Zamieszczam aktualizację planu na nową erę:
1. Nowa profesja - Nekromanta, wraz z nowymi czarami - przywołaniami.
2. Nowa lista czarów dla Paladyna - Aury, w miejsce obecnych czarów defensywnych.
3. Nowy typ ekwipunku - Tarcze. Dostępne dla klas walczących (bez Czarodzieja, Druida i Kapłana). Tarcze, oprócz obrony, zwiększają % szansę na blok podczas walki.
4. Podział Broni na 1-ręczną i 2-ręczną. 1-ręczna może być używana razem z tarczą, 2-ręczna wyklucza użycie tarcz. Broń 2-ręczna posiada lepszy mnożnik obrażeń w walce ze względu na użycie obu rąk do ataku 
5. Zarówno broń ręczna jak i tarcze będą uzbrojeniem znacząco lżejszym niż reszta uzbrojenia (wymagającym mniej siły niż obecnie). Broń wogulska będzie wyłącznie 2-ręczna.
6. Zmiana systemu PR - globalne zwiększenie liczby punktów ruchu do wyższych wartości - min PR broni, czarów, ataków itp. wyniesie 10 (zamiast 2). System będzie bardziej elastyczny, dający większe możliwości doboru broni/czarów/taktyki itd.
7. Wprowadzenie specjalnych lokacji, w których możliwe będzie odbywanie "rajdów gildyjnych", czyli wspólnych wypraw wielu członków jednej gildii przeciwko potworom.
8. Nowa ścieżka questowa dla profesji tworzących.
9. Kontrataki - zmiana liczenia PR za kontrę - na 50% PR broni w ręku.
----
10. Bloki - modyfikacja pod kątem obsługi Tarcz oraz lepszych przeliczników.
11. Domostwa - zysk energii będzie ograniczony tylko do właściciela domku i tylko pod warunkiem, że nie jest on członkiem żadnej gildii.
12. Planuję wprowadzenie w Szkole Bitewnej opcji szkolenia także umiejętności WB i Czaro, oprócz samych statystyk.
13. Czary ofensywne - zmiana wzorów odpowiedzialnych za wychodzenie czarów (dotychczas były dość pokrętne i zależne od poziomu przeciwnika - będą zależały wyłącznie od trudności czaru i inteligencji oraz czaroznawstwa maga.
14. Czary defensywne - powiązanie siły czaru z ilością Czaroznawstwa maga. Efekt działający w zakresie 0.9-1.5 x bazowe wartości czaru (dotyczy wyłącznie ochrony normalnej i od żywiołów). Skutkować to będzie tym, że mając dużo Czaroznawstwa bardziej korzystne może być pozostawanie przy słabszym czarze, niż przeskok na teoretycznie mocniejsze zaklęcie.
Ogólne założenie tych ostatnich zmian jest takie, aby zwiększyć znaczenie Czaroznawstwa w rozgrywce - dzięki temu profesje magiczne zarówno zyskają możliwość wpływania na siłę swych zaklęć, jak i przywrócimy do życia rynek Umagicznień.
Ogólnie jeśli chodzi o postęp prac nad kompletną implementacją wszystkich powyższych zmian do gry, oceniłbym je na ok. 70-75%%.
Pozostały do wprowadzenia przede wszystkim modyfikacje Targowiska pod kątem obsługi nowego i zmodyfikowanego uzbrojenia, a także zwojów z czarami, Szkoła Magii w zakresie wyświetlania nowych typów czarów, lokacje do rajdów gildyjnych oraz ścieżka questowa dla twórców.
Reszta zmian jest już niemal gotowa - pozostało doszlifowanie szczegółów i praca nad balansem przede wszystkim nowej profesji.
Zmiana systemu PR daje - moim zdaniem - bardzo obiecujące efekty.
Bardzo proszę o zgłaszanie mi (na forum lub posłańcem) Waszych uwag dotyczących obecnych problemów i braków w mechanice. Każdy feedback jest cenny
Org