eq nie ma żywiołu jakiegoś to doda mu jakieś marne ilości i wychodzi kupa. Ja bym poszedł w tą strone + balans, żeby można było fajnie poeksperymentować z tym co jest obecnieTemat był poruszany X razy i nawet (chyba?) sam przygotowywałeś poprawki listy uzbra, żeby było dobrze. Albo coś nie pykło, albo zmieniły się wymagania...19 - Uzbrojenie kute - opancerzenie alchemiczne - Wydaje mi się że znaczna część uzbrojenia nie jest używana - rzeczy jak: Trupia tarcza, Ptasia zbroja, Pancerz skrytobójcy, Peleryna Cienia, Popielne spodnie, Pancerne osłony, prastare
Sandały, Zębate ciżmy. Te wszystkie rzeczy są albo za słabe na etap gdy można je robić, albo nie dają na dany etap potrzebnych żywiołów
23 - I tak wydają kasę, więc nie wydają swoją kasę chociaż - proponuję astro
A tak bardziej serio - może w dodatku do złota dodajmy możliwość ofiarowania tez reszty surowców z kopalni? Wiadomo - kowal będzie miał mniej do przetopienia, ale będzie można jakoś decydować kiedy czego używać. ( albo usuńmy złoto i zamieńmy całkowicie na kopalnie? Kamienie i burelia - hp, Alethit - energia. Z tego co widziałem to Czarty i tak muszą kupować kopalnie, więc może niech wykorzystują ją całą?)