Zmiany na XXI Erę - propozycje
Moderator: Aniołowie
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 104
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Czarodziej
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Wasze wywody robią się coraz dłuższe i zahaczacie o coraz bardziej oddalone pojęcia.
Może pogadajmy o czymś realnym:
Dragnar -człowiek - kapłan - poziom 43
Suma statystyk bez charyzmy: 1030,15
Punkty życia: 837/837
Punkty many: 1109/1109
Energia na reset: 17.63
Therg - czart -druid - poziom 40
Suma statystyk bez charyzmy: 1048,55
Punkty życia: 1490/1490
Punkty many: 2560/2560
Energia na reset: 16.70
Jeszcze jakieś argumenty za przegięciem świątyni ?
Może pogadajmy o czymś realnym:
Dragnar -człowiek - kapłan - poziom 43
Suma statystyk bez charyzmy: 1030,15
Punkty życia: 837/837
Punkty many: 1109/1109
Energia na reset: 17.63
Therg - czart -druid - poziom 40
Suma statystyk bez charyzmy: 1048,55
Punkty życia: 1490/1490
Punkty many: 2560/2560
Energia na reset: 16.70
Jeszcze jakieś argumenty za przegięciem świątyni ?
-
- Archanioł
- Posty: 100
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 12:35
- ID: 3362
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Słowa komentarza.
1. Czart jest rasą obecnie najbliższą człowiekowi pod względem siły, zaznaczyłem to w pierwszym poście, także to, że należy się jej przyglądnąć.
Problem leży w early, gdy wbrew temu co zostało zasugerowane nie idzie się do Danaris, tylko poświęca złoto za HP i MP. Próg 10-200k pozwala osiągnąć najwyższe korzyści względem zainwestowanego złota, potem jest znacznie gorzej - w przeciwieństwie do człowieka, w tym obszarze potencjał spada (a rośnie potencjał na AP, ale znacznie wolniej niż świątynia - nie równoważac minusów rasy a podkreślając jej plusy).
Przy tak obranej strategii ma się jednak mniej AP inwestowanych w statystyki (więc znów - coś za coś, obecnie za 21 eny mam 3/4 AP, podczas gdy człowiek 9 bez HP/MP, z HP/MP wychodzimy podobnie).
BTW Danaris to jest dodatkowa lokacja, w której należy spalać energię, by potem na nowo spalić ją w Darach, tak tylko zaznaczam...
W temacie Życia oraz many - Obecnie za około 300-350k mam ~~25 hp i ~~35 many.
Jestem jak najbardziej za racjonalizacją, o czym wspomniałem w 1 poście tej dyskusji (zbieram dane i się wypowiem).
2. Co do statystyk wypada chyba dodać które to są statystyki, w nawiasach nadmienię tylko rozdanie.
Wnioski dotyczące wagi poszczególnych statystyk podsumuję krótko - będąc druidem jestem szybszy, mam lepsze rozdanie i inwestuje w to rozdanie AP - opłaca mi się + mam z tego zysk.
Gdyby dla czarujących wytrzymałość miała taki wpływ na rozgrywkę pewnie kapłani inwestowaliby częściej w tę statystykę, a to w niej mają analogiczne rozdanie (nie 2 za ap tylko ~~3?).
Ilość chochlików: 52
Siła: 104.86 (2.5)~~ 42
Wytrzymałość: 42.44 (2.25) ~~18
Zwinność: 10.32 (1.75) ~~ 5
Szybkość: 221.75 (3.5) ~~ 62
Charyzma: 8.68
Inteligencja: 669.18 (4.75) ~~ 140
-----
EDIT: Myślę, że dla pełnego obrazu należy popatrzeć nie na statystyki, a na AP wymagane do uzyskania ich przez postać. W moim przypadku jest to ~~ 270.
1. Czart jest rasą obecnie najbliższą człowiekowi pod względem siły, zaznaczyłem to w pierwszym poście, także to, że należy się jej przyglądnąć.
Problem leży w early, gdy wbrew temu co zostało zasugerowane nie idzie się do Danaris, tylko poświęca złoto za HP i MP. Próg 10-200k pozwala osiągnąć najwyższe korzyści względem zainwestowanego złota, potem jest znacznie gorzej - w przeciwieństwie do człowieka, w tym obszarze potencjał spada (a rośnie potencjał na AP, ale znacznie wolniej niż świątynia - nie równoważac minusów rasy a podkreślając jej plusy).
Przy tak obranej strategii ma się jednak mniej AP inwestowanych w statystyki (więc znów - coś za coś, obecnie za 21 eny mam 3/4 AP, podczas gdy człowiek 9 bez HP/MP, z HP/MP wychodzimy podobnie).
BTW Danaris to jest dodatkowa lokacja, w której należy spalać energię, by potem na nowo spalić ją w Darach, tak tylko zaznaczam...
W temacie Życia oraz many - Obecnie za około 300-350k mam ~~25 hp i ~~35 many.
Jestem jak najbardziej za racjonalizacją, o czym wspomniałem w 1 poście tej dyskusji (zbieram dane i się wypowiem).
2. Co do statystyk wypada chyba dodać które to są statystyki, w nawiasach nadmienię tylko rozdanie.
Wnioski dotyczące wagi poszczególnych statystyk podsumuję krótko - będąc druidem jestem szybszy, mam lepsze rozdanie i inwestuje w to rozdanie AP - opłaca mi się + mam z tego zysk.
Gdyby dla czarujących wytrzymałość miała taki wpływ na rozgrywkę pewnie kapłani inwestowaliby częściej w tę statystykę, a to w niej mają analogiczne rozdanie (nie 2 za ap tylko ~~3?).
Ilość chochlików: 52
Siła: 104.86 (2.5)~~ 42
Wytrzymałość: 42.44 (2.25) ~~18
Zwinność: 10.32 (1.75) ~~ 5
Szybkość: 221.75 (3.5) ~~ 62
Charyzma: 8.68
Inteligencja: 669.18 (4.75) ~~ 140
-----
EDIT: Myślę, że dla pełnego obrazu należy popatrzeć nie na statystyki, a na AP wymagane do uzyskania ich przez postać. W moim przypadku jest to ~~ 270.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2019, o 16:44 przez Therg Theusvinter, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Dragnar Firestorm pisze:Wasze wywody robią się coraz dłuższe i zahaczacie o coraz bardziej oddalone pojęcia.
Może pogadajmy o czymś realnym:
Dragnar -człowiek - kapłan - poziom 43
Suma statystyk bez charyzmy: 1030,15
Punkty życia: 837/837
Punkty many: 1109/1109
Energia na reset: 17.63
Therg - czart -druid - poziom 40
Suma statystyk bez charyzmy: 1048,55
Punkty życia: 1490/1490
Punkty many: 2560/2560
Energia na reset: 16.70
Jeszcze jakieś argumenty za przegięciem świątyni ?
Vendlin - wilkołak paladyn - poziom 38
Suma statystyk bez charyzmy: 796.97
HP: 1128
Mana: 271
Wołam Jubka i kogoś z wogula dla porównania. Trochę przepaść, co? xD
-
- Bóg
- Posty: 997
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Ok, w końcu mam chwilę by się odnieść do dyskusji, którą cały czas śledzę
Dziękuję wszystkim za głosy i argumenty.
Co do kwestii zmiany całości założeń systemu świątyń - z tym się zgadzam i postaram się w przeciągu kilku dni zaproponować projekt nowego systemu, nad którym już trochę myślałem
Ale w bieżącej erze trzeba (moim zdaniem trzeba!) trochę osłabić istniejący system a nie robić nowy...
I na tym się skupmy.
Moje zdanie jest takie, że świątynia musi mieć formę lokacji ogólnorozwojowej, ponieważ są profesje które są niewybieralne dla niektórych ras, a człowiek jako byt "uniwersalny" musi mieć możliwość rozwoju w każdej profesji. Kierunek rozwoju może być ogólny, albo też wybieralny (modlitwy w konkretnej intencji), ale musi zapewniać równe zyski wszystkim profesjom.
Ponieważ obecnie siła świątyni bazuje zarówno na jej poziomie rozbudowy (inwestycja wspólna wielu graczy) jak i na poziomie pojedynczego gracza (ilość modlitw!), efekt kuli śniegowej jest tu dość spory i w dodatku rosnący bez końca.
Moja propozycja na chwilę obecną jest taka, aby koszt energii za modlitwy podnieść do 0.07, oraz ustalić górny limit ilości modlitw w okolicach 1,5-1,7k na dzień (do osiągnięcia około 200 poziomu).
Dodatkowo zrobiłbym drop diamentów na stałym - uśrednionym poziomie (aby wraz z poziomem nie sypały się z niej w nadmiarze).
Słabą stroną Świątyni jest niski zysk max energii i dlatego człowiek ma możliwość równoważenia tego za pomocą AP - za modlitwy może zyskiwać statystyki, za AP energię. Przy czym przypominam, że limit max energii do wyciśnięcia z AP jest zauważalnie niższy, niż u innych ras w ich lokacjach rasowych.
Na etapie późniejszym gry, gdy zaczynają się sypać AP z baszty/wzgórza Człowiek będzie mógł dość łatwo dobić do limitu max energii z AP, a mocno rozbudowana świątynia + duża ilość modlitw dziennie pozwoli mu doganiać z energią wampira, czy wilkołaka.
Profity rasowe innych ras także rosną z czasem, zatem myślę, że nie powinno być jakiejś dużej nierównowagi przy zastosowaniu tych ograniczeń.
Co o tym myślicie?
@EDIT:
Sprawa Czarta jest kwestią mocno oddzielną - to pierwsza era tej rasy w takiej formie. Jednak prawda jest taka, że nie obawiam się tak bardzo o jego balans - obecnie może i profit z dodatkowych AP jest mocny, ale przyrost ilości AP mocno zwalnia z czasem i w praktyce małe są szanse na przekroczenie w normalnej grze 8 AP na dzień. A koszt Darów nieustannie rośnie...
Cóż - będziemy mieć to na oku
Dziękuję wszystkim za głosy i argumenty.
Co do kwestii zmiany całości założeń systemu świątyń - z tym się zgadzam i postaram się w przeciągu kilku dni zaproponować projekt nowego systemu, nad którym już trochę myślałem
Ale w bieżącej erze trzeba (moim zdaniem trzeba!) trochę osłabić istniejący system a nie robić nowy...
I na tym się skupmy.
Moje zdanie jest takie, że świątynia musi mieć formę lokacji ogólnorozwojowej, ponieważ są profesje które są niewybieralne dla niektórych ras, a człowiek jako byt "uniwersalny" musi mieć możliwość rozwoju w każdej profesji. Kierunek rozwoju może być ogólny, albo też wybieralny (modlitwy w konkretnej intencji), ale musi zapewniać równe zyski wszystkim profesjom.
Ponieważ obecnie siła świątyni bazuje zarówno na jej poziomie rozbudowy (inwestycja wspólna wielu graczy) jak i na poziomie pojedynczego gracza (ilość modlitw!), efekt kuli śniegowej jest tu dość spory i w dodatku rosnący bez końca.
Moja propozycja na chwilę obecną jest taka, aby koszt energii za modlitwy podnieść do 0.07, oraz ustalić górny limit ilości modlitw w okolicach 1,5-1,7k na dzień (do osiągnięcia około 200 poziomu).
Dodatkowo zrobiłbym drop diamentów na stałym - uśrednionym poziomie (aby wraz z poziomem nie sypały się z niej w nadmiarze).
Słabą stroną Świątyni jest niski zysk max energii i dlatego człowiek ma możliwość równoważenia tego za pomocą AP - za modlitwy może zyskiwać statystyki, za AP energię. Przy czym przypominam, że limit max energii do wyciśnięcia z AP jest zauważalnie niższy, niż u innych ras w ich lokacjach rasowych.
Na etapie późniejszym gry, gdy zaczynają się sypać AP z baszty/wzgórza Człowiek będzie mógł dość łatwo dobić do limitu max energii z AP, a mocno rozbudowana świątynia + duża ilość modlitw dziennie pozwoli mu doganiać z energią wampira, czy wilkołaka.
Profity rasowe innych ras także rosną z czasem, zatem myślę, że nie powinno być jakiejś dużej nierównowagi przy zastosowaniu tych ograniczeń.
Co o tym myślicie?
@EDIT:
Sprawa Czarta jest kwestią mocno oddzielną - to pierwsza era tej rasy w takiej formie. Jednak prawda jest taka, że nie obawiam się tak bardzo o jego balans - obecnie może i profit z dodatkowych AP jest mocny, ale przyrost ilości AP mocno zwalnia z czasem i w praktyce małe są szanse na przekroczenie w normalnej grze 8 AP na dzień. A koszt Darów nieustannie rośnie...
Cóż - będziemy mieć to na oku
E M P I R E W I L L R I S E !...
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:49
- ID: 1805
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Co do porównywania statystyk, o które Veldrin poprosił:
Jubek - wampir - czarodziej poziom 33
Punkty życia: 1250/1250
Punkty many: 834/834
Energia na reset: 16.3
Suma statystyk bez charyzmy: 701,68 <- jak będę na poziomie Draga to nawet zakładając wydawanie AP w inta (5/AP), przy 4 AP/lvl będę miał 901,68 statów (nie uwzględniając szkoły).
Mogę wydawać energię w hp ale jak już wcześniej pisałem, nie będę mógł wtedy levelować.
Jubek - wampir - czarodziej poziom 33
Punkty życia: 1250/1250
Punkty many: 834/834
Energia na reset: 16.3
Suma statystyk bez charyzmy: 701,68 <- jak będę na poziomie Draga to nawet zakładając wydawanie AP w inta (5/AP), przy 4 AP/lvl będę miał 901,68 statów (nie uwzględniając szkoły).
Mogę wydawać energię w hp ale jak już wcześniej pisałem, nie będę mógł wtedy levelować.
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
- ID: 859
- Rasa: Wilkołak
- Profesja: Czarodziej
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
1. Jubek 21/lvl (Wampir)
2. Vendlin 21/lvl (Wilkołak)
3. Drag 24/lvl (Człowiek)
4. Ther 26/lvl (Czart)
Może ktoś podałby jeszcze swoje to mielibyśmy więcej do porównania i konkretów.
Jeśli chodzi o Diamenty to wypadł mi 1 przez 4 dni. Myślę, że około 10-20%, które posiadamy zbierając całą Gildią pochodzi ze Świątyni reszta z osiągnięcie, które dostępne są równomiernie dla wszystkich niezależnie od rasy. W poprzednich erach (mam na myśli 3-4 dla sprecyzowania) posiadane diamenty pochodziły w 99% z innych miejsc niż Świątyni, więc można je całkiem usunąć stamtąd lub zmniejszyć zdecydowanie drop.
Ther:
Nie za bardzo chciałbym aby został podniesiony koszt Świątyni podczas trwania ery. Oczywiście jeśli ktoś udowodnij tu w prostych liczbach, że Świątynia jest za mocna nie będę się kłócić.
Można spróbować wprowadzić kierunkowe modlenie ale np. wybór 3 statystyk zamiast wszystkich jak jest obecnie. Nie licząc Charki jest 5 zatem zakładając wybór 3 obniżamy o 40% ogólny dochód statystyk.
Bez HP nie da się grać dalej na wyższych lokacjach, zatem żeby je zdobyć będzie trzeba uciec z Człowieka na Wampa/Wogula... utrata statystyk na przemianach oraz co z osobami, które chcą grać jedną rasą od początku do końca.
Limity modleń są wprowadzone, obecnie z wbity lvl dostaje tylko 8 modleń
Veldzia:
To nie są brudy sprzed 3-4lat tylko tej ery czyli ostatniego miesiąca.
Moje słowa "poprzednich er" raczej dotyczą 3-4 ostatnich. Pojedyncze osoby grały Świątynią i ciężko się tu jakoś odnieść, bo na przykładzie 1-2osób nie da się zrobić dobrze balansu. Wystarczy, że ktoś coś źle porozdaje z Apek lub wejdzie w erę później z lepszym uzbrem, jest za dużo zmiennych. Na pewno to rozumiesz.
"Im gorzej innym tym lepiej WzA"... No nie do końca... Zamiast dać kontrpropozycje w negocjacjach, to nas zaatakowaliście. Pomimo tego nadal możecie korzystać z naszej Świątyni (oczywiście osoby, które się dokładają w postaci surowców, ale to chyba normalne.) Podobnie jak usłyszałem jakie kary padły za posiadanie multików (ciężko tu mówić o jakieś karze), nikt nie robi z tego afer, bo szkoda graczy.
Era testowa trwała pół roku. Każdy mógł tu posiedzieć i pomóc w testach, ale najlepiej teraz dopiero podczas ery narzekać. Regis korzystał z Bety bo chciał jak najbardziej pomóc tylko, że cała era testowa to jakby beta. Jakbyś wszedł na Impa w tym czasie i poprosił Orga o 10k eny, bo chcesz sprawdzić nowy system kucia/nowe questy czy lokacje to na bank byś dostał.
Oczywiście era testowa nie służy do wypracowania strategii, ale jeśli ktoś aktywnie grał na testach 1-2 rasami/profesjami to z restartem Ery nie następuje zaćmienie umysłu.
2. Vendlin 21/lvl (Wilkołak)
3. Drag 24/lvl (Człowiek)
4. Ther 26/lvl (Czart)
Może ktoś podałby jeszcze swoje to mielibyśmy więcej do porównania i konkretów.
Jeśli chodzi o Diamenty to wypadł mi 1 przez 4 dni. Myślę, że około 10-20%, które posiadamy zbierając całą Gildią pochodzi ze Świątyni reszta z osiągnięcie, które dostępne są równomiernie dla wszystkich niezależnie od rasy. W poprzednich erach (mam na myśli 3-4 dla sprecyzowania) posiadane diamenty pochodziły w 99% z innych miejsc niż Świątyni, więc można je całkiem usunąć stamtąd lub zmniejszyć zdecydowanie drop.
Ther:
Nie za bardzo chciałbym aby został podniesiony koszt Świątyni podczas trwania ery. Oczywiście jeśli ktoś udowodnij tu w prostych liczbach, że Świątynia jest za mocna nie będę się kłócić.
Można spróbować wprowadzić kierunkowe modlenie ale np. wybór 3 statystyk zamiast wszystkich jak jest obecnie. Nie licząc Charki jest 5 zatem zakładając wybór 3 obniżamy o 40% ogólny dochód statystyk.
Bez HP nie da się grać dalej na wyższych lokacjach, zatem żeby je zdobyć będzie trzeba uciec z Człowieka na Wampa/Wogula... utrata statystyk na przemianach oraz co z osobami, które chcą grać jedną rasą od początku do końca.
Limity modleń są wprowadzone, obecnie z wbity lvl dostaje tylko 8 modleń
Veldzia:
To nie są brudy sprzed 3-4lat tylko tej ery czyli ostatniego miesiąca.
Moje słowa "poprzednich er" raczej dotyczą 3-4 ostatnich. Pojedyncze osoby grały Świątynią i ciężko się tu jakoś odnieść, bo na przykładzie 1-2osób nie da się zrobić dobrze balansu. Wystarczy, że ktoś coś źle porozdaje z Apek lub wejdzie w erę później z lepszym uzbrem, jest za dużo zmiennych. Na pewno to rozumiesz.
"Im gorzej innym tym lepiej WzA"... No nie do końca... Zamiast dać kontrpropozycje w negocjacjach, to nas zaatakowaliście. Pomimo tego nadal możecie korzystać z naszej Świątyni (oczywiście osoby, które się dokładają w postaci surowców, ale to chyba normalne.) Podobnie jak usłyszałem jakie kary padły za posiadanie multików (ciężko tu mówić o jakieś karze), nikt nie robi z tego afer, bo szkoda graczy.
Era testowa trwała pół roku. Każdy mógł tu posiedzieć i pomóc w testach, ale najlepiej teraz dopiero podczas ery narzekać. Regis korzystał z Bety bo chciał jak najbardziej pomóc tylko, że cała era testowa to jakby beta. Jakbyś wszedł na Impa w tym czasie i poprosił Orga o 10k eny, bo chcesz sprawdzić nowy system kucia/nowe questy czy lokacje to na bank byś dostał.
Oczywiście era testowa nie służy do wypracowania strategii, ale jeśli ktoś aktywnie grał na testach 1-2 rasami/profesjami to z restartem Ery nie następuje zaćmienie umysłu.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2019, o 09:46 przez Eliten, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Archanioł
- Posty: 100
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 12:35
- ID: 3362
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Elitenie - w pełni Cię rozumiem - podejmuję tutaj głos raczej z perspektywy ogólnej koncepcji przybytku, bo patrząc po tym jak zachowują się krzywe poszczególnych lokacji to świątynia idzie najbardziej ku górze i będzie miała znaczący wpływ, rosnący, z biegiem czasu (podczas gdy wpływ pozostałych lokacji będzie raczej stały lub malał jako udział % - mojej z pewnością z uwagi na dość szybko rosnące koszta uzależnione od negatywnego statusu, wymusi to w pewnym momencie poświęcanie AP za HP.).
Odnoszę wrażenie, że po prostu będąc człowiekiem w zbyt łatwy sposób można się odbić, łatając niedopatrzenia strategiczne i zbalansować minusy klas (np. dystrybucja statystyk) - ale może po prostu tak powinno być?
Widząc zyski kolegów po przemianach się martwię, ot - to wszystko
Jak dla mnie możemy monitorować ten proces robiąc regularne check-pointy na statystykach co kilka dni, np. raz w tygodniu - ocenimy wtedy "punkt przegięcia", wyciągniemy wnioski - nie mam absolutnie z tym problemu.
Sugerowałbym raczej używanie jako wyznacznika AP niż sumy statystyk (oraz uwzględnienie ważnego czynnika energii - który ma znaczący wpływ gdy lokacje uzależnione są od levela i nie można wejść wszędzie, gdzie się chce.). Lepiej oddaje to rzeczywisty rozkład statystyk, jest bardziej transparantny, ale nie będę tutaj naciskał.
Ponadto prosiłbym Hitcha o wypowiedzenie się w temacie - gra on także Czartem, z tym, że kapłanem. Ciekawi mnie jak wyglądają statystyki w jego przypadku, gdy w grę wchodzi rasa z innymi "silnymi" stronami, nie tak "popularnymi" w dystrybucji jak szybkość i inteligencja.
Na ochotnika mogę wrzucać swoje staty i przeliczać tak, jak zrobiłem powyżej - lub nawet możemy przygotować prosty excel, umieścić go na dysku google i na bieżąco mieć dostęp do danych.
Co do rozwiązań - modlitwy intencyjne mają największysens wtedy, gdy zwiększają szanse na wystąpienie poszczególnych statystyk, zmniejszając szansę na wystąpienie pozostałych (czy to jest 1, czy 2 czy 3, kwestia dyskusji, ale ciągle te pozostałe gdzieś tam sobie istnieją.
Sugerowałbym 1, gracz w razie czego mógłby modlić w "paczkach" osiągając podobne rezultaty, a wymagać będzie "ruszenia głową". Świątynia będzie ciągle ogólnorozwojowa i bardzo elastyczna (gracz sam decyduje co chce rozwijać szybciej, ale ciągle występuje tu element losowości i kaprys bóstwa). Kwestia otwarta.
Na koniec dołączam się do prośby Elitena o zestaw danych do analizy - Thor i Samael, Viner, Riv, Hitch oraz Veart - wkład od was bardzo wsparłby temat.
Odnoszę wrażenie, że po prostu będąc człowiekiem w zbyt łatwy sposób można się odbić, łatając niedopatrzenia strategiczne i zbalansować minusy klas (np. dystrybucja statystyk) - ale może po prostu tak powinno być?
Widząc zyski kolegów po przemianach się martwię, ot - to wszystko
Jak dla mnie możemy monitorować ten proces robiąc regularne check-pointy na statystykach co kilka dni, np. raz w tygodniu - ocenimy wtedy "punkt przegięcia", wyciągniemy wnioski - nie mam absolutnie z tym problemu.
Sugerowałbym raczej używanie jako wyznacznika AP niż sumy statystyk (oraz uwzględnienie ważnego czynnika energii - który ma znaczący wpływ gdy lokacje uzależnione są od levela i nie można wejść wszędzie, gdzie się chce.). Lepiej oddaje to rzeczywisty rozkład statystyk, jest bardziej transparantny, ale nie będę tutaj naciskał.
Ponadto prosiłbym Hitcha o wypowiedzenie się w temacie - gra on także Czartem, z tym, że kapłanem. Ciekawi mnie jak wyglądają statystyki w jego przypadku, gdy w grę wchodzi rasa z innymi "silnymi" stronami, nie tak "popularnymi" w dystrybucji jak szybkość i inteligencja.
Na ochotnika mogę wrzucać swoje staty i przeliczać tak, jak zrobiłem powyżej - lub nawet możemy przygotować prosty excel, umieścić go na dysku google i na bieżąco mieć dostęp do danych.
Co do rozwiązań - modlitwy intencyjne mają największysens wtedy, gdy zwiększają szanse na wystąpienie poszczególnych statystyk, zmniejszając szansę na wystąpienie pozostałych (czy to jest 1, czy 2 czy 3, kwestia dyskusji, ale ciągle te pozostałe gdzieś tam sobie istnieją.
Sugerowałbym 1, gracz w razie czego mógłby modlić w "paczkach" osiągając podobne rezultaty, a wymagać będzie "ruszenia głową". Świątynia będzie ciągle ogólnorozwojowa i bardzo elastyczna (gracz sam decyduje co chce rozwijać szybciej, ale ciągle występuje tu element losowości i kaprys bóstwa). Kwestia otwarta.
Na koniec dołączam się do prośby Elitena o zestaw danych do analizy - Thor i Samael, Viner, Riv, Hitch oraz Veart - wkład od was bardzo wsparłby temat.
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Pamiętaj tylko, że od rozwijania statystyki z najgorszym rozdaniem jest szkoła bitewna.Therg Theusvinter, Pohańbione Serce pisze: Sugerowałbym raczej używanie jako wyznacznika AP niż sumy statystyk (oraz uwzględnienie ważnego czynnika energii - który ma znaczący wpływ gdy lokacje uzależnione są od levela i nie można wejść wszędzie, gdzie się chce.). Lepiej oddaje to rzeczywisty rozkład statystyk, jest bardziej transparantny, ale nie będę tutaj naciskał.
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
- ID: 772
- Rasa: Wampir
- Profesja: Złodziej
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
lvl 53
Siła 486.91 (3.25) - 150
Wytrzymałość 266,37 (2,5) - 106
Zwinność: 471(4.25) - 110
szybkość 183 (4) - 46
hp 1515
ena 25.49
Ap wymaganie do uzyskania: 412
Suma stat 1406
Siła 486.91 (3.25) - 150
Wytrzymałość 266,37 (2,5) - 106
Zwinność: 471(4.25) - 110
szybkość 183 (4) - 46
hp 1515
ena 25.49
Ap wymaganie do uzyskania: 412
Suma stat 1406
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany na XXI Erę - propozycje
Lvl 57
Siła: ???.??
Wytrzymałość:??.??
Zwinność: ??.??
Szybkość: ???.??
Charyzma: ??.??
Inteligencja: ???.??
Siła i szybkość szkółka, ap w int ( w hp/mp na początku)
Punkty życia: ????/????
Punkty many: ????/????
Energia na reset: ??.??
Siła: ???.??
Wytrzymałość:??.??
Zwinność: ??.??
Szybkość: ???.??
Charyzma: ??.??
Inteligencja: ???.??
Siła i szybkość szkółka, ap w int ( w hp/mp na początku)
Punkty życia: ????/????
Punkty many: ????/????
Energia na reset: ??.??
Ostatnio zmieniony 20 mar 2019, o 09:41 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.