Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

Szirke Mroczne Serce
 

Posty: 40
Rejestracja: 25 maja 2025, o 20:51
ID: 0

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Szirke Mroczne Serce »

Toboe, Irbis Mroku pisze: Nie ma co się oszukiwać, że jakiekolwiek zmiany uratują tę grę. Argument przestępności gry dla nowych graczy znudził się już lata temu.
Może tobie, ale nie nowym albo powracającym graczom.

A jeśli uważasz, że żadne zmiany nie uratują tej gry i można na nią spokojnie nasrać, no to proponuję:
Szirke Mroczne Serce pisze: Jesli projekt jest martwy a władza ma wyjebane, to dajcie po prostu nielimitowaną energię i elo, giera i tak jest absurdalnie niezbalansowana przy obecnej liczbie aktywnych graczy
Titanium, The Sin
Bóg
 

Posty: 206
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 51
Rasa: Cz³owiek

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Titanium, The Sin »

Przeczytałem, przemyślę :)

Ja wiem, że „legalne” multi to nie rozwiązanie, ale dla mnie to będzie narzędzie. Ciężko obecnie o dane do analizy, a jest szansa, że dzięki „dodatkowym” kontom takie będą.

Mało tego, chętnie wysłucham wszystkich opinii, jak zmienić grę na bardziej przyjazną nowym graczom :)
World needs a professional, not a hero.
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 366
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Szirke Mroczne Serce pisze: 5 cze 2025, o 13:09
Toboe, Irbis Mroku pisze: Nie ma co się oszukiwać, że jakiekolwiek zmiany uratują tę grę. Argument przestępności gry dla nowych graczy znudził się już lata temu.
Może tobie, ale nie nowym albo powracającym graczom.
Czy są ci nowi gracze z nami w pokoju? Często ich widzisz? Dowiedzieć się o grze można tylko przekopując mega archiwalne dane, czego nikt nie robi, albo przez znajomości, czego nikt nie wykorzystuje, bo siara przed kolegami grać w browserówkę w tym wieku. =P
Szirke Mroczne Serce
 

Posty: 40
Rejestracja: 25 maja 2025, o 20:51
ID: 0

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Szirke Mroczne Serce »

No, ja jestem powracającym graczem i jestem w pokoju, co tam

Że typ z takim podejściem jest moderatorem tej gry to ja nie wiem, weź może po prostu przestań się logować jak masz tak wysrane na to imperium
Sepe Waleczne Serce E Nder
 

Posty: 65
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:42
ID: 1385
Rasa: Wogul
Profesja: Kapłan

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Sepe Waleczne Serce E Nder »

Nie wydaje mi się, żeby dało się w ogóle Imperium polecić nowym graczom tak serio xD Paradoksalnie problemem jest to, że ta gra od 20 lat się non stop rozwija. Liczba krzyżujących się mechanik i ficzerów jest astronomiczna. Przez to nawarstwienie imp stał się jedną najbardziej rozbudowanych gier jakie znam, co jest pojebane, ale to prawda.

Nawet my, wracając po 5 erach, średnio ogarniamy co się dzieje. Mój kumpel, którego ściągnąłem, żeby rąbał drewno, zainteresował się i próbuje coś klikać, ale po 3 tygodniach gry nadal nie rozumie bazowych mechanik, bo tego jest po prostu za dużo xD Ja sobie to uświadomiłem, kiedy typ mnie zapytał, jak się zabija potwory, a do mnie dotarło, że musiałbym mu zrobić godzinny wykład: statystyki, profesje, taktyka, uzbrojenie, targowisko, chuje, muje, żeby wejść do tunelu trzeba pół gry ogarniać xD

IInny przykład - mechanika przemian. Kiedy to wchodziło, były 3 rasy do wyboru przy tworzeniu postaci i elo. Teraz mamy 5 ras, questy rasowe, cytadelę, kamienie przemiany i jeszcze questy wewnątrz rasy, a to wszystko się krzyżuje z pogodą, podróżami, profesjami, dropieniem itemów w lokacjach itd xD
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 1013
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

większość rzeczy jest ogólnie opisane w poradniku - wystarczy chcieć poczytać trochę (w tekstowej browserówce - serio)

Jak można po 3 tygodniach nie rozumieć bazowych mechanik? Bazową mechaniką jest walka. Już nawet samouczek na starcie pokazuje ci jak ustawić najprostszy kawałek taktyki. To czego ty od niego tam wymagasz? xD

Mechanika przemian - owszem narobiło się trochę opcji, ale one są dostępne dopiero powyżej 20 lvlu postaci, więc do tego czasu już się powinno trochę ogarnąć co i jak się tu dzieje. I znów - sporo na ten temat jest w poradniku...
E M P I R E W I L L R I S E !...
Szirke Mroczne Serce
 

Posty: 40
Rejestracja: 25 maja 2025, o 20:51
ID: 0

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Szirke Mroczne Serce »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 10 cze 2025, o 21:31 Jak można po 3 tygodniach nie rozumieć bazowych mechanik?
Aż nie wiem od czego zacząć XD

Widzę, że legalizacja multikonta jednak wchodzi w życie. No cóż, nie moja gra, nie moje małpy, ale uważam że to bardzo zły kierunek. Ale może chociaż najgłośniejszy gracz będzie zadowolony
Hpes
 

Posty: 167
Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
ID: 2379
Rasa: Cz³owiek

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Hpes »

Bede moge byc one man army ;)
Sepe Waleczne Serce E Nder
 

Posty: 65
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:42
ID: 1385
Rasa: Wogul
Profesja: Kapłan

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Sepe Waleczne Serce E Nder »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 10 cze 2025, o 21:31 większość rzeczy jest ogólnie opisane w poradniku - wystarczy chcieć poczytać trochę (w tekstowej browserówce - serio)

Jak można po 3 tygodniach nie rozumieć bazowych mechanik? Bazową mechaniką jest walka. Już nawet samouczek na starcie pokazuje ci jak ustawić najprostszy kawałek taktyki. To czego ty od niego tam wymagasz? xD

Mechanika przemian - owszem narobiło się trochę opcji, ale one są dostępne dopiero powyżej 20 lvlu postaci, więc do tego czasu już się powinno trochę ogarnąć co i jak się tu dzieje. I znów - sporo na ten temat jest w poradniku...

Ponieważ jestem starym, poważnym człowiekiem, a nie trzynastoletnim dzieckiem, którym byłem kiedy zaczynałem w to grać, to zrobię wszystko, co w mojej mocy, żeby nie popaść w tę pretensjonalną, arogancką manierę, w której mi odpisałeś.

Twój poradnik, do którego dwukrotnie się odwołujesz, to niestety żadne rozwiązanie i tak naprawdę papierek lakmusowy dla tego, o czym piszę. To nie jest poradnik, to jest sfabularyzowana dokumentacja do oprogramowania. Jest absurdalnie rozgałęziony, znalezienie w nim potrzebnych informacji jest bardzo nieintuicyjne, sama treść niepotrzebne zamotana przez "klimatyczne", kiepsko pisane wstawki, a wikipedyczna formuła klikania w kolejne linki nie zachęci nawet największego nerda. Nawet ja, wiedząc czego szukam, muszę się nieźle napocić, żeby to znaleźć.

Istnieje taki błąd poznawczy, który nazywa się "klątwą wiedzy". Chodzi w telegraficznym skrócie o to, że kiedy uważamy pewne rzeczy za proste i oczywiste, nie potrafimy sobie wyobrazić, że dla innych takie nie są. Ty, ja i inni gracze, którzy siedzą w grze od 20 lat, poruszamy się po niej na ślepo. Mój kolega, o którym wspomniałem, każdej opcji musi szukać, a chciałbym zwrócić uwagę, że na samym ekranie głównym Vackell jest PONAD SIEDEMDZIESIĄT linków, a ta liczba rośnie i rośnie kiedy wchodzi się w kolejne zakładki. Nawet jeśli przeczytasz od deski do deski tę mini-wikipedię o objętości krótkiej powieści, którą jest poradnik, nie będziesz się potrafił po tym poruszać.

Jakby tego było mało, początkujący gracz nie ma najmniejszej szansy nawet zbliżyć się do doświadczonych z uwagi na absurdalne ilości energii, które trzeba wydać na eksperymenty. I znów dowód anegdotyczny: kiedy razem z wyżej zmiankowanym ziomeczkiem się zalogowaliśmy, obaj sobie zaczęliśmy klikać, w zasadzie z tej samej pozycji. Po paru dniach grania on miał level 5, a ja OSIEMNASTY. Wiadomo, skill issue, nowy gracz gra gorzej niż doświadczony, ale widzisz tę dysproporcję? Lvl 5 vs 18?

Co niby takiego człowieka ma zatrzymać w grze, w której klika w nieskończoność w linki, a jedyne co z tego ma, to łomot od przetrawiacza w czasie kiedy inni gracze wyprzedzają go o 20 lvli? Przykro mi, wiem, że trudno w to uwierzyć, ale próg wejścia do imperium jest po tych 20 latach kosmiczny.

Ja tam się bardzo cieszę, że gra jest tak absurdalnie rozbudowana, bo to dobrze świadczy o was jako o devach, że chce wam się konsekwentnie rozwijać taki stary projekt, a dla nas - weteranów - to tylko wzbogaca rozgrywkę. Ale nowych graczy w obecnej formule nie będzie. Ale sądząc po tonie i treści twojej wypowiedzi, wcale ci na nich nie zależy, więc w sumie nie mam pojęcia, po co strzępię ryja xd
Szirke Mroczne Serce
 

Posty: 40
Rejestracja: 25 maja 2025, o 20:51
ID: 0

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Szirke Mroczne Serce »

Nie zesraj się
ODPOWIEDZ