Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 1013
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Cóż - pretensjonalnej aroganckiej maniery odpowiadania nauczyłem się tu od Was samych, odpierając niezliczone ilości razy zarzuty m.in. o to, że grę niszczy administracja próbująca utrzymać porządek i uczciwość rozgrywki, a nie gracze, którzy na wszelkie możliwe sposoby kombinują, jak tu coś obejść, wykorzystać, nagiąć itp.
Sorry, tak wyszło. Ale nie o tym miałem pisać...

Przechodząc teraz na koniec twojego posta...
Rzeczywiście, masz rację - po tych 10 latach walki o rozwój Impa i o nowych graczy, już się pogodziłem z tym że ich nie będzie. Jest to już tylko niszowa browserówka dla garstki starych graczy, która nie ma potencjału do przyciągnięcia nowych osób.
Powodów jest wiele, a poziom komplikacji rozgrywki jest tylko jednym z nich.

Owszem - poradnik to nie wszystko i nie jest idealny, i owszem - próg wejścia do gry jest bardzo wysoki.
Ale tu bym wspomniał o fakcie, że kiedyś był znacznie wyższy, żeby nie powiedzieć że wręcz hardcorowy.
Nie było ani żadnego poradnika, ani żadnego opisu mechanik (GvG - czarna magia! xD), samouczków i questów początkowych, drop złota w początkowych lokacjach nie starczał nawet na leczenie u uzdrowiciela, nie było dostępu do mikstur i uzbrojenia na start, itp. itd. Można wymieniać długo.
Robiłem ile byłem w stanie, żeby ułatwić chociaż ten startowy etap gry. Niemniej wielu graczy którzy próbowali wejść w Impa, spotykało się także z hermetyczną i toksyczną społecznością graczy (nie mówię tu absolutnie o wszystkich, ale chyba nikt nie zaprzeczy, że nie brakowało w Impie takich środowisk), a także aferami i oskarżeniami, które potrafiły ich skutecznie zniechęcić.

Tysiąc pomysłów i propozycji które składałem na forum, mających na celu rozbijanie monopoli gildyjnych oraz wzmacnianie pozycji nowych, samotnych graczy, było torpedowanych i obrzucanych błotem przez starych gildyjnych wyjadaczy, którzy z góry zapowiadali, że będą tak robić, aby te mechaniki i tak wykorzystać dla gildii, itd...

Obecnie już się nie angażuję, bo nie widzę większego sensu. Jest parę rzeczy, które mnie tu jeszcze jako-tako trzymają, więc kolejna era nadejdzie. Ale złudzeń co do Impa i graczy już dawno nie mam ;)
Nie zesraj się
Pozdro!
E M P I R E W I L L R I S E !...
Szirke Mroczne Serce
 

Posty: 40
Rejestracja: 25 maja 2025, o 20:51
ID: 0

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Szirke Mroczne Serce »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 11 cze 2025, o 09:05 Tysiąc pomysłów i propozycji które składałem na forum, mających na celu rozbijanie monopoli gildyjnych oraz wzmacnianie pozycji nowych, samotnych graczy, było torpedowanych i obrzucanych błotem przez starych gildyjnych wyjadaczy, którzy z góry zapowiadali, że będą tak robić, aby te mechaniki i tak wykorzystać dla gildii, itd...
To czemu im ulegasz i wprowadzasz zmiany, które tylko wzmacniają pozycję wyjadaczy jak subkonto zaplanowane na nową erę? Przecież to ty decydujesz co zmienisz w tej grze. Psy będą szczekać, karawana będzie jechać dalej, krzykacze i tak będą grać, a ty mógłbyś ten projekt w spokoju dopieszczać, a nie pogrążać.

Ja rozumiem, że może ci się nie chcieć i że to w gruncie rzeczy nie ma sensu, ale po co w takim razie w ogóle wprowadzać jakiekolwiek zmiany? Niech się Nowa Era odpala sama tydzień po zabiciu stworka i można ten chlew pozostawić już zupełnie bez nadzoru
Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 235
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Barbarzyńca

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

Też jestem cały czas zdania, że legalne multi czy tam subkonto pociągnie grę bardziej w dół niż w górę.
Sprowadzi się do tego, że multi będą miały legalne multi i nikt nad tym nie zapanuje.
Bo chyba nikt nie wierzy w to, że Seph nie będzie leciał na multi, ma to we krwii i to się nie zmieni. Tylko będzie to w innej skali i miało inny format.

Co do reszty zmian jak najbardziej na TAK!
Jedynie do przemyślenia dałbym opcje mimo wszystko pojawienia się spec elek w miejskim, nawet po kilku dniach od wytworzenia, przez jakiegoś druida.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2025, o 13:15 przez Wirginix, Anielski Wieszcz, łącznie zmieniany 1 raz.
Sepe Waleczne Serce E Nder
 

Posty: 64
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:42
ID: 1385
Rasa: Wogul
Profesja: Kapłan

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Sepe Waleczne Serce E Nder »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 11 cze 2025, o 09:05
Obecnie już się nie angażuję, bo nie widzę większego sensu. Jest parę rzeczy, które mnie tu jeszcze jako-tako trzymają, więc kolejna era nadejdzie. Ale złudzeń co do Impa i graczy już dawno nie mam ;)
Ad acta chciałbym dodać, że nie ironizowałem w ostatnim akapicie, naprawdę bardzo szanuję to, że chce Ci się tym dalej zajmować, żebyśmy mieli dokąd wracać powspominać dzieciństwo :P
Sepe Waleczne Serce E Nder
 

Posty: 64
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:42
ID: 1385
Rasa: Wogul
Profesja: Kapłan

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Sepe Waleczne Serce E Nder »

Ale dorastanie ziół to skróćmy o połowę xD
Jubek Wesołe Serce
 

Posty: 44
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:49
ID: 1805
Rasa: Wogul
Profesja: Paladyn

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Jubek Wesołe Serce »

Przestań sączyć jad Sepe. Nikt nie narzeka, przypomniałeś sobie o gierce po 5 latach i się mądrzysz. Zrób swoją jak Ci nie pasuje a tu nie mieszaj, bo wszystko jest super a hejterzy będą hejtować.
Szirke Mroczne Serce
 

Posty: 40
Rejestracja: 25 maja 2025, o 20:51
ID: 0

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Szirke Mroczne Serce »

Ja bym napisał tylko ponownie że kluczowe itemy odblokowujące progres nie powinny być ukryte za rng, bo właśnie musiałem wydać dosłownie setki energii żeby wydropić mapę do csk. Ale nie napisze bo komuś znowu będzie przeszkadzało że otwieram mordę
Jubek Wesołe Serce
 

Posty: 44
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:49
ID: 1805
Rasa: Wogul
Profesja: Paladyn

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Jubek Wesołe Serce »

Przydałby się rework nagród z questów. Np. na etapie odblokowania Dol Duldur 10k czy tam 2k expa za wykonywanie kolejnych częsci questa nie zmienia praktycznie nic. Rozumiem, że sam dostęp jest w sobie nagrodą, ale biorąc pod uwagę dodanie nowych mechanik jak Zdolności Specjalne, może to by było bardziej gratyfikujące dla gracza (wiem, część questów rasowych to daje, ale niemniej proszę wziąć pod rozwagę). Nawet samo głupie AP czy jakaś określona wartość do staty do wyboru byłaby spoko. Albo jakiś trwały bonus stata/ap - chociaż to już zbyt by balans mogło popsuć.

Dodatkowo, nie wiem czy 100k statusu i ileś tam k szczęścia + nasior 50% ochrony przed dobiciami jest warty poświęcania 3% statów (dodatkowo zużyty). Może już lepiej stałą ochronę przed dobiciami dać.

Mam nadzieję, że ktoś to przeczyta.
Szirke Mroczne Serce
 

Posty: 40
Rejestracja: 25 maja 2025, o 20:51
ID: 0

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Szirke Mroczne Serce »

Przydałby się generalny rebalans zdolności ofensywnych klas magicznych (namely kapłana i czarodzieja, którzy polegają na czarach, a nie broni/przywoływanej broni). Już na pierwszy rzut oka testowy run barbarzyńcą to spacer po parku w porównaniu testowym runem kapłanem - jeszcze przed 20 poziomem i zmianą rasy walczący mają dostęp chociażby do zemsty arthiela, która jest wielokrotnie mocniejsza od czarów dostępnych wtedy dla magów

Być może w ultralategame to się wyrównuje, jeszcze nie doszedłem, ale patrząc po samych liczbach - wątpię.

Proponowałbym albo znieść w ogóle mechanikę niewychodzenia czarów - niech czary będą słabsze niż broń, ale niech zawsze się udają i niech nie da się ich unikać - albo podniesienie wartości liczbowych przy wszystkich czarach ofensywnych. Defensywne są w miarę okej

To drugie brzmi jak 10 minut klikania rekordów w bazie, więc może warto na czas ery testowej podbić wszystkie wartości w czarach ofensywnych o jakieś arbitralne 40% i zobaczyć co się stanie. Jeśli szale się odwrócą można boost zmniejszyć albo przywrócić poprzednie wartości i zapomnieć
Sepe Waleczne Serce E Nder
 

Posty: 64
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:42
ID: 1385
Rasa: Wogul
Profesja: Kapłan

Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać

Post autor: Sepe Waleczne Serce E Nder »

Szirke Mroczne Serce pisze: 19 cze 2025, o 07:45 Przydałby się generalny rebalans zdolności ofensywnych klas magicznych (namely kapłana i czarodzieja, którzy polegają na czarach, a nie broni/przywoływanej broni).

Popieram ale w wypadku wszystkich klas magicznych. Jubek gdzieś w okolicach 70 lvlu znalazł księżycowy sztylet +2109, zimno 333, eter 187 + przebijanie. 444 siły. Porównywalne czary dla czaro/kapłana/druida są odpowiednio na 2900/2600/1200 inta. To jest olbrzymia dysproporcja, zwłaszcza że nie dostaje się ich z automatu tylko trzeba znaleźć zwoje, z czym często jest taki sam albo większy problem co ze skołowaniem uzbro :(

A ponieważ magiczni muszą się martwić i o siłę na uzbro i o inteligencję na czary, a walczący tylko o siłę, to się robi mocno niezbalansowane.
ODPOWIEDZ