Pomysły i propozycje zmian

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 235
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Barbarzyńca

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

Rzemka zwykle blokował na dobrą sprawę zwój na zmierzch i od tego zwoju zależało bardzo dużo i to może potwierdzić każdy, kto grał tą profką. Charyzma no proszę Cię nie problem, umka czy pierwiastki również drobnostka głównym blokerem był zwój ile osób biegało za zwojem gdy Marcjako wszystko miał tylko nie zwój? To chyba pierwsza era od dawna gdy zwój był szybciej niż wszystkie inne elementy układanki.
I Seph nie porównuj swojego aktywnego kucia do innych rzemieślników, bo Kronos z diamentami kuł tyle co nic, a Eb grał mało aktywnie co wie każdy nawet Ty, a umki prawie nabił tyle co potrzeba na zmierzch, więc przy aktywnej jego grze byście się ścigali kto pierwszy wykuje zmierzch i pójdzie do jaskini :P

Ale zgodzę się z tym co pisze Seph rzemieślnik bodajże od dwóch er jest wreszcie zrobiony bardzo dobrze, trzeba patrzeć przez pryzmat tego, że kuje na równi z tym co wymagają profesje walczące. Bo jeśli zaczniemy znowu mu podnosić koszta kucia to się wróci do tego co było kilka er wcześniej czyli kucie jednego itemka na całą gildię, bo nie będzie wstanie wykuć więcej by nie zostać w tyle i gdzie tu sens?
Wpływ na wygraną Sepha ma w dużej mierze to, że diamenty straciły na wartości jeśli chodzi o lvl up co otworzyło dużą furtkę rzemieślnikowi, ale tego to chyba każdy jest świadom.

Jedyne co ewentualnie bym rozważył to lekko przesunąć kuźnię poziom 9 i 10, by więcej umki wymagały. I przemyślał kryteria jakie musi spełnić rzemieślnik by skończyć erę, bo kończenie ery postacią twórczą miało być alternatywne.



A jeśli chodzi o druida twórczego to może warto byłoby rozważyć zdobywanie większej ilości umki przy tworzeniu elek właśnie w zależności od posiadanej pracowni lub ogólnie podnieść progi zdobywanej umki na zwoje które są powyżej 2k inta?

Co do trafiania wypowiem się trochę później, bo mimo, że złodziej powinien przy dużej zwinności ostro trafiać to w cale aż tak kolorowo nie było jakby można było przypuszczać... na pewno trafiał lepiej niż postacie skupione na sile chociaż też nie zawsze była to spora różnica, ale w przełożeniu na całą walkę to lepiej wychodziła profesja z dużą ilością siły, a nie z dużą ilością zwinności, a raczej to powinno znaleźć równowagę.
Tsura
 

Posty: 325
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Wojownik

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Tsura »

Zwoje kończące przesunąć na Jaskinie i problem rzemyków i druidów warzących się kończą i to bez żadnych innych zmian. Obecnie rzemyk działa bardzo dobrze i bym go nie zmieniał.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 1013
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

No ale co z tego ze nabilem 11k alche ? Jak to charyzma blokuje rzemka. Od 2 er jakos tak gram i co nerf bo wygralem ? Jest idealnie ustawiony na 90 dni ale to tylko jak sie umie grac. Czemu za kazdym razem chcesz nerfic postac ktora wygrywa ere zamiast skupic sie na innych wiekszych problemach ? Druid walczacy dostal tyle nerfow ze sie juz grac nie da. Walczacy maja trafianie na poziomie 15% Ruszysz rzemka to zwalisz znowu cala gre, chcialbym zauwazyc ze to tylko ja tak odskoczylem reszta szla z tego co widac po hs rowno z Tobem. Nie ruszaj rzemka ja przestane grac i zobaczysz ze i tak nikt nie da rady skonczyc w 90 dni,jak tak bardzo przeszkadza to ze umiem grac i wiem co klikac. Gdyby trafianie dzialalo jak nalezy nie konczylbym ery, ale bylem zmuszony i potrzebowalem wsparcia 2 gildi takze jak ruszysz rzemka bedzie potrzeba wsparcia 5 gildi zeby rzemek mogl wygrac i jaki to sens ?
To ci w skrócie zarysuję jak to działa:
- masz do dyspozycji więcej diaxów niż wcześniej -> częściej je wkuwasz -> zyskujesz sporo więcej alcjhemii -> masz więcej alche więc szybciej rozbudowujesz kuźnię -> masz lepszą kuźnię, więc mniej eny wydajesz na kucie -> więcej kujesz więc masz więcej expa -> szybciej wbijasz levele więc masz lepsze plany i więcej charki -> na lepszych zwojach zbierasz więcej umki i expa -> szybciej lecisz do przodu i kończysz erę...
Nie wiem ile razy już to pisałem, ale z zasady kończenie ery klasami tworzącymi miało być tylko uzupełnieniem gry aby nie było tak, że klasy tworzące z założenia nie mają opcji wygrania ery. Ale nie chodziło o to żeby walczący się ścigali z tworzącymi tylko że tworzący mają być "opcją awaryjną" skończenia ery - w drugiej kolejności po walczących, jak im nie idzie.
Obecnie zwiększona dostępność diamentów mocno zaburzyła rozwój alchemii i dlatego uważam że uzupełnieniem zmiany działania diaxów powinien być ograniczony zysk z ich wkuwania. Ale mogę pomyśleć o zwiększonych bonusach za wkuwanie.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Hpes
 

Posty: 168
Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
ID: 2379
Rasa: Cz³owiek

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Hpes »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 30 cze 2023, o 22:06
No ale co z tego ze nabilem 11k alche ? Jak to charyzma blokuje rzemka. Od 2 er jakos tak gram i co nerf bo wygralem ? Jest idealnie ustawiony na 90 dni ale to tylko jak sie umie grac. Czemu za kazdym razem chcesz nerfic postac ktora wygrywa ere zamiast skupic sie na innych wiekszych problemach ? Druid walczacy dostal tyle nerfow ze sie juz grac nie da. Walczacy maja trafianie na poziomie 15% Ruszysz rzemka to zwalisz znowu cala gre, chcialbym zauwazyc ze to tylko ja tak odskoczylem reszta szla z tego co widac po hs rowno z Tobem. Nie ruszaj rzemka ja przestane grac i zobaczysz ze i tak nikt nie da rady skonczyc w 90 dni,jak tak bardzo przeszkadza to ze umiem grac i wiem co klikac. Gdyby trafianie dzialalo jak nalezy nie konczylbym ery, ale bylem zmuszony i potrzebowalem wsparcia 2 gildi takze jak ruszysz rzemka bedzie potrzeba wsparcia 5 gildi zeby rzemek mogl wygrac i jaki to sens ?
To ci w skrócie zarysuję jak to działa:
- masz do dyspozycji więcej diaxów niż wcześniej -> częściej je wkuwasz -> zyskujesz sporo więcej alcjhemii -> masz więcej alche więc szybciej rozbudowujesz kuźnię -> masz lepszą kuźnię, więc mniej eny wydajesz na kucie -> więcej kujesz więc masz więcej expa -> szybciej wbijasz levele więc masz lepsze plany i więcej charki -> na lepszych zwojach zbierasz więcej umki i expa -> szybciej lecisz do przodu i kończysz erę...
Nie wiem ile razy już to pisałem, ale z zasady kończenie ery klasami tworzącymi miało być tylko uzupełnieniem gry aby nie było tak, że klasy tworzące z założenia nie mają opcji wygrania ery. Ale nie chodziło o to żeby walczący się ścigali z tworzącymi tylko że tworzący mają być "opcją awaryjną" skończenia ery - w drugiej kolejności po walczących, jak im nie idzie.
Obecnie zwiększona dostępność diamentów mocno zaburzyła rozwój alchemii i dlatego uważam że uzupełnieniem zmiany działania diaxów powinien być ograniczony zysk z ich wkuwania. Ale mogę pomyśleć o zwiększonych bonusach za wkuwanie.
O prosze Cie xD diaxy zaczalem wkuwac na poziomie krypty, gdzie juz mialem 10 poziom kuzni, takze ten argument nie trzyma sie kupy. Grasz rzemkiem odkad pamietam a mimo to masz naprawde ogromne braki wiedzy na temat tej profki. Kazdy mysli ze to takie latwe poprowadzic rzemka a nikt jakos nie chce nim grac. No szczerze gdybys ruszyl wkuwanie diaxow zeby dawalo z 33% to rozwiazalby sie problem braku koncowego eq (eteru w niczym nie ma konkretnego) i moim zdaniem trzeba poprawic druida tak jak opisal Tob mialoby to rece i nogi, no i dostepnosc zwojow koncowych zeby sobie lecialy w jaskini to najlepsze rozwiazanie bo nikt nie robi baszty po 190 poziomie a od tego poziomu leci niesmiertelka i zmierzch. Nie przemawia do mnie argument ze rzem ma mozliwosc tylko awaryjnego wygrywania ery bo jak ktos sie stara i nie robi bledow powinien miec mozliwosc wygrywania w tym samym czasie co walczacy
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 367
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Hpes pisze: 30 cze 2023, o 06:46 Druid walczacy dostal tyle nerfow ze sie juz grac nie da.
Wiesz jak to działa? Ja gram daną klasą - dana klasa dostaje nerfy, bo za dobrze mi idzie.
Przestaję grać daną klasą - nikt nie chce daną klasą grać, bo się zwyczajnie nie da/nikt nie potrafi niczego sensownego z niej wyciągnąć i wtedy dostaje buffy. XD
Ciekawostka: W tej erze druid warzący dostał nerfa w środku ery, bo ryzykowne rozegranie rozwoju postaci mi się opłaciło. XD
Vendlinus Rex
 

Posty: 32
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:24
ID: 510
Rasa: Cz³owiek

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Vendlinus Rex »

Toboe, Irbis Mroku pisze: 4 lip 2023, o 09:23
Hpes pisze: 30 cze 2023, o 06:46 Druid walczacy dostal tyle nerfow ze sie juz grac nie da.
Wiesz jak to działa? Ja gram daną klasą - dana klasa dostaje nerfy, bo za dobrze mi idzie.
Przestaję grać daną klasą - nikt nie chce daną klasą grać, bo się zwyczajnie nie da/nikt nie potrafi niczego sensownego z niej wyciągnąć i wtedy dostaje buffy. XD
Ciekawostka: W tej erze druid warzący dostał nerfa w środku ery, bo ryzykowne rozegranie rozwoju postaci mi się opłaciło. XD
Dotknij trawy xD
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 367
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

"Kto nie dotknął ziemi ni razu" jak to w dziadach było... :P
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 1013
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Na ten moment tak wygląda moja propozycja zmian na kolejną erę:

1. Walka
- poprawa systemu trafień/uników/kontr - obniżenie trudności trafień, poprawa efektywności zwinności. Walka powinna być mniej hardcorowa pod względem wymaganych statystyk (zwinność i WB) aby móc sensownie trafiać i kontrować. Założenie jest takie, aby klasy skupione na zwinności mogły realnie konkurować z klasami siłowymi przez cały czas trwania ery. Myślę że jest szansa na sporą poprawę...

2. Czart
- koszt ofiar - 1 energii
- ograniczenie ilości Hp z ofiar

3. Wampir
- niższy koszt energii za Misę z Krwią
- dodanie szansy na zysk Inteligencji (dla klas magicznych) obok zwinności i szybkości

4. Rzemieślnik
- ograniczenie zysków alchemii za wkuwanie diamentów
- podciągnięte bonusy uzbrojenia z diamentami
- nieco wolniejszy spadek energii na kucie przy rozbudowie kuźni
- dodatkowe plany uzbrojenia ochronnego z eterem na end-game

5. Druid
- obniżenie kosztów rozbudowy pracowni
- zmniejszanie kosztów energii na warzenie wraz z rozbudową pracowni - wg propozycji Toboe
- dodanie dodatkowych wariantów efektów bałaganu w pracowni (ograniczenie częstości tych skrajnych)
- poprawka buga zaokrągleń

6. Gnomia skrzyneczka
- rozszerzenie zakresu przepisów i planów możliwych do otrzymania ze zwojów
E M P I R E W I L L R I S E !...
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 367
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Jeżeli czart ma mieć 1 eny za ofiarę, to proszę też o zwiększenie częstotliwości trafiania w max enę w przypadku ofiar z alethite. Bywa, że czasem tylko 2 ofiary na ponad 20 prób trafią się w max enę, co jest mega kosztowne pod kątem alethite i pod kątem wydanej eny by na to trafić (zwrot inwestycji w takim przypadku zaczyna się nawet po niemal miesiącu we wspomnianym przypadku)

Do tego koszt ofiar na początku ery będzie już za wielki. Proponuję rosnący koszt od 0.5 na 1 poziomie gracza i rosnący o 0.1 co 25 poziomów:
0.5 dla poziomów 1-25
0.6 dla 26-50
0.7 dla 51-75
0.8 dla 76-100
0.9 dla 101-125
1 dla 126-150
1.1 dla 151-175
itd
Hpes
 

Posty: 168
Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
ID: 2379
Rasa: Cz³owiek

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Hpes »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 6 lip 2023, o 08:21
4. Rzemieślnik
- ograniczenie zysków alchemii za wkuwanie diamentów
- podciągnięte bonusy uzbrojenia z diamentami
- nieco wolniejszy spadek energii na kucie przy rozbudowie kuźni
- dodatkowe plany uzbrojenia ochronnego z eterem na end-game
Jaki wolniejszy spadek eny przy rozbudowie ? Po co ruszasz cos co dobrze dziala ? I tak rzemek przez pierwsze 40 dni jest niepotrzebny bo kazdy uzywa znaleznego eq a ty to jeszcze chcesz spowolnic ? Wez sie zlituj i nie wymyslaj, powiedzialem przestane grac problemu z rzemkiem nie bedzie, nie nerf postaci tylko dawaj bana kazdemu kto wygra ere, latwiejsze rozwiazanie :)
ODPOWIEDZ